Jump to content
alex.rashkov

Ресурс на двигателя при Акорд 8-ма генерация

Recommended Posts

Здравейте съфорумци, навил съм се да купувам бензинов Акорд 8-ма генерация, и наличните на пазара (комби) са между 200 и  300 хиляди километра (като не се знае коя колко е "връщана"). Бих искал да помоля собствениците и запознатите с модела да споделят какъв е реалния ресурс на тези двигатели? Чета по руските форуми за ресурс от порядъка на 300-350000км.

Та въпроса ми е, струва ли си да се взима 8-ма генерация за 20-22000лв и ще има ли още живот в такъв Акорд?

Предишната ми кола е Авенсис, и доколкото знам Тойотите спокойно могат да изкарат над 500к. Впечатленията ми за хонда бяха подобни, но тези руски форуми ме вкараха в размисли...

Ще се радвам да споделите мнения и опит с модела.

Благодаря ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Руските форуми ги зарежи.Всичко зависи от поддържка, масло и стил на шофиране.Имаше статия за 1.8 на CIVIC 8, който беше минал 800 000км. В една група във Фейсбук беше показан 2.0 на CIVIC X за пазара в Северна Америка също на 800 000км.2.4 на този Акорд  не е по-долу от тях.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@alex.rashkov Първом - добре дошъл!

Ресурс в км е много относително. Има смисъл да се говори за ресурс, ако е в мото часове. Коли карани лежерно и извънградско са "милионници".

В предимно градско, средната скорост е минимум 3 пъти по-ниска отколкото средната извънградска скорост. Тоест предимно градско ползваната кола е на 3 пъти повече мото часове на мотора.

Градско ДВГ работи между 2500 - 4500 об/мин (при неагресивно каране), а извънградско е около 3000 - 3500 об/мин - стойности при бензин и ръчна кутия.

С автоматик са съответно 2000 - 3000 градско и 2000 - 2500 извънградско. Тези стойности са "нормални" и не включват стремглави светофарни стартове от място и чести аутобанни изпреварвания.

Най-просто казано, ако приемеш константни 3000 об/ мин за среден работен режим на мотора:

За 100 000 км предимно градско ДВГ е направил 600 милиона оборота.

За 100 000 км извънградско те са 180 милиона оборота.

Ако е автоматик, за 100 000 км - около 120 милиона оборота. Хондовият автомат при 100 км/ч държи мотора на 2000 об/мин.

Това е само работа, а ако тя е отвъд конструкторските препоръки за ползване и обслужване, нещата се усложняват и ресурсът се скъсява. А градското са и чести паления и движение с не загрял мотор. На теб какъв Акорд ще ти се падне, та питаш за ресурс на двигателя ??? Стискам палци да е с извънградски пробег.

Карал съм Акорд автоматици на 60 000 км и на 180 000 км - няма разлика. Сега съм с друг автоматик на 346 000 км - все същата работа.

Когато преди 8 години си търсих комби Акорд 8, си избрах 7-ма генерация фейслифт - ТОВА е комбито, а и моторът е по-непретенциозен.

Да, Акорд 8 е с по-красив интериор и по-модерна (за тогава) външност, но багажникът му е като на хечбек - жертва на модата.

 

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Със сигурност пробега и експлоатацията са много относителни. 

Въпроса ми по-скоро е, дали бензиновите двигатели на Хонда са също толкова издръжливи като на Тойота, и дали си струва да се купи 8-ма генерация за 20-22000 на 200-300000км?

Ясно е, че покупката на автомобил втора ръка е винаги въпрос на късмет на какво ще попаднеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, alex.rashkov написа:

Ясно е, че покупката на автомобил втора ръка е винаги въпрос на късмет на какво ще попаднеш.

Сам си отговаряш с това.

Със сигурност има двигатели на Хонда изкарали повече от посочената от теб Тойота, сигурно е и обратното но, еднозначен отговор на твоя въпрос няма, както няма и еднозначно твърдение че Тойота ще изкара повече от Хонда и обратно. 

Всичко е строго индивидуално и вече ти го посочиха и като примери и като обяснение. Ако караш Тойота-та с кофти масло и го сменяш на 30000 както е в българските представителства, ще има да чакаш да "докара" 500к. Същото ще се случи с Хонда при същите условия, същото и с Алди, и с Вагин и т.н. 

Важното е да проучиш внимателно и да се интересуваш от типични и обичайни проблеми за конкретния модел (за която и да е марка) и да внимаваш за проява на такива, защото всяка марка си има болежки и недостатъци, другото сам си го установил че е на късмет. 

Тук може да ти отговорят 5, 20 или 50 човека, и всеки с известно пристрастие ще ти похвали Хонда по свой си начин, и ти какво, веднага ще си купиш Хонда ли? вероятно не. Моя съвет е да си отделиш малко време и да прочетеш  от този форум за модела, достатъчно добре е сепарирана и систематизирана информацията, тя е от всякакво естество и доста подробна.

Успех с избора!

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът иска статистика. Цифри, които да му кажат, че Хондювските каручки са надеждни. Добре, колега, ето гледай по-надолу. Хонда прави най-надеждните двигатели, само 1 на 344 се чупи/е дефектен (виж картинката по-долу). Тойота е втора в класация. Това обаче е при равни други условия. Нали разбираш, че няма двигател, който ако не го поддържаш или издевателстваш над него да издържи. Поддръжката на един автомобил не е само смяна на масло и само двигателя, има много други неща. Но ако се концентрираме конкретно по двигателя, то избор на правилно масло и начин на шофиране са може би най-важните. Аз например сменям моето масло веднъж годишно (защото правя около 6,000 км на година). Тъй като съм спокоен шофьор, не я настъпвам, но отвреме на време й правя т.нар Italian Tune-Up. Няма да навлизам в подоробности какво е туй, дали е ефективно на модерни двигатели и т.н. Това ме навежда и на втората картинка, Акордеона прави спокойно 500,000 км, специално R20A3 двигателя (който го слагат и на CR-V), (виж втората картинка). Аз живот и здраве мисля, моята да я направя милионник и от Хонда да ми дадат безплатно още един Акорд. :o:D Изписал съм и аз като Million Miles Joe няколко тетрадки с поддръжка и онова, което съм сменял. Само не знам колко години трябва да живея и да я карам, че да стигна въпросния милион, но щом издържливостта ти е приоритет си на правилния път с избора на Акорд. 

Untitled.jpg

Untitled1.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите!

Живот и здраве след три месеца се завръщам от Китай, и тогава се надявам да се похваля, че съм станал собственик на Акорд 8.

Остава да реша дали 2.0 или 2.4.

Четох темите за този избор. Принципно предпочитам 2.4, но ще видим какво ще има на пазара тогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А щом си в Китай, проучи въпроса дали да не си докараш от там. 

Хонда имат 2 фабрики и правят доста модели, като Акордите са SPIRIOR.

Сега, с бума на електромобилите в Чайна, цените на стандартните втора ръка сигурно са доста приемливи.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това е интересна идея, но като цяло за шест години в Китай не съм видял нито един Акорд 8-ма генерация. За сметка на това карат много последните Акорди.

Друг е въпросът, че китайците са в пъти по-неадекватни от западноевеопейците споменати по-горе като култура за поддръжката на автомобила, а да не говорим като шофьори...

С две думи, не бих си взел кола на старо от Китай.

Иначе наистина тук има бум на електрическите автомобили и наистина са много напред. Брутални машини с ускорение ~4 секунди до 100км/ч, 640км пробег, панорамни тавани, огромни дисплеи, и какво ли още не. 

Редактирано от kvd74
Не цитирай предходното мнение. Прочети и правилата на форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друга култура и отношение към живота.

Но като гледам колко дръпнаха напред за 20 години откак бях там - шапка им свалям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги за да не отварям нова тема ,това което ми светна днес за предстояща смяна на маслото ли е или нещо друго ? Нямам си на идея ,защото колата я имам от 6-7 месеца и до сега не ми е светвало.

IMG_20230320_152648.jpg

Редактирано от Suyahoka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подръжка следва да е, смени си езика на английски.

Кога сменя последно масло и колко км. си минал от тогава? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как се сменя езика ?

Последно смених маслото август м.г. на 144000 км ,сега е на 152000.

Сещам се ,че правих опити за нулиране от смяна до смяна чрез клип от Ютюб ,но дали успях не разбрах 

Редактирано от Suyahoka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С езика не мога да ти помогна, но най-вероятно е чрез бутоните на волана през борд компютъра.

Иначе най-вероятно не си нулирал сервизния интервал. 

Какъв ти е режима градско/извънградско и с какво масло си в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От тези изминати 8000 км ,градско са ми 1000-1500 другите са извънградско ,маслото е 5W-30 на Bardahl.

Мотора е 2.4 на газ ,мислих за утре да сменям маслото на Мотул отново 5-30 и пак да се опитам да нулирам за сервиза.Бардала за тези 8000 км ми е загубила около 150-200 г масло 

Редактирано от Suyahoka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наближава някаква подръжка. Вероятно не си нулирал при смяната на маслото. Аз карам с 5W-30 на Bardahl. Моята е дизел, ако има значение и съм много доволен от Бардала. При мен нулирането го правят в Бардал Пловдив. Нямам грижи. При новото масло щеката е на макс, а когато го сменям след 10000 км, щеката е по средата. Незнам колко е това, но факта, че не доливам ме устройва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много сме писали за това ама няма кой да чете. В раздела за осма генерация има поне пет/шест теми за този интервал и как се нулира, търсачката е голяма благинка.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...