Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Преди 13 часа, boiskii написа:

Обикновено имат предвид тоя дефект:

Да, разбирам.

Но ти си на място и виждаш всичко, като габарити и кинематика на окачванията.

Не знам дали е разправия да монтираш едната подложка над пружината, а от другата страна директно под "ботуша" на купето - както бе първоначалната ти идея и да пуснеш колата и да си легне от тежестта, па да прецениш как стой. Не забравяй да я търкулиш малко напред, за да си дойдат гумите прави, а не затворени надолу.

Може за предницата да е по-удачен единият вариант, а за задницата (където няма полуоски), да е другият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано не очаквам разлика в ефекта височина с двата варианта. Като височина ще е еднакво, като возия различно. С вариант 1 може да имам ядове със сходимост и надеждност. С вариант 2 най-много да добие малко по-спортна возия. 

Това е новата концепция:

https://ibb.co/B5j5pWjy

https://ibb.co/VpkRkCvp

https://ibb.co/Y4dDSQc6

https://ibb.co/VcTcjpzL

https://ibb.co/HphzrKkc

Остана да направя един пояс от 2мм шина да фиксира гумената подложка, точно като леглото на чашката.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сътворих днес:

https://ibb.co/vCWCbQK3

https://ibb.co/Rpn2NBDR

https://ibb.co/V0714SDm

https://ibb.co/r2nbKW00

Утре малко да претъркам заварките където пречат и леко да причукам пояса навън, че в момента гумичката влиза с леко напрежение. 

https://ibb.co/35TwrJW4

https://ibb.co/twYbjcpj

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@boiskii, като човек, който уж има претенции, че се грижи за колите си, се комплексирам всеки път, когато отворя темата ти.

 

Но ти тази кола караш ли я изобщо? :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като всяка негова - купи, покара, ъпгрейдва и пак ще кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде покарам, къде тествам някоя друга концепция, такава е съдбата на хоби возилото. 😄 Напролет трябва да е готова за газ и да започне да броди из страната. 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме "да я спуснеш от стапела на вода". ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хванах един приятел да стане по-бързо:

https://ibb.co/xn50QHH

Шоковете са на позиция:

https://ibb.co/1YrSB2SW

Щях да качвам и спирачната линия + гърловината на резервоара, но изгубения пернат приятел ми изяде времето в търсене къде да прекара нощта и как да се намери стопанина му. 😄

Голяма борба бе, но не успя да ми скъса заваръчната ръкавица с острата човка.

https://ibb.co/PGsCQk51

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо нервен е бил, ама щом има гривна на крачето, дано му намериш къщето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След няколко седмици прекарани в Китай се завръщам с вече сглобени апарати. :D

 

https://ibb.co/MygrFBSV

https://ibb.co/bj08kDzV

...to be continued

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вирна дупето.

https://ibb.co/67LQ4Yyb

 

При натиск отзад не се чувства много да са се одървили пружините.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бая го е вирнала. ;)

Отпред ще я вдигаш ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще я изкарам от гаража да я обърна и ще измеря каква е ефективната разлика отпред и отзад. Отпред искам да я вдигна една идея по-малко отколкото отзад, за да не щръква предницата като се натовари. Може би 2см подложки отпред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, снимка в профил (отдалеч и на зум), ще покаже реалната стойка.

Ако имаш стара подобна (преди вдигането), снимай я и пак така - да си проличи разликата.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://ibb.co/hFB64CJt

https://ibb.co/xvW534y

https://ibb.co/6cjKgSYT

https://ibb.co/jZDFpyWw

 

Грубо около 3см разлика между праговете. 2см отпред мисля ще е добре. Тамън да се позапази центъра на тежестта.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 3см реално ще станат 2см. Ако смяташ и отпред да повдигнеш ще сбъркаш много според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, boiskii написа:

 2см отпред мисля ще е добре. Тамън да се позапази центъра на тежестта.

Максимум толкова.

Даже направи подложките не 2 нацяло, а 2 х 1 см и пробваш , па ако е множко за фацата, махаш единият.

За клиренса е ясно че  Мечо Пух е прав. ;)

И мери от фугата между вратите и прада - ще е по-точно, стига асфалта да е равен де. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съборих предницата днес. 

https://ibb.co/ksnWGkCc

https://ibb.co/Kp51hdMv

https://ibb.co/LXZBWYwV

https://ibb.co/Psh8WF7Q

https://ibb.co/svF9tj7t

https://ibb.co/jvC2m3nk

Десния амортисьор е приключил. Лесно пропада и не връща...а и стоперчето му се е прояло от млатене. Пружината му е заела странна начупена форма...

Смених тампоните на носачите, в които подпират амортисьорите, че с времето бая са се изметнали. 

За амортисьора си мисля първо да погледна дали няма да намеря жив оригинален втора ръка преди да се мятам на ментетата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред сложих скромния 1см подложки.

https://freeimage.host/i/30TukFa

https://freeimage.host/i/30TuO6g

Дясната пружина малко се изметна след сглобяването. Утре ще я свия да огледам да не се е разместила подложката. Другите неща ги качих по предницата и захващам да изтъркам подкалниците от ръждата. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тия пружини са много странни отпред. Разгъната я гледаш почти идеално права, свивам я на амортисьора и почва да се кълчи. Одеве пуснах колата на гуми и лявата пружина така се е изметнала, че леко докосва прашника. Дясната и тя прави нещо подобно. И гледам масово на снимките по моргите са заели някаква страна.

Messenger_creation_8D299CE4-8038-4A90-BBFF-8FBA099472D5.thumb.jpeg.8d38a6475b7468851d3d2004e245daa7.jpeg

Няколко пъти ги разглабях да огледам дали нещо измята отгоре на чашката - не. Всичко си стои както трябва. Даже накрая реших лявата да я пусна без подложка и пак се кълчеше. Странна работа...

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, boiskii написа:

Одеве пуснах колата на гуми и лявата пружина така се е изметнала, че леко докосва прашника.

Смятай какво ще стане като се сгъне при ход нагоре на окачванети.

Пробвай.

Вдигни предното колело колкото може нагоре (с крик не на прага, а под носача), па виж колко мачка прахоуловителя и дали натиска амортесьора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.04.2025 г. at 21:16, vespa написа:

 Ако смяташ и отпред да повдигнеш ще сбъркаш много според мен.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Смятай какво ще стане като се сгъне при ход нагоре на окачванети.

Пробвай.

Вдигни предното колело колкото може нагоре (с крик не на прага, а под носача), па виж колко мачка прахоуловителя и дали натиска амортесьора?

Утре ще снимам как е, но мисля че се поизравни със задницата. Не стърже на метал. Седнах на маската и я разклатих колко можах. Движи плавно. Чува се леко почукване отдясно, но още не съм стегнал болтовете на носача и вилката на амортисьора. Утре ще огледам къде опира и къде не. 

 

Ако с тия пружини не стане ще се слагат други. Вече имам набор от моргови части, хванах им разликите. 😄 

Странното е, че задните поеха 3см подложки и почти не са се усукали.

 

преди 50 минути, vespa написа:

 

Не знам какво имаш предвид точно. Аз като цяло съм експериментатор. Ако нямам научно обяснение защо дадено нещо не трябва да се прави, най-вероятно ще го направя, за да разбера какво ще стане. 

Преди време счупих два предни моста на една тойота. Два макферсона няма да ме уплашат. 😄

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Напредвай.

Хуните не са знаели че Рим е непобедим.

FB_IMG_1744838728561.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избалансира се като че ли:

https://freeimage.host/i/31nAAKP

https://freeimage.host/i/31nAjJn

https://freeimage.host/i/31nAoDx

https://freeimage.host/i/31nANOG

https://freeimage.host/i/31nA8s2

С пружините нямаше драма, макар че лявата има бая корем и не ми харесва. След празниците пак ще пробвам да ги напасна. Допускам, че може в горната част да се извъртат като ги декомресирам, понеже съм намазал силиконова смазка под гумата (с цел лесна корекция на ъгъла на макферсона след заболтването му към бомбето ако вилката долу не влиза в центровъчния зъб). 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй...отпред смених лявата пружина с такава от Роувър 600 срещу скромните 9лв. от Мегапартс. Пружините се кълчат, но засега не опират никъде. Дългосрочно мисля да ги разкарам и 4-те стокови пружини и да взема нови, примерно KYB. 

Отпред оправих ръждите и дупките над гумите. Праговете и те са на 80% готови. Обезмаслих гредите отвътре с газ за горене с пистолета за шагрен и маркуча с разпръскваща дюза за кухини. Направих същото с ръждопреобразувател на Вюрт. Утре като дръпне ще пълня с пафарин. 

https://freeimage.host/i/3hl8x5J

https://freeimage.host/i/3hl8hq7

https://freeimage.host/i/3hl8j19

https://freeimage.host/i/3hl8QkJ

https://freeimage.host/i/3hlS91t

https://freeimage.host/i/3hlSqhl

П.п. Много се чудех дали да пробвам преобразувателя на Фертан, който е на водна основа и след нанасяне може да се плакне с вода понеже оставял някакъв метален филм. Някой ако го е пробвал да се похвали.

 

Остана да изкърпя една дупка на десния праг отзад откъм гумата,която лъсна след като заголих метала. Лъснаха и кърпежите преди продажба на прага точно под вратата. Всичко ще се разтуря и наново, че ръждата се вижда отдалеч.

https://freeimage.host/i/3hlbs3J

https://freeimage.host/i/3hlb6Eg

https://freeimage.host/i/3hlbP4a

Ендоскопа показа, че ръждицата е само в последните 20-30см на прага. Напред е свежарка. Левия праг няма дупки. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...