AMD 347 #1 Публикувано 30 Януари, 2011 (Редактирано) Още една тема ,която мярнах и реших да я пусна тук Функцията на IACV(EACV) е да коригира постъпващият въздух в двигателят,ЕЦУ-то реагира на тази информация и регулира оборотите на колата. Причините поради които трябва да го свалите и почистите: -Високи обороти след като е загряла колата -ниски обороти -плуващи обороти -не задържане на обороти 1)Първо трябва да локализирате ЕАЦВ-то,вдигате капака и поглеждате зад всмукателният колектор.То е закачено на него. 2)Внимателно откачете двете скоби на тръбичките(очертани с жълто).Не режете тръбите. 3)След това откачете буксата на клапана(синият кръг) 4)Най накрая за да го свалите,развийте двата 12мм болта,очертани в червено Сега като е свалено ЕАЦВ-то внимавайте да не загубите гумената гарнитурка. 5)Вземете препарата с който ще чистите(спрей за карбуратори,контактен спрей и тем подобни)и започнете да чистите вътре в клапана,и по точно в двата отвора.Продължете докато не престане да излиза мръсна течност.На снимката се вижда и гарнитурката. 6)След като почистите ЕАЦВ-то го оставете да изсъхне(може и веднага да се монтира ) Монтирането е по обратният начин ,от 5-та стъпка до 2-ра. Ето и източника: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1575913 Редактирано 30 Януари, 2011 от AMD 10 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mandata 2 #2 Отговорено 4 Февруари, 2011 Благодаря за полезното инфо. Отивам да читя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.ivanow 8 #3 Отговорено 6 Март, 2011 Много полезна информация браво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kraichev 21 #4 Отговорено 6 Март, 2011 добре де но не разбрах това на какъв двигател е ? най-вероятно не изглеждат всичките по един и същ начин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #5 Отговорено 6 Март, 2011 (Редактирано) Това е местоположението на ЕАЦВ-то при двигатели с пълна инжекция На Д15Б2 е от дясно на всмукателят(на Д13 май пак там беше).Външният вид е горе долу еднакъв. Редактирано 6 Март, 2011 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #6 Отговорено 6 Март, 2011 На мен много ми помогна този материал.Видях го и се престраших да почистя и моя прелиуд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #7 Отговорено 6 Март, 2011 Това е местоположението на ЕАЦВ-то при двигатели с пълна инжекция На Д15Б2 е от дясно на всмукателят(на Д13 май пак там беше). Външният вид е горе долу еднакъв. Това ограденото, ако се вижда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #8 Отговорено 7 Март, 2011 Евала ти давам колега АМD за темата! Благодарение на хора като теб научаваме много за колите си без да се лутаме по "майстори".Продължавай в същия дух. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
www.spirit 338 #9 Отговорено 8 Септември, 2011 Предполагам може да се почисти просто профикалтично, дори без да имаш проблеми ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #10 Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) Малко off-topic, но помнете, че никога не трябва да се пренебрегва правилото: НЕЩО, КОЕТО РАБОТИ НЕ СЕ ПИПА! Редактирано 9 Септември, 2011 от Slade Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #11 Отговорено 9 Септември, 2011 Така и така е писано по темата, да допълня и аз нещо, за да не се излъже някой като мен и да има ядове после. Съвета ми е следния, не развивайте капачето където влиза водата (в случая там където влизат маркучите оградени с жълто), скъсах 2 от болтовете и стана голямо мазало. Доколкото разбрах след това, доста често се късат въпросните болтове и изобщо не е трябвало да барам там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pothead 0 #12 Отговорено 29 Февруари, 2012 Здравейте на всички първият ми пост .Купих си Хоууууннндаааааааааааааааааа 1.6 витек 126 кобилки Д16у2 мотор и имаше проблемите описани в тази тема със EACV датчика. Като пусна на неутрална оборотомера ми варираше от 150-200 оборота до 1000 не заставаше.Свалихме този датчик с братчеда почистихме го с коресилин и го продухахме с компресор. Запалих колата след това и имаше разлика. Сега мърдаше от 400-700 оборота поръчках я малко и се оправи и стана пушка пусна ли на свободна и си заставаше там на нормалното 750-800 оборота. Ама след 2 дена пак започна така да прави само че не постоянно ами като я изключа от скорост го прави 1 път и се стабилизира. Нормално ли е това ? А и искам да питам като запаля колата и чакам 2-3 минути да загрее в студът и първите 2-3 минути каране съединителят придърпва после като загрее става супер. Може ли това да е от свещи и кабели ? Имам иридиеви свещи на 50 000 км толкова ли им е живота защото някъде из форумът видех че изкарват до 100 000 ?