Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, докарах си от Германия един Сивик 1.8 2007г на 272К км, който е каран само с оригинално масло 0W20 сменяно само в Хонда, но леко го гори и искам съвет с какво масло да карам колата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е леко, продължавай с 0W20. Смени, ако искаш марката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ОЕМ Honda 0W-20 има ресурс около 150 моточаса и трябва да се сменя на по-кратки интервали. В Германия е сменяно на поне 300 моточаса и от там е проблемът.

 

Първо трябва да се установи колко точно го харчи, кога започва да го харчи и да се идентифицира причината.

След това да се вземе решение как да се процедира, според информацията.

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами за 2500км изгори около литър, може би малко по-малко. Магистрално шофиране 130-140 в жегата. Но маслото е доста старо, на около 12К км и е сменяно 2024г. 

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цялото предходно мнение! По презупция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е катастрофален разход!

Ориентирай се към добър Хонда сервиз за обстоен преглед на състоянието, на двигателя и за възможността от основен ремонт.

Ако са надрани цилиндри, няма оправяне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ravenol 5/30 dxg и ако това го гори, сменяш гумички на клапани, ако пак го гори или караш и доливаш, или пълна ревизия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
16 hours ago, backstage said:

Ами за 2500км изгори около литър, може би малко по-малко. Магистрално шофиране 130-140 в жегата. Но маслото е доста старо, на около 12К км и е сменяно 2024г. 

12хл км  ако е това колко още очакваш да му навъртиш ,маслото отдавна е минало ресурса си и е за смяна.

Чудиш се защо го гори.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:offtopic:

Онзи ден 1 БМВист с подемник ми сменя маслото на Леджо.

Та като видя моето на колко пробег е, вика: Ооо - тоя мотор е пътник. Що толко много си го оставил?

Рекох му че 1 година и 13600 км за добро масло не са главният фактор, а и принципно са важни мото часовете, а 215 са си в границата. 

- Тва да не е трактор, та гледаш м/ч, ми рече.

Като разбра колко е разходът за тоз период и пробег на тракторният V6 не повярва и си млъкна. Сигурно ноща е сънувал че не си вози туба в багажника.

За новото DXG, дето наля каза - Боклук е тва - максимум 7 хилки и изливай.

Редактирано от ceco_accord
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Той ти е говорил за гориво бензин, а ти си на LPG и разликата е голяма.

Че не е боклук то се знае от всеки, който има малко понятие от масла.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.07.2025 г. at 12:35, CARPERA написа:

12хл км  ако е това колко още очакваш да му навъртиш ,маслото отдавна е минало ресурса си и е за смяна.

Чудиш се защо го гори.

 

Той колегата ти каза, че на 2500 долива литър.. маслото го сменя в движение :D Иначе сериозно по темата - моята гореше малко (ама наистина малко..) масло - за годишния интервал от 10к трябваше на 11тия месец да долея 150-200гр, но това се оправи като сменихме оригиналното масло с на Мобил ако не се лъжа, каквото майстора препоръча. Впрочем, на майстора му казах само, че леко ми го гори, той си ми каза всичко останало както си беше, без да давам допълнителна информация - и решението му работи, така че смея да му вярвам :angel:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.07.2025 г. at 12:04, Rakeem написа:

Ravenol 5/30 dxg и ако това го гори, сменяш гумички на клапани, ако пак го гори или караш и доливаш, или пълна ревизия.

Хора, стига, минаха толкова години, това не е жигула да се оправи с гумички, та дори и тя няма да се оправи. От хонда са си го написали в сервизните ръковдоства, като подмине 3 литра за 10 000км, двигателя си е за ревизия. Варианта със смяна на маслото с различен вискозитет не е удачен, но краен вариант е нещо от рода на 0/30 до 0/40. По-скоро се приентирайте към място, където могат да направят ревизията адекватно, понеже за съжаление местата с качествена работа са малко последно време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mr.SOHC, я дай да го видя къде го пише това с 3-те литра на 10 000 и ревизия? В книжките на новите двигатели на бензин пишат 1 литър за 1000км за нормален разход, ясно е защо, но въпреки всичко. При Type R 7ма и 8ма ген, особено 7ма при ръчкане масово в UK доливат 1 quart per 500 miles, което е 250мл на 1000км или 2.5 и малко нагоре литра на 10 000км, което е съвсем нормално. Интересно е къде ги четете тия неща, че и нова кола съм имал и там не пише такива работи с 3 литра и ревизия. 
Забравих да добавя, че имаме Прелюд в семейството, кара се рядко вече, от 2009-та е при нас. Още си харчи по 250-300мл на 1000км среден пробег, след изминати близо 150 000км. Карайте ги тия коли и ако стане драма, тогава ремонти. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизното на црв-то нямам спомен вече какво пише, визирах хондите преди 2000 година (моя грешка, извинявам се). Имах Л серия, която в момента на покупката си гореше около литър на 1000-1500. Отворих я, ревизирах си всичко, 40к след ремонта, колкото се налее при смяна толкова си седи и нивото, като се караше естествено с 0/20. Същия филм съм го играл и с Д серията и 100к по-късно ситуацията беше същата, като за 10к да са се губили 100мл, което смятам не е много предвид и че мотора върви под налягане. Заради едни сегменти за 100лв не бих доливал литър масло на всеки 1000км и свещите да полепват и да се влошава искра, изгаряне, да се трупат нагари и така нататък, но това си е мое виждане. При такива разходи на маслото, то много често/винаги вдига по-висока температура, губи вискозитет, влошава масления клин при лагерите в блока и в един момент мотора казва чао. Естествено този процес се случва по-бавно предвид и намалената компресия в горивната камера. Имам приятел в юк точно с фн2, за 5-7000 мили долива 200-300 грама а мотора е на 180 000 мили. Та това са малко относителни неща, кой двигател колко консумира, много е важно как, кога и с какво е обслужвана. В момента црв-то го карам с 0/20 взето на 120к по километраж, при вноса може само да се предполага колко е върнато, колкото се налее, абсолютно толкова се точи дори и смяната да е закъсняла с повече. Първата кола, която да не се налага нищо да се пипа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не за преди 2000 година, а за след това го пише. И изрично са на написали: "че е възможно (не е задължително) за първоначален разход, в процеса на разработката, на двигателя - първите 1000 - 2000 км", което не е задължително да се случи! Двигател на Хонда, който е в изправно състояние, не гори масло! Щом го гори - има причина за отстраняване! Разберете каква и я отстранете. Стига с тия глупоси, че "така си горяли" и незнам какви си още небивалици!

Няма такова нещо.

Type R е друга бира и там нещата стоят по друг начин спрямо нормалните, ежедневни, коли. Не ги смесвайте нещата.

D-серия съм карал 11 години без да пипне и грам масло. Така и я продадох, след като си купих CR-V-то. 

А и то, R20A2 не го пипа!

Е, не ми казвайте, че не може и не е вярно. Замислете се и отстранете причиата. Това мога да посветвам.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mr.SOHC, FN2 9-та година карам, 200-300мл може да харчи на 1000км. Може и да не харчи, ако я бута или кара с 30км/ч в квартала. Понеже я взех на 100к км и и направих още толкова и малко отгоре до момента, със сигурност ти казвам, че харчи масло, ако я кара. Имам и D-серия точно 2000 година ама там нещата са малко по-различни. 

Като се отвори един двигател "за 100лв сегменти", не са 100лв а са 3100лв, защото покрай сегментите, няма как да оставиш и лагери, г-ри, масло и плащане за работа, ако не си го правиш сам. А 100лв сегменти, може да са на 1 бутало за оригинални.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова си му гори а не е от хората, които да не натискат.  Сегментите не е задължително да са оригинални, въпроса е да не са ментета и да толкова струват, като съм завишил написаното с 25%. Работа не споменавам понеже лично аз си правя всичко. Но все пак си предпочитам ревизирания двигател. При хондите след 2003 година си е препоръчително всичко да е в час, особенно при р18, където се водят, че пукали бутала и долницата била слаба (к серия също), истината е съвсем на друго място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mr.SOHC, предполагам, че или си фен и си правиш сам автомобила/ите или си майстор и с това се занимаваш. Което и от 2-те да е, значи си наясно, че неоригиналните части към 2025-та година не са същите като същите части през 2010-та година. Да, не е задължително да са оригинални, така е. Масово обаче, неоригиналните части са с изключително лошо качество и марките не са това, което бяха. Затова е добре на места, където да се направи ремонт е трудно, да се вложат оригинални такива. Сегменти може и за 50лв да вземеш, ако имаш добрите отстъпки, проблема обаче не е в цената, а в работата после. След като смъкнах съединител Exedy на няма 60 000км на нитове с тропащи пружини, става ясно, че това няма общо с онова Exedy, от онези години. Не бих сложил никога неоригинални сегменти, дори аз да си го сглобявам мотора, защото после работата пак е двойна. 

На твоят човек там, не вярвам да е много по-различна колата от масовите FN2-ки, но ако е, може да споделиш. Тази кола а и като цяло K20A мотора си хапва масло още от завода. Затова му смениха и вискозитета и официалните препоръки на Хонда, рязко скочиха от 0/20 към 5/40. Този мотор не пипа масло единствено ако се кара спокойно. В противен случай, нещата са по-различни. Това не го прави нито лош, нито с проблеми, наясно си. Единствените мотори на Хонда на които се препоръчва 5/40 са на S2000 и Type R до 2011-та година пък всеки може да кара и с 0w8 ако иска. 
80843140744824b364875daf7a305b39-1056x527.thumb.gif.6cc8be2814f4f47124f015512d0e8536.gif

Стандарт сегменти Riken OE - 188лв на бутало в Бултрако.
В amayama са 45 долара без доставка, моето е пак над 100лв на бутало. Неоригинални както написах, не бих гледал. Неоригинални гарнитури също, че текат като лейки. 


 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...