dandy 24 #41 Отговорено 22 Ноември, 2024 trc21, следя с голям интерес развитието на събитията от темата с ремонта. Дано всичко мине при теб успешно независимо от избраният майстор и сервиз извършващ ремонта на самата глава. Понеже прочетох, че често изкачваш върхове и наклони с натоварен автомобил в този режим най-голям разход на масло става при спускането. Колега има вила в Родопите и за да достигне до нея от най-близкото планинско село изкачва още 20 километра по стръмен черен път проходим и за лек автомобил. Има няколко CR-V първа генерация 128 и 147к.с. на съседи, всички са забелязали този ефект с разхода на масло, на спускане изгаря/изразходва видимо количество спрямо изкачване. При мен забелязвам завишен разход на масло при градско шофиране с чести старт-стоп на двигателя. Ако карам извънградско 200-300км с едно запалване нямам този маслен разход. Средно доливам 1,5-2,0L за 10 000км масло 10W40 и до разход 3,0L na 10 000км не мисля изобщо да свалям двигател. Дойде ли време ще търся по теми, като твоята майстори/сервизи И един въпрос за пловдивският сервиз набелязан от теб, удобно ли е да уточниш кой е? Име на фирма, човек? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1551 #42 Отговорено 23 Ноември, 2024 Това 10w40 с преходи от 10 хил км е много,дори и това че го опресняваш с 1,5-2 до 3л,това масло задръства всичко що може. При спускане и ако се подаде газ и ако изпуши това са гумички на клапаните са заминали. Виждам че в друга тема хвалиш това 10w40 с този разход от 3 л това ли е доброто масло. Виждам че си го отписал твоя двигател вече,но да казваш че няма проблем с това масло,явно не е така. Когато карах 1ген в началото и тя имаше разход1,5л на 10 хил км,успях да го сваля на 600 до 800мл и това не е защото слагах 10w40. При мен имаше ремонт на главата, поради потънали клапани от кофти газова и настройка,както и от преходи от 25 хил защото майстора така казваше, като след такива преходи клапаните затегнали повечето. Аз успях да намаля разхода с къси смени на масло 5w 30 и между една смяна промивах двигателя. Това са твоите коментари: Quote Колега не обърквай човека с вискозитета на маслото, че заради 10w40 едва ли не е самоунищожил двигателя Може да стане от некачествено масло на всеки е известно, но ако е 10w40 с добро качество за 40 000км в конкретния случай няма връзка. Колегите те насочват, сменяй майстора и през форума или информация от другаде смени майстора и се подготви за ремонт. Преди да се разглоби няма как точно да се определи, кое е заминало. Да те успокоя за маслото аз карам с 10w40 и газов инжекцион вече над 220 000км лично изминати. Колата в момента най-вероятно е над 400 000км и капака на главата се отваря само за реглаж на клапани през 40 000 км и смяна на ангренажен ремък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 24 #43 Отговорено сряда в 16:34 Колега запознат ли си със спецификациите на маслата произвеждани 90-98 година, химичните присадки добавяни тогава и към днешна дата...хващаш се за вискозитета само. В книжките за обслужване на много марки автомобили сигурно си видял таблиците с препоръчвани диапазони от различно по вискозитет масла относно средногодишен РАЗЛИЧЕН КЛИМАТ!? Някъде да пише не карайте с 10W40 или 5W40 и т.н. А запознат ли си с прехода между двигателни масла с различни спецификации според изминалият пробег и износване на двигателят с вътрешно горене. Моята кола още НЕ изразходва 3л масло при изминаване на 10 000 км и до достигане на такава консумация ще я карам и обслужвам по един и същи начин. Двигателят на този модел, без належащ ремонт, какъв пробег има с нормално обслужване? От мой опит до тук 400 000 км, като в Италия до 150 000 е карана с 5W30 и след това с 10W40. Колко още живот има...никой не може да каже ти го гарантирам. Според теб понеже е карана с 10W40 и постоянното ти обяснение във всички теми засягащи думите масло за двигател в honda cr-v rd1 аз нямам работещ двигател в колата. Ами за твоя изненада имам същият си двигател, с който е излезнала колата от завода. И нищо чудно да работи по-добре от твоят обслужван с цитираният от теб едва ли не задължителен вискозитет. Ако искаш помисли и как така клапаните в оригиналната ми все още глава търпят реглаж през 40 000км. Колата ми работи предимно на газ с оплюваната къде ли не българска газова система ФОБОС 1. И да не збравя, колата ми е още с оригиналният си катализатор Прекрасен автомобил, за мен достатъчно здраво конструиран и изработен! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 60 #44 Отговорено петък в 22:04 Не му се връзвай чак толкова. В главата му е само вискозитет на маслото и реглаж на клапани. Друго няма...Аз си карам моята хонда с Gazpromneft Premium N 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4, което струва 58 лв за 5 л и хич не ми пука. На двигателя също. За 7-8 к км доливам 5-я литър и нова смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове