Jump to content
Sign in to follow this  
Legend91

Надут горен маркуч антифриз и не мени нивото в казанчето

Recommended Posts

Posted (edited)

Здравейте, какво означава ако горния маркуч се е надул и нивото в разширителното казанче не се мени при студен и горещ радиатор? Също така, снощи като отвих капачката на напълно студен радиатор, бликна малко антифриз.

IMG_20240618_142820_019.thumb.jpg.8310e26e0adb569a4aef61df7f65c2ff.jpg

IMG_20240618_142834_444.thumb.jpg.6493609a811a67eab570657a4daf5c62.jpg

IMG_20240618_142846_989.thumb.jpg.4b7c5269cb2055bbc5f1dcc7f9f8ccff.jpg

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Май маркуча играе ролята на разширителен съд:D.

Или маркуча е дефектирал/разтегнал/, или капачката не отваря коректно на 1.1, а на повече.

На студен мотор е нормално да прелее леко при отваряне на капачката.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какъв антифриз е сложен  ,така да се раздуе маркуча нещо не е наред.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Винаги съм слагал оригинален Хонда антифриз. Значи още откакто смених радиатора и капачката, все нещо има. Отначало подлизваше от маркучето към разширителното казанче. След това маркучето явно се запечата и спря. Онзи ден, гледам отново е подлизвало. Също така след смяната на радиатора и капачката, антифриза в разширителното казанче не си мени особено нивото. Отдавах го на студеното време, беше през зимата. Новата капачка е made in Japan, на тест с ръка силата на пружината е същата като на оригиналната 🤔. Смених я за всеки случай, щот понякога капачките се чупят и частите падат вътре в радиатора.

Маркуча се наду в горещините, цяла седмица карам майка ми в най-горещото време в Пирогов и климатика бачка. Иначе на таблото не показва да е прегрявала, дори напротив, с климатик стрелката е още с 1-2 деления по-надолу, може би защото вентилатора се включва заедно с компресора?

Сега какво да правя? Да сменя маркуча? Сам дали ще мога, има ли врътки? Имам нов маркуч.

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Радатора новия колко мм е дебел сравни с стария ако го имаш.Капачката на колко бара работи.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Радиатора дойде без капачка. Коя дебелина да меря? На ламелите или горе при отвора дебелината на пластмасовата част? На капачката пише 1.1 bar, както и на оригиналната

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само ако имаш да съпоставиш с стария не при отвора мери,преди време търсих радиатор за 1 ген ,оказа се че нямат нужната дебелина 22мм като орегиналния идваха всички 16мм.

Но това не доказва защо се е раздул така маркуча,трябва да се смени.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен- първо пробвай със старата капачка как ще е работата, да си наясно дали тя е проблема, а после си смени и маркуча.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Капачка и радиатор вървят заедно.

Гърловината му понякога има недоловими разлики иии ...

Маркуча ще смениш, защото така раздут, вече е нацепъл вътрешният слой плат.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имаш повишено налягане в системата.Защо е така е въпроса.Според мен варианти 4 -капачка.глава.термостат а може радиатора- пропускливост.гърловина

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сега като стиснах маркуча, отдолу под раздутото, се усеща по-мек и като по-тънък.

Но аз честичко отварям капака именно за да проверя за подлизване на антифриз, едва сега, тия няколко дни, в горещините явно се е надул.

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не ти решава проблема-надуването в системата.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Аз сложих оригиналната капачка. Не е ли възможно надуването да е от самия маркуч? Надул се е точно на шева и точно там се усеща изтънял и по-мек. Ако с оригиналната капачка нивото в разширителното казанче започне да се мени, тогава значи вече няма проблем? Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? Къде в София могат да диагностицират какво се случва?

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто смени маркуча след като имаш нов,работа за 5 минути. Ако пак надува проблема е в капачката.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е проблема в маркуча.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 hours ago, Legend91 said:

А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето?

Обезвъздушаването така го направи

Изследвай антифриза за изгорели газове,ако маслото е бяло и има дим това е крайна фаза на зле,при теб не е така.

Това с маркучето не е проблем и при мен е така поставено.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, Legend91 написа:

Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? 

 

 

Проблем, също, може да ти създава прокапващото маркуче при капачката, което въпреки "опашките", пак не уплътнява. И, когато двигателя изстива бавно, системата почва да прави вакум, тя не дърпа антифриз от казанчето, а дърпа въздух от хлабавото място на маркучето.

Това маркуче би трябвало и без никакво стягане да държи плътно и да не капе. Ако се е разширило при "опашките" , го отрежи там и хвани на ново. Ако идва късо, направо ново със съответния подходящ вътрешен диаметър.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз бих направил следното:

1. Смяна на раздутия маркуч.

2. Проверка за запушено маркуче между радиатора и разширителя.

3. Оставяш оригиналната капачка на радиатора, ако няма съмнения че не е в ред.

4. Проверка дали перката на радиатора се включва при достигане горе-долу на средно показание на стрелката.

5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход.

6. Проверка на термостата (малко е трудно в тия жеги).

 

След това, при студена кола, ако е необходимо се долива антифриз в радиатора и казанчето на макс. След няколко цикъла загряване/охлаждане ще си проличи дали има проблем.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, spase said:

5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход.

 

Това с каква цел се прави?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Прави се с цел обезвъздушаване. Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане. Въздуха от радиатора отива в разширителя. Когато колата изстине си взема обратно антифриз вместо изкарания въздух.

Но ако има повече въздух в системата, може да не успее да го изкара всичкия. Може и да се получи така наречения "въздушен джоб".

Edited by spase
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В момента разглеждам притурката за V6 на Хонда, и както и преди бях забелязал, действително има и болт на блока за източване на антифриза, не само този на радиатора. Но никога не са източвали оттам. Не е много повече - 1.6 литра, но си е нещо. Ако някой знае добър и внимателен сервиз в София, моля да сподели, защото скоро трябва да правя отново ангренажен ремък и гарнитура на капака на клапаните

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 12 часа, CARPERA написа:

Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка.

 

Преди 17 часа, spase написа:

Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане.

Това с фунията не го разбрах.

 

Капачката може да работи нормално и пак да се получават аномалии. Например ако термостата отваря по-късно. Или ако перката се включва по-късно (или изобщо не се включва). Тогава температурата става по-висока от нормалното и може да изкара повече антифриз в преливника. Ако има повече въздух в системата, може да не успее да дръпне достатъчно антифриз обратно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spase 

Spoiler

Отвори постнатия от мен линк по-горе и там е обяснено как става обезвъздушането с фуния.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз мисля че знам какво е станало! Като ми е сменял маркуча за парното, той се беше спукал защото върху него капеше масло от разпределителя на запалването, е попаднало масло в антифриза.  Бях му казал да смени и антифриза, но той го е събрал и го е върнал обратно. Тогава е попаднало малко масло. Защото и в разширителното казанче маркучето така се наду и трябваше да го сменям наскоро. Да го вземат дяволите!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Оказва се че има не един, а два болта за източване на блока?

 

Screenshot_20240621-121430.thumb.jpg.9eaa2cf510a9391f24e8977e0321bd84.jpg

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да това щях да ти кажа още в началото че ако има масло тези маркучи се раздуват но твоите бяха много чисти,от това е на 100%.

При мен се случи на 1 ген CRV там галнитурата глава прокапва и ми беше скапало 2 по малки маркуча охлаждане.

Тези болтове ако не са развивани никога може и да скъсаш главата им при проба да отвиеш.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

И сега? 100 лв с доставката 5 л. антифриз, но те няма да стигнат, трябват още 5 л. и къде ще направят промивка като хората?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега като отворих капачката и погледнах по-отблизо се разбра. Отвора към разширителното казанче на неоригиналния радиатор е колкото да помести карфица. На оригинала би поместил средно голям пирон!  Сега какво?

Share this post


Link to post
Share on other sites

И уплътнението на капачката, ако е по-голямо, няма да позволи на антифриза да премине в разширителното казанче.

Сега, първо търси решение как да осигуриш пътя на антифриза към казанчето, при нормалната работа на клапана, на капачката. И второ, смени раздутия маркуч.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да опитам да разпробия малко отвора с нещо? Имам чувството, че не е толкова тесен по цялото продължение на щуцера

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дай снимки!

1. На въпросният отвор в гърловината, в посока разширителният съд.

2. На тръбичката външно на гърловината, в посока от разширителният съд към гърловината на радиатора.

Провери проходимостта и дали вътрешният диаметър на тръбичката отговаря на отворчето отвътре на гърловината. Том трябва да са 5-6 мм.

 

IMG_20240622_082938.jpg

IMG_20240622_082611_edit_43399852173064.jpg

IMG_20240622_082824.jpg

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да, Цецо, на оригиналния е колкото ти си показал. На замяната е колкото да вкараш топлийка. NRF е "марката" на подмяната, но то други така или иначе не стават

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

A тръбичката отвън на гърловината с какво вътрешно Фи е?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Значи, опитах се да го снимам, но на подобно осветление отворчето едва-едва се вижда:

2075503251_2024-06-22-471_1217383.thumb.jpg.3c4804f6587b706f0475889bcd34ff99.jpg

 

А това е на оригиналния радиатор:

1272139835_2024-06-22-477_1216522.thumb.jpg.43712dbe020d15419f158bb3e75253f4.jpg

 

На самата стена на гърловината това незначително отворче е пробито, а откъм тръбичката отвора вече става доста по-широк, което ми позволи с часовникарска пиличка и отвертка кръстачка да го разширя малко, но недостатъчно. Ще трябва да купя подходяща пиличка. Пробвах да запаля и да загрее и антифриза в казанчето се качва, но маркуча още се надува. Явно оплетката е "спраскана"? Не знам дали ще издържи до някой сервиз да източат антифриза и сменят маркуча, че без изтачане, включително от блока, всичко по скоростната кутия ще се изпоолее. Дали да не го подсиля с малко свръхздраво тиксо?

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Пробвай от онези широките, дето са с плат. Така или иначе маркучът е пътник.

IMG_20240622_140141.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

С  такъв изолирбанд в лятото  ми се проби същия маркуч и течеше карах 2 месеца,докато намерих с същата извивка.

Навих почти половин ролка и стана много здраво.

Screenshot_20240622-141316_Google.thumb.jpg.c85c35dc07a75f3df19db27f18cc436d.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В Бултрако не приемат колата с части на клиента, а по другите сервизи ме карат да чакам 2 месеца. Ще изтачам антифриза сам и сам ще се оправям! Някой може ли да ми каже къде има подемник под наем? 

 

Това ли са точките за повдигане на крик, ако ми се наложи?

knuckle.thumb.jpg.634a920978f8fd6ac5cccb8dd7c06960.jpgbulkhead.thumb.jpg.428d9fde1603844815642f3765a0b237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...