Jump to content
qiliev

Въпроси за CRV HYBRID 2019

Recommended Posts

Здравейте колеги,

от 6-7 дена съм собственик на CRV Hybrid 2019г. 107Kw. EXECUTIVE. Първите ми впечатления са отлични като за първи хибрид в семейството.

Естествено, че сега е на дневен ред обслужването. Видях какво е маслото за двигателя-Honda Hybrid Engine. 

Разбарах, че скоростната кутия е CVT. От сайта на Бултрако виждам, че предлагат два вида масло за този тип кутия-CVT HCF-2 и CVT-F. Кое масло е за моят автомобил и какво количество ми е необходимо за смяната? Има ли филтър на кутията който също трябва да се смени? За задния диференциал маслото DPS-F ли е и какво количество ми трябва и от него за смяната?

Благодаря

 

Ще се радвам с някой от вас с такъв аавтомобил да си разменим телефони за съвети и въпроси. Успешен ден

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CRV Hybrid няма скоростна кутия. Води се е-CVT, но има само една директна предавка за високите скорости /над 80-90 км/ч/. На по-ниските скорости работи само на електромотор. 

Провери хубаво какво трябва да се сменя!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Но със сигурност има масло в това cvt. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има масло в еCVT то . Дтуг е въпроса че много хора изобщо не сменят масло в скоростната кутия. Провери в Бултрако по Вин и ще ти кажат кое кога се сменя. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволих си да задам въпрос тук, защото виждам в сайта на Бултрако масло за CVТ кутия 2 вида. Изтеглих обаче инструкция за моят автомобил и там е записано че кутията е CVT но с масло ATF DW1. Точно затова искам да попитам колега с такъв автомобил но явно или са на почивка или незнам защо не отговарят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише че си от Русе.

Чуй се с Бранко - знае всичко.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@qiliev раядко отварям форума, колега :( 

Аз не мога да ти помогна за типа и количествата масла, защото колата ми е на 4г. и 55к. км. и още не съм сменял масла в CVT, заден дифф и т.н.

Така или иначе ползвам услугите на Бултрако (за сега) и разчитам на тях да сложат каквото и колкото трябва.

 

Съгласен съм с колегата по-горе, че не е лошо да 1. отправиш запитване до Бултрако (или да им звъннеш по телефона), има шанс да получиш някакво инфо. 2. да се свържеш с колегата @Markony в Русе :) 

 

Ако имаш конкретни въпроси, съм на линя да споделя от моя опит (ако мога), но най-добре драсни по вайбър - 0878105230

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@qiliev Тъкмо проверих в книжката, ето какво дават там, надявам се да е полезно на теб или друг колега.

 

Continuously Variable Transmission (CVT) Fluid
Specified   => Honda ATF DW-1
Capacity    => 2.2 L *1
                        2.4 L *2  (предполагам, че твоята е AWD, тъй че си за тук)

 

*1: 2WD models
*2: AWD models

 

Rear Differential Fluid

Specified   => Honda DPSF-II

Capacity    => Change  1.2 L

 

P.S. 

Имам ги тези файлове на ПДФ, та ако на някого му трябват, мога да му пратя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Интересно ми е акумулатора 12v  дали е нормален или има нещо особено в него, защото оригинален е скъп в Бултрако. Бих се радвал да споделиш ако имаш информация.

Редактирано от qiliev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има нещо много специално в него. Дори мисля, че не е гелов (AGM), а си е обикновен електролитен, но не съм 100% сигурен.

В книжката не пише нищо повече за акумулатора, вида или характеристиките му, само това:

  1. в английската версия, със сигурност е специално за Hybrid:
    • 36AH(5)/45AH(20)
  2. В българската версия (не е специфично за Хибрид, а за всички 6-та ген.)
    • 48AH(5)/60AH(20)
      Това го пише в допълнение тук, но мисля, че е само за бензиновите 1.5Т (НЕ хибрид):
      ```
      Акумулаторът на този автомобил е специално проектиран за модел с автоматично спиране на двигателя.
      ко трябва да смените акумулатора се уверете, че сте избрали посочения вид (LN2).
      Попитайте вашия упълномощен представител за повече подробности.
      ```

(ако някой колега знае защо ги пише така, да разясни. Нямам идея какво означава (5) и (20) в слуачая).

 

Като гледам Бултрако малко са се поизхвърлили с цената на нов оригинален -> 1073,69лв :o

 

Потърсих го в нета на няколко места по парт номер (31500T3VU02) и излиза на доста по прилични цени:

  • Cox Motor (UK) (link) - 138 GBP -> ~325лв (има няма 3 пъти по-евтино :) )
  • HondaPartsNow (USA) (link) - 111 USD -> ~200лв.

Тъй че потърси алтернативи - има колеги във форума, магазини за авточасти, други хондаджии и т.н.

Аз се замислям да си поръчам 1 от UK и да си го доставя с GGBG.bg или от сорта. Ще ми излезе около 50лв. доставката предполагам.

 

Аз бих взел оригинален, но не от Бултрако на тази цена.
Ако ли не, минавам на НЕоригинален :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колегата @Manowar ми беше писал да пита, да споделя инфото от книжката и тук - на колко км. се сменят маслата в трансмисията и задния диференциал**:

Цитат

Това е в книжката:

image.thumb.png.2b0b8ffcd49bcfb4f801b9fb6e79a465.png

 

в общи линии като гледам:

- маслото в трансмисията се сменя на 80 хил.км. (или 4г.)

- маслото в задния диф също на 80 хил. км, но първото е на 20 (после 100, 180 и т.н.)

 

** :stupid:Само да поясня, че това е от PDF електронен вариант на сервизжна книжка.
Когато мога ще проверя и хартиената, да видим дали е същото.
Защото имам лек спомен за някакви 60 хил. км. но може да бъркам.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги със CRV hybrid (e:hev)

 

Да ви споделя малко инфо.

Има активна сервизна кампания за плюсовия кабел на 12V на акумулатора.

 

Може да си проверите тук по VIN дали подлежите все пак ако искате -> https://www.honda.co.uk/cars/owners/recalls-and-updates.html

Мисля, че всички хибридни ЦРВ-та са засегнати, но все пак, както прецените.

image.thumb.png.3b42c5e58d2f6822c75cef848827a26f.png

 

Ако да, може да пишете имейл или да се обадите на Хонда дилър и да поискате да ви поръчат кабела и когато пристигне да отидете да ви го подменят.

Всичко е безплатно

Аз го свърших днес това в София, сервиза на Ботевградско. Отне около 1 час цялата операция.

 

За @qiliev но също и за всички които се интересуват - днес питах в сервиза докато бях за този акумулатор на CRV hybrid.

Да, оказва се, че е малко по-специален, специално бил разработен за работа с хибрида и да, затова е толкова скъп.

Препоръчват смяна с оригинален, казаха, че не знаят за алтернатива. То е естествено да го кажат, но както  и да е. :) 
Аз лично ако дойде време да го сменям, ще търся оригинален от чужбина, за да излезе по-евтино.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 4.11.2024 г. at 18:40, vtpetrov написа:

Понеже колегата @Manowar ми беше писал да пита, да споделя инфото от книжката и тук - на колко км. се сменят маслата в трансмисията и задния диференциал**:

 

** :stupid:Само да поясня, че това е от PDF електронен вариант на сервизжна книжка.
Когато мога ще проверя и хартиената, да видим дали е същото.
Защото имам лек спомен за някакви 60 хил. км. но може да бъркам.

 

 

UPDATE

Днес проверих в хартиената книжка и също питах в сервиза за смяна на маслото по трансмисията.

Актуалните интервали са това (снимка от книжката):

- смяна на масло в авт. трансмисия (CVT) -> на всеки 80 хил. км.

- смяна на масло в заден диференциал -> 1во на 120 хил. км или 8 години, след това през 80 хил. км или 4 години

 

 

crv-serv-interval-highlight-maslo-trans.png

CRV-servizni-intervali.jpg

Редактирано от vtpetrov
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

От доста време исках да напиша за сервизната акция за подмяна на кабела, но не ми оставаше кога. И аз успях да го сменя, но в Плавдив. При мен отне около 3 часа защото бях заявил и пълен преглед на автомобила (от промоцията). Първоначално казаха,че за 2 часа ще са готови с всичко, но след час и половина се обадиха да кажат че им е нужен още час и половина за калибриране на камерата и радара. Самата операция е напълно безплатна. Аз платих само 60лв. за прегледа, от който получих протокол за прегледаните компоненти. Не помня всички неща, но се впечатлих че съдържаше подробности като дъбочина на протектора на гумите и напрежение на акумулатора. Като цяло крайно доволен до тук.

Попитах за смяна на маслото в трансмисията и регулиране на клапаните. Отговориха че за регулиране е рано (прави се на 120 000км) а за маслото трябва да си запиша нов час. И за двате операции ми обявиха цени от по 300 лв, което мисля че е малко прекалено:

1. За смяната на маслото в трансмисията са необходими 2,4 л. HONDA ATF DW1 (НЕ HONDA CVT-F). 

2. Самата смяна е елементарна - отваря се тапата в горната част на трансмисията, развива се пробката отдолу, изтичат 2,4 л., завива се пробката, наливат се 2,4 л. през горния отвор и се поставя тапата.

Надявам се да съм бил полезен.  

Редактирано от Nano
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...