Божков 48 #1 Posted December 7, 2024 Здравейте всички, Време е да споделя и аз една сбъдната за мен мечта - Acura RDX Platinum Elite - 2019г. След една година гледане и чудене "дали ..или.." се разделих с прекрасното си CRV 4 gen. Plamen CRV отдавна ме кара да напиша тема по въпроса, но исках да мине малко време и да натрупам впечатления. Колата е супер със страхотно вървене и много екстри. Купена от дилър в Канада, без да е удряна или наводнявана, на 75000 км. Докарана е от фирма от Сливен, която няма нужда от представяне Прекрасно свършена работа с много внимание към колата и клиента. В този модел както може би знаете заменят 3.5 л двигател с 2.0 с турбо и директно впръскване на горивото. Дали е за добро или лошо не мога да кажа. Разход - приличен извънградско - 10-12/100. Градското не коментирам, понеже се кара все в кратки отсечки по 6-7км. Интересни режими има на 10 степенния автомат - Сняг, Комфорт, Спорт и Спорт+. Е аз я карам на последните два Супер озвучаване ELS Studio 3D, подгрев на волан седалки предни и задни и обдухване на предните за лятото. Да отбележа за заинтересованите за консумативи... масло за скоростната кутия и диф от САЩ. Тук няма. Обслужих я със всички масла в МотоБокс - Овча Купел. Не знам на момчетата дали им хареса колата като "пациент", но определено се хареса при направения тест драйв (имам камера в колата, която ги издаде ) Ако някой има въпроси, мога да отговарям. Приятна вечер на всички 16 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 821 #2 Posted December 7, 2024 (edited) Да си я караш с кеф и безгрижие. Поне не си се нашил на таралежа 3.5, колкото и парадоксално да звучи. Edited December 7, 2024 by Rakeem 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #3 Posted December 7, 2024 Благодаря! Бях харесал един MDX 2019 уникален.... но в Карфакс -а му пишеше за две акции точно за биелни лагери, които не е минал. На 90 000 км беше. След това го гледах да се продава още няколко месеца. Как ли не му сменяха обявата и снимките... но с този репорт... Ще видим за моя мотор какво ще излезе Лека Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6422 #4 Posted December 7, 2024 Честито и с кеф да се ползва, и да носи само радости! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Honda_Z 1548 #5 Posted December 7, 2024 Честито и от мен! Колата изглежда много добре. Аз карам акорд с този двигател. Успявам да докарам между 7 и 8 извънградско. Може и по-малко при подходящи условия, може и повече при неподходящи. Не знам разликата спрямо твоя разход дали идва от 4х4-то, разликата в теглото или аеродинамиката, но явно е факт. Ще ми е интересно да се видим, за да видя колко по-луксозна може да е акюрата от хондата. Или колко по-спартанска може да е втората, дори в най-надарената си версия. Има ли някакви екстри повече от очакваното? Примерно масаж на седалките? 1 Share this post Link to post Share on other sites
dng 17 #6 Posted December 7, 2024 Честито! Супер изглежда, много як автомобил. Аз в момента се чудя с какъв СУВ да сменя Акорда, засега фаворити са ми RDX и CR V 6. Реално искам точно Platinum Elite, вече гледах една в БГ, но много се чудя за поддръжката после. И на мен ми е интересно дали се усеща осезаема разлика спрямо Хонда. Прави ли се нещо допълнително, за да мине успешно технотест? Промяна на мигачи, светлини? Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #7 Posted December 8, 2024 Ееее накани се. Аз ти я честитих по-рано. Продълавай да споделяш впечатления от колата и те да са само хубави. Пропусна да кажеш, че в този модел от Acura връщат SH-AWD. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #8 Posted December 8, 2024 Ами наканих се:) нали трябваше да мина 4-5000 км, за да имам някаква представа за колата. SH-AWD е екстра с която са всички РДХ които гледах в Канада. Там явно модела с предно не се внася изобщо. Функцията е уникална в завой. Канадската версия освен градуси Целзий и км/ч на таблото има и някои разлики с американската. Казанчето за течности е 5л иначе е май 3л за САЩ. Има подгрев на задните седалки, американските нямат. Подгрев под чистачките, на волана... големи глезотии. Няма масаж на седалките, но на мен не ми трябва. Дистанционно палене, Андроид ауто и Карплей, 360 градусови камери (не могат да се похвалят с хубава картина). Много добра шумоизолация, която е подобрена за това ниво на оборудване и предни звукоизолирани стъкла. Два пъти ми се случва да се разсея и да сляза от колата... пробвам да я заключа и тя почва да "пищи"... оказва се че съм забравил да изгася мотора, а той и отвън не се чува да работи 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #9 Posted December 8, 2024 Преди 14 часа, dng написа: Честито! Супер изглежда, много як автомобил. Аз в момента се чудя с какъв СУВ да сменя Акорда, засега фаворити са ми RDX и CR V 6. Реално искам точно Platinum Elite, вече гледах една в БГ, но много се чудя за поддръжката после. И на мен ми е интересно дали се усеща осезаема разлика спрямо Хонда. Прави ли се нещо допълнително, за да мине успешно технотест? Промяна на мигачи, светлини? Виждал съм още две в София, бяла и същия цвят като моята... която в канадския талон се води... внимание... цвят Purple Това се вижда само на слънце на автомивката:) Разликата с Хонда е наистина осезаема. Материалите вътре, шумоизолацията... всяко нещо е изпипано до последния детайл. За мен си струва другите усилия.:) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #10 Posted December 8, 2024 Преди 15 часа, Honda_Z написа: Честито и от мен! Колата изглежда много добре. Аз карам акорд с този двигател. Успявам да докарам между 7 и 8 извънградско. Може и по-малко при подходящи условия, може и повече при неподходящи. Не знам разликата спрямо твоя разход дали идва от 4х4-то, разликата в теглото или аеродинамиката, но явно е факт. Ще ми е интересно да се видим, за да видя колко по-луксозна може да е акюрата от хондата. Или колко по-спартанска може да е втората, дори в най-надарената си версия. Има ли някакви екстри повече от очакваното? Примерно масаж на седалките? На този модел по спецификация разхода е 8.6/100 извънградско, но аз винаги съм с пълна с хора и багаж кола и не карам с 80-90. Интересно е да отбележа, че колата е заводски ограничена до 180 км/ч. До там върви с лекота, но като стигне тази стойност... край. Натискай колкото искаш педала но не мърда. За информация само Може да се разберем нещо да я видиш по натам и да прецениш сам какво има или няма спрямо Хонда Поздрави 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #11 Posted January 9 Нещо ми липсваше в багажника...стоеше незавършена цялостната визия. Чудя се защо в САЩ и Канада повечето собственици нямат щора и гумената подложка за багажник. Е аз поръчах оригинални такива от САЩ и съм много доволен 5 Share this post Link to post Share on other sites
honda_japan 80 #12 Posted January 10 Колега, честито - смао положителни емоции да ти носи колата. Аз в момента се оглеждам, но не бързам, как стои въпроса с недай Боже едрогабаритните части - внос от Щатите предполагам, има ли сервиз, в който при нужда може да я закачиш на диагностика, за маслата на кутия и диф разбрах, че няма налични тук, но как стои въпроса с масления филтър - намираем ли е тук или пак от Щатите, за маслото предполагам и тук има избор за тоя мотор. Може ли млако пояснения относно 3,5 мотора - разбирам, че има някакви конструктивни проблеми, и е трябвало да се минат сервизни акции, защото честно казано бих предпочел по-големите кубици, но пък ако не е надежден (нещо като, че ли нетипично за Хонда)? Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #13 Posted January 10 Преди 4 часа, honda_japan написа: Може ли млако пояснения относно 3,5 мотора - разбирам, че има някакви конструктивни проблеми, и е трябвало да се минат сервизни акции, защото честно казано бих предпочел по-големите кубици, но пък ако не е надежден (нещо като, че ли нетипично за Хонда)? RDX 3-та генеразия е с двулитров турбо двигател с директно впръскване. Тези мотори за които говориш са монтирани в Хонда Пилот и Одисей и Акура МДХ след 2014-та година. Те също са с директно впръскване на горивото. Проблемът го разискваме в друга тема тук и е в биелните лагери. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #14 Posted January 11 На 10.01.2025 г. at 11:50, honda_japan написа: но как стои въпроса с масления филтър - намираем ли е тук или пак от Щатите, за маслото предполагам и тук има избор за тоя мотор. Здравей, За едрогабаритните части не знам и се надявам да не се налага да разбирам как се доставят Масло и маслен филтър за двигателя и филтър за купето се намират лесно тук. Друг е въпроса с въпроса с въздушния филтър за мотора. Намира се тук, но цената му е малко солена. Различни доставчици ми го предлагаха на цена около 100 лв. В момента съм поръчал един за проба от китайците, ще споделя какво е дошло. За тази генерация RDX няма вариант 3.5л както ти каза и Пламен. Различните нива на оборудване се доставят само с този 2.0л турбо мотор. Той си е на Хонда също, така че вероятно ако има нужда от диагностика ще могат да направят в Хонда сервизите. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #15 Posted January 11 Преди 1 час, Божков написа: филтър за купето се намират лесно тук Аз като търсих за моята, в никой каталог на местните доставчици не излизаше. Разрових се в нета и по парт номер ми излезе че е съвместим с почти всички хонди. Отидох в Тех-ко и поисках филтър за хонда. Пасна си идеално. Явно от Хонда са решили в един момент да униицират този детайл за всичките им модели. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
dng 17 #16 Posted January 12 Оригиналният филтър трябва да е 17220-5MS-H00. Според каталозите е 262/202/24 мм и се слага само на RDX 3 ген. Намерих съвместим КН филтър, който е към 160 лева в България - https://www.knfilters.eu/bg/33-3096-replacement-air-filter 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #17 Posted January 12 Благодаря. Много полезна информация. Бях търсил, но за 2019г не излиза съвместим. Все пак този филтър е същия от 2019 до момента. ..проверих номерата. На мен ми излиза 175лв в линка. Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #18 Posted January 13 Аз също съм с КН филтър. И за моята няма филтри в България. Доставката от Rockauto излизаше много скъпо - при цена 10-15 долара, доставката е 45$. Преди като пробвах да поръчам повече бройки, цената за доставка се умножаваше по броя. Сега пробвах с 5 броя и доставката си остана същата. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #19 Posted January 13 На колко км му правиш почистването? Колко време отнема цялата процедура (миене , съхнене..) ? Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #20 Posted January 13 Правя го в топлите дни от годината. Пролет и есен. Някой може да каже че може и по-рядко. Аз за мен съм си решил така. Със сигурност не вреди на двигателя. Това клипче съм си го запазил в плейлиста 2 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #21 Posted January 18 Бях обещал да споделя информация след като дойдат филтрите от Алибаба и разбойниците. Ами дойдоха вчера и като гледам филтъра за мотора е същия без лепенката на опаковката. Филтъра купе ме изненада... дойде в картонена опаковка брандирана и на всичкото отгоре пишеше че е произведен в Япония Пак да отбележа , че цената с доставката им беше 40 лв... при положение че иначе ми искат 140 за двата в България. Прилагам снимки 2 3 Share this post Link to post Share on other sites
dng 17 #22 Posted January 18 Филтъра за купето е същия като на Акорд 7, мисля че и за още доста Хонди става. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1324 #23 Posted January 18 Измери размера на филтъра на купето, ширина, дължина и височина имам чувството, че на акорда е същият. Измери и този на мотора ще се опитам да помогна. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #24 Posted January 19 Благодаря Митко, Ето размерите: - филтър купе: 235мм х 225мм х 30мм - филтър за мотора : 260мм х 205мм х 40мм 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1324 #25 Posted January 19 Ще видя тези дни какво мога да помогна. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 821 #26 Posted January 19 (edited) Премери си кутията и виж какви са допуските +- няколко милиметра и тук можеш да търсиш(само разменяй А и Б размерите, ако не излизат) https://filtron.eu/bg/nameri-filtar.html За въздушния излизат няколко варианта с разлика до няколко милиметра. За купето излиза K 1187(A), който е съвместим с доста Хонди(Акорд 8, ЦРВ 3,4, Сивик, Пилот, Легенд и пр.). Edited January 19 by Rakeem 1 Share this post Link to post Share on other sites
Митко Йотов 1324 #27 Posted January 20 (edited) Потвърждавам, че филтъра на купето е 235мм х 225мм х 30мм Акорд 8 тоест напълно съвместим с този на RDX. За мотора още не съм проверил всичко. Edited January 20 by Митко Йотов 2 Share this post Link to post Share on other sites
Plamen-CRV 667 #28 Posted January 21 Тук съм писал за филтрите на купето заедно с линк към каталог. 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
Божков 48 #29 Posted 11 hours ago Здравейте, Май дойде време за смяна и на зимните гуми с летни. Успях да се сдобия с втори чифт джанти благодарение на Иво от Бургаската група Ако някой има съмнение - джанти от МДХ стават и за РДХ. Датчиците бяха разпознати от автомобила без допълнително програмиране ( за каквото всъщност настояваше да вземе пари гумаджията) Поздрави на всички и много щастливи километри 2 Share this post Link to post Share on other sites