Мерси предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #13 Отговорено 18 Декември, 2012 Колеги препоръчвам като вършите тази процедура да я направите като хората. Аз първо го изпръсках с контактен спрей, но не ми се стори достатъчно чисто и реших да използвам Меглио.... Какъв катран изтече отвътре направо не ми се говори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #14 Отговорено 23 Декември, 2012 (Редактирано) Днес почистих ИАЦВ заедно с него и дроселовата клапа.чернилката я няма вече,но оборотите започнаха да играят с една и съща честота.Зaщо?Всичките букси са по местата.Чистих го със спреи за карборатори и юд 40.След като поисъхна,го сложих обратно.При 1вото запалване-всичо ок.Одеве паля и оборотомера полудя.нагора-надоло,нагоре-надоло с една и съща честота.варираше в дяпазон 5-600 оборота.Да вметна,че като му изклуча буксата,обор.заспиват и всичко е ок.....кво става,с изкл.букса ли да карам? :(/> Редактирано 23 Декември, 2012 от dufosvti2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #15 Отговорено 23 Декември, 2012 След почистването трябва да се ресетне ЕКУ-то .И при нужда да се регулират оборотите както е описано в менуала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #16 Отговорено 23 Декември, 2012 Колеги,помощ.изкарах плюса за малко и го сложих.нищо.оборотите играят яко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #17 Отговорено 24 Декември, 2012 Почисти го пак.Като откачиш буксата как така заспиват оборотите,на колко ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #18 Отговорено 24 Декември, 2012 Явно след ресета,нещата си доидоха на место.Днес сутринта запалих и от там насетне,поне още 7-8 паления няма проблем.Много добре се получи след почистването. Една снимка пускам,за тези,които ще се очудат.На д16з9 колектора,в единия отвор има мрежичка.Поне при мен е така.Мрежата беше абсолютно задръстена.Опитах да я извада-не стана,но накрая светна.Като започа да скърца,като измита коса,спрях да чиста. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niki_honda 8 #19 Отговорено 26 Декември, 2012 С меглио добър вариант ли е да се чисти ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #20 Отговорено 30 Декември, 2012 лично аз ти го препоръчвам! утре идва ред и на моето да видим никой не снима какво е изкарал от там Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #21 Отговорено 30 Декември, 2012 Ами момчета аз го пръсках с контактен спрей и се изпаднаха някакви боклуци, но после с меглиото излезе катран отвътре Иначе след Меглиото и моя лъсна като на колегата, даже нямаше нужда от търкане, само пръскаш, оставяш малко да разяде и после плакнеш с вряла вода. Така направих няколко пъти и светна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #22 Отговорено 30 Декември, 2012 Ми чернилка,кво да я снимаш.Моито го чистих със спреи за карбуратори,които е наи добрия вариант.Меглиото за фурната 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bullkiller 51 #23 Отговорено 31 Декември, 2012 Тук в няколко части е дадено нагледно как става. Весело посрещане на 2013 г. на всички колеги! :beer:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KONI 11 #24 Отговорено 11 Януари, 2013 Здравейте колеги.относно чистенето на IACV-то. Аз понеже отдавна имам проблеми с негои имам резервно и си ги сменям като се прояви проблем(най-вече с клатене на оборотите).Та това резервното го бях почистил и беше готово за слагане като му доиде времето.Но прочетох мнението на колега за чистене с Меглио и реших да пробвам.Като преди това го бях чистил с спрей за карбуратори,с вд40 и мислех,че е наред.След напръскване с Меглио излезе такава чернилка такова чудо все едно не бях го чистил изобщо.След 3 промивки най-после спря да излиза чернилка.това го пища за тези колеги които се колебаят да пробват с Меглио.поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mvelichkov 37 #25 Отговорено 15 Април, 2015 Здравейте колеги, Знам, че не е писано отдавна в темата, но да я съживя Вчера свалих iacv- то, почистих го много добре с Мелио, но след като го свързах се появи същия проблем, като на колегата, който е писал по- горе. Оборотите започнаха да играят от 1000 на 1500, после пак падат... и така постоянно варират. Ресетнах компа, като изключих предпазителите за 10-ина мин., но после пак правеше така. Реших още веднъж за повече време да го ресетна, но проблема си остана. Прави го само когато е топла... Явно съм за ново iacv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #26 Отговорено 15 Април, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=2n8KZqqSEaY Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SR-71 125 #27 Отговорено 15 Април, 2015 Колеги, когато правите reset на ECM-а /компютъра/ е необходимо двигателят да е предварително загрят до нужната работна температура, след което махате нужния предпазител от кутията с предпазители под предния капак /BACK UP - 7.5 A/ или една от клемите на акумулатора за поне 10 сек., поставяте го и след като го запалите го оставяте да поработи известно време на празен ход /на бензин, ако е с АГУ/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mvelichkov 37 #28 Отговорено 15 Април, 2015 https://www.youtube.com/watch?v=2n8KZqqSEaY Благодаря ти много, колега! След работа ще почистя и това FITV и ще пиша какво е станало. Надявам се да е Ок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #29 Отговорено 15 Април, 2015 Колеги, когато правите reset на ECM-а /компютъра/ е необходимо двигателят да е предварително загрят до нужната работна температура, след което махате нужния предпазител от кутията с предпазители под предния капак /BACK UP - 7.5 A/ или една от клемите на акумулатора за поне 10 сек., поставяте го и след като го запалите го оставяте да поработи известно време на празен ход /на бензин, ако е с АГУ/. това с работната температура от какъв зор 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mvelichkov 37 #30 Отговорено 20 Април, 2015 Смених IACV- то и проблема се оправи. Явно понякога не става само с почистване И другото, което взех, беше втора употреба и го изчистих хубаво и него с Мелио Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitkoto_tt 6 #31 Отговорено 26 Май, 2015 Почистете задължително и PCV клапана дори целия дросел може да го пръскате с меглио само като се свали мап сензора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 106 #32 Отговорено 28 Май, 2015 Колеги, последно маркучите оградени в жълто освобождават ли се? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #33 Отговорено 1 Юни, 2015 Колеги при мен проблема е следния закачам IACV работи защото се усеща,че двигателя е по балансиран.Пуснах му ток директно-цъка!Когато колата загрее до нормална температура след още 10 километра каране започва да мени оборотите 1100-1500 ако му изкарам буксата оборотие се нормализират.Как точно да ресетна компа и има една лампичка на него тя не свети така ли трябва да е?Сивик Д13б2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Instaler 0 #34 Отговорено 3 Юни, 2015 Четох,че преди да се свалят тези клапани трябва да се откачи акумулатора за да не записва грешки ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #35 Отговорено 3 Юни, 2015 Колата работи но при по продължително каране (слез като е загряла до работна температура) изведнъж дига оборотите и започват да играят а колата става отвратителна за каране.Гася паля давам газ все същата работа.ИАЦВ-то работи но защо когато му скимне и започва да не знае. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Azz 47 #36 Отговорено 4 Юни, 2015 Четох,че преди да се свалят тези клапани трябва да се откачи акумулатора за да не записва грешки ? Преди, след чистене няма значение. Важното е да е ресетнат преди да запалиш с чистите вече клапани. Колата работи но при по продължително каране (слез като е загряла до работна температура) изведнъж дига оборотите и започват да играят а колата става отвратителна за каране.Гася паля давам газ все същата работа.ИАЦВ-то работи но защо когато му скимне и започва да не знае. Колега може да си скъсал някой маркуч, виж за течове. Виж антифриза как е. Направи едно обезвъздушаване и ще знаеш, че не е от него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Instaler 0 #37 Отговорено 4 Юни, 2015 А как се ресетва ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Azz 47 #38 Отговорено 5 Юни, 2015 А как се ресетва ? Откачи акумулатора за минута, или ако знаеш кой ти е бушона за компа, го извади за 30-40 секунди Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #39 Отговорено 5 Юни, 2015 Четох,че преди да се свалят тези клапани трябва да се откачи акумулатора за да не записва грешки ? Преди, след чистене няма значение. Важното е да е ресетнат преди да запалиш с чистите вече клапани. Колата работи но при по продължително каране (слез като е загряла до работна температура) изведнъж дига оборотите и започват да играят а колата става отвратителна за каране.Гася паля давам газ все същата работа.ИАЦВ-то работи но защо когато му скимне и започва да не знае. Колега може да си скъсал някой маркуч, виж за течове. Виж антифриза как е. Направи едно обезвъздушаване и ще знаеш, че не е от него. Ами на Д13 иацв-то не е свързано с антифриза.. питах колега който е наясно и каза,че на д13-ката и е такова иацв-то.Излиза само букса от него.Яд ме е.че работи докато загрее напълно двигателя дори след това може да работи още 10-15 минути,че и повече и изведнъж задържа оборотите на 1100 или започват да играят.А с изключено иацв динамиката е кофти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
radibadboy 6 #40 Отговорено 6 Юни, 2015 И аз имах много проблеми с това IACV на д13-ката.Дърпаше топъл въздух и го пращаше в филтърната кутия,постоянно базикаше системата и ми дигаше оборотите на празен ход.Сваля се лесно и го киснах в всякакви неща,но проблема така и не се оправи.Като цяло системата на д13 е супер тъпо измислена.От както изкормих всичко и сложих Dual Carb се родих,пък и разхода ми падна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове