Jump to content
greenex

Странно изтощаване на акумулатора

Recommended Posts

Здравейте, колеги, На два път се сблъсквам със следния проблем - колата не е карана няколко дни, без пусната аларма, без видими консуматори на ток, като е в покой и след това няма ток дори за централното или да дам контакт. Абсолютно никакъв живец!Акумулаторът е чисто нов - Baren.Мерихме с осцилоскоп - няма никакви оттечки, зарежда нормално. И в този момент човекът вдигна рамене и вика "Не знам..."Т.е. не е ясно защо пада акумулаторът след два-три дни в покой - първият път при стария ми акумулатор, сега - с новия - едно и също.Ако някой може да сподели размисли по тази главоблъсканица...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е акумулатора да е стоял на склад много дълго време преди да го купиш и да се е разредил. Ако е нов, както казваш би трябвало да имаш гаранция.Пробвай да го възбудиш на зарядно за поне 4-5 часа или отивай да ти го сменят с нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да си сменял наскоро нещо по колата като крушки, касетофон, или да си слагал антена на ток(която уж не работи като е угасена колата)Аз имах същия проблем и се оказа точно такава антена, след като я изхвърлих и проблема изчезнаДругия вариант е акумолатора да има скрита мъртва клетка, която трудно се засича и обикновенно се проявява точно когато колата е в покой'Дано съм ти помогнал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом и на двата ти акумулатора се случва едно и също значи има консуматор. прецакана машинка на централно, ел антена и кво ли още не. възможно е на моменти дадърпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда... не бях прочел че става въпрос за два различни акумулатора. В такъв случай pitbuls определено е прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачаш минуса на акумулатора. Хващаш една крушка от онези дето + и - са им от 2-те страни и от едната страна на клемата от другата на акумулатора. Т.е. крушката прави връзката между акумулатора и клемата.Това е най-елементарния начин да провериш за отечка. Лампата трябва да светва само докато зареди компа и да загасне. Ако мъждука дори лекичко от някъде се черпи ток. Успех :ph34r:

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре с диод пробвай, но най-вярно ще ти покаже мултицет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерихме с мултицет - показа идеални стойности в покой, зареждаше при работа.По-скоро може би на моменти дърпа.Като го оправя, ще кажа какво е било.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно с осцилоскоп ли пробвахте или с мултицет или и с двете и какво показаха двата уреда?"идеални стойности"... колко са тези идеални стойности? ако може с мерни единици все пак, не само като стойности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оп колега виж да ли не са му окислени клемите при мен същия проблем имаше даже алармата не мога да изключа, като изчистих клемите дори без зареждане запали колата без проблем. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно с осцилоскоп ли пробвахте или с мултицет или и с двете и какво показаха двата уреда?"идеални стойности"... колко са тези идеални стойности? ако може с мерни единици все пак, не само като стойности.

Ами аз като не съм в час с техниката и си говоря ала-бала... ;) С мултицет е измервано и отчете 0,02 А в покой и 14 А като работи.Ще позачистя клемите, да видим. Редактирано от greenex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"А" - "V"... ;) И под товар се мери, а от "Baren" нямам добро впечатление.П.П.Напрежение ~ Заряд12.65 V 100 %12.45 V 75 %12.24 V 50 %12.06 V 25 %11.89 V 0 %

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пробваи като откачиш касетофона може да е от него........аз брах ядове с касетофон дори и загасен дърпаше тока...........успех.....

Редактирано от kristi09

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега пробваи като откачиш касетофона може да е от него........аз брах ядове с касетофон дори и загасен дърпаше тока...........успех.....

Да имах един приятел с някакво НЕО и се оказа че при сложен панел изгасено дърпа ток ,колкото и странно да е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си мерил ампери за отечка ако е показало нещо повече от 0 значи има... Това 0.2 което казваш на това ми намирисва.Волтове едва ли ще по каже 0.2 колкото и да е изтощен.Аз ти казах най-елементарния начин да провериш за отечка без да ти трябва да разбираш от нищо ама...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В гаранционната на акумулаторите пише, че утечка под 0,05А е допустима ;) Една крушка (например на плафона) дърпа около 0,4А

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, моята оттечка е 0,02 ... Така че съм спокойно в нормата, както и при зареждането, като работи двигателят. Това имах предвид под "идеални стойности".Загадката остава... Тия дни предстоят нови 4-5 дни почивка на колата и май ще махам акумулатора :oops:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,подобен проблем имам и аз - купих си нов акумулатор (имам хонда сивик CTDI 1.7 2002 английска) ,да не говорим ,че радиото е вече кодирано и никъде по колата няма код(от Кюстендил съм ако може да помогнете)Та като си взех акумулатора на Искра ,след една седмица стояне на колата едва успях да запаля - викам си - сигурно не е бил зареден и го заредих имам много хубаво зарядно с волтметър и амперметър и реглаж.Обаче след друга една седмица престой на возилото пак същия проблем .този път махнах клемата на минуса и с мултицета меря и гледам имам консумация някъде около 80-100mA щом светне диода за анти кражба на касетофона се увеличава с още 10.Реших да пробвам като махам и слагам бушоните един по един.Минах първо тези в купето и нищо.После започнах с тези при двигателя и стигнах до него - номер 9 ,който по принцип в книгата го дават - задна ,каквото и да означава това.Махнах го и консумацията спря.Обаче с махането ми изчезна вътрешната подсветка при отваряне на врати и изваждане на ключа(при отваряне на врата работи ако е на контакт),изчезна касетофона(за него вътре си има бушон ,но ако се извади не си губи паметта и диода свети)а при нахане на този външния всичко изчезва..Също така и централно изчезва при положение ,че по книга си има друг бушон за него.Стана дълго .Та бих искал да попитам - такава консумация нормална ли е?Възможно ли е да е от развалена машинка на централното ,защото като я купих задните врати нямаха централно ?Или е от нещо друго ?Алтернатора си работи зарежда 14.3 V Благодаря предварително за помоща

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж си аудиото(касетофон, CD,..). Аз имах подобен проблем когато ЦД-то ми дърпаше по около 1А в стендбай режим, като го прекъснах и се оправиха нещата. Смъкваше ми нов акомулатор за 1 нощ. 1 ампер е доста голяма отечка.Колегите по нагоре в темата са ти казали как най-лесно да засечеш отечката с лампа. Връзваш я последователно на минусовата клема и после на минуса на акомулатора. Мери се когато колата е в покой не на контакт. Изваждаш ключа и мериш. Ако светне не е добре. И тогава почваш да изолираш един по един съмнителните консуматори докато изгасне лампата.

Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При затворна пета врата, да не би да ви свети лампата в багажника - бутни седалката и погледни? (при Civic 2002г - контактния ключ гаси и радиото, така че при "nikigeen" радио и CD отпадат като възможни варианти :D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че го гаси не означава че не е в стендбай режим. То и моето го гасеше , ама :D Пробвайте. Нищо не губите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам и ще кажа резултата.Като се извади ключа диода за анти кражба на радиото си работи(мига си като аларма) ,така ,че е възможно да има консумация от него,но като видя ще ви кажа.Нямам централно на задните врати ,дали може и там да е проблема,нещо с машинките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят диод на радиото мига + аларма, колата я карам веднъж седмично, но нямам никакви проблеми с акумулатора. ;) (акумулатора е 45Ah)

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и при мен се е случвал този проблем на бившата Хонда беше от плеара бях го свързал да не зависи от контактния ключ и за няколко дена акумулатора отслабваше :wacko:

Редактирано от Еди Ведър

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.02А консумация в режим на покой е много добре, 45Ач акумулатор теоритично би издържал 2000 часа на такава консумацияпремерете акумулатора с товарна вилка, да не би да си е изпял песентав краен случай можеш и сам да го премериш, сваляш го у вас на топло, и с 2 кабелчета свръзваш една крушка 50 вата (5 ампера)след 4 часа ще е дръпнала 20 ампер-часа от акумулатора - горе-долу половината (имай на предвид, че алтернатора не успява да зареди акумулатора до 100%, пък и написаните ампер-часа са доста оптимистични)измери напрежението между клемите на акумулатора 5 мин след като светне лампата, и след 4 часа - не трябва да има по-голям пад от половин волт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как е най-точно да се мери връзката напрежение-заряд - в покой без консуматори или под товар?При мен в покой е 12,8, което звучи като 100% зареден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След велики пози от Йога ;) махнах радиото ,което и без това е блокирано .Остава си обаче една консумация от 40mA Махнат е ключа и лампата вътре е изключена .Обаче като отворя врата консумацията се вдига на 60mA ,пак казвам няма лампи да работят ,проверих и тази в багажника - и тя не свети.Явно е нещо от централното ,възможно ли е?На всичко отгоре се окаа ,че и новия акумулатор бил с раредена киселина - занесох го на фирмата и го премериха оказа се че е 1.2 вместо 1.8 (66 амперчасов е)Сега друго нещо забелазах - когато пусна фаровете примигват леко в такт с бръмчането на двигателя.Според мен не е нормално .На какво може да се дължи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен при ниски обороти на двигателя (когато не е загрял двигателя), фаровете едва забележимо примигват - това няма връзка с изтощаването на акумулатора.предпазител №9 (10А) в двигателния отсек е за: audio unit, Data link connector (DLC), Gauge assembly, immobilizer control unit-reseiver, immobilizer indicator light, Keyless receiver unit, Multiplex control unit, т.е.:радио, Конектор за трансфер на данни, имобилайзер, централно, .....предпазител №9 (10А) в купето под таблото - за моторчето за задната чистачкаИ при отключена, и при заключена кола ли имаш 40mA? :( Знаеш, че плафона в купето гасне със закъснение - изчакай ги тези 10-20 секунди и тогава премери и при двата варианта

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ги и при затворена врата.лампата е изключена и после пробвах ( в купето и багажника )и като я махнах - проблема си оставаПримигването на фаровете от какво е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40mA - това са около 0,5W консумация !!! Да не би да остава да свети крушката в джабката?Машинките на задните врати за централното заключване не работеха в началото като купи автомобилчето, или отказаха впоследствие? Този проблем с изтощаването на акумулатора кога се появи? Аааа сори, видях - така си я взел.Моторчето за централното получава + и - и заключва, при отключване се обръща поляритета - и +. Не съм сигурен дали има краен изключвател или компа прекъсва подаването на напрежение след определен интервал от време (няколко секунди). Не мисля, че е това, но за да си сигурен - махни корите на задните врати и дръпни буксите на двете машинки и пак мери.Имаме подгряване на страничните огледала. Пипни ги да не са топлички - може пък да е залепнало тяхното реленце. !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nikigeen, какво стана?Откри ли проблемчето? - Къде беше утечката?

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачаш минуса на акумулатора. Хващаш една крушка от онези дето + и - са им от 2-те страни и от едната страна на клемата от другата на акумулатора. Т.е. крушката прави връзката между акумулатора и клемата.Това е най-елементарния начин да провериш за отечка. Лампата трябва да светва само докато зареди компа и да загасне. Ако мъждука дори лекичко от някъде се черпи ток. Успех ;)

Ти луд ли си ;)Винаги, дори в покой ще се черпи ток, макар и малък, от акумулатора. Имаш аларми, касетофони и други неща които седят в "stand by" но са с подадено захранване. ECU-то не го спира....Освен това крушката с нажежаема жичка има някакъв минимален ток при който ще я видиш да свети с просто око. Освен ако не я гледаш с някаква специална апаратура за спектрално изследване ;) Винаги има консумация в колата дори като е в покой - държат се захранени, много памети по колата като почнем от касетофони и кфо ли още не. Ако ECU-то ти изключваше масата как щеше да си пуснеш или изключиш алармата като ключа не ти е на таблото? Така че с тая крушка неможеш да хванеш нищо :( Меренето с мултицет хваща само бавни промени в черпения ток, тоест ако черпиш импулсно ток или спунтанно във времето, мултицета ще ти показва една средна неопределена стойност, защото няма да може да реагира. А при импулсно черпене през по-голям интервал от време мултицета може да ти показва и нула.... От там на татък ти трябва шунт върху който да гледаш с осцилоскоп, да видиш дали нямаш някакви спунтанни пикове с голяма амплитуда, които да ти разреждат акумулатора...да разкачиш разни консуматори като алармата..касетофона и т.н. После навръзваш едно по едно и гледаш кое как влияе. Или имаш отечеки някъде или калпав акумулатор, щом си пробвал с друг акумултор...действай да търсиш отечки :PП.С> Много от китайските касетофони се включват сами от време на време. Не са защитени добре от смущения и дори малък фронт от смущение да попадне някъде в управлението им може да ги пусне. Да не говорим че на някои плеъри крайните им стъпала седят захранени в изключено положение и там тече някакъв недомислен от китайците ток...Ще си кажеш какви смущения има в колата, като там има постоянно напрежение от +/-12V. Да ама имаш и страшно много електромагнитни, високоволтови и дори променливо-токови източници на напрежение. Те набиват толкова много шумове в инсталацията, че ако нямаш добри маси, екрани и филтри в захранванията на електрониката в колата може да береш ядове...GPS-и, ECU-та и т.н. нямат ли добри филтрирани захранвания...са непредсказумеи..Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го търсил повече.Оказа се ,че новия акумулатор на Искра бил много зле - само на три седмици ,освен това бил с разредена киселина ,след като го върнах във фирмата дистрибутор ,се оказа че за три дни се саморазреждал понеже е в гаранция ми го замениха и сега нямам никакви проблеми - при една седмица стояне на колата си пали та се къса направо.само не мога да разбера примигането на фаровете и изобщо осветлението(в такт с работата на двигателя) на какво се дължи.Проверих за хлабав ремък на динамото ама не е това .Сигурно ще я закачам на компютър в сервиз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, не би трябвало да има саморазряд - все пак касетофоните ни са оригинални на Хонда :cool: Не си давай парите на вятъра. Това премигване се забелязва само на празен ход на двигателя, когато около теб е тъмно (в гараж например). Карай и си свиркай :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега четох какви съвети са ти дали колегите но не намерих информация дали си замерил електролита дали е в стойност.Той трябва да показва на всяка клетка м/у 1.25 и 1.30.Аз в момента си чакъм акомулатора защото и той умря.Замерих ги стабилни 12.5 при загасен мотор,стабилни 14.3 при запален мотор отечки никакви.Така че моя съвет е да замериш електролита.Друг е въпроса дали вътре ламелите са прави защото ако си го оставил сух няколко дена се криват и после направо го хвърляш.Дано да сам помогнал с идея:cool::beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...