Н.Колев 3 #1 Публикувано 18 Декември, 2023 (Редактирано) Здравейте ! Сега се регистрирах във форума,защото съм решил да се присъединя към вас - собствениците на Хонда Сивик. Търся вашия съвет,защото за мен това е най-правилното място за мнения,впечатления и помощ. Предстоящата покупка ще е Сивик 10-та генерация след 2018 година. Голямата ми дилема е : каква скоростна кутия да избера. Ръчната е ясна,но нали автомата е вариатор и няма общо с другите автоматични кутии.Чел съм преди,че се държи странно - (оборотите падат а скоростта се вдига и разни други странни изпълнения ),а и нали няма фиксирани предавки - било малко необичайно. Ако взема автомат ,дали няма да съжалявам после. Споделете мнения и дайте съвет,моля . Поздрави Редактирано 18 Декември, 2023 от Н.Колев Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #2 Отговорено 18 Декември, 2023 Ами, вариатор си е, но има и режим с псевдо фиксирани предавки. Трансмисията е приятна за каране, но зависи за какво ще я ползваш! Ръчкане за проба нама да я строши, а после губиш желание да го правиш. Не е и като автомата, но такъв така или иначе няма. Ръчната е ясна - ангажираща е. Та вариаторът е нещо компромисно, обаче за лежерно ползване бива. Най-удачно за теб е да пробваш 2-те версии и сам да си прецениш, което като лично усещане е по-прагматично от странични мнения. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1486 #3 Отговорено 19 Декември, 2023 Преди 10 часа, Н.Колев написа: оборотите падат а скоростта се вдига Няма такъв филм. По-скоро при подаване на газ, оборотите се вдигат и има пауза, докато започне да се вдига и скоростта - не е така директно както при ръчката. Въпрос на свикване или на промяна на очакванията. Дали няма да съжаляваш после - няма как да ти се отговори на този субективен въпрос. Ако искаш да играеш на сигурно - в момента има обява за кола, която е горе-долу тавана на това, което можеш да купиш като ръчка от Северна Америка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
viktor11 92 #4 Отговорено 20 Декември, 2023 Посоченият екземпляр е добро попадение заслужава си. Пробвай ръчна и CVT и за теб сам си прецени коя ти пасва. Ти ще я караш не някой друг. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Н.Колев 3 #5 Отговорено 20 Декември, 2023 Благодаря на отзовалите се ceco_accord, Honda_Z и viktor11 ! Съгласен съм с вас - ако съпоставя с каране и двете - и ръчна и автомат - тогава ще добия впечатление коя ще ми пасне повече . Просто исках някой,който кара автомат да даде мнение как го чувства. И сега карам автоматик (7 степенна),но двете кутии са различни - вариото е нещо различно. Записал съм си в петък тест драйв при Хонда дилър за един автомат 2019 година. Ще пиша как е . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peyton22 40 #6 Отговорено 22 Декември, 2023 КАто човек, който от 10-поколение е имал една след друга и двете, първо ръчка - 68 000км , и сега CVT вече 120 000 мисля мога да съм обективен, Ръчната няма абсолютно нито едно предимство пред CVT специално за тази хонда. ОСвен ако не ти е кеф нещо да местиш напред-назад. Нито разходът е по-малък, нито нищо. Единствено и само при скорост над 140 евентуално ръчната може да изпревари CVT. И носи повече на тунинг ръчната. Stock vs Stock автомат CVT винаги побеждава. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #7 Отговорено 22 Декември, 2023 Моите впечатления от тестове на 2-те кутии с еднакъв мотор за този модел са същите, но аз карам двупедални от 20-тина години и мога да бъда обвинен в предубеденост, та за това не агитирам настойчиво. Усещането от това CVT е доста сходно с автоматика, понеже е с хидротрансформатор и тръгва плавно като него. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peyton22 40 #8 Отговорено 22 Декември, 2023 (Редактирано) И другото, което винаги съм казвал за тази хонда, да ми е жива и здрава. Това определено не е състезателен автомобил, въпреки агресивната визия на хечбека и трябва да се кара леко без резки настъпвания и ускорения, ако искате да ви служи вярно и безаварийно. Определено не е бърза и с добро ускорение, но е супер надеждна, широка и потресаващо икономична при правилно каране. Но е по-бавна от сходни по показатели немски коли. Редактирано 22 Декември, 2023 от peyton22 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #9 Отговорено 22 Декември, 2023 Всяко хамалско ускорение от спирачка натоварва не само трансмисията, а и тампони по мотор / кутия / окачване, и крепежните им детайли от купето, та не е препоръчително да е стил на каране, за която и да е кола. 10-ката е доста добра и хомогенна, а като усещане е доста сходна с Акорд 7, което си е постижение за съвременен автомобил, та даже от по-нисък клас. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peyton22 40 #10 Отговорено 23 Декември, 2023 Яд ме е адски много за 11-то поколение, няколко пъти ходих в Бултрако да му дам шанс, да се самоубедя,че в нещо е по-добра от 10-тото по моите критерии, но уви. Загубено е вече спортното излъчване, ускорението и динамиката са абсолютно идентични, все така доста ниска. Единствено е една идея по-широка. Но определено мен лично грам не ме грабна. Вместо спортен хечбек, вече 11-тото поколение се е превърнала в пенсионерска малка лимузина от европейски тип. Язък! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #11 Отговорено 23 Декември, 2023 Маркетинг братко! Тези меринджеи "познават" какво иска масовият клиент, но забравят че той ако е хондаджия не иска "това", а ако не е, не иска и Хонда. Обаче за да продават много, целевата група трябва да е широка. Тоест, решават че требе продуктът да е безстрастна ширпотреба, за да не отблъсква инертната масовкат, на която и трябва лисносмилаем но качествен продукт + добра сделка, за потребностите и от А до Б. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Н.Колев 3 #12 Отговорено 29 Февруари Изборът е направен - намерих ,хареса ми ,купих я ! 2018 г. 1.0 VTEC CVT Направих тест и на двете кутии както ме посъветвахте.Наистина вариото е малко странно за каране,но в крайна сметка го предочетох - 1-во : живея в голям град с тежък трафик и постоянното ръчкане ме убива и 2-ро : вече "спортното" каране си мина по реда,а и тук няма как и се надявам да съм направил правилния избор на кола ( пък от друга страна си е късмет ) Сега мога само да споделям мнения и впечатления . Безаварийно шофиране на всички колеги и доскоро ! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #13 Отговорено 29 Февруари Амии, честито и безаварийно! Според психолозите, човек до 3 дни приема изборът си и живее така по-добре. Не че колата е лоша и 1.0 е твърде слаб - просто шасито макар и ширпотреба е достатъчно добро да носи радост. Пиши. Пресните впечатления са полезни, а после човек свиква и не е толкова сензитивен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Н.Колев 3 #14 Отговорено 29 Февруари Благодаря,Цецо ! Исках да взема по-големия мотор - 1.5 ,но докато търсих и проучвах се оказа,че версиите на 1.5 са SR и SE а те нямат екстрите на EX -като LED фарове,панорамен покрив,безключово отключване и палене.(на английските версии е така поне ) Това надделя в случая. Ще пиша ! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5942 #15 Отговорено 29 Февруари Странно е това с нивата на оборудване, ама те там на острова "всичките са си роднини". ;), а кръвосмешението изражда породата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
thelastbonbona 69 #16 Отговорено 1 Март @Н.Колев Честито за покупката! До колкото знам, много хора се оплакват от 1.0 спрямо 1.5 понеже разхода не е много по различен, но за сметка на това смяната на ремъка ако не се лъжа е доста скъп. Доколкото нивата на оборудване - аз карам 1.5Т Prestige, което си има абсолютно всички екстри, които модела може да има. Много безаварийни мили пожелавам! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
advokata 7 #17 Отговорено 23 Март On 2/29/2024 at 4:58 PM, Н.Колев said: Изборът е направен - намерих ,хареса ми ,купих я ! 2018 г. 1.0 VTEC CVT Направих тест и на двете кутии както ме посъветвахте.Наистина вариото е малко странно за каране,но в крайна сметка го предочетох - 1-во : живея в голям град с тежък трафик и постоянното ръчкане ме убива и 2-ро : вече "спортното" каране си мина по реда,а и тук няма как и се надявам да съм направил правилния избор на кола ( пък от друга страна си е късмет ) Сега мога само да споделям мнения и впечатления . Безаварийно шофиране на всички колеги и доскоро ! Колега, сподели малко информация, че вмомента съм в твоето положение. Иска ми се да е автоматик а не ръчка и малко имам вътрешни противоречия за автоматика на civic-а. Ще ми е полезна всяка информация и отзиви по темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
viktor11 92 #18 Отговорено 24 Март Вземай автомат , особено за София е голямо удобство. Но за мотора гледай да е 1.5 или 2 хил .кубика . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
savo_ 4 #19 Отговорено 24 Март Удобство-автомат, удоволствие и вървеж -1.5 ръчна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mukot 6 #20 Отговорено 24 Март (Редактирано) Преди 4 часа savo_ каза: Удобство-автомат,удоволствие и вървеж -1.5 ръчна Вярно е. Обаче CVT не е за всеки. Освен повишения риск от проблеми трябва да си доста спокоен шофьор и също е добре да слушаш музика докато караш. Иначе ще те дразни много. По-добре опитай, ако има възможност, да караш кола с такава кутия повече време. Много е особено. Редактирано 24 Март от mukot Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
viktor11 92 #21 Отговорено 25 Март (Редактирано) Странно. Какви екземпляри сте карали ? Или само сте чули че еди кой си е казал че еди кое си не става. Аз не съм от спокойните шофьори и не съм забелязал да имам проблеми. Музика не слушам и преди това 30 години само ръчки съм карал. Нищо и няма на CVT кутията пробвай ще ти хареса. И с ръчка да си състезател няма да станеш .... Редактирано 25 Март от viktor11 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krissso 3 #22 Отговорено 3 Април И аз минавам за по-скоро агресивен водач, но за сега според препоръките, гледам само от спряло положение да не я мачкам. Иначе при "кик даун" реагира почти като планетарен автомат. Доволен съм. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #23 Отговорено 3 Април Да и аз съм доволен за сега, усещането е малко странно, има нещо като турбо дупка или по-скоро докато се премести ремъка в кутията, едно леко забавяне, ама след това ускорява доста приятно. Станни шумове не съм сигурен дали усещам. Със зимните гуми имаше един шум, сега като смених летните е съвсем различен, но определено вече съм убеден, че не е от скоростната кутия. Сивика като цяло не е много обезшумен, и като двигателя е тих, няма как да не се усещат други шумове в купето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mukot 6 #24 Отговорено 3 Април Не твърдя, че няма хора на които да им харесва CVT кутия. Просто мисля, че е добре преди да купи човек кола с такава трансмисия да я тества за малко по-дълго. И то тази, която ще купува, а не просто някое CVT, защото са различни. Това обаче, наистина може да е трудно на практика. Аз лично съм тествал много различни такива кутии, но съм имал само един автомобил с такава - Нисан Пулсар с Джатко кутия, купен 2017 нов. Въпреки, че докато го тествах ми хареса, след това едвам го изтърпях и го продадох след по-малко от две години именно заради кутията, без тя да е създавала технически проблеми. И поствам такова мнение просто за да предпазя от грешки, ако може. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
advokata 7 #25 Отговорено 6 Юни В крайна сметка си взех с автоматична скоростна кутия. Определено препоръчвам ако някой още се чуди. Общо взето се влюбих и изобщо не съжалявам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
viktor11 92 #26 Отговорено 7 Юни CVT е добро. Плюят го хора които или не са ползвали или са пробвали едно кръгче. За ежедневна кола е приятно. Ръчка само ако ще правиш "рали" изпълнения. Но тази кола не е създадена за тях, има други по подходящи.... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове