Jump to content
Н.Колев

Каква скоростна кутия ?

Recommended Posts

Здравейте !

Сега се регистрирах във форума,защото съм решил да се присъединя към вас - собствениците на Хонда Сивик.

Търся вашия съвет,защото за мен това е най-правилното място за мнения,впечатления и помощ.

Предстоящата покупка ще е Сивик 10-та генерация след 2018 година.

Голямата ми дилема е : каква скоростна кутия да избера.

Ръчната е ясна,но нали автомата е вариатор и няма общо с другите автоматични кутии.Чел съм преди,че се държи странно -

(оборотите падат а скоростта се вдига и разни други странни изпълнения ),а и нали няма фиксирани предавки - било малко необичайно.

Ако взема автомат ,дали няма да съжалявам после.

Споделете мнения и дайте съвет,моля .

Поздрави

Редактирано от Н.Колев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, вариатор си е, но има и режим с псевдо фиксирани предавки. 

Трансмисията е приятна за каране, но зависи за какво ще я ползваш! Ръчкане за проба нама да я строши, а после губиш желание да го правиш.

Не е и като автомата, но такъв така или иначе няма.

Ръчната е ясна - ангажираща е.

Та вариаторът е нещо компромисно, обаче за лежерно ползване бива.

Най-удачно за теб е да пробваш 2-те версии и сам да си прецениш, което като лично усещане е по-прагматично от странични мнения.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Н.Колев написа:

оборотите падат а скоростта се вдига

Няма такъв филм.

 

По-скоро при подаване на газ, оборотите се вдигат и има пауза, докато започне да се вдига и скоростта - не е така директно както при ръчката. Въпрос на свикване или на промяна на очакванията.

 

Дали няма да съжаляваш после - няма как да ти се отговори на този субективен въпрос. Ако искаш да играеш на сигурно - в момента има обява за кола, която е горе-долу тавана на това, което можеш да купиш като ръчка от Северна Америка.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посоченият екземпляр е добро попадение заслужава си. Пробвай ръчна и CVT и за теб сам си прецени коя ти пасва. Ти ще я караш не някой друг.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на отзовалите се   ceco_accord,

Honda_Z и viktor11 !

Съгласен съм с вас  - ако съпоставя с каране и двете - и ръчна и автомат - тогава ще добия впечатление коя ще ми пасне повече .

Просто исках някой,който кара автомат да даде мнение как го чувства. И сега карам автоматик  (7 степенна),но двете кутии са различни - вариото е нещо различно.

Записал съм си в петък тест драйв при Хонда дилър за един автомат 2019 година.

Ще пиша как е .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАто човек, който от 10-поколение е имал една след друга и двете, първо ръчка - 68 000км , и сега CVT вече 120 000 мисля мога да съм обективен, Ръчната няма абсолютно нито едно предимство пред CVT специално за тази хонда. ОСвен ако не ти е кеф нещо да местиш напред-назад. Нито разходът е по-малък, нито нищо. Единствено и само при скорост над 140 евентуално ръчната може да изпревари CVT. И носи повече на тунинг ръчната. Stock vs Stock автомат CVT винаги побеждава.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите впечатления от тестове на 2-те кутии с еднакъв мотор за този модел са същите, но аз карам двупедални от 20-тина години и мога да бъда обвинен в предубеденост, та за това не агитирам настойчиво. ;)

Усещането от това CVT е доста сходно с автоматика, понеже е с хидротрансформатор и тръгва плавно като него.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И другото, което винаги съм казвал за тази хонда, да ми е жива и здрава. Това определено не е състезателен автомобил, въпреки агресивната визия на хечбека и трябва да се кара леко без резки настъпвания и ускорения, ако искате да ви служи вярно и безаварийно. Определено не е бърза и с добро ускорение, но е супер надеждна, широка и потресаващо икономична при правилно каране. Но е по-бавна от сходни по показатели немски коли.

Редактирано от peyton22
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко хамалско ускорение от спирачка натоварва не само трансмисията, а и тампони по мотор / кутия / окачване, и крепежните им детайли от купето, та не е препоръчително да е стил на каране, за която и да е кола.

10-ката е доста добра и хомогенна, а като усещане е доста сходна с Акорд 7, което си е постижение за съвременен автомобил, та даже от по-нисък клас.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яд ме е адски много за 11-то поколение, няколко пъти ходих в Бултрако да му дам шанс, да  се самоубедя,че в нещо е по-добра от 10-тото по моите критерии, но уви. Загубено е вече спортното излъчване, ускорението и динамиката са абсолютно идентични, все така доста ниска. Единствено е една идея по-широка. Но определено мен лично грам не ме грабна. Вместо спортен хечбек, вече 11-тото поколение се е превърнала в пенсионерска малка лимузина от европейски тип. Язък!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркетинг братко!

Тези меринджеи "познават" какво иска масовият клиент, но забравят че той ако е хондаджия не иска "това", а ако не е, не иска и Хонда. Обаче за да продават много, целевата група трябва да е широка. Тоест, решават че требе продуктът да е безстрастна ширпотреба, за да не отблъсква инертната масовкат, на която и трябва лисносмилаем но качествен продукт + добра сделка, за потребностите и от А до Б.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изборът е направен - намерих ,хареса ми ,купих я !

2018 г. 1.0 VTEC CVT

Направих тест и на двете кутии както ме посъветвахте.Наистина вариото е малко странно за каране,но в крайна сметка го предочетох -

1-во : живея в голям град с тежък трафик и постоянното ръчкане ме убива и

2-ро : вече "спортното":ph34r: каране си мина по реда,а и тук няма как :) и се надявам да съм направил правилния избор на кола ( пък от друга страна си е късмет )

Сега мога само да споделям мнения и впечатления .

 

Безаварийно шофиране на всички колеги и доскоро !

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, честито и безаварийно!

Според психолозите, човек до 3 дни приема изборът си и живее така по-добре.

Не че колата е лоша и 1.0 е твърде слаб - просто шасито макар и ширпотреба е достатъчно добро да носи радост.

Пиши.

Пресните впечатления са полезни, а после човек свиква и не е толкова сензитивен.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,Цецо !

Исках да взема по-големия мотор - 1.5 ,но докато търсих и проучвах се оказа,че версиите на 1.5  са SR и SE  а те нямат  екстрите на EX -като LED  фарове,панорамен покрив,безключово отключване и палене.(на английските версии е така поне ) Това надделя в случая.

Ще пиша !

  • Благодаря 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е това с нивата на оборудване, ама те там на острова "всичките са си роднини". ;), а кръвосмешението изражда породата.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Н.Колев Честито за покупката! До колкото знам, много хора се оплакват от 1.0 спрямо 1.5 понеже разхода не е много по различен, но за сметка на това смяната на ремъка ако не се лъжа е доста скъп. Доколкото нивата на оборудване - аз карам 1.5Т Prestige, което си има абсолютно всички екстри, които модела може да има. Много безаварийни мили пожелавам!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/29/2024 at 4:58 PM, Н.Колев said:

Изборът е направен - намерих ,хареса ми ,купих я !

2018 г. 1.0 VTEC CVT

Направих тест и на двете кутии както ме посъветвахте.Наистина вариото е малко странно за каране,но в крайна сметка го предочетох -

1-во : живея в голям град с тежък трафик и постоянното ръчкане ме убива и

2-ро : вече "спортното":ph34r: каране си мина по реда,а и тук няма как :) и се надявам да съм направил правилния избор на кола ( пък от друга страна си е късмет )

Сега мога само да споделям мнения и впечатления .

 

Безаварийно шофиране на всички колеги и доскоро !

 

Колега, сподели малко информация, че вмомента съм в твоето положение. Иска ми се да е автоматик а не ръчка и малко имам вътрешни противоречия за автоматика на civic-а. Ще ми е полезна всяка информация и отзиви по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземай автомат , особено за София е голямо удобство. Но за мотора гледай да е 1.5 или 2 хил .кубика .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удобство-автомат, удоволствие и вървеж -1.5 ръчна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа savo_ каза:

Удобство-автомат,удоволствие и вървеж -1.5 ръчна

Вярно е. Обаче CVT не е за всеки. Освен повишения риск от проблеми трябва да си доста спокоен шофьор и също е добре да слушаш музика докато караш. Иначе ще те дразни много. По-добре опитай, ако има възможност, да караш кола с такава кутия повече време. Много е особено.

Редактирано от mukot

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минавам за по-скоро агресивен водач, но за сега според препоръките, гледам само от спряло положение да не я мачкам. Иначе при "кик даун" реагира почти като планетарен автомат. Доволен съм.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз съм доволен за сега, усещането е малко странно, има нещо като турбо дупка или по-скоро докато се премести ремъка в кутията, едно леко забавяне, ама след това ускорява доста приятно. Станни шумове не съм сигурен дали усещам. Със зимните гуми имаше един шум, сега като смених летните е съвсем различен, но определено вече съм убеден, че не е от скоростната кутия. Сивика като цяло не е много обезшумен, и като двигателя е тих, няма как да не се усещат други шумове в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не твърдя, че няма хора на които да им харесва CVT кутия. Просто мисля, че е добре преди да купи човек кола с такава трансмисия да я тества за малко по-дълго. И то тази, която ще купува, а не просто някое CVT, защото са различни. Това обаче, наистина може да е трудно на практика. Аз лично съм тествал много различни такива кутии, но съм имал само един автомобил с такава - Нисан Пулсар с Джатко кутия, купен 2017 нов. Въпреки, че докато го тествах ми хареса, след това едвам го изтърпях и го продадох след по-малко от две години именно заради кутията, без тя да е създавала технически проблеми.

И поствам такова мнение просто за да предпазя от грешки, ако може.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...