Jump to content

Recommended Posts

Здравейте!

 

Дойде време за закупуването на нов автомобил за мен и от доста време точа лиги по 8ма генерация акорд. Моля ви за мнение относно 2.2 i-DTEC, знам, че има доста мнения по въпроса вече из форума и прочетох доста от тях - но причината да пиша нов пост е, че са минали не малко години от доста от тези мнения и се чудя до колко са актуални предвид сегашния пазар и състоянието на колите, които се продават. Би ли ми създавал прекалени ядове дизела, ако при закупуването на първо време качествен майстор я погледне внимателно и не види нищо нередно на място? Наясно съм, че частите (или някои от тях по-точно) са не до толкова евтини и се колебая дали не биха ме сполетели няколко ремонта наведнъж при една добре скалъпена бройка с цел продажба. Ако е проверена възможно ли е въпреки това да ми създава ядове? Наясно съм, че ако е поддържана е куче, но за жалост сме в държава, в която е трудно да се довериш сляпо…иначе съм очарован от автомобила и силно се надявам да мога да карам такава бройка. Вървят около 10к и определено считам, че си заслужава. 
 

Благодаря ви предварително и се извинявам за есето :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Насочи се към бройките ,които не са по 10000 лв ,те определено ще са "скалъпени".

По-скоро обърни внимание на тези от 12-15000 лв ,ако трябва изчакай докато ги имаш отколкото да съжаляваш след това 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 6-та година карам такава. До сега по мотора съм сменил само подгревни свещи, иначе по окачването стандартното за модела - ляво и дясно вътрешно каре, дясна втулка на рейката и най-скъпият ми ремонт беше съединител с маховик и е скъп предимно, защото взех ОЕМ, иначе има евтини афтър маркет части. Ако сега трябваше да избирам такава бих взел Type S - 2.2 кубика, 180 к. с., не че не съм доволен от вървежа. Моята сега е 180 к. с., но Type S спокойно става едни 230 к. с. ;)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното при Акорд 8 дизел е и че го има с автоматик, което избягва смяната на съединител и маховик.

Ще е любопитно, ако някой има такава 2.2 АТ, да сподели впечатления?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

On 6/26/2025 at 6:53 AM, ceco_accord said:

Ще е любопитно, ако някой има такава 2.2 АТ, да сподели впечатления?

Тромава, но като се махне DPF-a и се вдигне с 30 коня започва да върви прилично. Автоматика си е класическия със зъбните колелета и е надежден, но муден. Спрямо много от немските автомобили или авенсиса превключва бавно. Поне не се чуди коя скорост да включи. Маслото му се опреснява на 30-40к км. На общите болежки като рефлектори, втулка рейка, пружини, хвърчащи лайсни, мастър бутона на джамците и др. няма да се спирам, но конкретно за тоя дизел - в редки случаи горивната помпа прави проблеми. Рециклира се. Дюзите също. Тръбата на EGR-a се пука, в последствие започва да мирише на изгорели газове в купето. Ремонта и е безумно скъп 600-800 според зависи кой как те изклати за 30см метална гофрирана тръба. Сменя се за по малко от час. Подмяната с нова уж подобрена не е гаранция, че ще изкара и на половина на заводската (омекнали тампони с времето - вибрации и др). Може и заварка, но е краткотрайно решение. Опция е да си поръчаш от амаяма и така минаваш с окло 250-300лв, но трябва сам да се оправяш. Не е трудно.
DPF-a ... ако се запуши директно те вкарва в авариен режим. Турбото спира.... колата започва да върви като с 80 коня. Първоначално се шашкаш и те обливат топли/студени вълни защото си мислиш, че е заминал двигателя. Решението - принудителна регенерация ~50 лв. или пране с неясен резултат. До следващия път. Бях скептичен за неговото премахване, но като сметнем цената за нов + потенциалната тръба на EGR-a, най доброто решение излезе премахването. За сега минава ГТП без проблем - Кат.5

Разхода е неприличен 11-13/100км градско според задръстванията, жегата, качеството на горивото и други фактори. Обслужването с ОЕМ консумативи спрямо авенсис същите години е на двойна цена. Маслото 0W30 C2 на хонда е 55-60лв/л. Горивния филтър около 150лв. Ако сметнеш и труда вероятно минава 500лв клиентски цени. В случай, че сам си я поддържаш или имаш приятел майстор, на който да ползваш отстъпките нещата стават по - благоприятни. Обслужването с афтър маркет консумативи е осезаемо по добро за джоба, но хондаджиите са ман'яци и харчат без да се замислят :tooth:. Мултимедията (навигацията) някога е била хит, но към текущия момент е абсолютно безполезна. Последната карта е от 2018г. Маказа изобщо я няма там. Подбираш модел само с радио - слагаш китайска мултимедия на цената на едно обслужване и имаш карплей/андроид ауто

ПП: Акорда няма куки за дърпане/теглене и резервна гуми. Има едни уши, заварени от долу на купето колкото да те натовари репатрака. Ако закъсаш някъде зимата в преспите жална ти майка. Добре че имах теглич, та два джипа ме дърпаха. Карта СБА е добра семейна застраховка за тая японска недомислица.
Комфорта, особено с големи рънфлатки (щот' няма резервна), спрямо немските возила (карам и авенсис) по някога се доближава до каруца. За тоя клас - толкова.
Въпреки многото досадни и скъпи недомислици на модела съм по скоро положително настроен, защото до сега винаги ме е връщала от пътя и с малко сръчност ремонтите не са толкова скандални за 15-годишна кола.
Заключението за АТ: Тромава, но много надеждна - всеки сам преценя дали или с какво да направи компромис.
 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезен пост - адмирации за което!

И, да, автомата си има чалъм за бързо действие, но в повечето случай надежността му тушира мудният "ЕКОНО режим" заложен в алгоритъмът му на работа.

Моята питанка основно бе понася ли добре с годините високият въртящ момент на дизела, но явно няма драма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата по-горе. От форума правят общи пръчки от Германия и ОЕМ масло излиза 200 лв. Купуваш си горивен филтър Mahle за няма и 40 лв. и виждаш, че нещата не са толкова скъпи, колкото ги описваш. Между другото Mahle слагат ОЕМ филтрите на тези акорди. Взимал съм ОЕМ от бултрако. Отваряш вътре Mahle. 

Screenshot_20250627-130654.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
26 minutes ago, Ceco85 said:

До колегата по-горе

Ако е за мен ... не случайно писах клиентски цени ... от ато24 сам си правя поръчките, защото имам няколко коли и сумарно цената за маслото им е предостатъчна за безплатната доставка. Аз също ползвам филтри мале + пурфлукс и на мене цената за всичко по обслужването ми е друга, но като гледам какви въпроси задава автора на темата - вероятно ще ползва услугите на сервиз.

ПП: и при общите поръчки вероятно е споменато, но в ато24 плащанията се извършват чрез пейпал, а там таксите за превалутиране са други. И колегата който ги пуска, ако си сложи някаква символична надценка (което според мен е задължително) масълцето идва около 250-60лв за 6л.

Често хондовското масло 0W30 C2 липсва в каталога на сайта и алтернативно ползвам на кастрол - няма промяна в поведението на мотора.

 

26 minutes ago, Ceco85 said:

нещата не са толкова скъпи

Тук сме на едно мнение де :)

2 hours ago, Gladiator_BG said:

Обслужването с афтър маркет консумативи е осезаемо по добро за джоба

 

ПП2: Кастрола H C2 + посочения филтър мале + останалите филтри ми идват под 50% спрямо ОЕМ цената.
:honda:

Редактирано от Gladiator_BG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнително нов юзър на такъв автомобил съм, но не споделям някои неща. С общата поръчка от този форум до сега смяната на масло Ravenol, маслен, въздушен излиза под 250 лв. Смених въпросната тръба на егр с оем, срещу 500 лв. с труда. Данните са от миналата есен. Относно возията е според личното усещане. Колегата гладиатор може все пак да е прав. Но при мен гумите са 16ки с размери според каталога и возията е супер. Зареждам само на една и съща бензиностанция и си слагам бардал. Да чука на дърво, вече над 30к км. няма ядове. Но не съм най-точното мерило, тъй като при мен автомобила се кара основно на дълго, а градското е рядкост. Резервна гума се купува, за съжаление вече срещу над 200 лв. за патерица, много рядко някой пуска по-евтина.

Друга слабост, която при мен все още не е решена, са лайсните на предната броня, която увисва и се отварят фуги под фаровете. Не е кой знае какво, ама стои грозно, като кола, на чийто собственик му е все тая.

Като цяло не мисля, че е чак толкова скъпо, колкото се мълви измежду vag феновете. Да не кажа направо обратното.

 

И в допълнение, да споменем старата бълграска мъдрост - на жена и на кола, ако случиш!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Gladiator_BG написа:

 

 

Тромава, но като се махне DPF-a и се вдигне с 30 коня започва да върви прилично. Автоматика си е класическия със зъбните колелета и е надежден, но муден. Спрямо много от немските автомобили или авенсиса превключва бавно. Поне не се чуди коя скорост да включи. Маслото му се опреснява на 30-40к км. На общите болежки като рефлектори, втулка рейка, пружини, хвърчащи лайсни, мастър бутона на джамците и др. няма да се спирам, но конкретно за тоя дизел - в редки случаи горивната помпа прави проблеми. Рециклира се. Дюзите също. Тръбата на EGR-a се пука, в последствие започва да мирише на изгорели газове в купето. Ремонта и е безумно скъп 600-800 според зависи кой как те изклати за 30см метална гофрирана тръба. Сменя се за по малко от час. Подмяната с нова уж подобрена не е гаранция, че ще изкара и на половина на заводската (омекнали тампони с времето - вибрации и др). Може и заварка, но е краткотрайно решение. Опция е да си поръчаш от амаяма и така минаваш с окло 250-300лв, но трябва сам да се оправяш. Не е трудно.
DPF-a ... ако се запуши директно те вкарва в авариен режим. Турбото спира.... колата започва да върви като с 80 коня. Първоначално се шашкаш и те обливат топли/студени вълни защото си мислиш, че е заминал двигателя. Решението - принудителна регенерация ~50 лв. или пране с неясен резултат. До следващия път. Бях скептичен за неговото премахване, но като сметнем цената за нов + потенциалната тръба на EGR-a, най доброто решение излезе премахването. За сега минава ГТП без проблем - Кат.5

Разхода е неприличен 11-13/100км градско според задръстванията, жегата, качеството на горивото и други фактори. Обслужването с ОЕМ консумативи спрямо авенсис същите години е на двойна цена. Маслото 0W30 C2 на хонда е 55-60лв/л. Горивния филтър около 150лв. Ако сметнеш и труда вероятно минава 500лв клиентски цени. В случай, че сам си я поддържаш или имаш приятел майстор, на който да ползваш отстъпките нещата стават по - благоприятни. Обслужването с афтър маркет консумативи е осезаемо по добро за джоба, но хондаджиите са ман'яци и харчат без да се замислят :tooth:. Мултимедията (навигацията) някога е била хит, но към текущия момент е абсолютно безполезна. Последната карта е от 2018г. Маказа изобщо я няма там. Подбираш модел само с радио - слагаш китайска мултимедия на цената на едно обслужване и имаш карплей/андроид ауто

ПП: Акорда няма куки за дърпане/теглене и резервна гуми. Има едни уши, заварени от долу на купето колкото да те натовари репатрака. Ако закъсаш някъде зимата в преспите жална ти майка. Добре че имах теглич, та два джипа ме дърпаха. Карта СБА е добра семейна застраховка за тая японска недомислица.
Комфорта, особено с големи рънфлатки (щот' няма резервна), спрямо немските возила (карам и авенсис) по някога се доближава до каруца. За тоя клас - толкова.
Въпреки многото досадни и скъпи недомислици на модела съм по скоро положително настроен, защото до сега винаги ме е връщала от пътя и с малко сръчност ремонтите не са толкова скандални за 15-годишна кола.
Заключението за АТ: Тромава, но много надеждна - всеки сам преценя дали или с какво да направи компромис.
 

Карам 2.2 дизел АТ -2013 година, от два месеца.

От 2-3 дена по стечение на обстоятелствата я карам само на градско. В момента показва 6.5 разход. Миналата седмица смених масло и филтър ( горивен ), 170лв с труда. Тромава! Като чукна педала на магистралата и ме залепя на седалката, не знам какво става ако натисна до край. За сега колата върви. Скоростите превключват добре. АТ е Айсин, казват че е от най-добрите скорости кутии. Търсех по-голяма кола и за сега съм доволен.

Ще видим с течение на времето, но първите впечатления са добри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда ... има голям резон в тези, думи ако предишната кола е била 70-80 коня ... аз от 200+ коня слязох на тоя мъртвец, та като махнах дпф-а се почувства някаква малка разлика ... а разхода 6,5 в града при автомата - вероятно натоварена на репатрака може да гори толкова ... предполагам десетки колеги могат да се включат с актуален разход, но нека не разводняваме темата ... Всеки сам преценя. Както плюсовете така и минусите е хубаво да се изтъкват. Аз тон и половина желязо нямам намерение да идоализирам.

Обслужването - 170лв масло филтър и смяна може да се постигне с алтернативи на ОЕМ .... един кастрол е 130-40лв ... евтин филтър 10-15лв и една бира за майстора звучи приемливо ... аз горе съм го написал ясно "Обслужването с афтър маркет консумативи е осезаемо по добро за джоба". Според моите принцип маслото предимно ОЕМ, алтернативата е кастрол H C2. Масла на пазара много ... и теми във форума много "почукване", "Потропване" и т.н.

 

Хубав ден и нисък разход за всички :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, farscape написа:

... АТ е Айсин, ...

Сигурен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да.

Защо?

Поне така ми казаха. Ако са ме излъгали, значи и аз се залъгвам. :) :(

Редактирано от farscape

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щото Айсин няма общо с хондовият автомат.

Ако ти е любопитно, виж кода на кутията си.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще помогне ли с нещо.

Хубаво е да се узнае каква е.

IMG_20250627_192232.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Gladiator_BG написа:

мда ... има голям резон в тези, думи ако предишната кола е била 70-80 коня ... аз от 200+ коня слязох на тоя мъртвец, та като махнах дпф-а се почувства някаква малка разлика ... а разхода 6,5 в града при автомата - вероятно натоварена на репатрака може да гори толкова ... предполагам десетки колеги могат да се включат с актуален разход, но нека не разводняваме темата ... Всеки сам преценя. Както плюсовете така и минусите е хубаво да се изтъкват. Аз тон и половина желязо нямам намерение да идоализирам.

Обслужването - 170лв масло филтър и смяна може да се постигне с алтернативи на ОЕМ .... един кастрол е 130-40лв ... евтин филтър 10-15лв и една бира за майстора звучи приемливо ... аз горе съм го написал ясно "Обслужването с афтър маркет консумативи е осезаемо по добро за джоба". Според моите принцип маслото предимно ОЕМ, алтернативата е кастрол H C2. Масла на пазара много ... и теми във форума много "почукване", "Потропване" и т.н.

 

Хубав ден и нисък разход за всички :)

Да, прав си, от Джазка на Акорд ми се вижда като самолет. Не съм привърженик на високите скорости. Взех Акорда уж за повече място за багаж и за малко повече мощност, все пак. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та по темата - колата по лично мнение си я бива - моята е с максимум оборудване - адаптивен круиз контрол, следене на лентата, система за следене на предната кола и още някои неща. Не бях карал автоматик и това наистина нещо много добро.

Дали ще се хареса колата е въпрос на личен вкус и избор.

 

А сега за автоматичната кутия. Когато не разбираш, по-лесно май се доверяваш на приказки.

Тези снимки май отговарят на въпроса каква е скоростната кутия.

 

Късмет и безаварийно шофиране на всички.

Screenshot_20250627_224113_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Screenshot_20250627_224123_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам 2.2 ръчка около 20К км. За сега никакви ядове, сменял съм само масло и филтри. Разход около 70/30 извънградско/градско-5,2-5,3. За вървежа-можеше и по-добре, предполагам след премахване на дпф и стейдж 1 софт нещата ще си дойдат на мястото. Заводския размер 215/60/16 гумите са по-скъпи от стандартните размери, но возията е приятна и колата изобщо не измаря след 3-4 часа шофиране. Доста познати с немски коли все правят по нещо, Хондата си върви без никакви ядове. Взех я за малко над 15К лв. Ако в момента съм на пазара за автомобил пак щях да взема Акорда. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, farscape написа:

А сега за автоматичната кутия. Когато не разбираш, по-лесно май се доверяваш на приказки.

Ето ти 1 образователно видео, да знаеш на какво се возиш.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не разбрах. На български моля! Това със сигурност ще е интересно.

Благодаря все пак!

Редактирано от farscape

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали е видео.

Не знам да го има преведено, ома онзи с изсмуканият интелект може би ще съдейства.

А и не е нещо извънземно.

Просто е гениално и за това вечно - без маслото в него де.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе все пак колегата Dimorge, да си прецени. Не се написа кой знае какво. Колата си има предимства и недостатъци.

Не е кола за състезания, води се семеен автомобил. Важното е да върви безаварийно. За около два месеца навъртях 10к км и е доста по различно от предната кола ( Jazz 1.4 83к.с. ). 

Абе кола втора употреба си е на късмет. Дано да го имам и с тази кола. :)

Успех и късмет в избора!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, farscape написа:

На български моля! Това със сигурност ще е интересно.

Screenshot_41.thumb.png.42fc8eca638b677adb8284344a2a5aac.png

От настройките -> Субтитри -> Автоматичен превод -> език по желание

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...