Mandalorian 31 #1 Публикувано 10 Октомври (Редактирано) Малко история на събитията: - Купувам си зарядно за акумулатор (викам си, че може да ми потрябва някой път) - В същата вечер паркирам на 10 мин. от нас за малко, решавам да я донаместя, паля, стартерът едвам върти, точно този път нямам мултицет в мен, чакам 20 мин., пробвам пак - никакъв шанс, предполагам, че акумулаторът е заминал (не съм го сменял откакто съм я взел). Бутат ме при естествен наклон, запали лесно, чакам алтернаторът да зареди малко за да се прибера, но решавам да не преча на движението и почвам паркиране, колата почва да се дави, таблото е коледна елха, рейката е електрическа, воланът твърд, педалът на газта не реагира (електронен дросел), изведнъж реагира, двигателят изрева и колата се стабилизира, изчаках малко и се прибрах без никакви проблеми. Почнах да меря пред нас дали зарежда алтернаторът, зареждаше. През цялото това време лампата за липса на зареждане не светеше, май светна когато колата почна да се дави. Крушката не е изгоряла, свети на контакт. - На другия ден почвам да провервам всички маси, клеми, обувки, чистя, шкуря, алтернаторът зарежда. Зареждам моя акумулатор и го тествам (бива). Взимам втори акумулатор назаем (живея до магазин за акумулатори ). Карам колата в квартала, гледам през OBD-то волтажа с телефон, всичко е наред, решавам, че съм за нов акумулатор. Излизам с колата по работа (разсейвам се и не следя волтажа) иии отново почва коледната елха, бързо паркирам до една спирка, преди да е изгаснала (чист късмет). Отново сигналната лампа на таблото не светва навреме. Нося си втори зареден акумулатор за всеки случай, сменям ги, пали, меря, но алтернаторът не зарежда. Сещам се, че преди време е сваляна скоростната за лагери, а тя също има маса към купето, чистя и нея, проверявам и кабелът от алтернатора към акумулатора, ръчкам го за да се размести ама нищо. От тестовете и постоянното стартиране решавам да не рискувам да изтощя и втория акумулатор и след почистването на масите, блъскам с клещи по алтернаторът с надежда. Паля и зарежда, прибирам се. - След тези случаи и тестване пред нас, при почукване върху алтернатора, той почва да зарежда. Вероятно са четките, проверих и ремъка дали е натегнат. Прави го рядко и само при стартиране на двигателя. Сигналната лампа не свети когато не зарежда. Забелязах съвсем леко присветване за 1 секунда (няколко пъти), само при стартиране, независимо дали алтернаторът зарежда или не след това. Въпрос №1: Защо лампата не свети постоянно когато алтернаторът не зарежда акумулатора, а чак накрая когато вече е късно? Въпрос №2: Откъде могат да се вземат резервни части за този алтернатор (31100-PWA-004) и някой дали е минал през това вече? Въпрос №3: Струва ли си да се рециклира или направо да търся нов? Редактирано 10 Октомври от Mandalorian Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #2 Отговорено 11 Октомври И при мен беше по същия начин, лампата само примигва за секунда, което се вижда само в тъмното. Алтернатора се рециклира лесно, на мен ми струваше 80лв в София. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1543 #3 Отговорено 12 Октомври Quote Паля и зарежда, прибирам се. Това зарежда ако не е 14.4-14,5V значи не зарежда,това без консуматори. Другия момента е наистина си за рециклиране. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 31 #4 Отговорено 13 Октомври Когато зарежда си е 14.4-14.6V без консуматори, с всичко включено 14.1-14.3V, това е на място. В движение с къси - 14.4V. За жалост средно на 20 стартирания един път не зарежда и трудно го хванах. Ще ходи за рециклиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 31 #5 Отговорено 16 Октомври (Редактирано) След рециклиране на алтернатора в специализиран сервиз (реле-регулатор + четки, диодният блок бил окей) проблемът със зареждането остава. Старите четки не изглеждаха толкова захабени (доста над сервизния лимит от 5мм), сигурно старият регулатор с четките са били окей. Проучвам ELD модула, не знаех за тази система преди да се появят проблемите със зареждането. На теория при липса на много консуматори би било нормално да държи 12.4-12.9V колкото акумулаторът да не падне и при включване на повече консуматори да вдигне на 14.4-14.9V. При мен обаче не прави това ами понякога изобщо не зарежда и ако пусна всички консуматори пак си седи на около 12V и ествествено почва да пада, защото акумулаторът не може да поеме натоварването. Имам и сигнална лампа, която си прави каквото си поиска Ако много пъти съм стартирал и не е зареждал алтернаторът при тестовете, лампата спира да свети и на контакт. Понякога присветва за кратко след стартиране. Много рядко когато не зарежда, ако вдигна над 3000 оборота започва да зарежда, но не се получава всеки път. Проверени неща: - Масите: - клема на акумулатор към купе, двигател, скоростна - Кабела от алтернатор към + клема на акумулатор - Нямам никакви грешки (още повече P1297 или P1298, които са за ELD модула) - Нямам изгорели предпазители - 4 пиновия кабел откъм алтернатора съм го побутвал докато колата работи, никаква разлика Търся някаква закономерност и повтаряне на действията, но засега без успех. Добавям и схема, която би трябвало да е и при мен (Jazz 2005). Започвам да се насочвам към проверка на 3 пиновия кабел към ELD или направо подмяната на модула. Алтернаторът явно работи, но го прави когато си поиска, лампата също. Накрая ще се окаже някаква пълна тъпотия Ще съм благодарен, ако @Markony @dindin хвърлят едно око на този пост Редактирано 16 Октомври от Mandalorian Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #6 Отговорено 16 Октомври Здравей, аз имах други проблеми свързани с ELD-то и си реших проблема, като извадих БялоЗеления кабел от буксата към алтернатора. ELD-то продължава да си работи, но алтернатора не приема сигнала от там и си работи на макс. Така поне може да елиминираш ELD от уравнението. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 31 #7 Отговорено 29 Октомври Проверих/измерих/пресвирих всеки кабел по схемата и не открих проблем (1 седмица четене и тестове ). Запалих и реших пак да ударя корпуса на алтернатора с един върток. Почна да зарежда веднага на 14.4V . При повторно стартиране имах и лампа на контакт. С доста тъга свалих пак алтернатора и го занесох за рекламация. Тествахме го и за щастие пак не зареждаше, че не ми вярваха много. Смениха диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено. Или беше диодния блок, или от болтчето на регулатора. Монтирах, 14.4V, всичко е наред вече! Грешка беше, че приех алтернатора за изряден след първото рециклиране. Поне понаучих как работи системата за зареждане. Благодаря на @I_Yordanov за идеята с бяло-зеления кабел! Сега остава да спра да проверявам дали зарежда през 5 мин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 0 #8 Отговорено вчера в 18:21 On 10/16/2024 at 6:27 PM, I_Yordanov said: Здравей, аз имах други проблеми свързани с ELD-то и си реших проблема, като извадих БялоЗеления кабел от буксата към алтернатора. ELD-то продължава да си работи, но алтернатора не приема сигнала от там и си работи на макс. Така поне може да елиминираш ELD от уравнението. Тъй като и аз съм луднал с този проблем. Вече два пъти рециклирам алтернатор, на две различни места. И седмица по-късно след втората намеса проблемът отново се появи. А не е приятно воланът да се опитва с удари да се изправи на завоите от Ябланица към м-ла Хемус. Откачайки кабела и при работа на максимално напрежение не убива ли акумулатора? Не знам като има ELD каква точно е ролята на диодния блок и реле регулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #9 Отговорено преди 21 часа 1 hour ago, Brabus said: Откачайки кабела и при работа на максимално напрежение не убива ли акумулатора? Не! Максималното напрежение е, каквото се определя от компютъра и от там през регулатора, както в другите автомобили. Работата на ELD-то е да следи за заряда на батерията, текущата консумация в автомобила и подава сигнал до компютъра - кога да е максимално напрежение( 14,4 - 14,9V) и кога минимално(12,4 - 12,9V) . Много грубо обяснение, ама в 12 часа - толкоз Системата си има и предимства. При мен повече пречи. Ама съм си накачил разни джаджи по колата, които не харесват ниско напрежение... така да се каже. Не препоръчвам да си третирате колите като мен, но с тази интервенция може поне да проверите един от възможните компоненти, за проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 31 #10 Отговорено преди 19 часа Ето и малко полезни линкове по темата за ELD-то и системата за зареждане: цък 1 цък 2 Има вариант за прескачане на ELD с резистор (и това бях пробвал дори). По - лесното обаче ми се вижда бяло-зеления кабел при алтернатора защото под кутията с бушоните при модула също е играчка да се рови. @Brabus Те хубаво го рециклират този алтернатор ама какво са му сменили това е друг въпрос. Вземи си волтметърче за запалката ако още не си или през OBD може на телефона. Ако ще се ръчкаш с ELD-то бъди сигурен, че всичко друго е изправно по веригата за да не стане като при мен. Това мога да те посъветвам. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 0 #11 Отговорено преди 16 часа Благодаря и на двама ви за отговорите. Първо ще мина през сервиза, в който правиха последната интервенция. Все пак имам 6 месеца гаранция. Ще пиша за резултати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове