Jump to content
buggs21

Потънали изпусквателни клапани

Recommended Posts

Колеги, предстои ми ремонт на глава или по-точно доколкото разбрах си е направо основен ремонт :D. Може ли да споделите какво да изисквам от майстора като марки и допълнително да подмени при положение, че ще се сваля главата и ще се шлайфа. Вече изисквах в цената да ми включи подмяна на ангренажния комплект и водна помпа, но съм сигурен, че изпускам неща и искам да избегна повторна сватба на процедурата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е основен щом няма да сменя маслени сегменти,

Да сложи оригинална гарнитура глава.

Водната помпа сложи хубава че тук имаше тема 40хил км и водна помпа без лопатки марка Aisin.

Хубаво е да се сложат оригинални гумички клапани,но главата се праща на фирма едва ли майстора сам ще я прави, и там слагат каквито имат.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли да изисквам от фирмата да сложат определени? Да не би да не е практика това в тези фирми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на разговори, майстора ти сваля главата и я праща,фирмата ремонтира и я връща.

Там можае да избираш кои легла да сменят и мисля справта от която да са направени ,в изпускателните е жегата.

Фирмата едва ли поддържат оригинални гумички,цената им е скъпа и ако трябва да сложат надценка,ремонта става солен.

Ето едната фирма ремонт глави,има обявени цени.

http://koorteh.com/cylinder_heads.htm

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

buggs21 и ако човека е коректен може да купуваш/заръчваш какво да ти монтира по време на ремонта...а ти ще стоиш ли през цялото време да гледаш и да си сигурен, че точно тези части и описаните манипулации са изпълнени? Дано попаднеш на добър майстор, после там където ще ти правят смяна на леглата и т.н. части по главата също са коректни и в крайна сметка продължиш да си караш спокойно колата. На колега преди година му правиха същата процедура на ЦРВ 147 к.с. плюс смяна на сегменти в Пловдив. Ела да видиш сега как пуши през ауспуха, как е сглобено всичко богато омазано с червен силикон и бог знае какво е правено вътре. Като минеш цялата процедура пиши отзиви да имат колегите информация стават ли майстора и сервиза сменял леглата на клапаните в главата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
12 hours ago, CARPERA said:

Въпрос на разговори, майстора ти сваля главата и я праща,фирмата ремонтира и я връща.

Там можае да избираш кои легла да сменят и мисля справта от която да са направени ,в изпускателните е жегата.

Фирмата едва ли поддържат оригинални гумички,цената им е скъпа и ако трябва да сложат надценка,ремонта става солен.

Ето едната фирма ремонт глави,има обявени цени.

http://koorteh.com/cylinder_heads.htm

Цени не успявам да видя на сайта, но има различни материали за леглата. 

Предлагаме няколко вида в зависимост от материала:
- G1,5 - добра износоустойчивост и твърдост при високи температури;
- MD02 - с 12%Cr. високоустойчива на температурен шок, на оксидация при температури над 700С;
- S04 - синтерована стоманена сплав с кобалт и молибден. Подходяща за двигатели работещи на газ;
- S07 - кобалт молибденова стоманена сплав с медна инфилтрация.

Кой от тези бихте препоръчали да изисквам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И сега ми мина през акъла колега, сигурен ли си че главата е вече за ремонт на легла. Ами ако имаш възможност да си провериш хлабините и дали има още възможност за отпускане/отвиване да не те хвърлят ненужно в дълбоки води...което пак е до коректност на майстор.

Интересно ще е ако имаш възможност да видиш показания на MAP при работа на обороти на място при студен и после при загрял двигател. След първият реглаж, който правих година след купуване на хондата започнах да се ориентирам само по тези показания. При правилни горивни смеси реглаж виждам, че е необходим след 40 000км. В момента от предходният реглаж съм изминал 47 000 км и показанията на MAP са 290mbar студена и 330mbar при двигател достигнал работна температура. След 340mbar до 360mbar по мои наблюдения е наложително да се прави охлабване, усеща се отчетливо и по неравномерната работа на тихи обороти. И това е ако всичко друго е технически изправно и тихите обороти са си в границите дадени от производителя.   

Редактирано от dandy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 minutes ago, dandy said:

И сега ми мина през акъла колега, сигурен ли си че главата е вече за ремонт на легла. Ами ако имаш възможност да си провериш хлабините и дали има още възможност за отпускане/отвиване да не те хвърлят ненужно в дълбоки води...което пак е до коректонст на майстор 

Не мога да кажа, защото не разбирам.Но лично пред мен ми показа че 4 от изпусквателните не могат да бъдат отхлабени. Само при него обслужвам колата и няма проблем да си взема части аз. Чух от друг човек за пилене на кобилиците, може ли съвет за тази процедура, защото като цена е доста по евтина и според него колата ще кара още над 100к км. Само да уточня, че искам да си я направя както трябва, но ако и пиленето на кобилиците е алтернативен и не лош ремонт, ако трябва да се насоча към него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение за пилене...ако някой ще продава или търговец пак с цел продажба. За лична употреба по-добре да се отремонтира и съответно ремонта да се случи качествен. Стискам палци да се получат добре нещата при теб, рано или късно всички които сме се спрели на този модел стигаме до тази процедура :) На колко километра е твоят автомобил в момента?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, dandy said:

Лично мнение за пилене...ако някой ще продава или търговец пак с цел продажба. За лична употреба по-добре да се отремонтира и съответно ремонта да се случи качествен. Стискам палци да се получат добре нещата при теб, рано или късно всички които сме се спрели на този модел стигаме до тази процедура :) На колко километра е твоят автомобил в момента?

Благодаря ти, 240к като от 180 е при мен и още в началото му сложих газ Ловато. Реглаж правя на всеки 15к км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиленето,  отлага присъдата с 10000км. Щом са тръгнали, само подмяна.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.10.2024 г. at 11:18, buggs21 написа:

Благодаря ти, 240к като от 180 е при мен и още в началото му сложих газ Ловато. Реглаж правя на всеки 15к км

Ако ти дава среден разход на газ 11/100 (на магистрала моята гори 15-16/100 при скорост 150км/ч) би трябвало да регулираш след 35 000км пробег. Да не би да ти е с обеднени смеси настройката на газовият инжекцион ужким за икономия? Моята още е с оригиналния катализатор, колко работи е друга тема :) не дрънчи още вътре и не е изтърбушван за 400 000 км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 hours ago, dandy said:

Ако ти дава среден разход на газ 11/100 (на магистрала моята гори 15-16/100 при скорост 150км/ч) би трябвало да регулираш след 35 000км пробег. Да не би да ти е с обеднени смеси настройката на газовият инжекцион ужким за икономия? Моята още е с оригиналния катализатор, колко работи е друга тема :) не дрънчи още вътре и не е изтърбушван за 400 000 км. 

толкова ми е средния разход, да. Нямам представа каква е настройката и за тези обединени смеси, ако може да кажеш след ремонта на главата като отида при газаджията какво да изисквам като настройка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, с голям интерес изчетох всичко!

В началото на лятото отидох при майстор, който да ми удължи живота на двигателя като скъсява ли,стържи ли нещо по клапаните или леглата, не разбирам, но ми оправи временно двигателя да не гасне, както и при лек наклон, при изключен двигател, скоростите почнаха малко да задържат и без ръчна спирачка, но си остана проблем на по-големи наклони. Каза, че около 20 000 км може евентуално да мина и като почне пак проблеми, вече е за основен ремонт, че при мен, както написах и в изключен двигател и кола изобщо, скоростите ми под лек наклон не държат и задължително включвам ръчната спирачка. Като купих колата я заведох на 2-ма независими майстори като единия си е хондаджия, работил в сервиз за Хонди, та и двамата ми казаха едно и също, че колата е карана без да се прави реглаж и са прегорели или пропаднали клапани, легла..., та  ми казаха, че до последно са ми направили реглаж и няма накъде, просто следва ремонт, но понеже се случи в края на пролетта тази година(купих я на 01.08.2022г.- сега съм на 350 000км., 70 000 км някъде съм минала за 2 години,  пък колата ми трябва цяло лято, та реших да опитам другия вариант с удължаването на работата на двигателя, минала съм към 8-9 хил.км след стъргането и нагаждането на клапаните, не беше скъп ремонта и колата работи, но вече почна да харчи яко масло,на 20-30 дена доливам по 1 литър почнах от скоро, даже и за 1 седмица още литър налях като до преди този последния ремонт, масло не ми харчеше грам не съм доливала, купувам Яко масло 5w40 и съм доволна на всеки 8-9 хил.км сменях масло без да съм доливала. Но сега майстора ми каза след стъргането на клапани ли, легла ли, че понеже е и доста стар, и да си гледам маслото често, и наистина на 4хил км след реглаж и стъргането като отворих, ми то няма нищо, налях 2л. от същото масло, не ми изтича, просто го гори. Скоро минаха още 20 дена и долях литър, но вече купих друга марка,забравих каква, че да ми излиза уж малко по-евтино, но се чудих дали може да се смесва, ако отгоре сипя да доливам вече 10w40 като уж по-гъсто, че ми казаха на такива стари двигатели вече трябвало да се кара с 10w40, не знам дали е вярно? Доливам с 5w40 сега! Но на 06.10 ми се наложи да се качвам по доста стръмен и каменист, скалист път в балкана до едни върхове и пак съм изгорила литър, като на 04.10 налях 1 литър, катерих се на 06.10 и като проверих на 9.10, след като бях минала през тези 5 дни около 200-250 км примерно по асфалт без 06.10(около 15-20км  стръмен каменист и скалист път) и на 09.10 пак налях почти литър.

Усещам, че вече е дошъл момента да правя основен ремонт, отхвърлих през времето други неща, с което уж да избегна ремонт, но се разбра, че няма начин, търсих да купя втора употреба, но не съм сигурна дали няма да е още по-зле, сега говорих с познат, защото майстора, който ще ми прави двигателя има сигурно още 10, чакащи ред, което значи, че 2-а месеца или никой не знае колко може да стоя без кола, но ми трябва, че си изкарвам хляба, както се казва.
Та, въпросът ми е, има ли начин, когато си оставя колата на основен ремонт на двигателя, сегменти.... неща, както си му е реда, дали през целия този период 1-2-3 месеца, в които ще ми трае ремонта, мога някак си да карам друга тяхна кола, която е оборотна за такива случаи, има ли в БГ такива майстори и фирми(но истински), които срещу някакво заплащане да карам някаква кола, че возя хора на дълги разстояния в БГ често и не мога да си позволя някак за повече от 2-3 седмици, месец да речем да остана без кола, иначе съм си с колелото в града, няма дерт на работа си го карам него?
Ще питам все пак тукашния майстор как се случват нещата, но ще си има чакане на ред!

Като разхода ми е 10/11 на 100 на дълги разстояния и 15 на градски, като на дълги, ако карам с над 100км/ч скорост, рязко ми се вдига разхода и оборотите минават 3000., затова 90-95км/ч ми е супер икономична! Карам основно на газ! Но заради катализатора, който ми изтърбушиха, защото след един ремонт, като си взех колата и дрънкаше и я върнах, и казаха, че нещо се е натрошил, но все пак си ми оставиха катализатора, та, заради това сега карам и наливам от по-скъпия бензин и гледам така да карам, освен на газ. Че ми предстои технически преглед началото на декември.

Дълго стана писането, дано се разбира, че бързо пиша, съжалявам, ако има грешки!

И благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мила моя (не е подигравка) - да чакаш ред, означава да имаш дата за прием (поне ориентировъчна) и тогава да оставиш колата.

Самият ремонт не е повече от седмица (със шлайф на главата + нови легла за клапаните), а като ще е основен - поръчва се всичко необходимо предварително, та като дойдат частите - караш им и колата и готово. Иначе е разглабяне па мислене кое става и кое да се поръчва и чакане. Няма смисъл от това. Прави всичко, за да си спокойна че имаш жива кола!

Няма логика след пилене на кобилиците да почне зверският разход на масло - друга е причината, а по-гъстото масло не помага, а ускорява проблема.

Желая успех!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммм.. Да....

Ей къде е Дупница. 

Обади се на Иван (Фена - е във форума) въпреки че не пише вече тук, за да си решиш птоблема. 

Успех. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да и го предложа, защото е категорично правилното решение, но да не съм посредник, а и той е "в бъдещето" с графика си поне с няколко месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, и за мен това, което тук ми предложиха да чакам, докато ми дойде реда със свален двигател като ми показа наредени 8 поне и ми вика: "Сваля ти го някой, оставяш го тук и чакаш без да ми звъниш!" Защото той само с ремонт на двигатели се занимава без сваляне и други неща! 

Та, намерих един в Пловдив, но не знам имам ли право да питам за този сервиз дали са сериозни по правенето на двигатели такива, но ми го препоръчаха точно като за моята кола, имам познати, които и техни познати са правили и са изключително доволни! А най-хубавото е, освен, че двигателя е добре,  че примерно, както вие казахте, дават ми дата след 2 месеца да речем и им карам колата и след 1-2седмици я взимам готова.

Брои ли се като реклама, ако питам тук във форума мнението ви за този сервиз в Пловдив? От Казанлък съм иначе! 

А Фена ми е далеч,но не чак толкова, щом ще ми реши проблема както трябва. А той основно с Хонди се занимава, нали, а други неща по ходова част дали прави, че при мен, заради нарочното повдигане в сервиз на колата, ремонта по ходовата част е доста труден се оказа, че чак ми изкъртиха катализатора без да искат, незнайно как, като я взех и дрънчеше яко, върнах я и казаха, че е разтрошен и заминал нанякъде. А тогава ми правиха ремонт на кормилната рейка, че я връщах за рекламация, яко течеше, оказа се някакъв тампон забравил и се оправи от втория път, но катализатора се развали и сега съм с празен и минах да карам на хубав бензин уж да да мина технически преглед по някое време. Иначе на газ карам!

И другото не по-малко важно е, около колко би ми струвал ремонта основен,разбира се, с всичките му сегменти и джаджи при Фена или вие споменахте, сега се сетих, че е тук във форума, но не пише много! Мисля, че мога да чакам 2 месеца сякаш, макар на 20.11 много да ми трябва колата, че имам далечни зимни пътувания с хора, чудя се дали ще я бъде до тогава и като ми минат събитията след 10.12, тогава да мога вече да я оставя, като ще се обадя сега да си запазя дата за декември примерно, ако става така! 

Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз само да кажа от опит за вложките (гумичките) - ако не са оригинални, да не са Elring, че ще трябва да се абонираш за някоя маслобойна.

Моите са Victor Reinz и вече не пипа маслото.

Редактирано от vladimir8507
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какви са, но до преди това вече беше почнало да харчи повече масло, но дали, защото предържах малко смяната на маслото, заради проблема с клапаните и реглаж и човека го смени тогава, след стъргането и напасването, че да избутам и лятото поне, та, бях минала 2-3 хил.км над 8-9000 км, когато си го сменям. До преди това, 4 пъти сменях масло и си беше в норми без да доливам,затова и съм доволна от това масло. И даже нищо не ми олива или омазнява, чист си е двигателя, което пък сега бе знам как ми дойде на ума, че да не би да е правен някога този двигател, но в лош сервиз примерно, но няма как нищо да разбера, докато не оставя колата на Фена примерно и да го разчаркова тоз двигател. Някои хора пък чета, че срещат често проблем след ремонт на глава или двигател, че почва да им изразходва много повече масло, дали е нормално, защото вече не е оригинален, по-скоро е ремонтиран,но пък, ако разбиращ и майстор истински го прави, то, двигателя може да стане по-оригинален от оригиналния!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Жалко за катализатора. Оригинален катализатор го взимат за скрап на цена около 200 - 300 лв., ако е стопен и нищо не става от него. А втора употреба върви повече. Нов оригинален струва над 1000 лв. Не оригинален (афтърмаркет) заместител, за 200 - 300 лв. - не върши работа.

Така да се каже: "метнали са те". Най-вероятно са го откраднали (без кавички) и са ти сложили някаква коруба да замажат положението.

Такива са за затвора, защото това е престъпление! Дори и да са го счупили по невнимание, пак трябва да те обещетят равностойно за загубата му.

Но като се замисля, как трябва да го удариш, за да го счупиш, освен да направиш ПТП, или нещо подобно. Да не са скачали с колата по бордюри някъде? Баси хората...

 

 

Преди 1 час, trc21 написа:

Някои хора пък чета, че срещат често проблем след ремонт на глава или двигател, че почва да им изразходва много повече масло, дали е нормално,

Не, не е нормално!

Защото ремонтът е правен от неумели, или недобросъвестни "майсторцута".

След правилен основен ремонт и последваща правилна разработка, двигателят не пипва да харчи масло. Гарантирам!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влез в контакт с Фена - Иван и се разберете за графиците си. Разби ра се, нека те изслуша за проблема (дано го улучиш с време - доста е зает), а останалото не го мисли.

Реномето му е достатъчно високо, а и имам лична представа. Прави моторът на Сивика на синковеца преди 22 месеца (за 1500 лв) и от тогава е като нов. Преди това харчеше 1л масло на 2000 км, щото бе на 406000 км. Сега е на 424000 и не пипа масло, а само се сменя навреме.

Но не е само той добър. Просто други толкова добри не познавам лично, а аз съм малко вехт, за да експериментирам с непознати хора, щото ако се окаже че не са човеци - "ойде колата у ряката".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се включа с още една препоръка за Фена + Норена в София, където ревизираха главата по негова препоръка. Моето CR-V мина същия ремонт при него преди 6 години и 105 000 км. Преди ремонта изпускателните клапани на единия цилиндър вече не можеха да се регулират и двигателя гореше 1-1.5 литра масло на 10 000 км. След ремонта двигателя все още не гори никакво масло (карам с 5w30 пълна синтетика), а с металокерамичните легла на изпускателните клапани, които сложиха в Норена потъването на клапаните на газ е в пъти по-бавно от това това преди ремонта. Тогава всичко ми излезе към 1700лв.

 

Не се вкарай в приключения със случайни майсори за този ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.10.2024 г. at 13:55, buggs21 написа:

толкова ми е средния разход, да. Нямам представа каква е настройката и за тези обединени смеси, ако може да кажеш след ремонта на главата като отида при газаджията какво да изисквам като настройка.

 

След ремонта трябва да се направи нормална настройка на газовата в движение. Бих те посъветвал, ако настройката не е в движение да не стъпваш повече в същия сервиз. Не трябва да се прави нищо по-специално от това. Не трябва да ти светва check engine при каране на газ абсолютно никога. В моя опит се оказа, че това е огромен проблем за газаджийте. Ходил съм десетки пъти в 3 различни сервиза и в нито един от тях не направиха правилна настройката - check engine светваше къде по-рядко, къде по-често, къде при всяко каране, къде на 500 метра от сервиза... Принудих се да се науча как се настройва компютъра Tamona в моя монтаж и от тогава не съм имал никакви проблеми. Имам минати 175 000 км. на газ с въпросния ремонт на двигателя от предишния коментар на първите 70 000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстор без нужните инструменти на фирма която се занимава спициализирано с това ,няма как да направи този ремонт на главата.

Майстора сваля главата праща я в фирма от тези изброените в темата фирми и после я слага.

 

В цялото това упръжнение вие може само да сложте оригинална гарнитура глава защото я носите на майсора,или се доверявате там каквато ви сложи.

Този филм го играх с неоригинална и след  това  се наложи да сложа оригинална ,още едни пари не малко .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...