Jump to content
Legend91

Сменен воден радиатор и от маркучето на разш. казанче подлизва

Recommended Posts

Трябваше да сменят водния радиатор и сега от мястото, където влиза маркучето на разширителното казанче подлизва антифриз. Също така не забелязвам в разширителното казанче антифриза да се свива и разширява с температурата както преди. Смених и капачката за всеки случай (някакв японска  - HKT (или HKC, забравих)) и сега се чудя първо:

 

Как да уплътня входа на маркуча (забелязал съм че веднъж извадени тези 20 годишни маркучета все си подлизват)? Силикон? Слабо лепило? Течна гарнитура? Не е теч, само едва подлизва.

 

И по-важното: защо антифриза не мени нивото си в разширителното казанче? 

Бтв, ще трябва да проверя и маркучетатата за ATF

 

Ето снимки:

23120012.thumb.jpg.1bfd4584a01739644f1935f5893b7529.jpg

23120013.thumb.jpg.aa654308a74876e2de0438db37b5ed86.jpg

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто сменяш маркуча с нов, сам си стигнал до извода че е одървен като джилезо. Трябва да е мек за да може да прилепне плътно към щуцерите на радиатора и изравнителното казанче, докато имаш пропуск там, няма да видиш да спада и се покачва нивото в казанчето.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там от където подлизва готейки антифриза към разширителния съд, при изстиването от там дърпа въздух при изстиването си.

Извади маркучито и навий малко изоленна на щецера му под радиаторната капачка. После вкарай маркучито пак. Ако си уцелил дебелината за напластяването му и то влезе трудно - готов си.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е твърд. Ако го пристегна с меден кабел? Може ли капачката да прави проблема? Бтв, аз предния път долях вода до гърловината за маркучето (по-малката) Сега пак е под това ниво половин см може би

 

Може ли да е останал въздух в системата, защото надали са обезвъздушавали през термостата както е по сервизно ръководство?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата се самообезвъздушава.

Загубил си това което е изтекло от щуцера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, Цецо, то не е толкова много. Предполагам, защото по-надолу вече няма следи от антифриз. Освен ако не тече от долния маркуч, но той нали е нов все пак. Но и това ще проверя.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправка, радиаторната капачка е HKT

IvG0tr3V1600767196-1080x1080.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legend91, това са коли на по 24-5 и нагоре години. Като се извадят 1 път маркучи, тампони и всякакви гумени части които отдавна са изгубили еластичност, всичко приключва, трябват нови а не да уплътняваш с каквото намериш. Отиваш до Бултрако и ако имаш късмет, може да си поръчаш ново маркуче ако го правят още. Или се обади на Стефан в Аутофикс да ти поръча ако ги има. Това с лепила, силикони и тем подобни гаражни изпълнения не е много ок. В краен случай си правиш 1 нов от универсален ако няма оригинален.

 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога капачката не пасва на гърловината,имаше такъв случай тук с друга кола оказа се мисля по висока гърловина.

За да не действа капачката не уплътнява някъде.

Има доста фирми които предлагат маркучи за антифриз,просто смени стария.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си силиконов маркуч с подходящ размер. Разтяга се много и съответно уплътнява много добре. Ще забравиш за теч от това място.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И другото което забелязах, е че маркучето, което е вътре в казанчето, някъде на нивото на антифриза гумата изглежда като разложена, лепка, и е леко по-раздуто на това място 😳 Това защо?

 

@Mkilla Това значи че сега трябва да сменям и маркучето за охлаждане на ATF? 😟То май е стегнато със скоба

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв антифриз използваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучите за антифриз не понасят масло!

Преди години на Акорда ми сълзеше от v-tec клапана и капало масълце върху 1 малко водно маркуче което грее масления филтър и го беше разложило, та в движение сълзеше антифриз. Докът го разбера, отне време.

Та лепнещото маркуче сменяй скоро! Не се знае кога ще те предаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но то е вътре в разширителното казанче, откъде масло там?

Това с маслото по  воден маркуч и на мен ми се случи, капеше от делкото по маркуча за парното, ми добре че тая одисея след няколко опита за ремонт най-после приключи успешно 😆

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо съм чел - недочел.

Колата ти автоматик ли беше?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, през радиатора трябва да минава ATF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 от хипотезите е че от масленият сектор за кутията малост се е просмукало в антифризния сектор на радиатора, а от там естествено е изплувало най-отгоре - нали маслото е по-леко. А като е там - разлагало е маркучето баш където казваш. Но това е само 1 възможност.

Друга е в самия антифриз да е имало някаква такваз съставка.

Да не говорим че и моторно масло може да е - пак има къде да се пресекат пътищата му с антифриза, но общоприето и популярно е антифриз да попадне в маслото, ама, айде да не хортуваме таквиз работи.

Ти защо всъщност сменя радиатора?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Стария се спука от задръстванията и катеренето на наклоните тук. Карам на 1ва с 3000 оборота най-стръмните части. Но те го смениха само преди няколко дни, как да се разложи за няколко дни маркучето?  Не ми се мисли такъв вариант че и гаранция нямат тия глупави части. Днес ще погледна казанчето дали има масло на повърхността.

 

@Двигателист Черни силиконови дали ще има? Къде да ги търся?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид новият радиатор, а че старият е възможно да е пропуснал малко ATF в антифриза, през някоя микро пукнатина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох надявам се не е. Добър си беше старият радиатор. В София се появиха първо пукнатините, после и теча, тук е невъзможно да се кара без постоянно нещо да се чупи. Нашите съседи всичките имат резервни коли... Ще го сменя това маркуче, надявам се може с тия прозрачните, силиконовите които продават на метър по железариите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Ще го сменя това маркуче, надявам се може с тия прозрачните, силиконовите които продават на метър по железариите?

Едва ли всеки маркуч ще става за антифриз,намери магазин който продава маркучи там има такива за антифриз.

Търсачката отваря доста магазини в София а и в всеки голям за авточасти ще ги има.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го пристегнах с още една кабелна връзка и май се е запечатало. Но. След като изчистя следите и покарам още веднъж ще си покаже. Притеснява ме маркучето за ATF, ако то подлизва, ще е сериозен проблем, но за да го проверя трябва да вдигна колата на подемник ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там проблемът е че ако сълзи, то е предимно в движение. На подемник/канал и с работещ мотор, налягането на АTF-а е малко, а при угасен, никакво.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе вие сериозни ли сте? Ква е тая истерия с някъв жалък маркуч, топ тема по Коледа, ужас и половина тече на гръм по 5 капки на час!?
 

Режеш два сантима и го пъхаш пак… бил мазен накрая, ми я ти стой 20 години в антифриз, няма ли да придобиеш такъв утенък, естествено че ще е леко мазен, ако почне да меси масла, имаш ли идея дори какъв вид ще има? Какво ще се случи с водната система и всяко нещо което маслото докосне?
 

Я не се вталявайте и си карайте мършите, че направо за смях с тия проблеми, да купувал оригинални маркучета…

Редактирано от sashua
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Принципно думите са:       оттенък     втелявайте

А иначе, всяко нещо може да стане на мърша, ако не му се обръща внимание.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, крайно несериозно е на тази възраст да не се вади и оглежда маркуча поне веднъж месечно. Нормалното състояние е:

Преди 9 часа, sashua написа:

леко мазен....

 притеснително е ако:

Преди 9 часа, sashua написа:

тече на гръм по 5 капки на час...

но в краен случай винаги може да:

Преди 9 часа, sashua написа:

Режеш два сантима и го пъхаш пак…

 

Който разбрал, разбрал! Колегата определено ми оправи иначе тъпото коледно настроение, да е жив и здрав! :D

Редактирано от HondaExplorer
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не го бях прочел в "тези светлини", но хумористично и еротично погледнато, все оправя настроението на четящите. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи се само! Вече не тече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...