Jump to content
Honda_Z

Съсипва ли се акумулатор от стоене?

Recommended Posts

Някой знае ли нов акумулатор, непоставен на автомобил, губи ли си от експлоатационния период и ако да - със същите темпове ли, както ако е монтиран в колата.

 

Контекст на въпроса:

Миналата година взех от Канада на бащата HR-V 2020 на 32х км. Тогава на 3, сега гони 4 години. Колата беше в движение, но предвид,че беше за ремонт, известно време не е била използвана. После транспорт, после при майстора и акумулатора (ОЕМ) е падал. После, след като я вкарахме в пътя, за известно време бащата имаше две коли, и от некаране пак падна.

Тогава купих една Yuasa от по-хубавата серия, мисля че 5000. По закона на Мърфи обаче, след като заредих ОЕМ-ския акумулатор, той си живна и от два месеца си върви без проблем. Yuasa-та пък седи немонтирана. Заредих го веднъж догоре.

И се чудя, да слагам ли Yuasa-та по мотиви, сходни на думите на Сър Стенли Ройс за някои части на мъжкото тяло, или нищо му няма да стои в резерв, докато периодично го дозареждам и да чакам ОЕМ-ския да се предаде.

 

Идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занерване на ОЕМ -ския при кадърен акумулаторджия  с тесдер дето  показва  процентите на "живот".И после действате в зависимост от показаните резултати.И да при седене на акумулаторите има т.н. саморазряд.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda_Z свален акумулатор, прибран някъде на сухо и сравнително постоянна температура. Заряд на всеки 6 месеца и ще го поддържаш в кондиция дълго време. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Закарай OEMския да го тестват с товарна вилка и  другия уреда се казва Митроникс.

Ако  покаже на тестовете че всичко е ок ще изкара дълго ,с периодични дозаряди на зарядно.

Няма смисъл да поддържаш  другия, на един акумулатор започва живота му когато се напълни с електролит и зареди.

Да   батерия на склад издържа  дълго като се зарежда периодично но като приключи ОЕМския,другия ще е загубил доста от нужните характеристики,и гаранцията.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Акумулатор се съхранява най-дълго до преди да е "събуден".

Заредиш ли го веднъж - "часовникът тиктака".

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, часовника почва да тиктака още в момента в който е зареден с киселина. В ръководствата на юасата някъде бях чел че е препоръчително да се зареждат на всеки 6 месеца след датата на производство - от дистрибуторите(търговците). Та щом те са си го написали значи има резон. Иначе ... планова икономика целта е да си изкара гаранцията и да се купи нов!

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички.

 

Да, въпросът е дали животът се измерва в астрономически часове или в броя на циклите зареждане/разреждане, а може би е комбинация между двете. Иначе е ясно, че му пада заряда от стоене и ще го зареждам, ама дали да го слагам на колата и да пусна стария някой да му се радва за сума малко над цената за скраб.

 

Защото, как в магазините ги държат без да се притесняват, че това е стока като в плод-зеленчука, на която часовникът тиктака.

 

Аз на мотора така, като го купих, му умря Varta-та и реших, че съм си навил на масрафа и ще му взема Yuasa за около двойно по-голяма сума от останалите в класа. Свалях го зимата дозареждах го и накрая пак умря за 3 години. И тогава реших, че няма смисъл да се дават пари за марка, ама явно ми се е разминало. Интересното е, че когато купих отново Varta (беше на брутална цена) за мотора, дойде сух и с електролит отделно, опаковано в кашон. Всички шишета бяха прилепени едно за друго, така че да се излеят паралелно всяко в отвора за него. Явно това е начина да се държи акумулатор на склад.

 

Ама хубаво, може би в крайна сметка ще го монтирам и ще пусна за 40лв другия. Или ще пусна ОЕМ за продан, преди да съм монтирал новия и каквото стане.  Тук може да се разсъждава и дали ОЕМ-ския дори и стар не е по-читав от афтърмаркет Yuasa, ама няма пълно щастие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от технологиите за дълаг складов престой,е този ,да са сухи акумулаторите и след покупка да се заливят с електролит,и така батерията да влезе в експлоатация.

Писал съм го и друг път ОЕМ  ако е Хонда акумулатора,японците изискават да се изпитват на много по-високи стандарти техните батерии.

За Европейския пазар  тези стойности са занижени .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Суха бетирия може да стои с десетилетия, при нормална температура. Налее ли се чорбата - животът и започва и е добре да се ползва - тече и гаранцията, а тя напоследък не е Ахти. Животът се мери в брой цикли, но при ДВГ колите - иди, хвани ги.

Слагай гаранционния, а Хондовият вероятно ще го надживее, ама за него - както решиш.

На Легена за 2 дена (2 крушчици на отворен багажник) го изпиха - беше паднал на 6 волта. Комшииското сервизче го възкресиха с някакво соц зарядно и вече 2г си е ок, ама все някой ден ще се предаде, щот купих колата с него, а от кога е в нея, само той си знае. Някакъв Бош силвър, ама голем, а не джапан слим стандарт. Скоро пак бе клекнал, щота си играх с вузиката доста време на угасен мотор и на другата сутрин "няма никой" и таблото "коледна елха". Заредих го с лидълското си зарядно и пак е в строя, но това падане е още 1 цикъл разряд-заряд, та не знам още колко живота са му останали.

Работи ОК, но пътник е вероятно, понеже по-бързо се зарежда до зелен диод.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да губи си живота. Ако намереш начин да проверяваш и доливаш дестилирана водичка ще е вечен. За ОЕМския може да е късно вече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 месеца по-късно успях да кача Yuasa-та на зарядно. Беше паднала до 12.5V.

 

В същото време ОЕМ-ския се е вкопчил в живота и не ще, и не ще да мре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...