Jump to content
GeFi's Garage

Еку-та , Чипване , Мапване , Настройване

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Оп ,отдавна чакам подобна тема и се надявах тези който са по вещи да пуснат подобна , и така предполагам щом до сега не е създадена няма и да бъде и си викам хайде да има вече :huh: Тук задавайте въпросите си , кой каквото му е нужно да разбере , да му бъде помогнато и таканататака , коете ми е ясно ще го обясня и ще го кажа . Моля само преди да зададете всичките си въпроси ползвайте търсачката , както и гоогле(пределно ясно ми е че някой не разбират език) тогава заповядайте тук и питайте. За сега аз поемам инициативата да обяснявам което мога и ми е ясно , но нека ако някой вижда грешки или има какво да добави да го направи , нека стане една хубава тема(каквито отдавна няма) и да не цапаме с много шлака . НЕКА РАЗБУЛИМ МИСТЕРИЯТА ОКОЛО ТЕЗИ НЕЩА! Надявам се да ви бъде интересно :huh:

Редактирано от ExHonda_Fan
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ех най после :huh: има толкова неща които могат да се питат .. аз имам само 1 вапрос.Начи аз карам с п06 с втек .. позвам паза на чипа п28 и сичко е ок.. когато си сложа обаче п30 база (за да позвам лънча и шифт лампата) ми намира грашка инво борда CE или EC се казваше. Попринцип неми свети чека и колата няма никакви разлики от п28 база .в кроме няма такаф датчик зада мога да го изключа това кои точно сензор е и как мога да му кажа да него тарси ?

Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах коя грешка ти мята , и компа мята ли я или просто тва устройство я намира...Изинявам се ако създателя му чете ама съм малко скептичено настроен към него ... Като окасиш кабелите да проверяваш за грешки показва ли я ? Чека свети ли ? Колата върви ли както трябва или има проблеми ? Коя програма ползваш за записване ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасна тема :huh: в която ще има много въпроси ,дано и толкова отговори :huh: ! Още съм си на карб та не се вълнувам за сега но имам питанки защото най вероятно ще мина на инжекция питанките са поставени в тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=49516 но нека евентулните отговори бъдат дадени след уточняване на питането на AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБД0 се бутат(поне аз доколкото съм запознат) с ТурбоЕдит и Бре . По късно ще се поинтересувам от твоя въпрос повечко и ще ти дам отговор тук.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах коя грешка ти мята , и компа мята ли я или просто тва устройство я намира...Изинявам се ако създателя му чете ама съм малко скептичено настроен към него ... Като окасиш кабелите да проверяваш за грешки показва ли я ? Чека свети ли ? Колата върви ли както трябва или има проблеми ? Коя програма ползваш за записване ?

Борда е супер ! тои отчита грешката казва кои датчик е и нейния номер.трябва да я видя с точност как се казваше . Неми свети чека нито има разлика в поведениято на колата спрямо П28 база просто я отчита показва ... и ми пиука постояно че има нередности . и ме дразни .. пък с лънч сие друго :huh:с укасяване несъм пробвал ще видя как точно се казваше и кои номер е. позвам кроме1.5.3 и ги записвам с един програматор турбо нещо си .. за 28-32 пинови чипове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е такъв случая , можеш да си свиркаш и да не се притесняваш. Верно кофти си е да ти свирка тва нещенце постоянно , но щом няма проблем с колата и не свети чека , то тогава и проблем няма . Попадъл съм на случай когато с моднати екута , няма чек , но когато се укаси показва грешки( пример 36 -трашън контрол - който не съществува :huh: ) Може и твоя случай да е такъв ... Ако ти е толкова проблем качи си картите някъде и ги постни тук да ги погледна . :huh:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

иво даи кроме 1.5 почти пълна версия дето е КРАКната :):huh::huh::huh:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога , сигурно ще съм в разрез с правилата на форума пък и не разпространявам такива неща :huh: П.С Моля към следващите активни в темата , подобни мнения да няма - Не разпространявам нелегален софтуер!!! пък и да го правя на дали ще го кажа тука .... :huh:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех най после :honda: има толкова неща които могат да се питат .. аз имам само 1 вапрос.Начи аз карам с п06 с втек .. позвам паза на чипа п28 и сичко е ок.. когато си сложа обаче п30 база (за да позвам лънча и шифт лампата) ми намира грашка инво борда CE или EC се казваше. Попринцип неми свети чека и колата няма никакви разлики от п28 база .в кроме няма такаф датчик зада мога да го изключа това кои точно сензор е и как мога да му кажа да него тарси ?

В менюто на Crome отиваш на Plugins -> Enhancement -> P30 Option Byte HackТоя скрипт трябва да се добави, за да ти работят коректно нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В по старите версии беше задължително да се ползва този плъг-ин , в по-новите не съм сигурен . От личен опит поне от 2 години не ми се е налагало да го ползвам и всичко си работи както трябва ... P30 option byte hack първоначално е създаден за да се накарат някой функции да работят както трябва(това не значи че е така за всички) , аз нямам проблеми и без него , дори с функциите за които е предназначен (елд , всс , и таканататака) .... Пък ако не ви се занимава всеки път да ги правите тези неща ако мислите да ги слагате , си направете един бин който да е с всичко вградено , запишете си го преименувайте го на .new и го сложете при другите , за да може като натиснете new file да почвате от него :honda:

Редактирано от ExHonda_Fan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прекрасна тема :honda: в която ще има много въпроси ,дано и толкова отговори :honda: ! Още съм си на карб та не се вълнувам за сега но имам питанки защото най вероятно ще мина на инжекция питанките са поставени в тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=49516 но нека евентулните отговори бъдат дадени след уточняване на питането на AlexDJ

ОБД0 се бутат(поне аз доколкото съм запознат) с ТурбоЕдит и Бре . По късно ще се поинтересувам от твоя въпрос повечко и ще ти дам отговор тук.

 

Ето го и по-късния отговор , по това което успях да намеря из интернет и прочетах , екуто може да се чипва но никой не е разгадал кода и не е успял да го подкара с някоя от познатите ни програми. В една от темите която са ти дали се споменава JET chip , това е едно от доказателствата че може да се чипва . Бина към който си дал линк в темата си е от Калифорнииска версия на този акорд и е малко по шантав , поне аз не успях да го отворя с нищо. Накратко да може да се чипва но аз не знам с коя програма и какво е нужно да се добавя по екуто(ако въобще е нужно) за да бъде това възможно , пък и като гледам никъде не са го подкарали ..... Другото е че дори и да се чипне няма да може да управлява Crank сензора в делкото ....Което ме навежда на мисълта , че ще има нужда от добавяне на елемнти ако въобще е възможно ... Редактирано от ExHonda_Fan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В менюто на Crome отиваш на Plugins -> Enhancement -> P30 Option Byte HackТоя скрипт трябва да се добави, за да ти работят коректно нещата

Тва бая съм се чудил за какво е. :honda: ще пробвам и ще споделя наблюдения благодаря ти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P30 Option Byte Hack This script should make all the options (ELD, Speed limiter, etc.) work properly in Crome.На БългарскиТози скрипт трябва да накара всички опций (ELD , Speed limiter, и таканататък) да работят правилно в Кроме :honda:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прав си...може и да не дава грешка от там. Аз просто винаги го добавям и не съм имал проблеми, та затова реших да му го кажа. Другия вариант е някой сензор - knock или atmospheric да са оставени активни, а колата да няма knock или ECU-то да няма Atmospheric pressure sensor, или и двата да ги няма налични и естествено грешката е на лице.За друго не се сещам момчета :honda:П.П ExHonda_Fan, този двигател от аватара ти хич "не ме радва" да знаеш! :drunk::D:honda:П.П.2 Да живее Д-серията :D

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

P30 Option Byte Hack This script should make all the options (ELD, Speed limiter, etc.) work properly in Crome.На БългарскиТози скрипт трябва да накара всички опций (ELD , Speed limiter, и таканататък) да работят правилно в Кроме :honda:

Май верно е това ..сега погледнах грешките и те са 01- oxygen senzor - с четери жилна сонда съм от Д16З6 с п28 база сичко си работи нормално ,а с п30 казва че я нама ..36- TC FC signal - тва даже него знам и какво е20- ELD - както и това ... пак да каже чека Не свети ще пробвам с тоя скрипт май е точно за тези разлики :honda: Редактирано от AlexDJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра тема, обещавам да съм активен (ама читател) :honda:Въпросче от мен, как да разбера една P28-мица дали е от сивик или от делсол?Дава ми грешка 22, ама според Autodata има значение каква е колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ELD e абривиатура на Electrical Load Detector. Отговаря (до колкото съм чел :) ) за стабилизирането на оборотите при включени консуматори - фарове, климатик...дрън дрън. Повишава се зарядния ток и ELD подава информация на ECU за това. Можеш да забраниш ELD от Crome, но нямам идея до колко е полезно да се прави това и до какво води. Имай предвид, че някои ECU-та не поддържат ELD. Другото е, че ти си с преходник OBD2->OBD1 и там може да има нещо гнило. Общо взето...големи филми :)Marcus - можеш да разбереш по целия код на ECU-то. На Дел Сол-а ми е P28-G02. Ето ти табличка да си го провериш ЛИНК

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P30 Option Byte Hack This script should make all the options (ELD, Speed limiter, etc.) work properly in Crome.На БългарскиТози скрипт трябва да накара всички опций (ELD , Speed limiter, и таканататък) да работят правилно в Кроме :tooth:

Май верно е това ..сега погледнах грешките и те са 01- oxygen senzor - с четери жилна сонда съм от Д16З6 с п28 база сичко си работи нормално ,а с п30 казва че я нама ..36- TC FC signal - тва даже него знам и какво е20- ELD - както и това ... пак да каже чека Не свети ще пробвам с тоя скрипт май е точно за тези разлики :)
Ето я и въпросната 36-та грешка - тракшън контрол , който въобще не съществува , направи следното , отвори си п30 базата , махни чек сум , добави даталогинг ако ще го ползваш , добави п30 оптион байт хака , и всякакви други неща който мислиш да ползваш и тогава почни да си играеш с настройките и опцийте . :)

Добра тема, обещавам да съм активен (ама читател) :blink:Въпросче от мен, как да разбера една P28-мица дали е от сивик или от делсол?Дава ми грешка 22, ама според Autodata има значение каква е колата.

22 е в-тек прешър суитча , ако не си си укъсил двата кабела за в-тека(a6 и d4) го направи иначе може да пробваш да приложиш VTP+VTS remover и да укасиш д6 за маса на екуто :punk:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В предишния пост май едно голямо нищо съм написал :) много двусмислено и трябва да се поправя - ELD НЕ стабилизира сам по себе си оборотите на празен ход при включени консуматори (както знаете), а просто подава информация на ECU-то, че алтернатора се товари повече и от там вече е ясно, че ECU-то и IACV се грижат за стабилизирането на празните обороти. ECU следва offset таблиците за впръсканото гориво при определено напрежение (последното изречение е с огромната подкрепа на колегата ExHonda_Fan :) )

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудех се моя проблем де да го плясна.. и реших тука :lol:Някой дето е записвал чипове с Willem ако има да помага.Най-после ми дойдоха SST27SF256, обаче гадното нещо не ще да ги пише, проверява дали са празни, трие, ама да пише не ще.Имам и няколко 27C256 дето не успях да ги запиша, някой пробвал ли е да трие на слънчева светлина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, интересува ме има ли някой из форума със д13 втек мотор + обд1 инсталация (п28). Със какъв базов бин да я подкараме. Тая вечер се возихме със стоково п28 - смърди на бензин яко, гори яко, неще баш да върви - развърта до към 6500-600. Акълиите дайте няква идея. :P Двигателя е д13б2, със втек главата (НЕ шлайфана, само загладена) степента му я измерихме 10.88, главата е портена, вала закъснява колкото на д15ките (ролката още не е дошла), запалването закъснява МНОГО (пилихме едно от ушетата му за да може да го врътнем на повече от максималното предварение, че нещеше да запали грам), общо взето като изключиме факта че го запалихме ег3'то със п28 - има още бая работа. ;) Утре ще го чипна и ще трябва да мъчим някви импровизирани таблици за сега. (широкобандовата сонда е кът, менкаме си я с Пловдивски колеги ;), пък и баш програмиста ни е малко зает тия дни :D)Още един въпрос - ецу'то по какъв начин точно управлява EACV'то ? Питам, защото като завъртиме на контакт от самото еацв се чува едно "чук" как отваря до край и не иска да отреагира. Като завъртиме на стартер в това положение от байпаса който минава покрай дросела се чува много голям шум и си личи че еацв'то е напълно отворено, но не държи обороти. Като меря с мултицета на буксата му излиза почти цялото напрежение каквото е на акумулатора +/-200mV. Импровизацията беше изключване на еацв'то от буксата и играчка със болтчето от горната страна на дросела, и ограничителя който подпира дросела при напълно "затворено :lol:" положение.п.п. Същия номер прави и клапата, която пуска изпаренията от канистъра към всмукателя за изгаряне - като връцнем на контакт и тя цъка веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без сонда за къде сте тръгнали ? Колата иначе казано може да си я карате с всяка база .... нали за това са тия сонди за да няма такива въпроси , питаш с коя да почнеш , хвани д16з6 таблиците на п30 база и от там почнете(само почнете и спрете) :D Без сондата или ще ви смърди на бенз и няма да върви или няма да смърди и някое бутало ще се запали ;) По втория въпрос: Сигурни ли сте че сте вързали всичко както трябва(ОБД1 Пинаут за справка) и не на последно място екуто читаво ли е(не че нещо ама и такива дето не читави са ми попадали) :P Иначе IACV=EACV ако ползвате кроме може през опциите да си го бутате .P.S Ето едно интересно четиво вярно не покрива всичко , но все е нещо ;)

Редактирано от b18c-Ripper
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да помогне с моя проблем тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=51129Относно предния ми въпрос, програматора ми се оказа дефектен, днес го върнах за ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ми се спи ама ако съм разбрал правилно , д15з6 всичко е 6 палиш и ти светва чека , гасиш проверяваш за грешки -няма . Така ли е ? Ако е така ми се струва че колата влиза в авариен режим . Пробвай да видиш грешката без да гасиш колата , еку-то пробвано ли е на друга кола дали работи ? Всичко се случва :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пробвах на слънчева светлина доста пъти. От 7 опита, някои дори цял ден, един успешен (5 минути). Моят съвет е, ако не ти се дават пари за лампа (UV-C), купи си 10'тина чипа... Аз така направих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пробвах на слънчева светлина доста пъти. От 7 опита, някои дори цял ден, един успешен (5 минути). Моят съвет е, ако не ти се дават пари за лампа (UV-C), купи си 10'тина чипа... Аз така направих.

Ало спамера , спри се бре , дигаш теми от 2007-ма пишеш без да четеш ..... Айде стига сра по темите . Ако си беше направил труда да попрочетеш щеше да видиш че говорим за SST чип(него ако го изтриеш с УВ-лампа ще си най-лудия на света) и че колегата е намерил проблема .... Аман вече ...
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно чиповете, имам и от двата вида :) Ама тва е бял кахър.Относно другия проблем, едва ли е в авариен режим. Като сложа джъмпера да чете от допълнителния чип (който е празен, с невалиден запис или просто го няма) е тогава пали в авариен режим, работи на място на 2500 оборота, не може да се изфорсира и т.н. Когато е махнат, би трябвало ЕКУ-то да си бачка като сток. Тогава колата се държи доста по-добре, има си витек, прекъсвач на 7600 и т.н. Не знаех че може да се чеква за грешки на работещ мотор, но има логика щом като инфоборда го прави. Щеше да е много по-лесно ако имах друго ЕКУ да го закача, но нямам. Дали ще запали с ЕКУ от H22A?Едит:Аааа на запален мотор даде грешка 41 - Oxygen sensor heater - circuit malfunction. Отивам да питам гугъл ко да правя.

Редактирано от Marcus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да имаш друго еку , свали твойто и го закачи на друга кола(която в момента си бачка с п28-ца или п30) съответно и врътваш съответния ром и готово теста е на лице. Да може да се проверяват грешки докато е запалена колата . И пак не разбрах само когато работи еку-то на сток рома го прави този проблем така ли ? А като сложиш съответния чип има ли проблеми ? Нещо се обърках извинявай че така разпитвам :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво да извинявам, даже се радвам че има кой да ми обръща внимание. Нямам никакъв записан чип, програматора ще ми го оправят чак другата седмица.Друга п28 абсурд да намеря тук, в малък град с 10 хонди на всичките които познавам собствениците :)Oxygen sensor тва нали е ламбдата, или бъркам? Вариант 1 е като ми е готов програматора да изолирам грешката и готово, вариант 2 е да сложа правилния сензор и да пусна кабели до еку-то.Вариант 2 ми се струва по-правилен нали? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ламбда сонда е , но не говорим ли за 22-ра грешка(втек прешър соленоид) ? За вариантите си прав .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво да извинявам, даже се радвам че има кой да ми обръща внимание. Нямам никакъв записан чип, програматора ще ми го оправят чак другата седмица.Друга п28 абсурд да намеря тук, в малък град с 10 хонди на всичките които познавам собствениците :)Oxygen sensor тва нали е ламбдата, или бъркам? Вариант 1 е като ми е готов програматора да изолирам грешката и готово, вариант 2 е да сложа правилния сензор и да пусна кабели до еку-то.Вариант 2 ми се струва по-правилен нали? :)

П28 ECU-то търси ламбда,различна от твоята(ако ползваш оригиналната за D15Z6),която е едножилна. Не съм сигурен, но мисля че ти трябва правилната ламбда(която май беше четирижилна).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка 22 я елиминирах като сложих прешър суич, на моя витек клапан имаше място.Значи трябва да намеря каква ламбда ми търси еку-то и съм готов.Благодаря на всички отзовали се, ако изникне още нещо пак ще досаждам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изхвърли :lol: п.с. това в кръга на шегата, има достатъчно писано в форума моля използвай търсачката :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като вече набавих всичко за да не ми свети чека, е време за настройка.Имам чипнато еку п28 и програматор. Записах няколко готови бин-а, с един е по-добре, с друг по-зле, но всички са за D16Z6, а аз съм с D15...микс.Какво още ми трябва, за широколентова ламбда четох, за сега ми е извън бюджета. Макар и по-трудно можело да се настрои и с обикновенна сонда.Трябва ми datalogging, как се прави кабел (USB), и как се свързва към еку-то. С какъв софтуер се четат показанията, и как се коригират в последствие в бин-а.Ей такива работи са ми интересни, ако някой му се занимава да драсне някой ред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това ти трябва USB -> TTL конверторЧипът FT232 сам по себе си струва около 10лв. Така, че не си заслужава да си правиш сам платка и да лепиш части. Аз напварих тази грешка, защотото не се сетих, че китайците са готини хора и правят евтино електрониката :thumbs1:Хубаво е този конвертор да го монтираш направо на ECU-то или, ако е извън него кабелите ти за връзка да са възможно по-къси и с някакъв екран поради страничните смущения.За да ти работи дейталогинг-а трябва да работиш с P30 база (Crome) и да добавиш RTP+datalogging от PlugIns -> Enhansments на Crome и после Remove Checksum Routine пак от PlugIns->EnhansmentsМетни едно око ТУК. Мисля, че човека използва за връзка кабелче от аудио връзката на компютърно CD към дънната платка. То си е екранирано и идеално за целта :D

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много за разясненията. Този модул USB към TTL задължително трябва да е с този чип FT232 така ли? Някакви други задължителни параметри дали има, да поровя из българските сайтове че не ми се чака доставка от Китай. Иначе другото май е ясно, кабелчета от CD имам много, имам изводи на CN2 в ЕКУ-то, само конвертора и съм готов за действие.

П.С. Тука ей тва еку е в момента на 4 ген сивик, има ли някакъв шанс за чип?

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе бях видял доста отдавна из форума че Емо е набъркан там...Май ще трябва да намеря някой по-умел с поялника.Може някой да си предложи услугите на ЛС.

Редактирано от Marcus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...