Jump to content
Cyreon

Как преговаряте за цена на автомобил

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Харесвате автомобил от обява. Обаждате се по телефона, разпитвате за подробности, питате това, което го пише дали отговаря на истината. Отсреща ви казват "Да, всичко каквото го пише, баш така си е". Без значение дали разговаряте с частно лице или собственик на автокъща. Уговаряте си ден и час за оглед. Отивате, оглеждате, харесвате или не харесвате. Освен, ако не е някакъв наистина уникат, купувачът почти винаги пробва да преговаря за цената. Въпрос - кога се пазарите за цената? Преди или след огледа?

Мой опит - в последно време оглеждам доста коли. Не за мен, за мои приятели чужденци основно. Какво ми прави впечатление - продавачите са много наплашени от това да не се стигне до преговори за цената. Още по телефона докато разговаряме ми казват: "Звъняха ми едни преди теб, веднага почнаха да се пазарят за цената. Викам им - елате вижте първо колата, бе хора!" ОК, така да бъде. Отивам, оглеждам и в повечето случаи не е това, което пише. "Перфектна, качваш се и караш", всъщност е с ръжда отдолу, похабени седалки, които не се виждат от снимката добре, боята със сериозни забележки, черно масло, което е уж само на 1500 км, на едната дори имаше теч от радиатора. Тъй. Изговарям ги тия работи пред собственика и намалението, за което е склонен да преговаряме е съвсем символично. Примерно, ако я е пуснал за 11,300 лв. ми сваля на 11,000 лв. Загубил съм си деня на ходя на оглед на 200 км, за да видя нещо, което на пръв поглед от картинките е изглеждало съвсем добре за цената си, а на живо е разочарование. И много интересно - в няколко от случаите, като се прибера вкъщи и отворя същата обява, цената е нагоре. Примерно тая за 11,300 седя така седмици наред, отидох, огледах я и след няколко часа я качи на 13,500. :) Сладур мамин. Не знам какво е посланието. Сигурно: "Пич, изпусна голямата оферта с ръждата. Ако размислиш - цената вече е два бона нагоре!" :)

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Логично е да се пазариш за автомобила след като си го огледал. Ако го направиш преди това, може да се окаже, че не струва тези пари, които си договорил и трябва да почваш отначало :lol: Така е и по-сериозно, след огледа имаш аргументи и си на място при продавача, т.е. имаш сериозни намерения. Представи си на продавача колко хора се обаждат ей така, за проба, без да ходят на оглед.

По отношение на напразното разкарване - няма друг начин, няма кой да свърши тази работа вместо теб, освен ако имаш човек на място да я погледне. Гледаш внимателно обявите, снимките и филтрираш предварително. В крайна сметка, цените се определят от "невидимата ръка на пазара", както пише в учебниците. Нормално е продавачът да търси максималната цена, която смята, че може да вземе. Ако някой е готов да я даде, значи всичко е точно. Ако не - колата си е негова, той си прецЕНЯ.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам търговци на коли, както и търсещи клиенти.

Дори съм срещал 2-те страни в няколко случая.

Постфактум съм разбирал от купувача че "нещо е излязло", но е ясно че и търговецът няма от къде да го предвиди, или знае.

Знаейки колко много проблеми по 1 вехта кола могат да се появят - съвет не мога да дам - всичко е на риск и частен случай и пазарлъкът за цената е най-малкият проблем.

Но ако трябва да продавам моята, няма да го "удрям на цигания". Добре че не се налага. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво щеше да бъде цената да се определя на принципа "търсене-предлагане", ама май не е точно така. За съжаление. Виждам много инатливи продавачи, които не ги интересува какво продават, в какво състояние е автомобила и откровено лъжат за повечето нещa. Като почнем от боята, през двигател, превъртяни назад километри, ръжди и т.н. Няма лошо да се отстоява цената, дори по-добре да пишат, че е твърда цена и не подлежи на никакви пазарлъци, отколкото да има такива драстични разминавания между снимки, описание и реалност. Накрая се ядосват, че не си купил и от яд, вдигат цената с 2000 лв. в случая, съвсем демонстративно, ако размислиш да те накарат да съжаляваш. Взаимна загуба на време, която е можело да бъде избегната. Поставям себе си от другата страна и ако тръгна да продавам моята кола, ще се старая да я опиша колкото се може по-точно и коректно. После, ако ще има мегдан да свалям цената, нека онзи отсреща да каже на базата на какво да му свалям - кое от обявата или описанието не е такова каквото съм го писал. И тогава в качеството си на продавач, ще имам силните аргументи да не свалям цената или да я сваля символично. А те прикриват основни проблеми (двигател, боя, ръжди и т.н), лъжат с "Перфектна! Качваш се, палиш и караш", а ти след огледа се чудиш, ако я купиш, откъде да я почваш с ремонтите. Последния пример е от вчера - стара снимка сигурно от преди година, лъсната и полирана на снимката, отивам, гледам чудо - аматьорско боядисване, под боята избила ръжда, шупли, боядисана само отвън, вътре където е двигателя си личи старата боя по шасито, предната броня изкривена (на снимката не си личи), над арматурното табло нацепена пластмасата от слънцето, предното стъкло нацъфкано на няколко места от камъчета. Ами пиши ги тия работи в обявата, бе батьо! Да знам, че ги има преди да идвам на оглед. За половината се направи на хахав, че сефте ги вижда, за другите измрънка с половин уста, че да, имало проблем, ама не било болка за умиралка. И съм купувал стара кола, а не нова и демек - "нищо няма да ти намалям, ако няма да плащаш, чао!" Ей с такива галфони се занимавам, а те за съжаление са мнозинството. Има и коректни, но са изключение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, ако колата няма да се купува без оглед (както преди съм купувал коли от Германия), пазаренето за цената, без да си видял колата са абсолютни приказки на вятъра. Като купуваш кола от Северна Америка и правиш обратното на пазарене (наддаване) трябва да си отваряш очите на четири, защото колкото и да си гледал, винаги има още нещо (и/или по пътя се случва нещо) и после пиеш студена вода. Колата вече е твоя с всичките ѝ недостатъци и трябва да отговаряш пред клиента за тях, все едно ти си ги причинил.

 

Тук масово има хора, където си мислят, че клиентът е цар. Може да се пазари, може да тества колата, може да иска да я кара на сервиз, може да иска всичко! Истината за мен е, че продавачът е в правото си да откаже някои от тези неща, или цялата сделка, щом не го устройва и е преценил, че може да търси сделка с друг по-малко изискващ клиент. Може да е преценил, че този клиент, колкото и да я гледа, колкото и време да му отнеме, пак няма да я вземе. А дали ще му остане колата за продан и на колко ще я пусне, си е лично негов проблем.

 

Бил съм и от двете страни и знам, че освен продавачите, клиентите също могат да бъдат изключително напрягащи. "Аз му отивам на крака с парите си"... Продавачът не ти "взима" всичките пари. Взима някаква част за печалба. Останалото е било по покупката и евентуално ремонта на колата. Срещу горницата си е рискувал, занимавал се е с транспорт, плащане, разправял се е с майстори, търпял е клиенти. Ако толкова искате - прескачайте ги и взимайте директно от чужбина:)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не мога да се оплача от хората купили бившите ми Хонди, дори напротив - избрал съм удачни мои наследници и си ги поддържат.

Но колите си бяха ОК при мен, а и не е имало драми и пазарлъци. То се вижда.

Но не съм в тоз бизнес, а когато инвестираш в него, там играта е друга и си има стереотипи. Работата с клиенти е трудна и повечето не се впрягат - обиграни са и продажбата не е задължителна и на момента. Та пазарлък за няколкостотин лева може и да има, но за хилядарки не.

Но добрата сделка не е задължително да е кола нов внос.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера например направихме добра сделка. Нейсе, чорбаджията беше супер готин пич, светен и готов да преговаря. Като имаш насреща си нормални хора, става работата. Значи моя другар украинеца избира коли от БГ и ги праща на фронта в Донбас. Оглеждаме предимно SUV-та и джипчета 4*4. В случая гледахме Land Rover, 3.0 дизел, не помня годината, около 2000 г. Няма значение. Беше я пуснал за 7,100, обаче човека си беше описал проблемите й едно към едно. Съединител за смяна имаше, проблеми по боята също, което на украинеца не му пречи, щото колата е за фронта, ама това се използва като аргумент за цената надолу. Спазарихме я за 5,900 лв. Аз го засипах с комплименти продавача, че е разбран, той се ошашави, че толкова го въздигам и възхвалявам. Но после му разказах за разлика от него какви са повечето продавачи, че не пишат за проблемите и в обявата е едно, а в действителност съвсем друго. От опита ми дотук, спирам да се занимавам с обяви, които са "Перфектна отвсякъде. Без забележки". Особено за 10+ годишна кола. Супер съмнително. По-скоро бих отишъл на оглед както вчера, кола с описани проблеми и най-вече, ако цената ми се струва висока за проблемите в обявата, собственика да е човек готов да коментира цената.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките си коли съм купувал от познати и през познати. 

Колата се знае и е без механични забележки. Боя и седалки не ме интересуват особенно.

Продавал съм ги по същият начин, искат ми ги познати.

Изключение е сивика 6ген с чарджер:plane:, за която получиш 5 и загубих 20х. лв., за 10години КеФ!

Съжалявам още, че не купих на Полисмена сивика:plane::plane:, но .......

Почти всички ги ползвам над 5год. средно, но предпочитам да си ги държа!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е правилният подход по темата!

Другото е "котка в чувал".

Е, има и "дълги клечки", но последната ми сделка бе "къса". Ама тя беше за детето и с процес на обучение. :)

Джамбазина каза - Купуваш газова уредба с малко кола. Боже, колко беше прав!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен за цена на автомобил се преговаря както и при всеки друг пазарлък: най-накрая.

 

Преди това е необходимо да сме отишли на оглед и да сме показали сериозни намерения, за да не изглежда, че само губим времето на продавача. По този начин той вече е захапал стръвта на успешната сделка и е по-склонен да отстъпи, за да финализира нещата.

Разбира се, исканата остъпка трябва да е разумна спрямо обявената първоначална цена, независимо какво ние си мислим, че струва колата.

Купувачът обикновено е в неизгодна позиция и по правило има интерес да инвестира повече време.

 

А за да не си губя времето аз като купувач, се насочвам само към много, много подбрани оферти. Обяви от случайни търговци не гледам. Неграмотни обяви затварям. "Изгодни" сделки игнорирам. Нов внос от частни лица пропускам - с малки изключения. Е, за щастие не ми се налага често да купувам таралясници, а и си ги държа и карам по 5-10 години, че и повече.

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една стара случка:

Търся комби, за багажа на децата. Избирам естествено Хонда Акорд 7,  2.4, но мойте хора нямат!

И ми препоръчват друг търговец, без да гарантират.

Отивам, палим и право при Омбре! Лагерите виеха като оркестър.

Намериха и 100 забележки и задната врата блокирана!

Цената беше 8500 и аз казах 6500. Търговеца веднага отказа, а колата искаше поне 3500 да се приведе в изряден вид!

Същата случка имах и с Акорд 6!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eй за това говорим. Ако се съгласиш на неговите условия 8500 + 3500, колко прави?! Тия хора не познават парите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.04.2024 г. at 8:54, darius написа:

Една стара случка:

2007-ма - отивам с току-що купената англичанка 5-та фейс още с транзитните номера при един дето поставя аларми и ремонтира климатици. Докато онзи ми монтираше аларма, дойдоха 3-ма с коли с транзитни номера - единият местен "джамбазин". Докато чакаха, джамбазина ме пита, за колко съм я купил. Казвам му:  6250, а оня вика: Сериозно ли!? Ами можеш веднага да я продадеш за 8000...8500. Викам му: аз за това си я купих от друго място, щото тука сте все големи търговци. Повече не ме заговори...

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега винаги са ми спестявали нещо, когато съм си купувал кола от България. Колкото и да се пазариш, няма как да покриеш всички "изненадващи" разходи. Затова вече няколко пъти ходя из Европа, когато се налага закупуване на МПС. Там избягвам плацовете, а ходя при дилъри. Колите им са по-скъпи и не са склонни на пазарлъци, но поне не лъжат (много) - казват какво има да се прави по колата и ориентировъчната му цена.

Когато продавам гледам да съм изчерпателен, съответно съм склонен на пазарлък колкото купувачът да си покрие пътните.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...