Jump to content
gecata1059

Малко "тъпи" въпроси за управление на автоматична кутия

Recommended Posts

Здравейте.Нов съм във форума, но не и в управление на Хонда. Имам CR-V 1 от 11 години и трета генерация от две. Но сега се закупи  Хонда Акорд 2006 -автомат. Понеже това ми е първи досег до автомат имам няколко въпроса. На каква позиция се оставя кутията като се запали двигателя и се остави докато  загрее или я изкарам от гаража и сляза да затворя вратата? Сега сина я оставя на позиция Р и вдигната ръчна, като преди да потегли първо включва на D  и тогава освобождава ръчната. Въпросите може да са малко глупави , но прочетох почти всички теми и не намерих отговор.

И още един въпрос свързан с маслото. Мерих нивото на маслото и е близо 2 сантиметра над максимума.Мерил съм на студено, на загряла кола с работещ двигател и кутия на позиция P  и на загрял двигател след загасяне. Цвета на маслото е светло червен към розово и бистро. Колата е внос от Швейцария в доста добро визуално състояние  на двигателя.

Звънях в един препоръчан сервиз в Ботевград за смяна. Предложиха ми масло на Шампион или аз да си занеса на Хонда .Поискаха ми номера на шасито за проверка дали има външен филтър който сменяват с оригинал на Хонда. Дилемата ми е дали да опитам да изтегля малко масло през пръчката за проверка или да го опресня.

И дали ще има проблем ,ако го сменя с Шампион и се омешат двете масло. Новото и останалото в кутията.

Предварително благодаря за отговорите на моите въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото  за автомата е това,не прави експерименти с други.

 

Screenshot_20230901-154503_Chrome.thumb.jpg.0c71e347b93c6db7054d64ab73fbc417.jpg

Ето как се мери маслото автомат

IMG-73ccf57fc766d50ba905715359499c28-V.thumb.jpg.85fd85102e7666f03ca9329c60ed5f41.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло и филтър от хонда

При мене се счупи една кутия уж я обслужвах явно тръгнала. 

Другата работи без проблем но на 30к опреснявам маслото и гледам че по пробката има доста стружки.

Маслото се обновява 3л (даже 2700-2800 събира) от 7литра, което не изтича цялото. Така че колкото по често го сменяш по добре 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото и филтъра са ти отговорили :) 

За филтъра по - добре погледни дали има. По номер на рама не винаги излиза дали има или не. На моята излизало, че няма, но тя си има. Филтъра се вижда, като погледнеш в дупката между двигателя и филтърната кутия. Стои отгоре на скоростната кутия.

Аз процедирам с автомата по следния начин при паркиране и други подобни:

Когато паркирам докато кутията е на D или R натискам спирачката и опъвам ръчната. Тогава минавам на P. По този начин ако колата е на някакъв наклон не се товари кутията. Ако сложиш на P и пуснеш педала на спирачката, и после дръпнеш ръчната, ако има наклон, кутията поема товара на колата. Като цяло не мисля, че е някакъв голям проблем, но това могат да го кажат разбиращите, мен ме дразни, че после, като запаля колата и сменям позицията на лоста има едно неприятно ритане. 

На дълъг престой на светофар или в друго задръстване не сменям позицията на лоста и си държа спирачката. 

Ако спра за малко без да я гася - например да сляза да сваля нещо от колата пак я оставям на Р по описания вече ред. С времето става навик и даже не се замислям като го правя :) Може и на N да я оставя ако е за набързо.

Не знам дали това е най - правилния начин но аз така процедирам 😁

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Г.Писаров написа:

докато кутията е на D или R натискам спирачката и опъвам ръчната

Това не съм го пробвал. Аз винаги местя лоста на N, дърпам ръчната, пускам крачната и чак тогава местя лоста на Р.

 

Преди 21 часа, gecata1059 написа:

дали ще има проблем ,ако го сменя с Шампион и се омешат двете масло

Аз не бих пробвал. Малко, или много, различните масла имат различни съставки. Не знам, колко различни са, но не бих пробвал.

 

Преди 21 часа, gecata1059 написа:

дали да опитам да изтегля малко масло през пръчката за проверка или да го опресня.

Първо - мериш нивото на загрят и загасен двг. Във всички инструкции, които съм чел, за всички модели на Хонда със степенен автоматик пише, че нивото се мери на загрят и загасен двг.

Аз бих отворил пробката, за да видя, колко ще изтече. Ако нивото ти е над максимума, би трябвало да изтече повече от 3л. Тогава доливаш до необходимото ниво.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Г.Писаров написа:

 

 

Аз процедирам с автомата по следния начин при паркиране и други подобни:

Когато паркирам докато кутията е на D или R натискам спирачката и опъвам ръчната. Тогава минавам на P. По този начин ако колата е на някакъв наклон не се товари кутията. Ако сложиш на P и пуснеш педала на спирачката, и после дръпнеш ръчната, ако има наклон, кутията поема товара на колата. Като цяло не мисля, че е някакъв голям проблем, но това могат да го кажат разбиращите, мен ме дразни, че после, като запаля колата и сменям позицията на лоста има едно неприятно ритане. 

На дълъг престой на светофар или в друго задръстване не сменям позицията на лоста и си държа спирачката. 

 

 Така съм казал и на сина.При паркиране първо ръчната и тогава Р, а преди потегляне първо на D или R и тогава връща ръчната.

 

Преди 5 часа, Krasi-mir написа:

 

 

Аз не бих пробвал. Малко, или много, различните масла имат различни съставки. Не знам, колко различни са, но не бих пробвал.

 

Първо - мериш нивото на загрят и загасен двг. Във всички инструкции, които съм чел, за всички модели на Хонда със степенен автоматик пише, че нивото се мери на загрят и загасен двг.

 

Нивото го мерих първо на студен двигател, после на загрял и работещ на позиция Р и след това като е угасен. Нивото все беше повече с малко разлика.

За маслото ще отложа с две седмици,че другата няма часове, после аз ще отсъствам. Ще взема на Хонда.Човека с който говорих по телефона държи да смени филтъра ,ако го има при мен с оригинален на Хонда.За маслото както преценя.

Неговия довод е, че Хонда ,Бмв  и други не произвеждат масло а само го брандират с тяхното лого.

За нивото каза ,че не е проблем но ако искам да отточа.

Редактирано от gecata1059

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, gecata1059 написа:

че Хонда ,Бмв  и други не произвеждат масло а само го брандират с тяхното лого.

Това хем е така, хем не е.

Така е, защото наистина не произвеждат масло, а го поръчват на производител.

Не е така, защото не САМО го брандират, а го поръчват със специални съставки. Говоря в частност за Хонда, за другите не знам.

Маслото за Хонда АСК не е като маслото за други марки автомобили. Това е така, защото АСК на Хонда не е планетарен тип, каквито са най-разпространените АСК на други марки коли. Кутията на Хонда е, грубо казано, ръчна ск.кутия, която има хидротрансформатор вместо съединител и съединители между предавките.

Казано просто - маслото на другите степенни АСК с хидротрансформатор не е подходящо за степенната АСК на Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с казаното. Но и с маслото за двигателя е така. Препоръчва се Хонда, а 90% карат с друга марка но отговарящо на спесификацията на хонда. По горе колега препоръчва друго масло с същите означения като на хонда, за състав не знам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.09.2023 г. at 10:07, Krasi-mir написа:

Това не съм го пробвал. Аз винаги местя лоста на N, дърпам ръчната, пускам крачната и чак тогава местя лоста на Р.

Не го пробвай 😂 Като съм писал съм пропуснал да напиша преминаването през N, пускането на крачната спирачка, да обере ръчната и после Р 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, към Г. Писаров, лично аз съм виждал доста новичко масло на кутията, както описваш, червен цвят клонящо към розаво, да такъв е цвета на новото оригинално Хонда масло, бих те посъветвал да не го бараш 20-30 000 км. Явно преди да дойде кола при теб са се погрижили хората, ако решиш да смених, купи си 3 литра масло оригинално на Хонда (да не те боли глава ...) и един оригинален филтър (утайник) на Хонда, смяната (опресняването) е елементарно и ако можеш сам да си смениш маслото на двигателя значи и на кутията ще го смениш сам. Кутията има долна пробка за източване, квадрата на пробката е вътрешен и ти трябва 3/8 тресчотка, направо се отвива с тресчотката, източва се 2.7-8 литра масло и почистваш магнита на пробката хубаво, махаш акумулатора, филтъра е отгоре на кутията и много подобен като обикновен филтър за газов инжекцион (този преди дюзите)  отвиваш едно болтче и сваляш 2 скоби , нищо трудно, после внимателно наливаш масло през щеката и газ. По предписание на Хонда дават маслото да се сменя (опреснява) 

на 80 000 км при извънградско каране и 60 000 ( колегите да ме поправят, ако бъркам) при градско или теглене на карава. Лично аз го сменям на 40 000 км градско.

 

Редактирано от blagoev.1990@abv.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@blagoev.1990@abv.bg предполагам се обръщаш към колегата, който е започнал темата ;) Аз вече съм се сблъсквал с тия неща и съм запознат :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Еее, 1 тема в която да няма какво да добавя за таз АТ. :)

С годините и писаното във форума от колегите, всички се научиха какво е Хондов автомат, как се ползва и поддържа.

На авторът - безаварийно и радости от пътуването!

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:
  Скрий съдържанието

Еее, 1 тема в която да няма какво да добавя за таз АТ. :)

С годините и писаното във форума от колегите, всички се научиха какво е Хондов автомат, как се ползва и поддържа.

На авторът - безаварийно и радости от пътуването!

 

Мерси за пожеланието. Акорда го кара сина. Аз си търкалям Ц-рвето. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Моят тинейджър не пожела автомат и сега се труди на 1 ръчка Сивик 6 хеч - хак да му е. :) То и аз я разтривам (за подмладяване свое), ама омръзва ми това с левия крак. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.09.2023 г. at 10:07, Krasi-mir написа:

Аз винаги местя лоста на N, дърпам ръчната, пускам крачната и чак тогава местя лоста на Р.

+1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...