n.g. 3 #1 Публикувано 30 Септември Здравейте, от скоро си обикалям из улиците с ЦРВ 4та генерация 2.0 155кс - R20A9 двигателя с 5 степенен автомат, няма газ. Слизайки от 6 цилиндрово Ауди нямах никакви очаквания към вървежа на Хондата - други са ми приоритетите за возилото. След известно време и натрупани няколко хиялди километра, обаче нещата почват да стават леко дразнещи 1. Колата няма НИАКВА динамика в ниските обороти преди да се достигне VTEC режима. 2. При кик-даун сваля една предавка (обородите скачат с 1000-1500) и мотора започва да бучи и да се мъчи яко. Трябва от перата на волана да сваля още една, да отиде на 4к+ оборота (2ра или 1ва предавла - зависи от скоростта), че да тръгне и да мога да изпеваря или да се включа в движението адекватно. 3. В режим S на лоста работата е същата, като просто държи малко по-високи обороти - около 3к. При това положение карането става опасно и е невъзможно да се изнеса по-бързо или да изпреваря нещо по-дълго от Смарт Та.... по принцип това ли са възможностите на колата и така ли се държи и при вас? Има ли вариянт да се обучи/ремапне/чипоса автомата и/или двигателя за да се подобри работата? Гледам, че има някакви опции за "Чип тунинг" на този двигател из нета , но според мен проблема е в логиката на автомата... Идеята е колата по-лесно да достиха в оптимални обороти и въртящ момент и газта да е малко по-отзивчива . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #2 Отговорено 30 Септември Автомата е адаптивен. Натискаш газта рязко, а не силно до долу. Поне моите така работеха на Акордите и сега на Ледженда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
n.g. 3 #3 Отговорено 30 Септември Да, рязко до долу. Има и нещо като превключвател в педала се усеща най-долу до ламарината. И пак се държи по същия начин. Скорост 45-50 км/ч, обороти 1500 предполагам на 4 предавка. Натискам кик-даун рязко - връща 3та предавка с 2500-3000 оборота и започва едно чааакане докато влезе в 4000-4500, че да почне да върви. През това време двигателя бучи и се мъчи зверски защото няма мощност в този диапазон. Пробвах да "рестартирам адаптациите" с педала до доку за 30 сек на контакт. Същата работа Просто си трябва да връщам още една предавка ръчно, че да може да се премести по-бързо колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #4 Отговорено 30 Септември Слабичко е моторчето за тез кила - не очаквай чудеса. Пак че има ръчен режим и може да пипнеш още -1. Ще му свикнеш. Задкормилното устройство е по-адаптивно от техниката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 111 #5 Отговорено 2 Октомври (Редактирано) Първо, витека на R серията двигатели не работи на обичайния принцип. Витека тук е с цел икономия и поне на ръчката работи между 1900 и 3500 оборота при много лек товар. При малко повече натискане го спира и излиза от него и преминаването през режимите не може да се усети по никакъв начин. Като се пипне колата си става идея по-динамична особенно на преходните режими и най-вече се изчиства и дупката в ниските обороти. Също и егр ако се изключи динамиката в средния и лекия товар се подобрява. Ръчката е с много хубава кутия, като предавателни числа и колата върви добре, като за тези килограми и двигател. Но изпреварване от 3000 оборота ако трябва да е по-бързо, трудно е, трябват обороти. Във вашия случай ако се оптимизират точките на превключване, ще се подобрят нещата. Редактирано 2 Октомври от Mr.SOHC Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 521 #6 Отговорено 31 Октомври Не съм карал 6-так ама и така мога да кажа, че тия коли са слабички. То иначе щастието щеше да е пълно Най-вероятно това ти е проблема, че идваш от доста по-мощен двигател и с голям обем, който има повече сила в ниските обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #7 Отговорено 11 Ноември (Редактирано) Това беше основна причина да не взема 4-та ген. Имат K24, но всички са от Сащ/Канада и не се знае на какво ще попаднеш като ти я доставят. Този мотор 2.0 в това купе с тази кутия е тотален труп, не знам дори за жена дали става да се вози. На моменти е опасно дори да се изпреварва адекватно с нея и трябва доста отдалече да му мислиш какво да правиш, но ти вече го знаеш това. Не може да се чупосва, няма турбо, няма нищо. Не знам как въобще от V6 си се решил на това недоразумение. Общо взето, 3-та генерация е по-добре от към динамика и за мен е по-добър избор или поне ако е 4та да е к24 като компромис. PS. Какъв разход ти дава, че ми е интересно? Редактирано 11 Ноември от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 192 #8 Отговорено 12 Ноември Неоспорим факт е,че колата е бавна и конете са прекалено малко за това купе. Относно изпреварването също е вярно. Както каза @Bizzito няма пълно щастие. Нека си зададем въпроса защо този модел държи толкова висока цена в своя клас и освен американки други почти няма?! Евтина поддръжка, изключително надежден двигател и най-голямо пространство в класа. Много съм любопитен как точно 3-та генерация е по-динамична, при положение,че е със същия двигател и дори 5 коня по-малко? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #9 Отговорено 13 Ноември @AzSum, абсолютно възможно е да е така и да са 1:1 с 3-та генерация. Това обаче съм усетил от към движение и на 2-те при тест драйв като избирах SUV, 3-тата по ми допада, но това е субективно и това е само за 2.0 автомат моторите. За 2.4 със сигурност ще е по-адекватно и при 2-те. Относно поддръжката, да ти кажа, не е много по-евтина от конкуренцията в класа си от другите марки а не предлага почти нищо. Сега пак търся още 1 SUV и ходя отновно на огледи и може би отновно няма да е Хонда, защото не предлагат почти нищо за парите си. Безспорно Хонда са здрави коли обаче освен да е здрава, трябва да има и някаква динамика, лукс, удобство, качество на матералите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #10 Отговорено 13 Ноември Не е лесно да си фен на марката, особено когато с годините някои неща са загубени, а други не са подобрени, или са неадекватно променени. Кое и до колко е важно си е лична преценка, особено когато има база за сравнение. В решаването на така сложното уравнение, човек трябва да сведе неизвестните до минимум, а част от тях са реалните потребности и разбира се егото, което често е неосъзнат фактор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #11 Отговорено 13 Ноември (Редактирано) @ceco_accord, принципно, така написано, реалните потребности могат да бъдат осъществени и с Дачия Все пак, трябва и да ти носи някакво удоволствие МПС-то като влезеш в него и го подкараш, така мисля. Фен съм на марката, 5-та Хонда карам, мотоциклет от Бултрако си взехме, а на една от предните коли с месеци чаках части от USA по самолети, кораби, UPS, DHL и тн.. Не може обаче човек да гледа сляпо напред като има избор. Редактирано 13 Ноември от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #12 Отговорено 13 Ноември (Редактирано) Никога не съм бил привърженик на тезата "колата е от точка А, до точка Б". На мен това не ми е достатъчно. Удоволствието обаче има различни измерения и нека всеки намери своите. Относно Дачията, харесваше ми старият им слоган "Липсва само излишното", та си подкарах вехтата 39 годишна Хонда, дето е точно такава и ме кефи, и ми е достатъчна - за градска кола разбира се, макар че и по шосетата е весело. Редактирано 13 Ноември от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #13 Отговорено 13 Ноември Именно, да Не може да е само от А до Б, поне за мен, а явно и за теб. Затова и гледам в конкуренцията какво се случва а там има какво да се види. Мога да направя компромис с доста неща, дори с кожените салони, които са им като мушама, но най-много ме дърпа това, че слагат малки мотори в големи и тежки купета, това е основното. Ако спазваха това, което правят в Америка/Канада, бих си взел отново, но то Европа така или иначе, не им чак такъв приоритет. Лоялността в Америка към дадена марка, за японските такива - Тойота, Хонда и Субару при паркетниците се върти около 60%. В Европа нещата са къде по-различни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #14 Отговорено 13 Ноември Европа не е съществен пазар за Хонда и маркетолозите и - за това - те така, те - в угода на зелените бюрократи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
n.g. 3 #15 Отговорено 14 Ноември On 11/11/2025 at 11:00 AM, Mkilla said: Това беше основна причина да не взема 4-та ген. Имат K24, но всички са от Сащ/Канада и не се знае на какво ще попаднеш като ти я доставят. Този мотор 2.0 в това купе с тази кутия е тотален труп, не знам дори за жена дали става да се вози. На моменти е опасно дори да се изпреварва адекватно с нея и трябва доста отдалече да му мислиш какво да правиш, но ти вече го знаеш това. Не може да се чупосва, няма турбо, няма нищо. Не знам как въобще от V6 си се решил на това недоразумение. Общо взето, 3-та генерация е по-добре от към динамика и за мен е по-добър избор или поне ако е 4та да е к24 като компромис. PS. Какъв разход ти дава, че ми е интересно? Да, за Америка\Канада знам и именно за това не исках да рисувам. Разхода е 12.5л на бензин само градако каране и 8.5-9 само извънграда с 90 между градовете и 130 на магистралата. Сложих и газов инжекцион и сега още му свиквам. Откъм въряеж разлика няма, ще видим как е разхода и ще споделя. Друго ми направи впечатление....на бензин колата работи леко бедно и не знам дали това е нормално за работата на този двигател или има нещо друго. Не я бях закачал за каране на живи данни,понеже никога нищо не е светело или да има нужда от диагностика, но сега покрай настройката на газовото, докато карах с майстора ми направи впечатление. На бензин работи на 7-8% дълъг трим и още толкова къс във всички режими, което е общо към 15% и смятам си е леко бедно. В интерес на истината на газ я настрои така, че да е в порядъка на 0 до -3% дълъг трим, а късия стига -5-10% при ускоряване за обогатяване. Мисля да отворя и нова тема по този въпрос, но реших да споделя и тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #16 Отговорено 15 Ноември Мерси за инфото, аз се дразнех на 13-14 бензин на V6-то. Успех, дано и свикнеш. Като изключим това са здрави и непретенциозни в повечето случаи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 111 #17 Отговорено 17 Ноември На 11.11.2025 г. at 11:00, Mkilla написа: Това беше основна причина да не взема 4-та ген. Имат K24, но всички са от Сащ/Канада и не се знае на какво ще попаднеш като ти я доставят. Този мотор 2.0 в това купе с тази кутия е тотален труп, не знам дори за жена дали става да се вози. На моменти е опасно дори да се изпреварва адекватно с нея и трябва доста отдалече да му мислиш какво да правиш, но ти вече го знаеш това. Не може да се чупосва, няма турбо, няма нищо. Не знам как въобще от V6 си се решил на това недоразумение. Общо взето, 3-та генерация е по-добре от към динамика и за мен е по-добър избор или поне ако е 4та да е к24 като компромис. PS. Какъв разход ти дава, че ми е интересно? Как така не може да се "чипосва" нали точно това написах в мнението по-нагоре. Турбо може да няма фабрично, но може да се добави и нютоните, които ще дойдат, ще са повече от достатъчни. За 1700кг кола с лоша аеродинамика за висока скорост, до 180 си ускорява прилично и без да се задъхва, от 180 до 200+ вече се забавя постепенно. Не знам, защо така сте недоволни от динамиката. ПС: Като личен разход мога да споделя за ръчна кутия, от 5.5 до 7 извън града + магистрала на дистанция 6-700км и скорост +15 от ограниченията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #18 Отговорено 17 Ноември (Редактирано) @Mr.SOHC, кое да се чипне на атмосферка? Колко ще вдигне, 10 нютона и 8 коня? Несериозно е това. Това не е спортна кола, но динамиката и е лоша, разхода също за това, което предлага като данни. До 180км/ ще набере почти всичко в днешно време, въпросът е да не набира 5 минути. Разход 7-8 извън и 12-14 в града, правят къде по-динамични сувове автомат на бензин. Тук говоря само и единствено CR-V 2.0 автомат бензин, конректно по темата за този мотор в тази кола. Понеже карах и дизелово 2.2, разликата си е очевидна, но не съм фен на дизела. Със сигурност като здравина, ще е добра Хонда, като почти всяка Хонда но чисто динамично, по-добре дизел 2.2 автомат. Редактирано 17 Ноември от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 111 #19 Отговорено 17 Ноември В какъв смисъл кое да и се чипва? На уот колата държи 0.96 ламбда заради ограничения в емисии, икономия и ред други неща. Несериозно е по-скоро на тази смес да се гони максимална мощност точно на този двигател с това гориво. Не ми се влиза в подробности какво още прави колата, когато е стокова. В числа не мога да говоря конкретно понеже все не остава време да си профилактирам клапаните и след това да я довърша и измеря съответно. Но имам пресен пример от така спрялото и икономично К20, как си тръгва повече от приятно и далеч не бяха 10 нютона, но това е извън темата. А колко е разликата при нашите все още не знам, но нека отчетем и факта, че дори и дросела (който е 55мм) не се отваря до край. Със сигурност няма да стане и не става самолет само с това, но подобрението се усеща доволно. На който продължава да не му стига си закача охлюва и проблема с динамиката се решава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 44 #20 Отговорено 17 Ноември (Редактирано) Ето ви един сайт (за Германия ) https://teamvtec.com/ не правя реклама но да си направите горе доло справка какво да очаквате поне на хартия. Най вероятно е съобразено с Еко нормите там за това е България може и повече да ги "надуват" моторите. Аз лично си взех едно такова без да правя реклама. https://www.chiptuning.com/honda/cr-v-v-rw-rt-2016/1-5-awd-rw2-193ps-142kw-1498ccm/pedalbox.html Вярно не вдига конете ама поне педала на газта стана по чувствителен и захапва по бързо. Колегата като е решил да я кара дълги години да го мисли. Всяко мнение е субективно и мерак се гаси с пари Редактирано 17 Ноември от MotoMK5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1135 #21 Отговорено 18 Ноември @Mr.SOHC, не можеш да чипираш атмосферка и да очакваш нещо, това исках да ти кажа, мисля, че си наясно. Няма нищо в този мотор, което да го прави поне малко динамичен в комбинация с автомат му. Виж, текущият ми СУВ ми харчи колкото това ЦР-В и е 2 пъти по-динамично, колегата пуснал темата го е описал добре, умряло е, това е. Иначе са сравнително здрави и безпроблемни. При всеки динамиката се усеща по различен начин но към 2026 година, всяко семейно комби вече е между 150 и 200 коня, японците от Хонда спряха през 2010та сякаш ( а може и по-назад според някои ) да се грижат и за динамичните характеристики на автомобилите си. Не може да набодеш 2 литра бензин 150 коня в 1700 кила купе, без турбо, без нищо и да му сложиш муден автомат. Като я натоваря с детските боклуци, колички, багажи и се качим 3-4 човека и на някой баир ще трябва да я подпира някой за да се изкачи, за изпреварване не искам и да говоря, че даже е опасно в някои ситуации. Не сме 2000 година а 2026 и е добре това да се съобразява. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 760 #22 Отговорено 18 Ноември И аз гледах за ЦРВ 4 преди да видя акурата. Исках да е 2,4 и автомат, но като видях акурата - 3,5 и 270 кончета.... Предишното ми ЦРВ с К20 мотор гореше 11/100 по магистралата с 110 (над тях не можех да си чуя мислите от шума) и + 1 литър на всеки 10 км/ч отгоре. Акурата ми гори 11-12 /100 със 140 на магистралата. Големия двигател може да гори и много и малко. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #23 Отговорено 18 Ноември И хората са други вече. Дай им камара екстри за задръстванията и скоростни ограничения извънградско, и разбират че "желязото" като хандлинг и динамика става непотребно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #24 Отговорено 18 Ноември преди 1 минута, Plamen-CRV написа: Големия двигател може да гори и много и малко. Това е истината - доказателства - бол. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
n.g. 3 #25 Отговорено 18 Ноември В интерес на истината колата няма нищо общо с това което е била от завода. Вериги, компресия, горивоподаване със сигурност са осезаемо по-зле за 12 13г стотиците хиляди км пробег. Самия факт ,че след реглаж на клапани се усети малка разлика в динамиката, показва колко е податлив мотора на колебания от заводаките характеристики и толеранси. Няма спасение иначе... караме си бабешката, доакто не омръзне прекалено много... или не свикна още повече 😄 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 7021 #26 Отговорено 18 Ноември Човек като разбере че килата са най-големият проблем и ако иска да кара, а не да е пътник, когото контролират първо с каишката на врата от излишната маса - връща се към "корените". 800 кила (по 8 на 1 конска сила) и никакви екстри. Само компютърче за инжекциона. Как върви и завива - дай Боже всекиму да опита. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове