Svilen83 0 #1 Публикувано 25 Април Здравейте, колеги. От скоро съм собственик на въпросния автомобил и за момента съм много доволен. Колата стои на платен паркинг във Варна. Въпросът ми е има ли смисъл да се прави каско на Хонда 2011 г. с цел защита от кражба, или тези автомобили не ги закачат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 25 Април (Редактирано) 7-ма серия са сериозна цел за кражба на катализатора, заедно с ламбда сензорите... (което ми се случи в Англия) За 8-ма серия няма как да стане, защото катализатора е при двигателя, не знам дали за тази цел е там... Иначе дали модела, като цяло е обект на кражби, не знам... Каското защитава, но ако го плащаш 5-10г, ще платиш половината на колата... Струва си да се сложи скрито ключе, предотвратяващо стартирането на двг., защото авто джамбазите знаят как да елиминират стандартните защити за всеки модел... Редактирано 25 Април от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #3 Отговорено 1 Май (Редактирано) Аз съм със 7 ма и правя Каско. Не специално заради кражба а заради възможността от възникване на щети. Вече съм се възползвал. Удариха ми колата докато беше паркирана. Имаше голяма щета. Написахме ДКП с виновния но ремонта пак мина през ликвидационния център на каското. Не се притеснявах дали изплатената сума от застрахователя на виновния ще е достатъчна за ремонта. Моя застраховател си се занимаваше с това. Сега наскоро имах лек инцидент, за който съм виновен аз - пак каското ми покрива щетите. Не са сериозни щети но по груби сметки ремонта пак ще ми струва повече от годишната цена на каското. Имам и други шети - разни драскотини и т.н., които ще мина по нататък по Каско. Абе според мен си заслужава. Нищо, че колата ми е 17 годишна. Някак си спя по - спокойно А ако те притеснява кражбата - както е писано по - нагоре - направи един скрит ключ на горивната помпа и си решаваш проблема Редактирано 1 Май от Г.Писаров 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #4 Отговорено 1 Май Преди 10 часа, Г.Писаров написа: Сега наскоро имах лек инцидент, за който съм виновен аз - пак каското ми покрива щетите. Не са сериозни щети но по груби сметки ремонта пак ще ми струва повече от годишната цена на каското. Имам и други шети - разни драскотини и т.н., които ще мина по нататък по Каско. Заради такива редовни ползватели на застраховките, в Англия са измислили начин да ги възпират. За да не им дозаждат за всяка ьрасклтина, в застраховката има самоучастие, дребни повреди со шоемаю сам, над него, застфахователя. Колкото по- голямо е, толкова ти е по- ниска застраховката. Другото, ако не си взимал кинти от застрахователя, след 5г., застраховката ти започва да пада...Обратното, ако често доиш застрахователя, застраховката ти расте доста и тези неща са достояние на всични застрахователи... В БГ зе говореше нещо подпбно- Блнус малус.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 122 #5 Отговорено 1 Май (Редактирано) То и тук е така . Моята кола като я взех цялата беше в драскотини , предния капак от камъчета , имаше и лека щета по предната маска. Беше в Армеец. Описах абсолютно всичко , дори ми стана неудобно за два детайла и в доверения сервиз си ги платих аз като с тях я боядисаха изцяло. След месец каското трябваше да се поднови и ми поискаха с 200 лв повече от предходното- обяснението бе ,че с тези щети каското е без отстъпка, а на предишните собственици затова че не са завеждали щети с всяка година отстъпката се е увеличавала. Понеже преди това в ДЗИ си правех и гражданска и каско ,като стар клиент при тях каското ми дойде на цената с отстъпката от Армеец преди да взема колата. Сега всяка година месец преди да изтече си завеждам всички щетички. Предния капак заради една лека следа от камъче го боядисване изцяло миналата година сега пак гледам че има лека точица и ще описвам скоро. Цената на полицата обаче не ми се качва ,защото щетите са малко. Редактирано 1 Май от pet71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 1 Май преди 23 минути, pet71 написа: То и тук е така . Не ми изглежда точно същото, но вероятно ще стане... Логично е, тези които годишно 2-3 пъти взимат кинти от застраховател, независимо виновен/невиновен, всички застрахователи да го считат за рисков играч и да дават високи застраховки... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jt26 51 #7 Отговорено 2 Май Ако 5 пъти ти ударят колата на паркинг и има двустранен протокол защо да си рисков? Кое точно те прави рисков? Че ходиш да си пазаруваш ли? Ако завеждаш щети от собствена неграмотност е едно, ама когато си невинен защо трябва да те товарят!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 2 Май преди 19 минути, jt26 написа: Ако 5 пъти ти ударят колата на паркинг и има двустранен протокол ... Застрахователите ги интересува колко пъти точиш кинти от тях, няма социален момент... Какво ги грее каква е причината... Застрахователи, банки, моб. оператори, са си узаконени измамници... Кой е казал, че животът е справедлив? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #9 Отговорено 2 Май Ако си с ДКП и не си виновната страна - каското си взема парите от застрахователя на виновния. И то в размер, който си струва ремонта. Така, че подобни щети не ти се отразяват на вноската. Ако другия застраховател след ДКП ти изплати направо на теб щетите - обикновено получаваш пари, който покриват минимална част от ремонта. И да - ако си редовно при застрахователя с щети по твоя вина - вноската на застраховката ти се вдига. Аз сега като ходих да завеждам щетата от ПТП то исках да заведа един надран праг от мен и едни драскотини по багажника от жена ми. Казаха ми, че ако ги заведа и трите наведнъж, много ще ми се вдигне вноската. Ще ги заведа след, като подновя Каското. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 2 Май Преди 1 час, Г.Писаров написа: Аз сега като ходих да завеждам щетата от ПТП то исках да заведа един надран праг от мен и едни драскотини по багажника от жена ми. Казаха ми, че ако ги заведа и трите наведнъж, много ще ми се вдигне вноската. Ще ги заведа след, като подновя Каското. Не знам какво е ДКП, в БГ никога не съм правил Каско, считам, че само при нова и почти нова кола си струва... Преди всяко Каско, не идват ли да оглеждат/описват всички съществуващи щети...? В Англия 95% от колите се застраховат "Каско", защото разликата м/у него и "Гражданска отговорност" е малка като цена. Всичко става по телефона и онлайн, с много въпроси..., не гледат колата ти, но, ако някъде си излъгал, в случай на претенция, проверяват много подробно и може да ти анулират застраховката и сам да си платиш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #11 Отговорено 5 Май (Редактирано) ДКП - двустранен констативен протокол. Попълва се когато има ПТП без пострадали, няма нарушена пътна или друга инфраструктура и виновния за произшествието се признава за такъв. Протокола се попълва на мястото на инцидента от участниците или при застрахователя. Инцидента не се посещава от полиция. В България Гражданската застраховка е задължителна. Каското е пожелание и се води допълнителна застраховка. Когато подновявам Каското - не ми правят нов оглед. Може и да зависи от фирмата и брокера, с който работиш. За Гражданската отговорност - никой не ти търси оглед. Тя покрива щетите при пътен инцидент на този, който не е виновен за инцидента. Тоест ако аз съм виновен, от моята Гражданска се изплащат щетите не другия участник. Моите щети си ги оправям сам, както намеря за добре. Каквото и да говорим - за България Каското си е оферта според мен. Плащам Каско по 550 лв. на година за моята 17 годишна кола. Каското е пълно. Покрива всичко, дори и кражба. За три години веднъж съм го ползвал. Сега ми се налага втори път. Първия инцидент ме удари камион за боклук докато колата е паркирана. Комби ми е колата и се наложи смяна на цялата задна врата с боядисване. Минах през ликвидационния център на моя застраховател. Той оцени щетите и ме прати в доверен сервиз. Застрахователя си взе парите от застрахователя на виновния. Сега аз съм виновен за това ПТП. Трябва да ми се смени решетката, да се ремонтира и боядиса бронята и да се смени един халоген. Пак ликвидационен център, доверен сервиз, щетата се покрива от моето Каско. Едва ли ремонта ще ми струва по - малко от 500 лв. Те решетката и халогена ще са поне 250 лв. Може след този инцидент да ми се вдигне Каското - но пак ще си направя. Всеки си решава дали да прави или не. Може да си провери колко ще му струва и какво покрива и да си направи сметка. На осма серия каското ще е по - високо от моето. Но дори и да плащаш Каско няколко години без инцидент, може да ти се изплати само с един по - сериозен откъм щети. Един по сериозен удар отпред - броня решетка, фарове, капак, радиатор, боя... и ето ти една сериозна цифра за ремонт. Не агитирам никой, не съм застраховател. Просто си изказвам мнението от моя опит с такава застраховка. Не знам в чужбина как са нещата. Но тук все още си струва, дори и за по - стара кола. Както казах - лично аз спя по - спокойно с Каско 😁 Редактирано 5 Май от Г.Писаров 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 151 #12 Отговорено 5 Май Абсолютно същата е процедурата и в Европа, както я описваш и ти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #13 Отговорено 5 Май От каското има смисъл, особено ако си на + . На синковеца (понеже е млад водач) му направих на Сивика. Някой го бе одрал на уличката, та след ремонта (калник с китосване и боя + боя дадна броня и 2-та стопа, щот десният бе пукнат отдавна), платиха достойно, въпреки старостта на колата, та и останаха 220 лв. Но това е понеже сета стопове взех настаро за 50 лв, а и майсторът взе общо 200лв за 2-та детайла. То таквиц сени няма де, ама нали сме хора. Колата правих преди да преведат парите, на не знаех че ще съм на далавера. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #14 Отговорено 5 Май Всички описвате частни случаи, от които сте на далавера от единичен случай... Никой не казва колко години е правил Каско на всичките си коли, които е притежавал, колко е приблизително сумата общо за тези години и колко общо е взел от застрахователите? Ако не е имал пълна щета/скрап, едва ли е далавера. За целия си шоф. стаж рядко съм опирал до застраховател, та съм на далавера от неКаско. Всеки решава за себе си...страх лозе пази... За мен застрахователите са узаконени измамници, никога не губят, лесно взимат кинти, трудно/бавно плащат... Всяка година си увеличават цената и винаги са на огромна печалба... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #15 Отговорено 5 Май Тук си безмилостно прав! Иначе нямаше да съществуват. Имам приятел - застраховател - няма каско. Ако аз тегля чертата, също съм на минус. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MilenG 34 #16 Отговорено 7 Май Каското не е за да си малко на плюс всяка година, а за да не си много на минус, ако стане нещо по-сериозно. Доста хора така си калкулират и застраховките за жилища и къщи - за какво да си правя, за 20 години нито веднъж не ми се е наложило да използвам, напред съм 4000 лв. и като дойде бедствието и вече си 100К назад - държавата им е виновна и трябвало да им плаща. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #17 Отговорено 7 Май Много е просто - когато нямаш застраховка, сам си поемаш риска. Това си е съвсем свободно и легитимно решение на всеки човек (стига да не касае задължителна застраховка като ГО). Ноо, както @MilenG е писал, свободата върви с лична отговорност и като стане беля не трябва да търсиш вината в държавата или международното положение .... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #18 Отговорено 7 Май Разбира се. Всеки има глава на раменете си. Тя отговаря за преценките му и влиянието на други фактори върху тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Г.Писаров 157 #19 Отговорено 9 Май (Редактирано) Моят равносметка е проста. И не е частен случай Това си е ежедневие. Имам 2 коли и мотор. Само на Акорда плащам Каско, понеже искам да го имам дълги години. На мотора няма Каско. На дъртия Сивик не съм правил. За щастие и на нашето семейство рядко ни се случва да имаме вземане даване със застрахователя, освен когато идва време за плащане на новата застраховка. От три години карам Акорда и съм платил около 1800 лв. Каско за това време. Бих се радвал изобщо да не ми се налага да го ползвам но уви - случва се. В големия град е неизбежно. Направил съм си сметката за мен, че ми е по - спокойно да съм с Каско. Знам, че застрахователите са кожодери и смучат здраво но няма как. Сега приключвам ремонт на къща, която купихме. Една камара пари са налети в нея. Пари, които съм взел назаем от другите кожодери - банката. Ами и на къщата ще направя застраховка макар през целия ми живот да не ми се е случвало нещо, което да го е налагало. Дано и не ми се налага да се възползвам от застраховката. Всеки сам си решава какъв риск иска да поеме и дали си струва парите Важното е да сме живи и здрави, че там и да си застрахован не винаги помага. Редактирано 9 Май от Г.Писаров 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pet71 122 #20 Отговорено 9 Май (Редактирано) Аз се старая да изконсумирам каското максимално. Винаги застраховам на най ниската стойност ( дори укривам екстри по възможност) . На Харвито 2002 г. по спомен последно каското му беше леко с по висока стойност от гражданската и преди три години го продадох без нито една забележка по екстериора. Сега на тази за трета година е боядисана цялата без тавана и сега съм описал предния капак само заради една точка от камъче , май ще му е трето боядисване и леки щетички по задна броня. Просто няма какво друго да декларирам. Всяка година ,месец преди да изтече каското ( поради това че ми е на четири вноски) описвам абсолютно всяка една точка и резкичка от небрежни колеги. Това ми са основно щетите и мога да кажа ,че не се причислявам към проблемните водачи , дори ми прави впечатление че застрахователя със задоволство описва щетите и не пропуска всеки път да попита как я опазвам в това състезание. Редактирано 9 Май от pet71 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #21 Отговорено 10 Май (Редактирано) @JapCar, @ceco_accord, правя каско на едната кола 8-ма година. Каското не е за да си на "далавера" с някой лев. Никога не съм смятал дали ще съм напред, назад или настрани. Не се занимавам да взимам пари, с брокер съм, на който му оставям ключовете при щета, не попълвам протоколи, не се редя на опашки, не чакам по гишета. При ПТП не се занимавам с нищо, освен с 1 двустранен протокол. Обикновенно всяка година имам по 2-3 детайла за боя. Като е готова колата ми се обажда да я видя дали съм доволен. Ако съм я взимам, ако не съм я оставям да я дооправят. Каското е грижа, спокойствие и култура. Българина мисли все да е на далавера от всичко - каско, гражданска, някаква схема да има. През годините ми се е налагало да го ползвам няколко пъти за щети ( смяна на части по купето) и всяка година за боя. Покривали са всичко, включително нов ксенонов фар за 4 цифрена сума, цяло ново странично огледало с подгреви и тн.. Ако тръгна да смятам дали съм напред или назад, няма да му излезе края. За мен е важно колата да изглежда добре и да съм спокоен, че когато ме удари поредният невнимателен шофьор, то аз съм спокоен а не да мисля на кой бояджия да я оставя и после като минат 3 месеца, боята да се е сбръчкала като портокал, да е избила ръжда и да се люпи лака. Отделно при бай ти Пешо ( боята ) или Ваньо ( лака ), където пръскат колата в гаражни условия, ако има изникнал проблем с напасване на детайли, качество на работа или материали, обикновенно отговора е : - То така си беше колата и преди, материалите са ми супер ( купил е най-евтините от магазина ), камерата за боя била най-нов модел ( няма камера, има гараж ама нали си лаик и не ги разбираш нещата ). Не може 1 забележка да им направиш. Ако я оставиш да я дооправят, ако въобще я приемат и ти я връщат по-зле от както е била с удара. Доста съм се нагледал на кви ли не образи по сервизите през годините. Дали изплащаш колата с това каско е много грешна сметка. Ако човек е от онзи тип карачи, на които не им пука как изглежда колата, то те така или иначе карат неугледни, мръсни и счупени автомобили, но ако искаш да има поне някакъв приличен вид и ти е ежедневна кола, парите за боята които ще даваш от време на време са същите, които ще плащат годишно 1 каско. За основна кола съм с 2 ръце за каско, ако имаш и друга/ги и не ги караш много, ползваш ги за работа или просто ги имаш да си седят, за мен тогава не е задължително. Редактирано 10 Май от Mkilla 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #22 Отговорено 10 Май (Редактирано) Ама аз не съм от сметкаджиите (не знам как изглежда така) и съм имал каско на предни коли. Просто веднъж ме издразниха Алианц и от тогава някак ми се промени мнението. Бях виновен, но се оказа че за да ми платят, трябваше да докажа че това не е практика при мен а инцидент (и наистина е така), но те искаха доказателство. Тогава по лична карта още бях русенец, та се наложи да искам досие от тамошния КАТ - лично, та айде 560 км заради бюрократщина. После пак имах каско (но не и при тях), обаче някак с времето отмря таз необходимост. А и го плащам на вноски, което ще рече, че ако стане нещо беля, вадя парата - да си е внесена цялата сума по оценката, вадя друга - за да оправя