papi1970 0 #1 Публикувано 11 Януари, 2011 Карам ЦРВ 2005г. бензин.Нормално ли е да гори масло около 1л/10000км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lensman 0 #2 Отговорено 11 Януари, 2011 Карам ЦРВ 2005г. бензин.Нормално ли е да гори масло около 1л/10000кмЛично за мен по нормален разход от този 'Здраве му кажи' Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sCoff 38 #3 Отговорено 11 Януари, 2011 Да. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #4 Отговорено 11 Януари, 2011 Без да се опитва редовно да изкарва буталата през предния капак наистина ли е нормален. Та един 20 годишен civic с горе долу през повечето време нормално каране видимо не пипа маслото 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #5 Отговорено 11 Януари, 2011 (Редактирано) И при мен не пипа грам масло на ровера(F18A3) на 190 000км. С 10W40 карам. Ти с какво караш? Редактирано 11 Януари, 2011 от mom4i74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lensman 0 #6 Отговорено 11 Януари, 2011 На чисто новите автомобили им дават разход от 0,5-0,6л.масло на 10000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nvz 13 #7 Отговорено 12 Януари, 2011 А за 6-та генерация VTI, някой да има представа колко трябва да е харча? Защото моята ми дава около, литър и половина на 10к км, яко каране. Интересното е, че изванградско при 5000 оборота, на 500 км ми дава около 300-400 грама...за мене тва е ненормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #8 Отговорено 12 Януари, 2011 (Редактирано) Ако се кара основно до около 3000 оборота и дава такъв разход не е нормално хубаво е да се покара на по високи обороти да се види дали няма да нарасне разхода драстично. Не знам дали има друга кола освен хондата дето да е масларка и въпреки това собственика и да има самочувствие че кара кола с здрав двигател и на всичкото отгоре да е прав. Ако въпроса при такъв разход трябва ли да се мисли за ремонт на двигателя отговора е: не за бога това е абсурдно. Чисто нови коли дават и по голям но на такива хора трябва да им се взимат книжките за поне 1 година а при 2,3ти случай и колата а не да се глобяват 100лв(за 320km/h на камерата при Ботевград) Редактирано 12 Януари, 2011 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamalito 1 #9 Отговорено 12 Януари, 2011 колега, разхода е просто перфектен! на мен толкова ми горешр на 1000 километра! радвай се и си карай колата с кеф! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lensman 0 #10 Отговорено 12 Януари, 2011 Ако въпроса при такъв разход трябва ли да се мисли за ремонт на двигателя отговора е: не за бога това е абсурдно.Абсолютно подкрепям колегата Ioan. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gaze.bg 146 #11 Отговорено 12 Януари, 2011 (Редактирано) колега, разхода е просто перфектен! на мен толкова ми горешр на 1000 километра! радвай се и си карай колата с кеф!Колега как го реши въпроса ? Редактирано 12 Януари, 2011 от Gaze.bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamalito 1 #12 Отговорено 12 Януари, 2011 мислих, че ще мина тънко и си купих едно много готино масалце на YACCO 15/50, за спортни автомобили който пипат масалцето, но реших да събера парички и да ремонтирам всико от което зависи разхода на масло! гумички, биелни лагери, всички гарнитури и и така, маслото ми хартиса! но виж си разхода колко е точно, ако на смяна на масло е 1л. изобщо не се занимавай си ремонти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #13 Отговорено 12 Януари, 2011 Направо се учудвам как ровера с хондов мотор на 190 000км да непипа вьобще маслото а хондите да го горят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #14 Отговорено 12 Януари, 2011 Колега, имам предишната генерация CR-V (2.0 бензин B20Z1) - толкова си гори и при мен. В началото се шашках, вече изобщо не му обръщам внимание Карам с полусинтетични масла 10W40 (двигателя е на 200 000+ км) Независимо от марката масло (Castrol, Yacco) все толкова си гори. Чувал съм, че при подобен разход на масло като се сипе оригинално моторно масло Honda (от онова, 'дето го продават в Бултрако напр.) - нещата се оправяли, демек с него разхода на масло ставал почти нулев. Ама това са само догатки, лично не съм пробвал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #15 Отговорено 12 Януари, 2011 Направо се учудвам как ровера с хондов мотор на 190 000км да непипа вьобще маслото а хондите да го горят.Чудна работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #16 Отговорено 12 Януари, 2011 ? Направо се учудвам как ровера с хондов мотор на 190 000км да непипа вьобще маслото а хондите да го горят.Чудна работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #17 Отговорено 12 Януари, 2011 Направо се учудвам как ровера с хондов мотор на 190 000км да непипа вьобще маслото а хондите да го горят.Още по чудно е, че дизела на Ровър не го бара и след 300к. ама си е факт .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #18 Отговорено 12 Януари, 2011 Всичко зависи от поддържането преди вашето каране.Искаш ли тоя дизел да харчи масло за страх? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamalito 1 #19 Отговорено 13 Януари, 2011 Направо се учудвам как ровера с хондов мотор на 190 000км да непипа вьобще маслото а хондите да го горят.Моята хонда е на 250 000! мисля че е нормално да се рециклира двигателя! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #20 Отговорено 13 Януари, 2011 Това, че с оригиналното масло на Хонда разхода спирал поредния мит ли е или наистина има такива наблюдения? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OUTLENDER 1 #21 Отговорено 13 Януари, 2011 нормален ти е разхода колега ,на моя шеф ml 320 v6 гореше като нов по два литра на 10000км,така че карай спокойно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominiko 49 #22 Отговорено 13 Януари, 2011 (Редактирано) На мене ми изгори 1.5 л за 8000км и не се оплаквам, не е малко, но може още да се покара така колицата.Аз се си мисля, че има значение от стила на каране, при мен най -малко 1 път на ден влиза в 7200, предполагам че доста помагам на колата, за да изгори това количество . Редактирано 13 Януари, 2011 от Dominiko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jamalito 1 #23 Отговорено 13 Януари, 2011 На мене ми изгори 1.5 л за 8000км и не се оплаквам, не е малко, но може още да се покара така колицата.Аз се си мисля, че има значение от стила на каране, при мен най -малко 1 път на ден влиза в 7200, предполагам че доста помагам на колата, за да изгори това количество .газ до ламарината колега, тези коли са направени за това!че харчела масло, голяма работа! нали бяга като луда! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krakadal 6 #24 Отговорено 13 Януари, 2011 по принцип със хондите има доста митове та не се учудвам някои да твърди ч е със оригинално масло не го пипа моит а лични го пипа на 10 000км малко под литър маслот о е оригинално н а хонда 10 40 и го мятам на 10 000 не на 20 000 както е по книга Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
adolf 44 #25 Отговорено 14 Януари, 2011 На приятел CRVто 2006 г. му харчи 1л - 1л,100гр. на 10 000км зависи как го кара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #26 Отговорено 15 Януари, 2011 Може новите коли да са направени да харчат масло и ми се струва че е направено за печалба на пари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord F18A 1 #27 Отговорено 15 Януари, 2011 Според мен не е нормално да се налага да доливаш цял литър.Да, вероятно не е разумно да се хвърлят пари за ремонти, но със сигурност не ти е на 100 % мотора. Мойта е на 15 години, на 160 хкм и със сигурност е въртян, карам я доста агресивно и от смяна до смяна ми пада нивото от максимума с 2 мм. От около 2 месеца съм с нова генерация и имам ново хоби - да я държа на свободна на прекъсвач. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #28 Отговорено 16 Януари, 2011 Пак доста разискван проблем. НЕ не е нормално да гори толкова! Фабричние разход не е 0.5-0.6 л. на 10000, а е 0.05-0.06 Моята като е на 173 000 по километраж, карам я вече 60000 и то повечето все в червеното ( който ме познава спокойно може да каже как издевателствам над двигателя ), сипвам Мотул 8100 5в40 и на 10000 км почти не си личи да е мръднало маслото. Е моята сигурно е ненормална, а тези които барат по литар са нормални!?!За да бара толкова масло значи има някакъв проблем, а дали са сигменти, гумички на клапаните или просто от някъде изтича вече трябва да се гледа.Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #29 Отговорено 16 Януари, 2011 НЕ не е нормално да гори толкова! Фабричние разход не е 0.5-0.6 л. на 10000, а е 0.05-0.06 Абе тука всички големи рибари бе...Дайте да си мерим сега разхода на маслото... На един горяла 237грама на 9876км, на друг два милиметра падало... И разбира се ако пада три, значи двигателят е счупен! На мойта пък от смяна до смяна нивото на маслото се вдига! Даже напоследък източвам по малко на 1000км, за да не вземе да прелее и да счупя мотора! Според мен колеги, ако не ви се вдига нивото, всички сте за основен ремонт! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord F18A 1 #30 Отговорено 16 Януари, 2011 НЕ не е нормално да гори толкова! Фабричние разход не е 0.5-0.6 л. на 10000, а е 0.05-0.06 Абе тука всички големи рибари бе...Дайте да си мерим сега разхода на маслото... На един горяла 237грама на 9876км, на друг два милиметра падало... И разбира се ако пада три, значи двигателят е счупен! На мойта пък от смяна до смяна нивото на маслото се вдига! Даже напоследък източвам по малко на 1000км, за да не вземе да прелее и да счупя мотора! Според мен колеги, ако не ви се вдига нивото, всички сте за основен ремонт! !!! Супер. А каква ти е идеята? Какво въобще искаше да кажеш? Ако не те интересува темата просто не я чети. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #31 Отговорено 16 Януари, 2011 (Редактирано) Супер. А каква ти е идеята? Какво въобще искаше да кажеш? Ако не те интересува темата просто не я чети. Не схващаш идеята ми? Добрееее... За такива като теб, със задръстени катализатори, малки резервоари и бавни ECU-та пояснявам личното си мнение: Допустимият разход на масло е нещо, което се определя от производителя. За някои двигатели на популярни модели той е примерно 1л/1000км. Разход от литър на 10 000км е напълно нормален, според мен, и няма никаква причина да се замисляш за ремонти, отваряне на двигателя и т.н. Схвана ли? Редактирано 16 Януари, 2011 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #32 Отговорено 17 Януари, 2011 (Редактирано) ......Схвана ли? Явно обаче ти не схащаш, че даже и не четеш какво пишеш!За някои производители може и да е нормално, НО за конкретните коли производителя дава разход 0.05-0.06 литра на 10 000км.Т.е. ( дано го схванеш това и спреш да цапаш темата ) разход от 1 литър на 10000км. НЕ Е НОРМАЛЕН!И това не е според мен ( не съм станал още конструктор или главен механик в Хонда ), а е според производителя на колата! П.С.За колегата който пусна темата:На първо време вземи смени марката на маслото и виж как ще е тогава, ако пак го бара вече трябва да гледаш от къде е проблема.Най-лекия вариянт е да провериш дали не изтича от някъде, след това вече сегменти или гумички на клапаните. При повечето Хонди които барат маслко обаче проблема е в сигментите. Редактирано 17 Януари, 2011 от Draik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #33 Отговорено 17 Януари, 2011 Хайде, моля те ми цитирай точно източника на тези данни (разход от 0.05 - 0.06 л. /10 000 км), че ми стана много интересно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bleid 2 13 #34 Отговорено 17 Януари, 2011 (Редактирано) Ето нещо полезно за четене http://www.lancia-bg.com/maslo.htm ,за да се спре със споровете.Пък и това е дъвкано вече тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=27528и тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=53093 Редактирано 17 Януари, 2011 от bleid 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #35 Отговорено 17 Януари, 2011 (Редактирано) Явно обаче ти не схащаш, че даже и не четеш какво пишеш! За някои производители може и да е нормално, НО за конкретните коли производителя дава разход 0.05-0.06 литра на 10 000км. Т.е. ( дано го схванеш това и спреш да цапаш темата ) разход от 1 литър на 10000км. НЕ Е НОРМАЛЕН! И това не е според мен ( не съм станал още конструктор или главен механик в Хонда ), а е според производителя на колата! Ей, веселяк.... Къде засили човека да си сменя сегментите бе?! Айде чакам да ми покажеш официален документ от Хонда, където се казва, че максималният допустим разход е 0.05-0.06 литра на 10 000к. Те Honda ще фалират ако го напишат това в гаранцията към автомобилите си. Ти някога нова кола карал ли си? Колко масло мислиш, че хаби? В повечето книжки на VAG групата например дават "разход до 1л/1000км". При Хонда обикновено не го пишат, но от официалните сервизи цитират подобни стойности. (1quart/1000miles) В ръководството на всички Хонди изрично пише: нивото на маслото да се проверява при всяко зареждане на гориво и да се долива, ако е необходимо. Ето една подобна тема на тази: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=3&t=88142&view=previous Ето и какъв разход на масло дават чисто нови Accord 8-ма генерация: http://www.driveaccord.net/forums/showthread.php?t=47447 Както виждаш повечето горят около литър между смяната, някои дори повече. И на тях ли ще обясниш, че са за сИгменти? Редактирано 17 Януари, 2011 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #36 Отговорено 17 Януари, 2011 Разход от литър та дори и литър и половина е в реда на нещата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 922 #37 Отговорено 17 Януари, 2011 Разход от литър та дори и литър и половина е в реда на нещата...И аз съм там някъде и то след смяна на сегменти преди 50 000км! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #38 Отговорено 17 Януари, 2011 Значи моя F18A3 е златен щом не пипа изобщо маслото от смяна до смяна. Явно важен фактор е стила на каране. А града дьржа карам колата около 2000- 2500 оборота а на дьльг пьт не повече от 4200. Явно за това не ми гори като на вас по 1литьр н 10 000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #39 Отговорено 17 Януари, 2011 (Редактирано) Значи моя F18A3 е златен щом не пипа изобщо маслото от смяна до смяна. Явно важен фактор е стила на каране. А града дьржа карам колата около 2000- 2500 оборота а на дьльг пьт не повече от 4200. Явно за това не ми гори като на вас по 1литьр н 10 000км.Колега, ще ти хване паяжина оборотомера, бре! ...Аз например взимам превантивни мерки и понякога разхожадм стрелката до 6000 - 6500 :ph34r: Майтапа настрана, накратко моето мнение по въпроса за разхода на масло: това, че има колеги, на които колите им не пипат грам масло е чудесно, пожелавам им винаги да са така! Обаче разход в границите на литър - литър и половина на 10 000 км е в реда на нещата и не бих се притеснявал - още повече, че това си е в допустимите граници, предписани от прозводителя (тези 0.05 - 0.06 л. / 10 000 км, написани от пича по-горе са "приказки под шипковия храст" (да ме извинява ) Подобен разход е нормален и за ЧИСТО НОВИ автомобили, закупени от магазина - в книжките им го пише Имам приятел с Scoda Octavia 1,9 TDI, закупена чисто нова и в неговата "Инструкция за експлоатация" си пише, че допустимият разход на масло е <= 2 литра / 10 000 км.) Гледам и моята Хонда - като я взех си харчеше литър масло от смяна до смяна, след навъртени 40 000+ км - пак толкова, ако имаше някакъв проблем би трябвало този разход прогресивно да нараства. Редактирано 17 Януари, 2011 от 100NX Golf Destroyer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
perko 1 #40 Отговорено 19 Януари, 2011 аз карам d16y2 и масло наливам само от смяна на смяна а е на 180 000км,един литър май е малко множко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове