Jump to content
seiko

При натоварване двигателят започва, да загрява

Recommended Posts

Здравейте,

Малко повече от три години притежавам и ежедневно карам газифицирана Honda HR-V 1999 г, 105 кс. За този период съм изминал над 55000 км, без абсолютно никакви проблеми по двигателя, освен завишения разход на масло, в рамките на малко повече от 2 л за 10000 км. с което за момента съм се примирил. Никога не съм имал повишаване температурата на двигателя, дори при много стръмни и продължителни изкачвания с натоварена кола.

В събота и неделя предприех пътуване из Тревненския и Габровския Балкан, при което за първи път на четвърта и трета скорост стрелката, която отчита температурата се доближи до червения сектор и започна да прескача на моменти. Принудих се, да спра, докато се охлади двигателя и с притеснение и особено внимание се добрах до Габрово. На равното няма проблеми и температурата е в нормата. Трябваше, да се кача до Узана и поех нагоре, с намерението, ако нещата се влошат отново, да се връщам обратно. Стигнах до Узана основно на трета и тук-там на втора скорост. На четвърта, където позволява също вървеше, но съвсем скоро започваше да загрява и връщах на трета. На следващия ден качих Шипка по същия начин и благополучно се прибрахме вкъщи.  На равното колата се движеше без никакви признаци за някакъв проблем. На връщане минах по автомагистрала Марица и 10-15 км преди моя град реших все пак да изпробвам двигател, като го напъна малко повече. Обикновено карам с не повече от 100-110 км/ч, но за пробата преминах от газ на бензин и ускорих до 140 км/ч. Поддържах тази скорост в продължение на 6-7 км, при което се повтори същото със загряването на двигателя и подсачането на стрелката за температурата.

Наясно съм, че нещо е тръгнало да се случва в лошия смисъл на думата, но зная точно какво. Засега няма загуба на охладителна течност и бълбукане в казанчето. Няма промяна и в маслото.

Предполагам, че гарнитурата на главата е "тръгнала", но все пак ще ми бъде от полза, да чуя и вашето мнение или съвет, как да изясня причината и какво да предприема.

 

п.п. Водната помпа е сменена преди около 45000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора ако е с наранени ламели,вече самия радиатор няма способност да охлажда.

Охладителната течност има  ли в радиатора и казанчето.

Накой  водни помпи се скапват за 45 хил км.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма промени в радиатора, изправен е. Охладителната течност е както трябва, пълен радиатор, а в казанчето между мin и max. Водната помпа също е качествена. Точно преди месец се прибрах с пълна кола, без никакви усложнения от Петрич, през Велинград до Любимец.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вентилаторът на пръв поглед включва и изключва нормално.

Не съм се сетил, да проверя, дали не де духа от отвора за щеката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трабва да се проследа това загряване на диагностика може датчика да се скапва  и да лъже.

За променете в радиатора ако е на годините на колата няма начин да е топ, набиват се мушички кривят се ламели от камачета,и полезната площ на охлаждане намаля.

Както каза  и колегата термостат или капачка.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първа възможност, ще направя по-сериозен, външен оглед на радиатора.:thumbs1:

С термостата и капачката (все още си е оригиналната) ще ми е по-трудно, защото не знам, как да ги проверя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Хрв забелязвам доста оплаквания с загряване, глава и тн. (моето включително). Трябва много да се внимава и преждевременно да се сменят термостат, охладителна течност, оглед на радиатор и тн. Просто колата не е за голямо натоварване и белята става много бързо. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на над половин милион и си е ок все още. Единствения проблем, който имах беше, че пружината на капачката на радиатора се беше счупила и радиатора се беше спукал отстрани, но това се беше случило в следствие на кипящ акумулатор, който беше разял пластмасата на радиатора. 

 

Антифриза трябва да се сменя от време на време. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатляващ пробег за Хрв :) Това без основен ремонт? Само на бензин ли се кара?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, seiko said:

При първа възможност, ще направя по-сериозен, външен оглед на радиатора.:thumbs1:

С термостата и капачката (все още си е оригиналната) ще ми е по-трудно, защото не знам, как да ги проверя.

Термостата е консуматив старее с времето и се сменя,оригинален не е скъп както и капачката.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Термостата е консуматив старее с времето и се сменя,оригинален не е скъп както и капачката.

Откъде могат да се вземат оригинални за подмяна? Имам предвид, откъде могат да се поръчат в България.

Редактирано от seiko
добавяне на текст

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, баш тоя гаражен търговец ли намери да му препоръчаш? Може да звънне на фена, даниел ангелов, хора които ще  му дадът професионален съвет и напътствия, не само да изтъргуват едни части.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, galin_k написа:

Впечатляващ пробег за Хрв :) Това без основен ремонт? Само на бензин ли се кара?

Не, на газ е. Като я взех беше уж на 173к км, но в едни документи видях, че е на 230. Аз минах 120к за 6 години и я продадох на братовчед ми, който още я кара.  Основен ремонт не е правен. Семеринга на коляновия вал тече от не знам колко време, но не е сдал багажа още :D 

 

Изпарителя го смених преди да му я продам. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@seiko Колега увери се че и двата вентилатора работят ,както казах може датчика  охладителна течност да лъже, той се намира на блока еднопинов е.

Също провери термошалтера които вкл перките ,на повечето хонди е на две степени големия вентилатор.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колега CARPERA, това ще ми е първата задача, която трябва да свърша. Ако не след работа, то през почивните дни ще гледам да отхвърля някои фактори.

Добре, че поне за момента колата се движи нормално, без натоварване, та мога да ходя на работа с нея и въобще, да я карам ежедневно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ясно по твоите писания само в върхови натоварвания нещо не достига,може би дебит въздух от вентилатори,дебет антифриз термостат задържа ,вече е за смяна радиатора и тн,антифриз сменял ли си.

Аз бих тръгнал от термошалтер и термодатчик ,и автърмаркет новите вършат работа.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, антифриза не съм сменял, но е доста бистър и не е променил цвета си.

Преди харвито имах NISSAN Primera 2.0 eGT - 150 коня, 92-ри набор, много вървеше тая пущина. Тя си беше и бегачка, със заводски тунинг на двигателя, та редовно си я напъвах на макс. В един момент и при нея се проявиха подобни симптоми, като на харвито. Загряваше при много стръмни изкачвания и при продължително поддържане на скорости над 200-210 км/ч. Впоследствие, след няколко месеца, може би 4-5, издуха гарнитурата в областта на 3-ти цилиндър и вкара компресия в охладителната система. Явно, белята се е случвала постепенно, а не изведнъж, затова в началото не можахме да хванем причината. При замерване на компресията, разликите между цилиндрите бяха минимални и не подсказа, какво ще се случи.

Допускам, че и сега съществува вероятност, да има подобно развитие.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издухал си гарнитурата защото си неглижирал загряването. Смени термостат с оригинален..може и да го махнеш стария докато чакаш доставката. Обезвъздуши на първо време, щото ми се струва, че има въздух в системата и капачка на радиатора е блокирала затворена. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще поръчам нови термостат и капачка и ще ги сменя. Така ще изолирам част от факторите. Ще проверя и дали радиаторът се загрява равномерно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако опасенията ти са леко издухване на гарнитурата са верни, следи си нивото на антифриза в казанчето. Ако започва да се качва над максимума значи си прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи се прибрах много късно от работа и не ми се занимаваше, но тази сутрин, след изминати около 20 км прегледах радиатора и проверих, дали целият е загрял равномерно.

Констатациите ми са следните: 

Радиаторът е чист и няма натрупване на мръсотия между ламелите. В долната една трета, която е най близо до пътя има на места леки подбивания на ламелите, вследствие на съприкосновение с дребни камъчета, но не е нещо фрапиращо. Загряването е равномерно, по цялата площ на радиатора и няма по-хладни участъци.

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това оригиналният радитор ли е? Казанчето как е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, да, но не съм се заглеждал. Казанчето е нормално, няма засега фрапиращ разход или увеличение на охладителната течност в него.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли разход въобще? При натоварване оттам ще видиш да излива антифриз. После като отвориш капачката на радиатора, нивото няма да е до горе.

Редактирано от galin_k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До момента, след всички загрявания, радиаторът винаги е бил пълен догоре.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок засега добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При загряла кола провери маркучите. Ако са на камък смени капачка на радиатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прогоних и този въпрос, при загрял и работещ двигател маркучите са с обичайната твърдост и могат да се стиснат с ръка, тоест, няма прекомерно повишено налягане.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам, как се развиха събитията, около сагата със загряването на двигателя. По ваши съвети и по съвет от Иван Фена, реших, че като наложителна, първа крачка се явява смяната на термостата. Съответно поръчах такъв на Иван и го получих миналия петък, а в

неделя преди обяд го смених с помощта на брат ми. Проблеми със смяната нямаше, но обезвъздушаването явно малко ме затрудни, защото вероятно беше останал някъде по системата въздушен джоб, който предизвикваше противоречиви показания за температурата. В тази връзка, не е лошо, да ме консултирате за правилния начин. Та, направих, каквото знам за обезвъздушаване на системата и то няколко пъти, след което опънах харвито на магистралата със 140-150 км/ч и на газ и на бензин. Резултатът беше следния, първоначално стрелката се движеше ту нагоре, ту надолу в синия сектор и накрая се застопори на около 1/3-та от червения сектор в синята зона. При намаляване на скоростта, веднага заставаше в нормално положение, малко под средата на синия сектор. Тоест, имаше подобрение, защото изчезна подскачането на стрелката, когато е в близост до червения сектор, но на практика пак показва някакво загряване. През деня обикалях из града по работа и стрелката отново се движеше ту нагоре, ту надолу, без да приближи опасно червения сектор. При всяко изстиване на двигателя преглеждах нивото на охладителната течност, както в радиатора, така и в разширителното казанче и на два пъти се наложи, да доливам течност на двете места. Вчера сутринта, отивайки на работа, не съм напъвал колата, но на връщане минах по магистралата и й дадох зор. За петнадесет километра ускорих първо до 140 км/ч, вторите 5 км ускорих до 150 и последните 5 до 160 км/ч и този път стрелката за температурата не мръдна от нормалната си позиция, малко под средата на синия сектор. Превключвах няколко пъти на бензин и на газ, но нямаше никаква промяна.

Според мен, пу-пу, да не чуе дявола, проблемът е решен и най-вероятно е бил в термостата. След правилното обезвъздушаване, всичко си е дошло на мястото и сега няма признаци за загряване. Все пак имам едно на ум и при първа възможност ще опъна харвито по стръмен път, за да съм сигурен, че този проблем няма да се повтори отново.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужно е да се чете в форума,това е правлното обезвъздушаване,направи го да ти е мирна главата.

https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано всичко вече всичко е ок!


Моите лични впечатления за този модел е, че не трябва да се претоварва на магистралата, макс 120, тази кола определено не е направено за по-високи скорости ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв нежен мотор на хонда не съм виждал и чувал да има.  Като има проблем се оправя.

Влиза въздух в охладителната система през водните съединения на газовото най-вероятно. Добре е да се сменят с нови заедно с маркучите.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не останете с впечатление, че постоянно си юркам харвито със скорости 140-150 км/ч. Няма такова нещо, в случая го направих, за да изпробвам, как ще се справи охладителната система с новия термостат.

По принцип карам или по-точно се уча да карам нормално, след като почти двадесет години юрках здраво един Нисан Примера eGT. Сега се стремя, да не превишавам 90-95 км/ч по две основни причини, едната е, че гоня шейсетака и е крайно време, да махна тая тухла четворка, дето постоянно стои върху педала за газта :lol:, другата е, че на моторчето още повече му се услажда масълцето, когато стане дума за по-високи скорости.:(

Редактирано от seiko
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Надявам се че се е оправил проблема със загряването. Но винаги има едно но.... Разхода на масло според мен е малко неглижиран проблем от теб , но е показателен. Загряването при товар е симптом на проблем в двигателя. Гарнитура на глава, сегменти и т.н. Термостат или работи или не.

Дано не съм лош пророк. Казвам го от опит с едно ЦРВ 1 ва генерация със същите симптоми.

 

Късмет и дано да няма ядове.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с теб, колега. Най-малко, защото и аз съм минал по този път, макар и с друга японка. 

Засега изглежда, че проблемът със загряването е решен, но винаги си имам едно на ум. Бях решил, че ако със смяната на термостата, загряването не се оправи, да се подготвям за основен ремонт. За момента, явно само ще се отложи във времето, но напълно съм наясно, че не е сън, да се размине.

Да си призная честно, много ми е криво с този "огромен" разход на масло на харвито и ми е трудно да свикна с него, след като се разглезих с eGT-то, което пък не бараше маслото и почти никога не се е налагало, да доливам до смяната му, въпреки якото юркане.

Причината, да отлагам все още ремонта на двигателя е, че колата не ми създава никакви проблеми. Дърпа и върви съвсем нормално, както на шосе, така и на черен път. Моторчето работи много тихо (едва-едва се чуват само инжекторите на газовия инжекцион)  и пали, дето се вика, на четвърт оборот, без значение дали е лято или зима.

 

п.п. Течовете общо взето съм ги елиминирал при досегашните ремонти и обслужване, с изключение на делкото, под което има омасляване, но не вярвам, само това да е причината за разход от почти 2,5 л на 10 000 км.

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@seiko

Пробвай с това да видиш разхода дали ще спадне но оригинално от поръчките.Какъв вискозитет караш сега.

389730414_Screenshot_20231114-122211_SamsungInternet.thumb.jpg.3bfb25cab7fe7e3eddc746c100051ca9.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с 5W-30. Масло с друг вискозитет не съм слагал, въпреки "компетентните" съвети на майсторите по моя край. 

Карам с ENEOS, но заради големия разход, мисля, да пробвам с нещо по-обикновено. В момента ми предстои смяна и наистина се чудя, какво да сложа.

Не следя темата с поръчките и не съм в течение, пък и няма време да реагирам за смяната, защото сега в четвъртък ще трябва, да свърша тази работа.

 

Каква е цената за 4 или 5 литрова туба масло на Хонда от поръчката, с доставката?

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...