bizybone 0 #1 Публикувано 20 Април, 2010 Днес си купих въпросните кушки, но не са това което очаквах.Светят доста жълто.Очаквах бяло синкава светлина. но уви светят си жълто.Закупих два броя крушки в отделни кутийки, цена за брой 8лв.На снимките по долу може да видите как изглежда кутията.Снимки на самите лампи нямам защото са сложени на колата.http://bizybone.snimka.bg/other/osram.494067.18349950.bighttp://bizybone.snimka.bg/other/osram.494067.18349954.bighttp://bizybone.snimka.bg/other/osram.494067.18349956.bighttp://bizybone.snimka.bg/other/osram.494067.18349958.bigДали съм попаднал на менте?Възможно ли е да са ми заминали рефлекторите на моите фарове и заради това да светят жълто?Вие какво мислите каква може да е причината? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #2 Отговорено 22 Април, 2010 До колкото знам колега...ако искаш халогенна крушка да ти свети синкаво...трябва и стъклото и да е синкаво...дано не бъркам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #3 Отговорено 23 Април, 2010 Моя опит с крушки Osram Cool Blue показа, че има съвсем малка, и почти незабележима разлика в сравнение с обикновен халоген. Като гледаш фаровете фронтално разлика не се вижда - и двата са еднакво жълти, по това как осветява пътя - също... трябва да сложиш на едияния фар едната, на другия другата и да осветиш някаква светла стена от близо за да откриеш малката разлика. Според мен изобщо не си заслужаваше, защото моите крушки бяха още по скъпи щото са HB3 и ми илезнаха по 20 лв парчето. Виж тази тема снимал съм резултата при мен - http://forums.hondabg.com/index.php?s=&...st&p=402511 . В крайна сметка останах с впечатлението, че просто OSRAM лъжат, като са обявили тая температура на цвета от 4000 келвина, защото това означава да са чисто бяло.На друг колега обаче са му продали обикновени крушки в кутийки от Cool Blue. Дано при теб не се е получило така- виж тук http://forums.hondabg.com/index.php?s=&...st&p=406730 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bizybone 0 #4 Отговорено 24 Април, 2010 Колега прочетох твойта тема.И аз като тебе очаквах доста по различна светлина от крушките, но явно си светят жилто Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #5 Отговорено 24 Април, 2010 Аз не знам защо очаквате синя светлина, след като е написано че крушките са 4000К, при условие че 4300К е светлинния спектър на слънчевата светлина, а слънцето на мен не ми синее 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 24 Април, 2010 На друг колега обаче са му продали обикновени крушки в кутийки от Cool Blue.А на мен миналата година "cool blue" в опаковки от "night breaker".. Отдавна съм им теглил чертата на ОСРАН. Не стават и не държат във времето... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #7 Отговорено 24 Април, 2010 Аз не знам защо очаквате синя светлина, след като е написано че крушките са 4000К, при условие че 4300К е светлинния спектър на слънчевата светлина, а слънцето на мен не ми синее Именно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #8 Отговорено 27 Април, 2010 (Редактирано) Не искаме синьо, не искаме и жълто - искаме само и единствено тия 4000 К дето ги пише на кутията, което трябва да е бяло, но не е!Все нещо криворазбрали начи... Редактирано 27 Април, 2010 от pgh Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #9 Отговорено 27 Април, 2010 А вие как мерите колко Келвина са тези, които купувате, с "окомера" ли? Колега pgh, аз имам приятел, който разбра че е далтонист на 20 години. Ти от къде знаеш че синьото е синьо и жълтото е жълто?И за да не излезе така, че твърдя нещо, ще кажа че, нито можете да докажете че някаква кружка е или не е еди колко си Келвина, нито самите вие можете да сте сигурни. Ако пък случайно си вярвате, това единствено показва, колко малко знаете по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #10 Отговорено 27 Април, 2010 спирам до някоя кола с фабричен ксенон, пускаме и гледаме кое жълтее повечефабричните ксенони са на 4300Кдруг въпрос е как точно, теоритично, се определя температурата на една светлина - едната крушка може да излъчва в много широк спектър, и точно в 4300к да няма излъчване - и въпреки това да се води 4300 ... средни стойности, апроксимации и окомер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #11 Отговорено 27 Април, 2010 (Редактирано) Колега Милев, Не мога да си обясня, защо за втори или трети път се опитваш да изкараш виновен окомера ми и тоя на другите и говориш все едно собственика на осрам ти е роднина ( демек имаш му голямо доверие ) Да ти кажа честно аз вярвам на това което виждам въпреки, че преценката ми не може да се сравнява с измервателни уреди. Не си въобразвам че на око мога да опредля температурата на цвета, но независимо от това разлика от 1000К би трябвало да си личи доста осезаемо, а не да я търсиш като игла в купа сено. Също така не искам да повярвам, че ти ще приемеш за чиста монета това, рекламната стратегия на някоя фирма и това, което пише на някаква си опаковка за вярно при положение че всички които са го виждали ти казват, че е жълто и нито един не казва, че е бяло и ще ги наречеш далтонисти. Помисли на кого повече заслужава да се вярва на производителите, които масово лъжат с техн. спецификации на продуктите или на колегите от форума ? За информация само ще споделя, че при лампите с нажежаема жичка могат да произведат светлина с температура на цвета до около 3000 К. В случаите, когато става дума за крушка с прегряване на газа (каквито са халогенните) температурата на цвета може да достигне до около 3500К. Има малък, но важен момент с цвета на стъклото на крушката, което играе ролята на филтър, но общо взето това е положението. Горното показва, че температура на цвета 4000К е много трудно (не искам да казвам "невъзможно") да се постигне с халоген. Което пък почти на на 99% доказва че OSRAM лъжат за цвета на тия крушки. За да покажа колко съм сигурен в думите си съм готов да се обзаложа на 100лв и да занесем една крушка в БАН на спектофотометър ( мисля че така се казва нужния уред), Който загуби баса плаща и анализа! Има ли мераклии? Редактирано 27 Април, 2010 от pgh Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
insomniac.. 0 #12 Отговорено 8 Ноември, 2010 Колеги!И аз като вас май само бягам от неизбежното,да си сложа ксенон и да приключа въпроса със светлините.Карам хонда жабка 4 врати с прилични фарове,и искам да ви споделя Че преди часове си взех COOL BLU на въпросните OSRAM,и светлината е както казва колегата по-горе почти до слънчева,т.е. бяла със син отенък,който неможе да збележи разликата между обикновенната и тази свелина значи с извинение или фаровете не са му наред или очите.4000К 4500К Ксенон е най-бялата светлина ,т.е. хората си предупреждават в магазина че има ослепителна светлина БЯЛА от 6000К нагоре вече е синя...Аз лично съм доволен,за халогенна крушка със такава чиста светлина,неочаквах чудеса.Имах халогенни крушки 75/65 които за съжаление вече не внасят,те бяха абсолютно копие на ксенон,синя силна къса светлина щом погледнеш фара,снопа бял със син отенък,дългите бяха обикновенни,10лв за 2те !!! но за сега толкова... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #13 Отговорено 9 Ноември, 2010 (Редактирано) Чак сега виждам темата - наистина Осрам Кул Блю са с леко по-синьо стъкло (самата ѝкрушка), но си светят жълто и няма абсолютно никаква разлика спрямо обикновена Н4 крушка, казвам го от опит, защото: едната кола която карам (сивик 5-а хеч) е с две различни крушки на предните фарове: на единия фар съм с някакъв БОШ, на другия фар съм именно с горе споменатия осрам - аз лично не намирам разлика в това как свети левия спрямо десния ми фар, дори съм си правил експеримент да им разменям местата (т.е. осрама от ляво а боша от дясно и след това осрама в дясно и боша в ляво) - никаква разлика, именно затова си и карам така с различни крушки, а не съм си купил други и не съм ги оеднаквил - просто няма смисъл, и двете са 55 вата, просто едната е с леко по-син балон (осрама), тези две различни крушки всъщност светят еднакво, а смея да твърдя, че имам (да не кажа отлично), но много добро зрение. Така, че ясно pqh е прав - всичко е един голям рекламен трик, можеби само на теория или някой орел от някой резерват или зоопар може да различни леееко по-различното блещукане на осрам кул блю - лично мнение.PS: крушките (и бош-а и остам кул блю) са оригинални - така си купих колата (с тези, различни крушки) от Италия, а италиянеца е мааалко вероятно, да е сложил менте на Осрам Кул блю (виж, тук в БГ вече мисля, че всичко е менте, даже и кашкавала който ям мисля, че е гума, но както и да е)PSS: понеже някой тук спомена, че иска да му свети бяло с обикновена халогена крушка - да, има такива крушки, техния балон е боядисан изцяло в синьо, аз съм карал за малко с такива крушки (за същия сивик става дума) и ги изхвърлих - просто тази "бяла светлина" наистина е бяла, но тогава тази кола хептем става сляпа - все едно свети габарит, хептем нищо не се вижда. Отделно, че мен лично ме дразнеше следното: през деня, при изгасен фар, като си погледна фара и той целия синее - понеже балона е боядисан изцяло в ярко синьо и това "синьо" се разсейва из целяи рефлектор и така - все едно фара ти не е бял/кристален (абе знаете как изглежда фара на сивик 5), а все едно е син - ужас, селяния. Хубавото на Осрам Кул Блю, че са съвсем леко сини на цвят и не "посиняват" фара.PSSS: истината е в ксенонЯ (и разбира се, да са ти регулирани фаровете, независимо с халоген или ксенон си - това си е правило) - просто тия нашите коли (под "наши" визирам Сивик 5-а ген.) са си СЛЯПИ коли - само с ксенона може да виждаш през ноща като хората, иначе фаровете ти светят като свещи за панахида (на някой по-стари и много по-гнуски коли, късите им светлини, светят по-силно от дългите на Сивик 5-а ген) Редактирано 9 Ноември, 2010 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #14 Отговорено 9 Ноември, 2010 (Редактирано) Не съм чел всичките мнения, че ме мързи.... Та по тематаАз имах въпросните крушки миналата година. Наистина светеха синкаво и готино обаче като видеха дъжд и се насираха тотално... аме нищо не се виждаше иначе при сухо време си светеха добре.Забравих да спомена, че с един приятел двамата заедно си ги купихме... и един ден се прибирам вечерта от Пловдив и нещо ми се струва, че единия фар не свети, ама си викам няма начин, аз преди две седмици сложих крушките.....В момента когато си отбих от Цариградско за Първомай спрях да погледна за какво иде реч.... ами едната къса си беше заминала.... адски много се ядосах понеже и аз бях дал доста пари(ако не се лъжа 12лв за бройка)На следващия ден още изгоря и другата крушка.... звъннах аз на тоя приятел и го питам как са неговите, че моите са изгорели, а той ми вика, че при него едната също изгоряла...От тогава неща и да чуя за тея боклуци даже бях пуснал тема тука във форума "Не си купувайте крушки Осрам Кул Блу" Редактирано 9 Ноември, 2010 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #15 Отговорено 15 Февруари, 2012 Да я вдигна тая тема от прахоляка само да споделя и да ви предпазя някой да не сглупи като мен да си вземе Куул Блу. Малко от зор ги купих за служебния Опел от една бензиностанция. Това стана в началото на септември 2011, сега февруари в рамките на 1 седмица изгоряха и двете. Живот - по малко от 6 месеца. Пълни боклуци. Пък и не бяха евтини, дадох около 35лв. за тях. Пфу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #16 Отговорено 15 Февруари, 2012 (Редактирано) Колата ми е с Н1 крушки,купих си "Осрам кул блу 5000к"55в.(23лв)...цветът на крушката беше плътно син,светенето на тъмен (мокър) асвалт беше много ама много зле при положение,че съм с лупи !!!Успях да ги върна и си взех "Осрам Найт-брейкър +90"55в.(27лв),стъклото е в леко синкав отенък,разликата в осветяването на пътя е огромна.От личен опит ги препоръчвам Редактирано 15 Февруари, 2012 от besniq 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #17 Отговорено 15 Февруари, 2012 Тия бяха Н7. Днес купих и аз Nightbreaker Plus за да ги сменя. С такива съм на Хондата и за сега държат, ама и те още не са минали 6-тия месец та се въздържам от суперлативи. Иначе светят много добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #18 Отговорено 15 Февруари, 2012 От Найт Брейкър и аз съм доволен как светят, но на предишната ми кола изкараха точно една година.Въпреки всичко за Хондата бих си взел за дългите светлини(на предишната ми бяха на късите, а те сега са ми ксенон) отново същия модел.27лв? Мойте ги купих от ОМВ за 17лв. толкова ли са поскъпнали изведнъж ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #19 Отговорено 15 Февруари, 2012 (Редактирано) Купувах ги от магазин за авто-части преди 20 дни, Н1 2бр.в обща кутия 27лв. Редактирано 15 Февруари, 2012 от Tino Не цитирай предходно мнение !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto81 5 #20 Отговорено 15 Февруари, 2012 както казаха и колегите ако искаш бяла светлина със син оттенък си слагаш на Осрам night breaker и са поскъпнали определено цена на крушка в единична опаковка е 17.50 лв а ако вземеш комплект две крушки излизат по 16 лв за брой , поне аз дадох толкова преди месец... А и цената от 8 лв за крушка при положение че обикновенна е от порядъка 3 до 6 лв е един от факторите да не очакваш кой знае каква разлика от обикновенна крушка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #21 Отговорено 15 Февруари, 2012 Колеги и аз се набутах с тези Осрам Н-1 където уж светят с 35 метра по-надалече и не знам колко си процента давали повече светлина. Само за статистиката съм ги купувал по около 15лв.всяка ,запечатани по отделно и не са произведени в Китай а са немски, обаче изкараха по месец. Инсталацията , фасунгите, тока от алтернатора-всичко е наред,значи проблема е в крушките.Но това се отнася не само за автомобилните крушки но и за тези за битови нужди / уж икономичните за по 20лв. с 5-7 години гаранция /. Изпращал съм 6 бр. от тях за рекламация за последните 2 г. в представителството на Осрам -но никакъв резултат от тъпаците. Никога повече от тази марка! Сега съм с крушки на Хела за по 5лв.и съм доволен.Колеги не се набутвайте и вия с тези ОСРАНИ Осрам! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARUSHEV 14 #22 Отговорено 15 Февруари, 2012 Аз бях с Osram Cool Blue, закупени от търговския представител на Осрам. Светеха си ярко бяло с много лек син отенък, но може би той се дължеше на това, че на габаритите имах диоди, светещи млечно бяло. Бях много доволен от тях и двете изгоряха почти едновременно след около година. За Night braker не съм чувал хубави неща, горяли още по - често! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #23 Отговорено 15 Февруари, 2012 Стария Найтбрейкър горял често, новия плюс бил с много по дълъг живот но ще видим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HONDA-ADNOH 7 #24 Отговорено 16 Февруари, 2012 Защо толкова се хвърляте на тези Осрам.Филипс не са ли по добри? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #25 Отговорено 16 Февруари, 2012 Е, сигурно са по-добри но и два пъти по-скъпи. Едва ли са два пъти по-добри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #26 Отговорено 16 Февруари, 2012 (Редактирано) Купувах ги от магазин за авто-части преди 20 дни, Н1 2бр.в обща кутия 27лв.Ааааа ясно.Моите бяха H4 и 17лв беше бойката. Редактирано 16 Февруари, 2012 от Беселин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #27 Отговорено 16 Февруари, 2012 ЗдравейтеИ аз ползвам Night Breaker, и с тези светения по 5-6 месеца в годината наистина издържат по около 1 година (с H4 съм), но независимо от всичко съм доволен. Най- често изгарят късите светлини, докато дългите са като чисто нови. Имам една идея, която отскоро прилагам: през деня карам на дълги, а в по- късните часове по принцип на къси (и дълги когато има възможност). Така ще се удължи живота на крушките двойно, защото по тъмно може винаги да караш на къси светлини, но не и на дълги. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
besniq 1 #28 Отговорено 18 Юли, 2012 Хоп,днес ми изгоря едната !Изкара има няма 6м.до сега съм карал с обикновенни,китайски ментета за без пари но смея да твърдя,че карат повече време излиза,че не винаги по скъпото е по добро. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #29 Отговорено 20 Юли, 2012 Според новия закон ще трябва да караме постоянно с включени фарове.Събирайте пари и за крушки колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове