Mandalorian 34 #1 Публикувано 10 Октомври (Редактирано) Малко история на събитията: - Купувам си зарядно за акумулатор (викам си, че може да ми потрябва някой път) - В същата вечер паркирам на 10 мин. от нас за малко, решавам да я донаместя, паля, стартерът едвам върти, точно този път нямам мултицет в мен, чакам 20 мин., пробвам пак - никакъв шанс, предполагам, че акумулаторът е заминал (не съм го сменял откакто съм я взел). Бутат ме при естествен наклон, запали лесно, чакам алтернаторът да зареди малко за да се прибера, но решавам да не преча на движението и почвам паркиране, колата почва да се дави, таблото е коледна елха, рейката е електрическа, воланът твърд, педалът на газта не реагира (електронен дросел), изведнъж реагира, двигателят изрева и колата се стабилизира, изчаках малко и се прибрах без никакви проблеми. Почнах да меря пред нас дали зарежда алтернаторът, зареждаше. През цялото това време лампата за липса на зареждане не светеше, май светна когато колата почна да се дави. Крушката не е изгоряла, свети на контакт. - На другия ден почвам да провервам всички маси, клеми, обувки, чистя, шкуря, алтернаторът зарежда. Зареждам моя акумулатор и го тествам (бива). Взимам втори акумулатор назаем (живея до магазин за акумулатори ). Карам колата в квартала, гледам през OBD-то волтажа с телефон, всичко е наред, решавам, че съм за нов акумулатор. Излизам с колата по работа (разсейвам се и не следя волтажа) иии отново почва коледната елха, бързо паркирам до една спирка, преди да е изгаснала (чист късмет). Отново сигналната лампа на таблото не светва навреме. Нося си втори зареден акумулатор за всеки случай, сменям ги, пали, меря, но алтернаторът не зарежда. Сещам се, че преди време е сваляна скоростната за лагери, а тя също има маса към купето, чистя и нея, проверявам и кабелът от алтернатора към акумулатора, ръчкам го за да се размести ама нищо. От тестовете и постоянното стартиране решавам да не рискувам да изтощя и втория акумулатор и след почистването на масите, блъскам с клещи по алтернаторът с надежда. Паля и зарежда, прибирам се. - След тези случаи и тестване пред нас, при почукване върху алтернатора, той почва да зарежда. Вероятно са четките, проверих и ремъка дали е натегнат. Прави го рядко и само при стартиране на двигателя. Сигналната лампа не свети когато не зарежда. Забелязах съвсем леко присветване за 1 секунда (няколко пъти), само при стартиране, независимо дали алтернаторът зарежда или не след това. Въпрос №1: Защо лампата не свети постоянно когато алтернаторът не зарежда акумулатора, а чак накрая когато вече е късно? Въпрос №2: Откъде могат да се вземат резервни части за този алтернатор (31100-PWA-004) и някой дали е минал през това вече? Въпрос №3: Струва ли си да се рециклира или направо да търся нов? Редактирано 10 Октомври от Mandalorian Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #2 Отговорено 11 Октомври И при мен беше по същия начин, лампата само примигва за секунда, което се вижда само в тъмното. Алтернатора се рециклира лесно, на мен ми струваше 80лв в София. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #3 Отговорено 12 Октомври Quote Паля и зарежда, прибирам се. Това зарежда ако не е 14.4-14,5V значи не зарежда,това без консуматори. Другия момента е наистина си за рециклиране. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #4 Отговорено 13 Октомври Когато зарежда си е 14.4-14.6V без консуматори, с всичко включено 14.1-14.3V, това е на място. В движение с къси - 14.4V. За жалост средно на 20 стартирания един път не зарежда и трудно го хванах. Ще ходи за рециклиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #5 Отговорено 16 Октомври (Редактирано) След рециклиране на алтернатора в специализиран сервиз (реле-регулатор + четки, диодният блок бил окей) проблемът със зареждането остава. Старите четки не изглеждаха толкова захабени (доста над сервизния лимит от 5мм), сигурно старият регулатор с четките са били окей. Проучвам ELD модула, не знаех за тази система преди да се появят проблемите със зареждането. На теория при липса на много консуматори би било нормално да държи 12.4-12.9V колкото акумулаторът да не падне и при включване на повече консуматори да вдигне на 14.4-14.9V. При мен обаче не прави това ами понякога изобщо не зарежда и ако пусна всички консуматори пак си седи на около 12V и ествествено почва да пада, защото акумулаторът не може да поеме натоварването. Имам и сигнална лампа, която си прави каквото си поиска Ако много пъти съм стартирал и не е зареждал алтернаторът при тестовете, лампата спира да свети и на контакт. Понякога присветва за кратко след стартиране. Много рядко когато не зарежда, ако вдигна над 3000 оборота започва да зарежда, но не се получава всеки път. Проверени неща: - Масите: - клема на акумулатор към купе, двигател, скоростна - Кабела от алтернатор към + клема на акумулатор - Нямам никакви грешки (още повече P1297 или P1298, които са за ELD модула) - Нямам изгорели предпазители - 4 пиновия кабел откъм алтернатора съм го побутвал докато колата работи, никаква разлика Търся някаква закономерност и повтаряне на действията, но засега без успех. Добавям и схема, която би трябвало да е и при мен (Jazz 2005). Започвам да се насочвам към проверка на 3 пиновия кабел към ELD или направо подмяната на модула. Алтернаторът явно работи, но го прави когато си поиска, лампата също. Накрая ще се окаже някаква пълна тъпотия Ще съм благодарен, ако @Markony @dindin хвърлят едно око на този пост Редактирано 16 Октомври от Mandalorian Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #6 Отговорено 16 Октомври Здравей, аз имах други проблеми свързани с ELD-то и си реших проблема, като извадих БялоЗеления кабел от буксата към алтернатора. ELD-то продължава да си работи, но алтернатора не приема сигнала от там и си работи на макс. Така поне може да елиминираш ELD от уравнението. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #7 Отговорено 29 Октомври Проверих/измерих/пресвирих всеки кабел по схемата и не открих проблем (1 седмица четене и тестове ). Запалих и реших пак да ударя корпуса на алтернатора с един върток. Почна да зарежда веднага на 14.4V . При повторно стартиране имах и лампа на контакт. С доста тъга свалих пак алтернатора и го занесох за рекламация. Тествахме го и за щастие пак не зареждаше, че не ми вярваха много. Смениха диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено. Или беше диодния блок, или от болтчето на регулатора. Монтирах, 14.4V, всичко е наред вече! Грешка беше, че приех алтернатора за изряден след първото рециклиране. Поне понаучих как работи системата за зареждане. Благодаря на @I_Yordanov за идеята с бяло-зеления кабел! Сега остава да спра да проверявам дали зарежда през 5 мин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #8 Отговорено 2 Декември On 10/16/2024 at 6:27 PM, I_Yordanov said: Здравей, аз имах други проблеми свързани с ELD-то и си реших проблема, като извадих БялоЗеления кабел от буксата към алтернатора. ELD-то продължава да си работи, но алтернатора не приема сигнала от там и си работи на макс. Така поне може да елиминираш ELD от уравнението. Тъй като и аз съм луднал с този проблем. Вече два пъти рециклирам алтернатор, на две различни места. И седмица по-късно след втората намеса проблемът отново се появи. А не е приятно воланът да се опитва с удари да се изправи на завоите от Ябланица към м-ла Хемус. Откачайки кабела и при работа на максимално напрежение не убива ли акумулатора? Не знам като има ELD каква точно е ролята на диодния блок и реле регулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #9 Отговорено 2 Декември 1 hour ago, Brabus said: Откачайки кабела и при работа на максимално напрежение не убива ли акумулатора? Не! Максималното напрежение е, каквото се определя от компютъра и от там през регулатора, както в другите автомобили. Работата на ELD-то е да следи за заряда на батерията, текущата консумация в автомобила и подава сигнал до компютъра - кога да е максимално напрежение( 14,4 - 14,9V) и кога минимално(12,4 - 12,9V) . Много грубо обяснение, ама в 12 часа - толкоз Системата си има и предимства. При мен повече пречи. Ама съм си накачил разни джаджи по колата, които не харесват ниско напрежение... така да се каже. Не препоръчвам да си третирате колите като мен, но с тази интервенция може поне да проверите един от възможните компоненти, за проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #10 Отговорено 2 Декември Ето и малко полезни линкове по темата за ELD-то и системата за зареждане: цък 1 цък 2 Има вариант за прескачане на ELD с резистор (и това бях пробвал дори). По - лесното обаче ми се вижда бяло-зеления кабел при алтернатора защото под кутията с бушоните при модула също е играчка да се рови. @Brabus Те хубаво го рециклират този алтернатор ама какво са му сменили това е друг въпрос. Вземи си волтметърче за запалката ако още не си или през OBD може на телефона. Ако ще се ръчкаш с ELD-то бъди сигурен, че всичко друго е изправно по веригата за да не стане като при мен. Това мога да те посъветвам. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #11 Отговорено 3 Декември Благодаря и на двама ви за отговорите. Първо ще мина през сервиза, в който правиха последната интервенция. Все пак имам 6 месеца гаранция. Ще пиша за резултати. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #12 Отговорено 4 Декември Привет на всички. Кратък отчет. Алтернаторът зарежда. Всички тестове са от тази вечер, защото днес си взех волтметърчето за запалка. Не съм я карал, за да видя в движение как е. Всички тестове са на място. Преди запалване мултицетът показа 12.7 V на клемите на акумулатора. 14.4 на студен мотор и празен ход. 14.2 на загрял двигател и празен ход с включени фарове и парно на максимални градуси, респективно вентилатор. Видеото е направо алтернатора на "късо". Празен ход под 1000 оборота, каквото може да е включено работи (абсолютно всички светлини, подгрев седалки на макс, парно на макс, подгрев огледала и заден прозорец) и въртене на волан на място със задържане в крайно ляво и дясно положение. Същият тест, но не съм снимал видео с обороти 2000+-100 - каквото и да правя няма показания под 13.5V. Утре ща отида с нея на работа, че от събота я заобикалям като чумава и не искам да я гледам. Ще следя данни в движение. Ако и тогава е ОК остава варианта с откачането на бял/зелен кабел от буксата на ELD и отново тестове. Проблемът е, че не с постоянни симптоми и като откача нещо да съм сигурен, че съм преборил драмата завинаги. А трябва да съм сигурен, защото юни месец взех хондичката за жената. Тя има книжка от 25 години и 0 км опит. И таман започна да свиква с габарити, с лудницата в София и оп драма. А може да стане беля и то голяма при човек без опит, а и с опит да е, като ти откаже волан е тегаво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #13 Отговорено 4 Декември Сега се зачетох в първия пост на @Brabus. Останах малко объркан и недоразбрал проблемите на колата. Симптомите са само "насичане" на волана от време-на време или има и нещо допълнително? Ако е само първото, аз бих се насочил към "ел. усилвателя", щото все пак той е пряко отговорен за работата на волана. Една тема в раздела за CRV, с подробно описан проблем, би могла да е по-полезна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #14 Отговорено 4 Декември (Редактирано) Минах през рейка. В началото помислих, че е тя. Помолих в сервиза все пак да замерят напрежение, че ми прилича на липса на достатъчно захранване. Ама или не са ме чули, или. Няма значение. Рейката е заменена с рециклирана с нов електромотор и управление. Малко излишни 1000 лв., но здраве да е. Последва веднага рециклиране на алтернатор, защото направи проблем и с новата рейка още на излизане от сервиза. След рециклиране №1, качен алтернатор. Замерване 14.3V и си тръгнах. 1 ден по-късно и 40 км без проблем изведнъж от никъде отново проблем - мултимедията изгасна, светнаха лампа спирачки, стабилизираща система. В този момент и неадекватно поведение на волана. Обаждане в сервиза, които само бяха свалили алтернатора, за да го занесат за профилактика. За съжаление отново в уикенд и не бяха в Бг. "Паля" лесно на тема коли, звъннах на мой приятел, който се занимава с алтернатори/стартери от почти 30 години. Колата при него. Цялата процедура по рециклиране на ново. Прибрах си колата. Врътнахме към 70-80 км за няколко дни в града. Няма проблеми. Викам алилуя. В събота София-Плевен. Няма проблеми. Тръгваме на обратно и на качването на магистрала Хемус - оп, пак. Лошото е, че се появява неочаквано. Както се появява така и изчезва, все едно нищо не е имало. При тези 3 или 4 преживявания за съжаление нямах уред, който да ми покаже напрежение в този момент. Сега вече е боднат волтметъра и ще се гледа постоянно. Съмняваме, че нещо живее в тази кола и се гъбарка с мен. В момента, в който се появи проблемът симптомите са следните, но не изчерпателно: Изгасва/рестартира се мултимедията Почти няма жълта лампа на таблото, която да не светва -ESP, спирачки. Като цяло всичко що може да светне, светва. И в този момент ако воланът не е направо се опитва с "удари" да се изправи. Ако тръгна да навивам още, в която и да е посока има същото поведение - насича и се опитва да се изправи. Редактирано 4 Декември от Brabus 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 159 #15 Отговорено 4 Декември Е това вече е изчерпателно и виждам защо си се насочил към алтернатора. А с рециклирането подменян ли е регулатора? Питам, защото при рециклирането на моя, не ми подмениха релето - не даваше признаци за проблем. После се наложи да го сменям сам, щото колата ми заприлича на дискотека. От време на време пускаше 18-19V и го хванах по една щастлива случайност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #16 Отговорено 5 Декември (Редактирано) При мен последователността беше подобна: Радиото почва да гасне, следва рейката и лампите за нея, педала на газта спира да работи, колата почва да гасне. Опасно е да се кара така и шега не бива. Два пъти закъсвах, като втория път в движение преди кръгово. Радиото изгасна и се усетих преди воланът да стане твърд. Добре, че имаше паркинг точно преди кръговото. Щом става въпрос за CR-V 3-та генерация (не за джазка 1-ва), не съм сигурен, че системата за зареждане е съвсем еднаква. Пак има ELD, но сигурно е малко по - интелигентна. Виж тази тема ако още не си. С волтметърчето ще го хванеш ако е от зареждането. Редактирано 5 Декември от Mandalorian Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #17 Отговорено 5 Декември Сменено е реле и диоден блок още първия път. При второто отваряне само реле. По думите на приятеля ми - нямам добра практика с релета на този производител. Слагам еди какво си. Не помня марка, но е афтърмаркет. Гледах посочената тема, но в нея реално няма решение на проблема. Намерих цена на ELD от 280 лв. Оригинално, но доставка 2 седмици. За всеки случай записах и час в Бултрако на 14 декември. Да видя и тяхната версия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #18 Отговорено 16 Декември Да ви държа информирани. На 14.12.2024 г. посещение в Бултрако. Диагностиката показва грешка 95 Прекалено високо напрежение. По думите на сервиза такава се отразява при пик над 16V. В този момент защитата на електрониката се задейства, реже цялото напрежение, за да пази джаджите и съответно табло "елха", волан дърво. ELD работи в обратна посока. Т.е. при проблем в него има недозареждане, а не презареждане. Лоша маса също води до нисък заряд, а не до пик. Остава възможност за проблем в статор/ротор (окасяване), което не е постоянно. Ползвайки дедукция от както за първи път се появи това нещо винаги колата е била топла. Няма значение. По процедура на Бултрако при тези грешки е смяна на алтернатор. И за тях е проблемен статор. Предложиха цена алтернатор 618 лв. и 1 час труд за 120 лв. Днес взех нов алтернатор и утре монтаж, но в друг сервиз. Силно се надявам, че няма какво друго да е и забравям за този проблем. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Brabus 7 #19 Отговорено сряда в 17:04 (Редактирано) Привет на всички. Днес си взех колата. Стискайте палци да не пиша повече негативни мнения по темата. Да разведрим малко настроените. Както може би казах, тази Хондичка я взех за жената, че след 25 години притежание на СУМПС най-накрая да започне да шофира. Отделно от няколко години исках нещо по-височко, защото всичките ми коли до момента са сравнително ниски, особено гумите им. 245/35 не е най-юзър френдли размер за пътищата в Бг. Като цяло 2.0 150 к.с. автомат ми е доста муден. Говоря за еластичност и способност да изпреварва на извънградско. За мен е важно еластичност в диапазона 70-130 км/ч. Но дупе знае две и двеста. Като ѝ свикнеш и трезво прецениш ситуацията става. А и от доста години вече не "бързаме" за никъде, когато пътуваме. Та колкото повече го карам това ЦРВ, толко повече си мисля, че май няма да осъществявам покупка на Вранглер. А и жената е влюбена в колата и дума не дава да се изговори за продажба. Колицата е доста балансира, учудващо за мен стабилна при влизане и излизане от завои. Достатъчно широка и просторна за нашите нужди. Преди известно време ми попадна снимка на лифтната хондичка, с рошави гуми. Та започнах да мисля за "глупости" Редактирано сряда в 17:09 от Brabus 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sawersa 1 #20 Отговорено петък в 11:02 На основании подробного описания событий, кажется, что у вашего автомобиля возникают периодические проблемы с генератором. Вот анализ ситуации и ответы на ваши вопросы: Почему индикатор неисправности не загорается стабильно, когда генератор перестает заряжать аккумулятор? Индикатор неисправности генератора может не загораться стабильно по следующим причинам: Неисправный регулятор напряжения в генераторе Проблемы с цепью индикатора неисправности Прерывистые соединения внутри генератора Тот факт, что индикатор не предупреждает вас до полного разряда аккумулятора, вызывает обеспокоенность. Это может быть связано с совокупностью проблем генератора и электрической системы. Где найти запчасти для генератора (31100-PWA-004)? Вы можете рассмотреть следующие варианты: Официальные дилеры Honda Онлайн-магазины автозапчастей, специализирующиеся на запчастях Honda Местные магазины автозапчастей, которые могут заказать конкретный генератор или его компоненты Авторазборки, где можно найти совместимый б/у генератор Стоит ли ремонтировать генератор или лучше купить новый? Учитывая периодический характер проблемы и то, что постукивание по генератору иногда решает проблему, ремонт может быть экономически выгодным решением. Однако обратите внимание на следующее: Если вы найдете надежную мастерскую для ремонта генератора и замены изношенных компонентов, таких как щетки, это может устранить проблему по более низкой цене, чем покупка нового. Новый генератор обеспечит большую надежность и, вероятно, будет иметь гарантию, но обойдется дороже. Возраст и общее состояние вашего автомобиля также должны быть учтены при принятии решения. Если вы готовы мириться с некоторой неопределенностью и хотите сэкономить, ремонт может быть разумным выбором. Если вы придаете большее значение надежности и можете позволить себе дополнительные расходы, новый генератор будет лучшим долгосрочным решением. Не забудьте проверить всю систему зарядки, включая аккумулятор, кабели и соединения, чтобы убедиться, что нет других скрытых проблем, которые могут способствовать возникновению неисправности. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове