Jump to content

Recommended Posts

Здравейте банда, имам един странен казус с климатика на колата. Смених компресора с чисто нов и също така чисто нов кондензатор. Като пусна да охлажда компресора включва и работи напълно нормално обаче след минута спира за около 20 секунди. После отново се включва за около минута и пак спира. Така ли трябва да работи или има някакъв проблем. Задал съм минимална температура нарочно. Колата е Акорд 7 2.4 бензин. Ако има и значение съм с китайска мултимедия от сравнително по-скъпите модели. Колата е с двузонов климатроник. Преди години имах същия акорд но дизел и нямам спомени така да е работил. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При каква външна и вътрешна в колата, го прави...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами минималната която задавам е до 16 градуса, а навън 25. Като е на място сякаш по-често го прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, BatePeni написа:

Ами минималната която задавам е до 16 градуса, а навън 25. Като е на място сякаш по-често го прави.

Т.е., вътре в колата не е около 16гр..., демек не е достигнало зададената?

Компресора не работи постоянно, до достигане на зададената, наистина включва/изключва по някакъв алгоритъм,  получаващ сигнал от датчици за налягане на фреона и термодатчик в купето... 

Сложил съм светодиод в купето, от релето, включващо компресора и го виждам, но не знам колко често го прави...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, BatePeni написа:

Като пусна да охлажда компресора включва и работи напълно нормално обаче след минута спира за около 20 секунди. После отново се включва за около минута и пак спира. Така ли трябва да работи или има някакъв проблем.

И моят работи така. Изглежда е нормално.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно нормална работа, като на конвенционален битов климатик, он/офф.

Проблем е ако не изключва.

При мен веднъж релето явно беше залепнало за кратко и ми замръзна вътрешния топлообменник, буквално спря да духа.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 1.06.2025 г. at 18:15, Rakeem написа:

Напълно нормална работа, като на конвенционален битов климатик, он/офф.

Проблем е ако не изключва.

При мен веднъж релето явно беше залепнало за кратко и ми замръзна вътрешния топлообменник, буквално спря да духа.

Това на мен ми се случва в много тежки жеги. Веднъж/два пъти на година. Искам да отбележа, че съм с китайска мултимедия, а тя контролира климатика по-различно от ОЕМ-ската медия. Научих че при такава ситуация трябва да се спре компресора, намалям температурата до минимум, оставям само да духа в купето и до няколко минути е размразило всичко. Първия път обаче беше драма. Докато разбера...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да го запомня това последното, че преди ден пътувах на дълъг път с колата. По едно време спря да се усеща хладен полъх от климатика. Беше нагласен на 23°, навън беше около 30°. Започнах да си играя с позициите на духане, силата на вентилатора и усетих, че вентилатора върти на макс но на клапите почти не се усеща движение на въздуха. Отказах се, реших че е някакъв проблем с клапите. Продължих с отворени прозорци, в следствие на което сега в къщи имам жена и дете със сополи :(Прибрах се, разтоварих багажа. Видях, че под колата се е образувала голяма локва, изтичаща от маркуча за конденза. Преместих и паркирах колата. Включих климатика и вече работеше както трябва. И аз съм с китайска медия от миналото лято. По симптомите и описаното по - горе предполагам, че се е случило нещо подобно. 

При пробата в паркирано положение на колата, бях отворил капака. Май компресора бачкаше постоянно. Преди с оригиналната медия още от включването на климатика се включваше и изключваше периодично в малък интервал от време. 

Като се сетя ще проверя пак как работи. Ако китаеца го управлява по този начин, предполагам че това е предпоставка за бъдещи проблеми с компресора, предполагам 🤔 

Друго, което се сещам - колата е 2.4, бензин, фейслифт. Температурата, която изписва на километража е винаги с 10° по - ниска от изписаната на медията. Не знам дали и това не ошашква допълнително климатика, макар че буксата за управление е бучната в медията.

Редактирано от Г.Писаров

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Г.Писаров написа:

Температурата, която изписва на километража е винаги с 10° по - ниска от изписаната на медията. Не знам дали и това не ошашква допълнително климатика, макар че буксата за управление е бучната в медията.

Тук някъде е.... "заровено кучето".

Това което се изписва на километража може да се коригира плюс 3 градуса, минус 3 градуса, а може и повече да беше, не помня вече но трябва да се влезе в менюто на борд компа.

А това какво ти показва на китайския боклук само китаеца знае дали е вярно, но си мисля че точно от там се взима за база външната температура защото управлението на климатроника е от там. Разрови се в менюто на мултимедията дали китаеца е оставил възможност за корекция на тази температура, както е на оригиналния борд комп.

Аз точно заради такива несъответствия не харесвам разните такива китайски измишльотини и си карам с оригинала. 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замервал съм показанията. Китайската медия дава що годе реални градуси, както и преди това оригиналната медия. Не ми е дошло на ум да коригирам тази на километража. Може +/-3° по спомен. Знам го менюто. До колкото знам климатроника взема информация от вътрешния и външния сензор за температура. Поне колегите така коментират. Не мога да съм сигурен. Вече китаеца от кой сензор взема информация - нямам идея. Уж всички споделят, че след слагане на китайска медия, показанията на температурата на километража изчезват. При мен не се случи така 🤔

Редактирано от Г.Писаров
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китаеца взима инфо от същите сензори, въпроса е как са заложени в електрониката му параметрите на съответните датчици примерно, ако при 5 килоома на датчика в оригиналната електроника на колата трябва да покаже да речем 20 градуса, а китаеца понеже е "много точен" може да е заложил 25, или повече градуса, или може изобщо да не си е направил труда да калибрира цялата тази система. За това на оригиналния комп е оставена възможност за корекция, предполагам че китаеца може да е помислил в тази посока, пробвай в менюто на медията, аз лично не съм се ровил в такова чудо и в момента гадая. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак такива фини настройки се съмнявам да има. При запознаването ми с медията, не се сещам да съм срещал някакви подобни настройки, но ще проверя пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с температурата на таблото е сравнително нова функция от последните 2-3 години на китайските медии. В обявите пише, че трябва да работи и да се очаква просто минуси на таблото "---". И да, при мен също показва стойност. Да, по-ниска е от това, което отчита медията. Не, според мен медията просто предава данни от сензора и те са си абсолютно акуратни. Просто това с таблото е необясним страничен ефект. На старата китайска медия си беше просто ---. Иначе относно компресора, аз съм с дизел и при мен очаквам аномалии. Разбиранията ми са, че при бензин трябва да е добре измислено. Колко е така, не мога да кажа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...