seisivan 33 #1 Публикувано 26 Февруари, 2023 Здравейте колеги искам да попитам колко често сменяте въздушен филтър на бензин 2.0? Колата я карам сравнително малко и по книга май пише 60 000км обаче от посещенията ми до тук в сервиз не видях нито един път да е сменян откакто съм я купил- нямам 60 000км но все пак е на 5г и половина....дали да не го сменя извън планово Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #2 Отговорено 26 Февруари, 2023 (Редактирано) Въздушен филтър на 60 хиляди , ако това наистина го пише в книжката значи тея съвсем са се побъркАли! дори и по чистите пътища на Германия това е супер много, да речем че там може 20 - 25 хиляди да изкара но не и повече, а за тук повече от 15 в никакъв случай. А филтъра на купето на колко го сменяш? Редактирано 26 Февруари, 2023 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #3 Отговорено 26 Февруари, 2023 филтъра в купето го смених миналата година последно иначе мисля че всяка година е сменян при инспекция Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 787 #4 Отговорено 26 Февруари, 2023 Принципно филтърът на двигателя се сменя на всяка смяна на масло. Но в общи линии е относително, хубаво е да се преглежда от време на време и ако е видимо замърсен го сменяш, не е голяма философия. Аз така процедирам, тъй като сменям масло на къси интервали, пък и условията, в които се шофира оказват влияние. В градовете е по-замърсено, което означава, че ако се кара предимно градско, се сменя по-често. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1237 #5 Отговорено 26 Февруари, 2023 Аз ги сменям всяка есен когато паднат всички листа от дърветата без значение от пробега и мога да кажа, че не е рано. Винаги този на купето е бил с шумки, листа и какво ли не по него а този на мотора е изглеждал чист но когато сложа новият до него и ги сравня се вижда, че и той е за смяна. Само за протокола да спомена, че отупването на филтъра не върши работа защото това което се е набило вътре по него няма никакъв шанс да излезе, пада само повърхностната пепел. Иначе по инспекция наистина така го дават но това е за тези които въртят по 30/40 хиляди на година а там няма пепел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #6 Отговорено 26 Февруари, 2023 Да, по книжка го дават на 30 хил, обаче и в моята сервизна история пише, че е сменен чак на 57 хил. Иначе пък на купето са го сменяли на всеки 30 хил. Тъпа история Понеже и аз сменям масло на 5-6 хил км аз сменям въздушния на две смени на масло, т.е на 10-12 хил км. Получава се около година и нещо и по състоянието виждам че схемата ми е добра. Вижда се замърсяване, но леко. Ти ако сменяш на 10+ хил км масло си го сменяй всеки път с маслото. Особено ако си в България е задължително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #7 Отговорено 26 Февруари, 2023 (Редактирано) Маслен и въздушен с всяка смян на маслото , при мен на 7-8хил км ,и двата са важни да филтрират. Филтър купе е пък за вашия въздух който дишате, на 10 хил в града и колата ако стои под дърво,е вече леш. Въздушния като спре да филтрира финия силикатен прах попада директно в двигателя и скапва що може. Компромиси за 20 лв,всеки сам преценява дали ще прави с двигателя или своето здраве. Това на 60 хил направо харакири на колата направете. Редактирано 26 Февруари, 2023 от CARPERA 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #8 Отговорено 26 Февруари, 2023 Зависи как и къде карате колите. Преди със сивика, като карах 90% извънградско, въздушният филтър на колата за 10ккм(3 месеца) беше като все едно вчера сложен, та взех през 25-30 да го сменям. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #9 Отговорено 26 Февруари, 2023 В "белите" страни също може да се удължи интервала. Точно онзи ден гледах сравнения на замърсеността на въздуха, при нас е ужас. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 787 #10 Отговорено 26 Февруари, 2023 преди 29 минути, CARPERA написа: Въздушния като спре да филтрира финия силикатен прах попада директно в двигателя и скапва що може. И как точно става този номер? Филтърът има определена заложена пропускливост(пори) измервана в микрони, всяка една частица с размери над тези 'микрони' се улавя и задържа, а всяка под, се пропуска. Колкото повече е 'работил' филтърът, толкова повече големи частици е задържал, респективно повече пори са се запушили или драстично са намалили пропускливоста си(микроните), тоест филтърът е станал по-резистентен към по-малки частици, към които се отнася и 'въздухът'. Тоест на колкото повече километри е филтърът, толкова по-малко въздух пропуска, което няма нищо общо с никаква прах и замърсявания в двигателя. Този силикатен прах, тоест финни прахови частици, се 'лекуват' с качествени филтри. А филтрите се сменят, за да може двигателя да работи с оптимална гориво-въздушна смес. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #11 Отговорено 27 Февруари, 2023 Ще го сменя тези дни сам, няма да чакам смяната на маслата. Погледнах, че се сменя много лесно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 475 #12 Отговорено 27 Февруари, 2023 Най-доброто решение. Ако не ти е сменян 60 хил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kongsklide 23 #13 Отговорено 27 Февруари, 2023 На 30к се сменя въздушния филтър! Така пише и в ръководството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AzSum 185 #14 Отговорено 28 Февруари, 2023 Аз го сменям заедно с маслата на всеки 8-10к. Освен това не струва пари и сигурно е нещото, което се сменя най-лесно в тази кола. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове