Jump to content
Bizzito

Тест на бензиностанции за съдържание на етанол в бензина

Recommended Posts

@Bizzito Адмирации за труда. По принцип наличието на определен процент биодобавка (етанол) в бензина не би трябвало да е проблем, но това важи за автомобили след 2010-11 година. Някой беше споделил тук във форума едно видео на "Бричката", където един специалист на дълго и на широко обясняваше за етанола как действал корозивно на горивните системи на по старите автомобили. Лично аз от опит мога да споделя за моите проблеми с кабуратора на моторна косачка с двигател Briggs & Stratton. След като спря да пали, отворих карбуратора и вътре целия беше полепнал с нещо подобно на свинска мас и всички отвори бяха запушени. След щателно промушване и продухване на жигльорите всичко си заработи както трябва. Образуването на тази субстанция го отдавам на реакция между алуминиевата сплав на карбуратора и биоетанола които е в бензина. Също така в някоя от темите тук във форума, някой беше сподели, че в бензин А-98 няма етанол. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и за по-стари даже няма проблем. Всеки може да си прочете и да си прецени. Както казах няма драма. То даже е по-чисто гориво.

Само много старите автомобили трябва да се съобразяват с етанола и да предпочитат най-ниския процент, а за ретро автомобилите може би трябва и сами да си го отделят вече. Там собствениците си знаят какво да правят.

 

Единствения минус, е че се смесва с вода и при голям конденз в резервоара може да стане проблем с времето и да се наложи източване. Но това е много индивидуално и се случва много рядко. 

 

Аз лично си искам да има повече бензин. Не съм еко активист.

Както и всеки може да види цените къде какви са и да си прецени за себе си.

 

98 няма от години никъде. Дори и някъде да пише сега, че има, няма. Обикалял съм да търся, просто не се произвежда вече.

 

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна ,че на Лукойл са три вида бензиностанций. Първите са на Лук, вторите франчайз, а третите не помня точно. Има част от тема във офроуд форума. Различават се по буквите при номера на обекта. Не ги защитавам ,че не мешат  бензина.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съдейки от отзивите на познати и съвпадението в таблицата ти за усещането за ефективност на бензините от веригите, означава ли че по-високият % етанол сваля КПД-то на ДВГ-то?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа.

На теория не, защото етанолът не е с по-лоши характеристики от бензина.

На практика обаче може да е друго. Както казах двигателите са проектирани да работят на бензин, така че може и да бърка процеса на горене и да дава разлика.

Аз от няколко месеца карам със 100 октана на инса ойл. Нито разхода ми е паднал, нито върви повече, обаче мотора работи някак по-добре с него.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-високото съдържание на етанол не е проблем.

Все пак има и ползи от него. 

Повишава октановто число, съдържа повече кислород и се свързва с водата в резервоара.

При модерните турбо двигатели, които са проектирани да работят с по-стабилни смеси, повечето етанол може да е от голям плюс, при равни други условия.

За да може да се отсъди, в горната таблица, трябва да се направи анализ на октановото число. 

За да не се окаже, че по-ниското съдържание на етанол е за сметка на октановото число.

Разбира се има други, по-добри добавки от етанола(и по-скъпи), които се ползват в 98 и 100 октановите бензини, но дали ги слагат при 95 за сметка на етанола.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 години си направих експеримент с метанол, до 30% нямаше разлика в работата на двигателя. От там нагоре се усеща като по слабо октаново число. Общо изгорих 50 литра и смятам,че няма проблем с двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, Rakeem написа:

Малко по-високото съдържание на етанол не е проблем.

Все пак има и ползи от него. 

Повишава октановто число, съдържа повече кислород и се свързва с водата в резервоара.

При модерните турбо двигатели, които са проектирани да работят с по-стабилни смеси, повечето етанол може да е от голям плюс, при равни други условия.

За да може да се отсъди, в горната таблица, трябва да се направи анализ на октановото число. 

За да не се окаже, че по-ниското съдържание на етанол е за сметка на октановото число.

Разбира се има други, по-добри добавки от етанола(и по-скъпи), които се ползват в 98 и 100 октановите бензини, но дали ги слагат при 95 за сметка на етанола.

 

 

По-скоро трябва да е обратното. Ако разчитаме, че все пак има някакъв контрол на горивата ясно се вижда, че по-високо октановия бензин има в пъти по-малко етанол.

Не знам каква е точната причина, но тук теорията и практиката отново се разминават. Вярно е че етанола е с по-голям октан, но в същото време слагат по-малко във високооктановия бензин 🤔

 

Това е прост любителски тест и не претендира за експертност. Показва единствено съдържанието на бензин в бензина. Разчитаме, че има контрол и октана горе долу отговаря, Той може да се контролира и с други примеси, тоулол, тоулен и други добавки, които мисля че са петролни и би трябвало да остават в бензина. Така че това е, колко бензин има в бензина. Качеството не може да се определи.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно, ползват се други, по-скъпи и по-добри добавки, то и за това цената е друга. 

За това горе съм написал "при равни други условия", тоест една и съща база бензин с повече или по-малко етанол.

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, vespa написа:

Преди 10 години си направих експеримент с метанол, до 30% нямаше разлика в работата на двигателя. От там нагоре се усеща като по слабо октаново число. Общо изгорих 50 литра и смятам,че няма проблем с двигателя. 

 

Ще стигнем и до 30 сигурно. Те постоянно го увеличават. Трябва да сме био и еко :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и в повече, Е85 за по студен климат. Може също да видиш какво правят в Бразилия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се има предвид и факта че сакса са доставчици на бензиностанции омв, шел, еко: обяснява еднаквите резултати. Който иска да задълбава в изследвания:  шел така любезно са предоставили на сайта си протоколи от изследвания на горива по обекти датата ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, има вероятност с добавянето на етанол да докарват октановото число до 95 в иначе "по-слабиат" бензин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки един базов бензин се докарва до 95 и нагоре с добавки, включително етанол.

То за това 92 стана 95, след въвеждане на стандарта Е10.

А това за по-слабият бензин е малко объркващо, то целта е да се направи по-слаб, ако сипеш чист бензин в модерен двигател и ще ти отлети капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...