Legend91 138 #1 Публикувано 18 Юни (Редактирано) Здравейте, какво означава ако горния маркуч се е надул и нивото в разширителното казанче не се мени при студен и горещ радиатор? Също така, снощи като отвих капачката на напълно студен радиатор, бликна малко антифриз. Редактирано 18 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 622 #2 Отговорено 19 Юни Май маркуча играе ролята на разширителен съд. Или маркуча е дефектирал/разтегнал/, или капачката не отваря коректно на 1.1, а на повече. На студен мотор е нормално да прелее леко при отваряне на капачката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #3 Отговорено 19 Юни Какъв антифриз е сложен ,така да се раздуе маркуча нещо не е наред. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #4 Отговорено 19 Юни (Редактирано) Винаги съм слагал оригинален Хонда антифриз. Значи още откакто смених радиатора и капачката, все нещо има. Отначало подлизваше от маркучето към разширителното казанче. След това маркучето явно се запечата и спря. Онзи ден, гледам отново е подлизвало. Също така след смяната на радиатора и капачката, антифриза в разширителното казанче не си мени особено нивото. Отдавах го на студеното време, беше през зимата. Новата капачка е made in Japan, на тест с ръка силата на пружината е същата като на оригиналната 🤔. Смених я за всеки случай, щот понякога капачките се чупят и частите падат вътре в радиатора. Маркуча се наду в горещините, цяла седмица карам майка ми в най-горещото време в Пирогов и климатика бачка. Иначе на таблото не показва да е прегрявала, дори напротив, с климатик стрелката е още с 1-2 деления по-надолу, може би защото вентилатора се включва заедно с компресора? Сега какво да правя? Да сменя маркуча? Сам дали ще мога, има ли врътки? Имам нов маркуч. Редактирано 19 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #5 Отговорено 19 Юни Радатора новия колко мм е дебел сравни с стария ако го имаш.Капачката на колко бара работи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #6 Отговорено 19 Юни (Редактирано) Радиатора дойде без капачка. Коя дебелина да меря? На ламелите или горе при отвора дебелината на пластмасовата част? На капачката пише 1.1 bar, както и на оригиналната Редактирано 19 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #7 Отговорено 19 Юни Само ако имаш да съпоставиш с стария не при отвора мери,преди време търсих радиатор за 1 ген ,оказа се че нямат нужната дебелина 22мм като орегиналния идваха всички 16мм. Но това не доказва защо се е раздул така маркуча,трябва да се смени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 622 #8 Отговорено 19 Юни Според мен- първо пробвай със старата капачка как ще е работата, да си наясно дали тя е проблема, а после си смени и маркуча. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5549 #9 Отговорено 19 Юни (Редактирано) Капачка и радиатор вървят заедно. Гърловината му понякога има недоловими разлики иии ... Маркуча ще смениш, защото така раздут, вече е нацепъл вътрешният слой плат. Редактирано 19 Юни от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 70 #10 Отговорено 19 Юни Имаш повишено налягане в системата.Защо е така е въпроса.Според мен варианти 4 -капачка.глава.термостат а може радиатора- пропускливост.гърловина 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #11 Отговорено 19 Юни (Редактирано) Сега като стиснах маркуча, отдолу под раздутото, се усеща по-мек и като по-тънък. Но аз честичко отварям капака именно за да проверя за подлизване на антифриз, едва сега, тия няколко дни, в горещините явно се е надул. Редактирано 19 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 70 #12 Отговорено 19 Юни Това не ти решава проблема-надуването в системата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #13 Отговорено 19 Юни (Редактирано) Аз сложих оригиналната капачка. Не е ли възможно надуването да е от самия маркуч? Надул се е точно на шева и точно там се усеща изтънял и по-мек. Ако с оригиналната капачка нивото в разширителното казанче започне да се мени, тогава значи вече няма проблем? Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? Къде в София могат да диагностицират какво се случва? Редактирано 19 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 303 #14 Отговорено 19 Юни Просто смени маркуча след като имаш нов,работа за 5 минути. Ако пак надува проблема е в капачката. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #15 Отговорено 19 Юни А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 70 #16 Отговорено 19 Юни Не е проблема в маркуча. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #17 Отговорено 20 Юни (Редактирано) 11 hours ago, Legend91 said: А обезвъздушаването? Как? Не ми се мисли за изгоряла гарнитура глава, но в такъв случай, след като не е бяло маслото и няма бял дим отзад, не трябва ли поне да мирише на изгорели газове откъм казанчето? Обезвъздушаването така го направи Изследвай антифриза за изгорели газове,ако маслото е бяло и има дим това е крайна фаза на зле,при теб не е така. Това с маркучето не е проблем и при мен е така поставено. Редактирано 20 Юни от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 622 #18 Отговорено 20 Юни Преди 12 часа, Legend91 написа: Между другото, когато смених маркучето в разширителното казанче го натъпках плътно към капачката, това че не пропуска въздух на мястото между входящото към капачката и маркучето вътре в казанчето (създава се вакуум и т.н.) може ли това да е проблем също? Проблем, също, може да ти създава прокапващото маркуче при капачката, което въпреки "опашките", пак не уплътнява. И, когато двигателя изстива бавно, системата почва да прави вакум, тя не дърпа антифриз от казанчето, а дърпа въздух от хлабавото място на маркучето. Това маркуче би трябвало и без никакво стягане да държи плътно и да не капе. Ако се е разширило при "опашките" , го отрежи там и хвани на ново. Ако идва късо, направо ново със съответния подходящ вътрешен диаметър. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 61 #19 Отговорено 20 Юни Аз бих направил следното: 1. Смяна на раздутия маркуч. 2. Проверка за запушено маркуче между радиатора и разширителя. 3. Оставяш оригиналната капачка на радиатора, ако няма съмнения че не е в ред. 4. Проверка дали перката на радиатора се включва при достигане горе-долу на средно показание на стрелката. 5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход. 6. Проверка на термостата (малко е трудно в тия жеги). След това, при студена кола, ако е необходимо се долива антифриз в радиатора и казанчето на макс. След няколко цикъла загряване/охлаждане ще си проличи дали има проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #20 Отговорено 20 Юни 2 hours ago, spase said: 5. При загряла кола спираш на наклон, с носа нагоре. Колата да работи 2-3 мин на празен ход. Това с каква цел се прави? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 61 #21 Отговорено 20 Юни (Редактирано) Прави се с цел обезвъздушаване. Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане. Въздуха от радиатора отива в разширителя. Когато колата изстине си взема обратно антифриз вместо изкарания въздух. Но ако има повече въздух в системата, може да не успее да го изкара всичкия. Може и да се получи така наречения "въздушен джоб". Редактирано 20 Юни от spase 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #22 Отговорено 20 Юни Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #23 Отговорено 20 Юни В момента разглеждам притурката за V6 на Хонда, и както и преди бях забелязал, действително има и болт на блока за източване на антифриза, не само този на радиатора. Но никога не са източвали оттам. Не е много повече - 1.6 литра, но си е нещо. Ако някой знае добър и внимателен сервиз в София, моля да сподели, защото скоро трябва да правя отново ангренажен ремък и гарнитура на капака на клапаните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 61 #24 Отговорено 21 Юни Преди 12 часа, CARPERA написа: Само че това важи при добре работещи два клапана на капачката,по лесния и бърз начин е с фунията от ланка. Преди 17 часа, spase написа: Ако всичко работи нормално, не е необходимо. Обезвъздушаването си става след цикъл загряване-охлаждане. Това с фунията не го разбрах. Капачката може да работи нормално и пак да се получават аномалии. Например ако термостата отваря по-късно. Или ако перката се включва по-късно (или изобщо не се включва). Тогава температурата става по-висока от нормалното и може да изкара повече антифриз в преливника. Ако има повече въздух в системата, може да не успее да дръпне достатъчно антифриз обратно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #25 Отговорено 21 Юни @spase Spoiler Отвори постнатия от мен линк по-горе и там е обяснено как става обезвъздушането с фуния. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #26 Отговорено 21 Юни Аз мисля че знам какво е станало! Като ми е сменял маркуча за парното, той се беше спукал защото върху него капеше масло от разпределителя на запалването, е попаднало масло в антифриза. Бях му казал да смени и антифриза, но той го е събрал и го е върнал обратно. Тогава е попаднало малко масло. Защото и в разширителното казанче маркучето така се наду и трябваше да го сменям наскоро. Да го вземат дяволите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #27 Отговорено 21 Юни (Редактирано) Оказва се че има не един, а два болта за източване на блока? Редактирано 21 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #28 Отговорено 21 Юни (Редактирано) Да това щях да ти кажа още в началото че ако има масло тези маркучи се раздуват но твоите бяха много чисти,от това е на 100%. При мен се случи на 1 ген CRV там галнитурата глава прокапва и ми беше скапало 2 по малки маркуча охлаждане. Тези болтове ако не са развивани никога може и да скъсаш главата им при проба да отвиеш. Редактирано 21 Юни от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #29 Отговорено 21 Юни И сега? 100 лв с доставката 5 л. антифриз, но те няма да стигнат, трябват още 5 л. и къде ще направят промивка като хората? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #30 Отговорено 21 Юни Сега като отворих капачката и погледнах по-отблизо се разбра. Отвора към разширителното казанче на неоригиналния радиатор е колкото да помести карфица. На оригинала би поместил средно голям пирон! Сега какво? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2654 #31 Отговорено 21 Юни И уплътнението на капачката, ако е по-голямо, няма да позволи на антифриза да премине в разширителното казанче. Сега, първо търси решение как да осигуриш пътя на антифриза към казанчето, при нормалната работа на клапана, на капачката. И второ, смени раздутия маркуч. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #32 Отговорено 21 Юни Да опитам да разпробия малко отвора с нещо? Имам чувството, че не е толкова тесен по цялото продължение на щуцера Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5549 #33 Отговорено 22 Юни (Редактирано) Дай снимки! 1. На въпросният отвор в гърловината, в посока разширителният съд. 2. На тръбичката външно на гърловината, в посока от разширителният съд към гърловината на радиатора. Провери проходимостта и дали вътрешният диаметър на тръбичката отговаря на отворчето отвътре на гърловината. Том трябва да са 5-6 мм. Редактирано 22 Юни от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #34 Отговорено 22 Юни (Редактирано) Да, Цецо, на оригиналния е колкото ти си показал. На замяната е колкото да вкараш топлийка. NRF е "марката" на подмяната, но то други така или иначе не стават Редактирано 22 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5549 #35 Отговорено 22 Юни A тръбичката отвън на гърловината с какво вътрешно Фи е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #36 Отговорено 22 Юни (Редактирано) Значи, опитах се да го снимам, но на подобно осветление отворчето едва-едва се вижда: А това е на оригиналния радиатор: На самата стена на гърловината това незначително отворче е пробито, а откъм тръбичката отвора вече става доста по-широк, което ми позволи с часовникарска пиличка и отвертка кръстачка да го разширя малко, но недостатъчно. Ще трябва да купя подходяща пиличка. Пробвах да запаля и да загрее и антифриза в казанчето се качва, но маркуча още се надува. Явно оплетката е "спраскана"? Не знам дали ще издържи до някой сервиз да източат антифриза и сменят маркуча, че без изтачане, включително от блока, всичко по скоростната кутия ще се изпоолее. Дали да не го подсиля с малко свръхздраво тиксо? Редактирано 22 Юни от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5549 #37 Отговорено 22 Юни (Редактирано) Пробвай от онези широките, дето са с плат. Така или иначе маркучът е пътник. Редактирано 22 Юни от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1467 #38 Отговорено 22 Юни С такъв изолирбанд в лятото ми се проби същия маркуч и течеше карах 2 месеца,докато намерих с същата извивка. Навих почти половин ролка и стана много здраво. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #39 Отговорено 22 Юни @ceco_accord Имам такова Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 138 #40 Отговорено понеделник в 14:25 В Бултрако не приемат колата с части на клиента, а по другите сервизи ме карат да чакам 2 месеца. Ще изтачам антифриза сам и сам ще се оправям! Някой може ли да ми каже къде има подемник под наем? Това ли са точките за повдигане на крик, ако ми се наложи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове