Jump to content
buggs21

Потънали изпусквателни клапани

Recommended Posts

trc21, следя с голям интерес развитието на събитията от темата с ремонта. Дано всичко мине при теб успешно независимо от избраният майстор и сервиз извършващ ремонта на самата глава. Понеже прочетох, че често изкачваш върхове и наклони с натоварен автомобил в този режим най-голям разход на масло става при спускането. Колега има вила в Родопите и за да достигне до нея от най-близкото планинско село изкачва още 20 километра по стръмен черен път проходим и за лек автомобил. Има няколко CR-V първа генерация 128 и 147к.с. на съседи, всички са забелязали този ефект с разхода на масло, на спускане изгаря/изразходва видимо количество спрямо изкачване. При мен забелязвам завишен разход на масло при градско шофиране с чести старт-стоп на двигателя. Ако карам извънградско 200-300км с едно запалване нямам този маслен разход. Средно доливам 1,5-2,0L за 10 000км масло 10W40 и до разход 3,0L na 10 000км не мисля изобщо да свалям двигател. Дойде ли време ще търся по теми, като твоята майстори/сервизи :) И един въпрос за пловдивският сервиз набелязан от теб, удобно ли е да уточниш кой е? Име на фирма, човек?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 10w40 с преходи от 10 хил км е много,дори и това че го опресняваш с 1,5-2 до 3л,това масло задръства всичко  що може.

При спускане и ако се подаде газ и ако изпуши това са гумички на клапаните са заминали.

Виждам че в друга тема хвалиш това 10w40 с този разход от 3 л това ли е доброто масло.

Виждам че си го отписал твоя двигател вече,но да казваш че няма проблем с това масло,явно не е така.

Когато карах 1ген в началото и тя имаше разход1,5л на 10 хил км,успях да го сваля на 600 до 800мл и това не е защото слагах 10w40.

При мен имаше ремонт на главата, поради потънали клапани от кофти газова и настройка,както и от преходи от 25 хил защото майстора така казваше, като след такива преходи клапаните затегнали повечето.

Аз успях да намаля разхода с къси смени на масло 5w 30 и между една смяна промивах двигателя.

 

Това са твоите коментари:

 

Quote

Колега не обърквай човека с вискозитета на маслото, че заради 10w40 едва ли не е самоунищожил двигателя  Може да стане от некачествено масло на всеки е известно, но ако е 10w40 с добро качество за 40 000км в конкретния случай няма връзка. Колегите те насочват, сменяй майстора и през форума или информация от другаде смени майстора и се подготви за ремонт. Преди да се разглоби няма как точно да се определи, кое е заминало. Да те успокоя за маслото аз карам с 10w40 и газов инжекцион вече над 220 000км лично изминати. Колата в момента най-вероятно е над 400 000км и капака на главата се отваря само за реглаж на клапани през 40 000 км и смяна на ангренажен ремък  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега запознат ли си със спецификациите на маслата произвеждани 90-98 година, химичните присадки добавяни тогава и към днешна дата...хващаш се за вискозитета само. В книжките за обслужване на много марки автомобили сигурно си видял таблиците с препоръчвани диапазони от различно по вискозитет масла относно средногодишен РАЗЛИЧЕН КЛИМАТ!? Някъде да пише не карайте с 10W40 или 5W40 и т.н. А запознат ли си с прехода между двигателни масла с различни спецификации според изминалият пробег и износване на двигателят с вътрешно горене. Моята кола още НЕ изразходва 3л масло при изминаване на 10 000 км и до достигане на такава консумация ще я карам и обслужвам по един и същи начин. Двигателят на този модел, без належащ ремонт, какъв пробег има с нормално обслужване? От мой опит до тук 400 000 км, като в Италия до 150 000 е карана с 5W30 и след това с 10W40. Колко още живот има...никой не може да каже ти го гарантирам. Според теб понеже е карана с 10W40 и постоянното ти обяснение във всички теми засягащи думите масло за двигател в honda cr-v rd1 аз нямам работещ двигател в колата. Ами за твоя изненада имам същият си двигател, с който  е излезнала колата от завода. И нищо чудно да работи по-добре от твоят обслужван с цитираният от теб едва ли не задължителен вискозитет. Ако искаш помисли и как така клапаните в оригиналната ми все още глава търпят реглаж през 40 000км. Колата ми работи предимно на газ с оплюваната къде ли не българска газова система ФОБОС 1. И да не збравя, колата ми е още с оригиналният си катализатор ;) 

Прекрасен автомобил, за мен достатъчно здраво конструиран и изработен! 

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му се връзвай чак толкова. В главата му е само вискозитет на маслото и реглаж на клапани. Друго няма...Аз си карам моята хонда с Gazpromneft Premium N 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4, което струва 58 лв за 5 л и хич не ми пука. На двигателя също. За 7-8 к км доливам 5-я литър и нова смяна.

  • Харесвам 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам решава как да оцапа двигателя си,това което пишете е само как да насипваш повече е повече масло докато докараш  двигателя си до основен ремонт.

Моят споделен опит е как да намалиш този разход   това не  става с масло 10w40.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, може да изкараш 1 000 000 с цр-в без основен ремонт...защото използваш 5W масло :))

В днешно време освен вискозитета по табелка по-страшно е на какво реално отговаря от стандартна спецификация закупеният продукт. Пълно е с некачествени масла, те са проблема за "изцапаните" двигатели.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

 

Една стара,но поучителна тема на фена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Markony,

не твърдя Фобос да е перфектна марка за газифициране на автомобил с техническо ниво на стара хонда цр-в. Пиша за личният ми опит с личният ми автомобил, просто кола използвана по предназначение. 

 Ти си перфекционист в работата си с газифициране и ремонти на ДВГ, аз съм потребител. Понеже имаш много по-голям поглед над тези стари цр-в, сподели някакви средни километри, при които няма възможност за регулиране на клапаните поради износване на леглата? Визирам двигатели, които не са търпяли основен ремонт и такива без ремонт на главата. Какъв е и според теб "живота" в изминати километрина един B20 двигател? Да сравним максимален възможен пробег на "обожествено галени" екземпляри и обикновени стари цр-в също редовно обслужвани. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Пълен абсурд е да си правиш клапаните на 40000 и да караш на газ. Намесвам се само защото може някой да ти повярва..."

Markony, след няколко поредни реглажа на цитираните километри клапаните, изпускателните имат обрани хлабини и се налага регулиране. Но за този пробег няма "натегнат" клапан с нулева хлабина. На колега със същият двигател 128к.с. след второто отваряне за проверка/регаж през 20 000 км и той увеличи интервала през 40 000км. Неговата газова система е с контролер на LPG Tech и периферията препоръчана от тях. Дюзи Tech Yeti и изпарител Shark 1200, дюзите му работят безпроблемно до 50 000км. Изпарителят още не е сменян. Среден разход на газ също 11/100, колата я закупи без катализатор. Имаше монтирана BRC, вече старо поколение газов инжекцион. Правиха проблем електромагнитните клапани в общият блок дозиращ пропан-бутана към щуцерите и смукателният колектор. Затова се демонтира цялата система и беше заменена. Колата му по километраж е над 350 000км и откакто я има не е правил ремонт на главата поради износени легла на клапани. Обслужва двигателя със "скъпи" напълно синтетични масла, за разлика от предният собственик. Човека беше коректен, каза че колата има разход на масло и повече доливал отколкото да сменя. 

 С описаните от теб фабрични дефекти, притеснения на ползватели и други факти и хипотези този двигател според лични наблюдения трябва да изкара без ремонт на главата спокойно с пробег 400 000 - 450 000км. След нови легла на клапаните ще прехвърли 500 000км, при условие да се поддържа и ако е с монтирана газова система да не работи с бедна гориво/въздушна смес. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.10.2024 г. at 20:02, xfls написа:

Ще се включа с още една препоръка за Фена + Норена в София, където ревизираха главата по негова препоръка. Моето CR-V мина същия ремонт при него преди 6 години и 105 000 км. Преди ремонта изпускателните клапани на единия цилиндър вече не можеха да се регулират и двигателя гореше 1-1.5 литра масло на 10 000 км. След ремонта двигателя все още не гори никакво масло (карам с 5w30 пълна синтетика), а с металокерамичните легла на изпускателните клапани, които сложиха в Норена потъването на клапаните на газ е в пъти по-бавно от това това преди ремонта. Тогава всичко ми излезе към 1700лв.

 

Не се вкарай в приключения със случайни майсори за този ремонт.

 

Един ъпдейт по въпроса.

 

Колата от няколко години ми губеше антифриз (1-2л на 10 000 км) и 2-3 пъти го е изхвъляла през казанчето. Няколко пъти са ми търсели течове без успех. Два пъти при различни майстори съм правил тест за изгорели газове в охладителнат система. Първия ми каза, че има изгорели газове, а втория, че няма.. 

 

При последното изхвърляне на антифриза я закарах при поредния сервиз и се окчза, че е издухана гарнитурата на главата. Предоставиха снимки и старата гарнитура за доказателство. Та..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо има гарнитурата със заглавието на темата?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загубата на антифриз за този дълъг период(няколко години), да уточни колегата преди ремонта на главата в гореупоменатата фирма ли е или след ремонта във връзка с "потънали" клапани? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последователността е: Монтаж на газова -> 80 000 км пробег с редовен реглаж -> невъзможност за реглаж (потънали изпускателни клапани) -> ремонт при Фена + Норена -> след 4-5 години започване на слаба и неравномерна загуба на антифриз -> повторно сваляне на галавата 8 години и 105 000 след първия ремонт и констатиране на издухана гарнитура на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@xfls

Каква марка гарнитура глава слагаш през тези 80 хил км на какъв пробег  регулираш клапани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с гарнитура Елринг монтирана преди 9 год., след ревизия на главата защото бяха потънали клапаните, както на колегата - вече 170К км съм изминал и нямам никакви проблеми. Скоро ще правя реглаж на клапаните. Всяка годината ги настройвам през 20К км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA, мисля че беше Елринг при първата смяна. Сега сложихме оригинална. Реглаж на клапаните е правен на околко 15k км преди ревизията. След ревизията правя проверка на околко 20k не и не е имало натягане за въпросните 105k пробег.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там ти е грешката на хондЪ само Уригинална гърнитуръ и само при изпитън майстур. Я  докато не турих уригинална все имах проблеми.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  @z_chakarov

Явно простотията и невежеството ти идват в повече и толкова можеш да напишеш по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма какво да кажеш по темата по-добре не пиши. 80% от мненията ти са същите и никой не те е обиждал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  @z_chakarov

Spoiler

Същото важи и за теб вижда  се от това което пишеш,но явно ти харесва да цапаш всяка тема.

В тази тема какво написа да помогнеш на колегата,обиждаш и се подигравш и с него.

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не , иронията беше към теб, но явно не я схвана. Ти с какво помогна като само питаш какво е монтирал като марка?Почти никъде не си дал логически насоки за даден проблем.Само теми за масла и реглаж клапани и плюене по майстори.Ти си най-великия! В друга тема пак беше написал, че гарнитура се слага само оригинална ама явно не помниш къде какво си казал, макар да е все едно и също във всяка тема. И нарочно е с правописни грешки и без препинателни знаци. Както са 90% от твойте мнения. Аман вече от БгМама разбирачи, където не са разглобили един двигател ама всичко разбират и могат.Пък не може да си замери дали идва ток до перката, за това сменя моторче на перката.Пак майстора му бил виновен. Като толкова ги разбираш , защо не направи най-елементарната проверка. Да не се разравям да ти търся бисерите. 

 

Айде някой да изчисти темата от излишните мнения. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  @z_chakarov

Spoiler

Като си толкова разбирач помогни на колегата.

В темата съм попитал,явно и това ти прече не теб.

Това с перките нито знаеш сручаея ,но се напъваш да спамиш.

Айде наистина е време да ти почистят драсканията.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спама го правиш ти с безмислените ти въпроси.Във всяка тема само питаш какво масло,на колко километра реглаж клапани.Разбрахме ,че знаеш 2 вида масла и хлабини на клапани.Всичко го оправяш с промивка и смяна на масло.Проблеми с охладителната система ги лекуваш с "правилния" антифриз.

 

Време е да ти почистят твойте бисери.Защото общо вземо във всяка тема коментара ти е като "шаблон". Даже за по-лесно ти препоръчвам да го напишеш веднъж вярно и грамотно, запамети си го и само copy/paste. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак мисля че ако си подадем ръка и всеки пише неговото предложение за да помогне на колегите в която и да е тема,ще е по-добре.

Аз се старая да го правя.

:honda:

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Всеки според възможностите и желанието си.

Мир да има и полза.

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...