Jump to content

Recommended Posts

Здравейте,

Имам си бутон ECON на CR-V 2012, 2.4l 185hp.

Може ли да ми кажете какво точно се случва след натискането му, освен че светва зеленото дръвче?

Днес ми споделиха теорията, че се пренасочват изгорелите газове за повторно изгаряне и това задръства катализатора и ме посъветваха никога да не го ползвам.

 

Интересно ми е какво се случва, когато натисна бутона ECON.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм чувал, че модулира сигнала на педала на газта. Което има доста добра логика.ш, защото при плавно каране наистина се пести гориво.

 

При мен обаче това не работи аз си натискам стабилно, щото не ми стигат конете и никаква икономия не мога да докарам. 

Затова винаги ми е изключен. Срещу 500 грама бензин на 100 км предпочитам да имам пълната мощност. 

Аз го усещам този екон, спъва си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което забелязах аз, че с включен ECON ми се вдига range-а. Да губи мощност не мога да кажа, че конете са си коне и дърпат...

Това, което четох е, че може да се използва при градско шофиране, при шофиране на магистрала, да се изключва при изпреварване и (не съм сигурен) да не се използва с включен климатик.

 

Това за педала звучи логично, но много ми е интересно какво наистина се случва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И на мен ми е интересно, но май няма официална информация. Тук таме ако някой каже нещо.

 

ПП

 

https://www.kirklandhonda.com/what-is-honda-econ-button/#:~:text=If you've never used,speeds to help reduce acceleration.

 

Значи основното си е педала да, подава равномерно газ, не знам как не го усещаш.

Може би на автомата ще има по-голям ефект. Аз си цедя ръчните, няма как да стане работата.

Редактирано от Bizzito
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е това:
Режимът Econ прави три основни неща:

1. Регулира HVAC системата (Heating, Ventilation, and Air Conditioning) - сиреч намаля климатика (може би).

2. Регулира системите за круиз контрол (вероятно превключва на по-ниски обороти, при автоматика).

3. Регулира реакцията на газта - вероятно педала става по-плавен...

 

Това, което обещават е 7% икономия... Вероятно горната граница.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Въпроса ми е - ако е това, което съм изредил по-горе, означава, че този бутон може спокойно да се използва и няма да навреди с нищо на двигателя.

Защото мнения много, и някои от тях са просто предположения...

И на мен не ми се вярва, че ECON-а ще навреди с нещо на двигателя...

Аз мисля да си го ползвам.

Ако някой знае нещо повече - да сподели, моля.

Редактирано от Johnny_V3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има проблем само на 1.5 турбо мотора. На економи в градски условия вкарва бензин в маслото.

При теб няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito А знаеш ли как го вкарва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато е студен мотора сегмените не уплътняват достатъчно добре, а мотора е с директно впръскване и налягането е голямо. Просто си минава. 

Това мислч, че е официалното становище. Проблемът е признат, но от Хонда нищо не правят. И няма и как, те ще фалират, това са милиони двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito, това има ли общо с ECON-а, или си е валидно и без него? Ако да, означава ли това, че ECON-а си е съвсем ОК при загрял двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има, на екон вкарва стабилно повече. Не знам каква е причината специално за това. Може би за този мотор си чел нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito попрочетох нещо, че ми стана интересно.

Официално от Хонда казват, че това е нормално и обясняват, как нивото се покачва, защото вкарва бензин през буталата, но после този бензин се изпарява, при нормална работа на двигателя.

Което е интересно, защото за да се изпари - трябва двигателя да е загрял добре. А това рядко се случва при кратки пътувания (например в града от т.А до т.Б). Звучи логично.

Това, което е абсолютно препоръчително (според мен) е да се сменя маслото по-често (5-7 хил. км) за този двигател.

Явно, че ECON-а в случая влияе дотолкова, че при включен ECON този двигател ще загрее по-бавно.

Това са мои разсъждения и е възможно да е така, а може и да не е, макар че ми се струва логично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз забелязох, че като използвам ЕКОН по-някога ми излиза надписа за спиране на старт/стоп системата, заради недостатъчен заряд на акумулатора. При изключен ЕКОН няма проблеми. Иначе основната му функция е да регулира силата на климатика, с цел економия на гориво, може би минимална. И да е по-красиво таблото в зелено :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

How Honda’s ECON Button Works

 

Throttle – Throttle response is changed at highway speeds to help reduce acceleration. If you’re a race-minded driver around Seattle, you’ll likely leave the Econ button disengaged.

Transmission – The gear shifts in the transmission are recalibrated to save money at the pump by shifting at lower RPMs.

Cruise Control – When cruise control is engaged, the vehicle will be less likely to downshift in order to maintain its speed. This could lead to slight speed variation on hills, but it will save money on gas.

Air Conditioning – It may take a bit more time to cool off the car, but it’s unlikely you’ll encounter a sweltering summer in Seattle. With the Econ button engaged, the air conditioner compressor will turn on and off more often, noticeably improving fuel economy.

 

Лично аз го използвам когато карам градско и когато е включен климатика. Осезаема икономия не съм забелязал, но със сигурност прави педала на газта не толкова директен. Когато карам извънградско ми е на OFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абее, още доубива малките мотори.

Икономията е майка на мизерията. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера викам айде да го пусна. Успях да изтърпя това зелено извращение точно половин ден. Все едно си и сложил тапа на гъза.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Bizzito При мен става малко по-тромава Хондата. Ама засега ще го държа включен.., да видя какво са имали в предвид Японците...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не го включвам, защото съм автоматик и щеше да ме убие. При изпреварване на два тира, реши, че ще включи една скорост по нагоре и дефакто ми спря ускорението, а отсреща идваше друг камион. От тогава съм забравил за това копче. При ръчката този проблем го няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, bloiler написа:

При изпреварване на два тира, реши, че ще включи една скорост по нагоре и дефакто ми спря ускорението, а отсреща идваше друг камион

В такива изпреварвания аз предварително натискам бутона O/D. Ама нямам ECO на автоматика, 'щото е 21-годишен.

Иначе да, на колите, на които имах ECO, след запалване веднага го изключвах. При разход между 6 и 7 на 100 не ми трябваше ECO. Другото нещо, което ми беше винаги изключено е стоп/старт системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bloiler Възможно е, но в упътването изрично пише -  да не се използва ECON при изпреварване.

Т.е. изключваш го - изпреварваш и пак си го включваш.

Един вид трябва още един навик да придобиеш, както пускаш мигач при изпреварване, така и да поглеждаш ECON-а в какво положение е.

 

Ако не се лъжа, упътването гласи следното:

ECON да се използва при нормално градско шофиране и при круиз по магистрала (извънградско).

ECON да Не се използва при горещо време и при изпреварване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

преди 54 минути, Johnny_V3 написа:

@bloiler Възможно е, но в упътването изрично пише -  да не се използва ECON при изпреварване.

Т.е. изключваш го - изпреварваш и пак си го включваш.

Един вид трябва още един навик да придобиеш, както пускаш мигач при изпреварване, така и да поглеждаш ECON-а в какво положение е.

 

Ако не се лъжа, упътването гласи следното:

ECON да се използва при нормално градско шофиране и при круиз по магистрала (извънградско).

ECON да Не се използва при горещо време и при изпреварване.

Навици не ми се придобиват. Просто за мен този бутон е само визия към таблото ми. Не съм го използвал повече. Както казаха колегите при тоя разход на гориво, а аз съм и на газ, не си заслужава да го използвам.

Редактирано от bloiler

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще коментирам как е при моята HONDA 1.6 дизел 120 к.с. При включен бутон, колата ускорява мудно ако е зададена скорост на темпомата.

При нужда да се изпревари застигнат автомобил, натискайки педала за газта колата си ускорява нормално. Педала за газта временно преустанувява действието на бутона ECO. След отпускане на педала, отново влиза в режим ECO.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...