Jump to content
deianr

По-нова Хонда с голям багажник и на газ ?!

Recommended Posts

Здравейте!

Понеже темата ми не е точно за конкретен модел, пиша в "Общи дискусии".

Карам седан Accord 2007, 2.0, на газ. Доволен съм от колата, но вече с две деца ми идва малък багажника, пък и стана пълнолетна. Какви са ми вариантите в семейството на Хонда - бензин на газ, по-нова, с по-голям багажник? Акорд 8 комби е с много по-малък багажник от 7-цата и отпада. Следващите Акорди едно, че ги няма за Европа, и второ, че са само седани. 

Остава ми CR-V... Багажникът не ми се струва също достатъчно голям, като на комби - прав ли съм? 

Отделно, не съм наясно кое е последното CR-V, което не е с директно впръскване на бензина и се газифицира безпроблемно?

Гледах CR-V 5, визуално ми допада, в ауто-дата (само за преди фейслифта) намирам и познатите ми 2.0 и 2.4 двигатели

https://www.auto-data.net/bg/honda-cr-v-v-generation-6247

но не знам дали и те не са усложнени, или да не са само за Америките, а за Европа да е само 1.5 турбо??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста въпроси. Ще се спра на някои от тях поотделно. 

 

преди 5 минути, deianr написа:

Accord 2007, 2.0, на газ. Доволен съм от колата, но вече с две деца ми идва малък багажника

Аз си отгледах децата с Акорд 7 седан. След като се появи второто, му сложих 430 литров куфар на тавана, за да компенсира полупълния багажник от детската количка. След като минахме периода на детската количка, седанът отново е повече от достатъчен и до ден днешен карам само седани. СУВ-овете нещо не ми понасят като усещане. 

 

преди 8 минути, deianr написа:

Отделно, не съм наясно кое е последното CR-V, което не е с директно впръскване на бензина и се газифицира безпроблемно?

За Северна Америка е 4-та генерация с 2.4 преди фейслифт, за Европа съм почти сигурен, че и фейслифта с 2.0 не е с директно впръскване. 

 

преди 10 минути, deianr написа:

Гледах CR-V 5

В Европа 1.5 турбо с директно впръскване и 2.0 хибрид. В Северна Америка, в САЩ 1.5 турбо масово, 2.4 (с директно впръскване) много рядко и то за базовите изпълнения и последно видях 2.0 хибрид, а за Канада - само 1.5 турбо. 

 

И още нещо, което можеш да имаш предвид - ако ти трябва СУВ само заради багажника, и 4-та и 5-та генерация имат такива, които са само с предно предаване, а не 4х4. Като изключим фактора "да има", предимствата им са, че са по-леки, ускоряват по-бързо, горят по-малко, и няма обслужване на диференциал отзад. Всичко това е доказано по каталожни данни от Хонда. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен доколкото ми е известно европейско CR-V 5 , чист бензин 2.0 двигател няма. На 5 генерация на CR-V на бензин се монтира само 1.5 турбо. 2.0 двигателя се монтира само на хибридите. 2.4 двигателя е за американския пазар. Остава ти само вариант за CR-V 4  (те са до 2016г, след това се минава на 5 генерация). Имай в предвид ,че багажника на 4 генерация е по-малък в сравнение на този на 3 генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Канада се внасят CR-V 4 с 4х4 2.4 мотор ставащ на газ и класическият автомат до 2014-та (а не вариатора), което си е прилична кола за крайната си цена тук.

Но първо тествай някъде модела, за да разбереш дали е твоят тип кола, защото с Акорд 7 е доста различен като тип и усещане.

Ако искаш нещо по-голямо / комфортно / вървящо - Одисей. 3 реда седалки, а при сгънат в пода трети ред е с огромен багажник вкл. по височина. Редки са, но са с класическият автомат, 3.5 мотор (газифицират се старите), на предно предаване, което за асфалт си е ОК. 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одисеят ми харесва много, но си е за САЩ. Отделно си е лаком, дори и на газ.

Колата ще се ползва за дълги пътувания в България и Европа. Американка, била тя дори CR-V (вярно, че в БГ са масови вече), ако нещо стане примерно в Чехия... как ще ми я сервизират? Знам, че е Хонда, но все пак, бих искал да се придържам към масов за Европа модел.


Значи най-новото, което мога да взема, излиза че е CR-V IV и последната година е 2016. Т.е. 10 годишна кола.


@Honda_Z, моят акорд няма нито греди на тавана, нито нищо... Не знам, всъщност, може никой акорд да няма.

Точно с бебешката количка ми е проблема, огромна сме взели :lol: Честно казано не съм 100% сигурен, че ако я вкарам в CR-V IV, също ще остане достатъчно място за другия ни багаж. Но в Акорда определено заема по-голямата част от багажника.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, deianr написа:

Значи най-новото, което мога да взема, излиза че е CR-V IV и последната година е 2016

Това, ако е от Европа. Ако е от Северна Америка е 2014, че после започва фейслифта. 

 

Още няколко неща. Ако е кола специално от САЩ - ще трябва да си я гледаш във фаренхайт и на климатика, и на външната температура. Не вярвай на продавачи, където казват "това го оправят", защото няма такова нещо. Като го оправят, нека го оправи той и тогава да ти я предаде. Няколко човека вече имаше такива тук "казаха ми, че може". ЦР-В от Канада го няма този проблем, но 10+ годишна кола да се внася сега от там вече е доста рисково, предвид агресивните климатични условия. Освен, ако корозията не те притеснява. Има и "сухи" канадски щати, но за толкова стара кола не си заслужава вътрешния транспорт. 

 

преди 13 минути, deianr написа:

моят акорд няма нито греди на тавана

Гредите за седан се купуват. Напречни греди със захващане над вратите. Има и оригинални за модела, има и афтърмаркет. И върху тях - куфар.

 

преди 13 минути, deianr написа:

ако нещо стане примерно в Чехия...

Миналата година акорда стигна до Прага. Нищо не стана. Отделно, и да стане - не е като да няма опции да се прибере насам. Това не трябва да е фактор. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах Сивик, но като се появи наследника си взех Акорд 6 седан. Беше ми достатъчен 11 години, включително за тези в които имаше детска количка.

После го смених с Акорд 7 комби - това наистина събира доста.

Разликата между голям и малък багажник е времето и мисълта с която редиш вещите. В малкият е тетрис, а в големият просто мяташ. ;)

Прецени колко важен е багажникът в критериите ти за следваща кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изясни ми се като цяло ситуацията. Не ме блазни идеята за толкова стара кола от Канада. Като цяло, се целех в нещо по-ново, но явно трябва да задраскам LPG, а не ми се ще. Дизел пък не искам съвсем.

Освен да си покарам с един куфар няколко години и после да му мисля. Не съм решил още. Макар че след няколко години сигурно пък само хибриди и електрички ще има.

Благодаря за идеите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, ceco_accord said:

Прецени колко важен е багажникът в критериите ти за следваща кола.

Един от основните! Знам за тетриса, с едно дете трудно побирах нещата в седана, защото и гума-патерица има вътре. Сега и нея я разкарах, за да мога да вкарам САМО количката.

Акорд 7 комби е друга бира и ако преди 6-7 години, когато взех седана, бях взел комби, сега нямаме да го мисля. Но си казах, че ми е твърде грозен, а седанът ме привличаше. Сега си плащам за красотата.

Обаче 2025 година да купувам Акорд 7 комби... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 53 минути, deianr написа:

Като цяло, се целех в нещо по-ново, но явно трябва да задраскам LPG, а не ми се ще

Аз затова си взех 5 генерация с 1.5 турбо мотора и задрасках газта. Сравнително нов автомобил (на 5 години). Огромни багажник и купе. Приличен разход на бензин. Всички възможни екстри. Разбира се газта ми липсва - знаеш защо.... :), но от там нагоре са само хибриди. Прахосмукачка не ми се кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@katri71 от Европа ли го взе, или е Канадка? Под приличен разход на бензин, какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, deianr написа:

Обаче 2025 година да купувам Акорд 7 комби... :D

Напълно неадекватна постъпка, освен ако не гледаш практично и нискобюджетно на нещата, и ако намериш в приличен вид.

Карах го 5 години и от 5 е вече при друг стопанин - с 2 деца, но и куфар отгоре слага, понеже не се спират от разходки. ;)

Сложи му 1 андроид и си има модерна кола, ама "от стария матрял". ;)

Колко коли събират втори сет колела в багажника си, без сгъване на задните седалки?

128077654_4078889958806802_616557036388422937_o.jpg

Относно тетриса, който разбира се не е ежедневие:

Багажникът на сегашната ми е колкото на твоята - 450 л. но не падат задните облегалки и има газова бутилка зад тях. ;) .

IMG_20240620_104736.thumb.jpg.2fa4c78fe76e6f65c30a13386b1c5293.jpghttps://forums.hondabg.com/uploads/monthly_2024_06/VID_20240618_203630.mp4.d215a13459e2395d1c0afd50b4edbc28.mp4

Обаче в комбито събирах 3 колелета, 3 раници и 3-ма човека за 3 минути. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, deianr написа:

@katri71 от Европа ли го взе, или е Канадка? Под приличен разход на бензин, какво имаш предвид?

От Европа, разбира се - Германия (оторизиран представител на марката). Среден разход по бордкомпютър смесено каране - не е превишавал 8,5л/100км. Имам я отскоро и не съм я тествал още на магистрала какъв разход ще даде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   3 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...