Jump to content
n.g.

Чип-Ремап на Автоматик на R20А9

Recommended Posts

Здравейте, от скоро си обикалям из улиците с ЦРВ 4та генерация 2.0 155кс - R20A9 двигателя с 5 степенен автомат, няма газ.

Слизайки от 6 цилиндрово Ауди нямах никакви очаквания към вървежа на Хондата - други са ми приоритетите за возилото.

След известно време и натрупани няколко хиялди километра, обаче нещата почват да стават леко дразнещи :D

1. Колата няма НИАКВА динамика в ниските обороти преди да се достигне VTEC режима.

2. При кик-даун сваля една предавка (обородите скачат с 1000-1500) и мотора започва да бучи и да се мъчи яко. Трябва от перата на волана да сваля още една, да отиде на 4к+ оборота (2ра или 1ва предавла - зависи от скоростта), че да тръгне и да мога да изпеваря или да се включа в движението адекватно. :unsure:

3. В режим S на лоста работата е същата, като просто държи малко по-високи обороти - около 3к.

При това положение карането става опасно и е невъзможно да се изнеса по-бързо или да изпреваря нещо по-дълго от Смарт:D

 

Та.... по принцип това ли са възможностите на колата и така ли се държи и при вас?

Има ли вариянт да се обучи/ремапне/чипоса автомата и/или двигателя за да се подобри работата?

Гледам, че има някакви опции за "Чип тунинг" на този двигател из нета , но според мен проблема е в логиката на автомата... :ermm:

Идеята е колата по-лесно да достиха в оптимални обороти и въртящ момент и газта да е малко по-отзивчива .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата е адаптивен.

Натискаш газта рязко, а не силно до долу.

Поне моите така работеха на Акордите и сега на Ледженда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, рязко до долу. Има и нещо като превключвател в педала се усеща най-долу до ламарината.

И пак се държи по същия начин.

Скорост 45-50 км/ч, обороти 1500 предполагам на 4 предавка.

Натискам кик-даун рязко - връща 3та предавка с 2500-3000 оборота и започва едно чааакане докато влезе в 4000-4500, че да почне да върви.

През това време двигателя бучи и се мъчи зверски защото няма мощност в този диапазон.

Пробвах да "рестартирам адаптациите" с педала до доку за 30 сек на контакт. Същата работа

Просто си трябва да връщам още една предавка ръчно, че да може да се премести по-бързо колата :D 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичко е моторчето за тез кила - не очаквай чудеса.

Пак че има ръчен режим и може да пипнеш още -1.

Ще му свикнеш. Задкормилното устройство е по-адаптивно от техниката. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първо, витека на R серията двигатели не работи на обичайния принцип. Витека тук е с цел икономия и поне на ръчката работи между 1900 и 3500 оборота при много лек товар. При малко повече натискане го спира и излиза от него и преминаването през режимите не може да се усети по никакъв начин.

Като се пипне колата си става идея по-динамична особенно на преходните режими и най-вече се изчиства и дупката в ниските обороти. Също и егр ако се изключи динамиката в средния и лекия товар се подобрява. Ръчката е с много хубава кутия, като предавателни числа и колата върви добре, като за тези килограми и двигател. Но изпреварване от 3000 оборота ако трябва да е по-бързо, трудно е, трябват обороти. 

Във вашия случай ако се оптимизират точките на превключване, ще се подобрят нещата. 

Редактирано от Mr.SOHC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...