колата, а някой после решава колко да ми възстанови, по неговите си "Швакета-мАкета". Доверен сервиз - знам ги - "Чакай, нЕам време. Ша я опрайм, ама по-натам". Последно имах шета с Леджо (1 девойче ме удари отзад), та минах при моя застраховател. Там попълнихме протокол ПТП и си оправих колата същия ден, а парите регресно получих скоро от гражданската на причинителя. Синковеца имаше каско - одраскал го някой - оправихме се - платиха достойно. За колите си се грижа - видно е (предполагам) и не съм мърляч. Просто ме дразни бюрократщината и ако нямам "свой човек" в системата - не се занимавам. Парите идват и си отиват, ама като си знаеш как ги изкарваш, не е кеф да ги даваш незаслужено. А каква сигурност си купуваш с тях е друга тема. Ползвам 1 кола / карам я само аз / не ежедневно / има си топъл гараж. Ако беше "уличница", сигурно везната би наклонила към каско. Редактирано 10 Май от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #23 Отговорено 10 Май @ceco_accord, не искам да те обидя. Пиша според това, което виждам в коментарите. Не знам за кои доверени сервизи говориш. Ти ползваш експертна оценка а тя е по-различна и не е като на доверен сервиз. Естествено, има и калпави сервизи, като навсякъде. Аз съм написал колко години ползвам такъв и по какъв начин се случва при мен. Не се занимавам буквално с нищо. Нито се занимавам с хората в сервиза, нито попълвам с часове разни документи, не се разкарвам по опашки, няма бюрократщината за която говориш. Просто оставям колата и си я взимам като е готова. Хората си вършат чудесно работата и естествено е имало случаи да не съм доволен от дадено нещо но са си го оправяли проблема. Ти пътуваш много, няма как да ме убедиш, че през една календарна година, нямаш нито 1 надраскване никъде, леко подбиване от това как някой си е отворил вратата в теб, спрял е броня в броня, следи от камъчета и тн.. А за град като София особено, миналата година излиза от боя и на другият ден още някой си беше отворил вратата в мен. Гараж и аз имам и не седи на улицата ама като спра в центъра или на паркинга на хипера, нямам гараж. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #24 Отговорено 10 Май (Редактирано) Oo, колата не е нова, само изглежда така от метър и повече. Ако се вгледам - виждат се следи от битието и. Имам и 1 дзънка на предното стъкло, която заличиха и не расте. Реших че заводски монтирано и оригинално стъкло е по-добре. По паркингите някак я пазят (сигурно всява респект), а и битува в малък и спокоен град, но и там има 1 чертичка, обаче си предпочитам оригиналната боя. Цял детайл, заради това не искам да правя. А и има лайсни, които поемат удара + че дреболиите излизат с полиране. Но имам 1 драскотина на предния капак (така я купих), малко пред чистачката ми, която не излезе, обаче заради няколко см - цял (150х110 см) равен алуминиев капак (има значение) - ми, не ми се рискува с мастери. Както и да е. Темата не е за мОйта кола, а и принципно е за друго. Редактирано 10 Май от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6009 #25 Отговорено 10 Май (Редактирано) Преди 3 часа, Mkilla написа: Ти пътуваш много, няма как да ме убедиш, че през една календарна година, нямаш нито 1 надраскване никъде, леко подбиване от това как някой си е отворил вратата в теб, спрял е броня в броня, следи от камъчета и тн.. С годините придобих полезни навици. Паркирам далеч от входа на маркетите и подбирам до кого. Ако колата е ошмулена - небрежен ще да е този - далеч от такива. По улиците паркирам далеч от конфликтни точки, но в големите градове е трудно да подбираш съсед по парко място. Там е "където мОе". Ако в дъжд / киша / опесъчено зимъска някой ме изпреварва, намалявам преди да се е прибрал пред мен и изпреварвам отдалеч, както и държа дистанция отвъд рисковата зона на завихряне на предходния. Не паркирам под рискови дървета и надвиснали стрехи. Обаче, най съм доволен че дойде време в живота ми да шофирам плавно и жената вече се вози отпред на креслото, а не на задния диван. За 45000 км предните накладки са изтънели с около 2мм. А казват че тежка кола автомат ги харчела брЪже. Дребни нещица, но спестяват ми негативни помисли и последващи нерви. Ноо, животът си е риск. Не можем постоянно да "минаваме между капките", ама поне се пазим. Редактирано 10 Май от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове