Jump to content
MonsterOOD

Прекъсва/хълца - CRV 2016 фейс - 2.0 (R20A9)

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

моля за съвет, колата е CRV 2016 фейслифт с мотор 2000 кубика 155 коня R20A9. Проблема ми е следния: като натисна леко газта да успорявам има едно придърпване на около 2000 обороти, почти винаги го прави на 2-ра, 3-та предавка и т.н.. Понякога го усещам и на по високи обороти. Не го прави или поне не го усещам ако ускорявам по агресивно! Направих реглаж на клапаните, смених свещите, почистих дросела. Грешки няма. В бултрако ми направиха адаптация на дросела след всичките процедури и не намериха никаква неизправност. Не съм я закачал на живи данни, защото нямам такава възможност за сега. Съмнявам се някоя бобина да не се дъни, за това съм замислил да закупя 4-ри нови и да сменя и тях. Според вас от какво може да е? Мотора е на 38000 км.! Евентуално датчика за позиция на педала на газта??? Всякакъв съвет е добре дошъл. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Провери EGR клапана и пътищата му. В миналото съм попадал на подобен проблем при Accord-ите.

Ето една стара статия по въпроса - КЛИК

 

Цитат от статията:

"We’ll start with the four-cylinder Accord engines. While there have been some reports of problems with the Civic, problems with the Accord have been the most prevalent. Driveability complaints are more common than check engine lights on these models through the ‘90s. What you’ll be faced with is a stumble complaint, which is actually a misfire at part-throttle, that’s most prevalent on initial acceleration when the EGR valve is commanded to open. It feels almost like a bad wire and happens just when you’d expect a secondary ignition problem — part-load acceleration.

 

The cause of the misfire is an excess of recycled exhaust gasses in one or more cylinders. The cause of this excess flow is actually plugged passages in the manifold leading to the other cylinders. When there is no flow to those cylinders, the remaining cylinders receive all the exhaust gasses, which cause the miss"

 

Изключваш EGR-a и пробваш дали ще прекъсва пак. Подготви се, че ще ти хвърли код за грешка, която после ще трябва да изчистиш.

Ако не прекъсва - имаш заподозрян виновник.

 

Поздрави!

Редактирано от emod
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, MonsterOOD написа:

Евентуално датчика за позиция на педала на газта???

Датчикът би вкарал колата в авариен режим или най-малкото ще запише грешката, дори и да излезе от него след рестарт. Гледал съм го този филм.

 

Това, което е предположил @emod е по-добър вариант.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега слезнах до колата и изгасих EGR-а. Запалих позагря двигателя, дръпнах я напред-назад, но чека не светна :wacko:. След работа като се прибирам ще видя какво ще стане и ще пиша за резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не свети веднага при 2.0  ще светне след десетина км, детонационният датчик ще го хване и тогава ще ти светне чека. Но смисъла е не да гледаш чека а да видиш при изключен ЕГР дали пак прекъсва, аз се съмнявам (виждал съм го маят как изглежда, на 117 000 го почистих нищо, че си беше като нов) по скоро правилно си се насочил към бобина но всичко е възможно. Казваш, че си сменил свещите, електрода на четирите еднакво ли изглеждаше... ако да може някой кабел, реле и какво ли още не. Ще се наложи да чакаш да се влошат нещата и да почне да го прави по често и даже постоянно и тогава ще го хванеш иначе ще сменяш до без край.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, вчера като се прибирах, от офиса до вкъщи са ми 35 км. чека не светна, но пък прекъсванията ги нямаше (проверих през диагностиката имаше записана грешка). Реших днес като пътувах към офиса да оставя EGR-а изключен да съм сигурен, че няма прекъсвания и наистина не усетих такива. Чека си светна днес :) В момента го включих и изчистих грешката! Събота ще го сваля и изчистя хубаво. Дано съм решил проблема.

 

По темата свещи, да, всички свещи бях чисти, перфектно горяли с еднакво разстояние между електродите. Даже помислих, че са нови :) Но така и така имах нови такива, та ги смених. Старите съм ги прибрал.

 

Благодаря Ви за помоща и насоките! Ще пиша отново след няколко дена като покарам с изчистен EGR, за да ъпдейтна дали проблема е решен и да съм полезен на някой друг!

 

Поздрави и хубав ден!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал колегата EGR и пътищата му не ги пропускай,само клапана е половин работа.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За клапана мисля, че със шпрей за карбуратори и една четка, ще се справя. За пътищата как се чистят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те ще бъдат чисти, само леко опушени (при бензина е така) то и клапана така ще изглежда с лек нагар. Четката за зъби и спрея за карбуратори ще свършат чудесна работа. Щракни една две снимки ще са от полза за всички. Казваш, че се е записала грешка преди да светне чека а помниш ли с кой номер излезна?

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Ще направя няколко снимки на процеса. За грешката ще изключа пак EGR-a да я получа и да я снимам и нея за протокола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

както обещах ето снимков материал за процеса:

1. Позиция на EGR клапана

EGR_position.png

 

2. Развиват се двете гайки

32932776_EGR_.thumb.png.51d458b983668ee3f90aa4f2cce76429.png

 

3. Клапана преди да го почистя

485361681_EGR_.thumb.png.5b89ea8edc6688b52a10a4f03d612c9c.png

 

4. Почистен клапан

771845166_EGR_.thumb.png.451612018e37601a098b8bd9b2326473.png

 

В резуме, нещата бяха ок за 50-60 км, и отново започнаха същите прекъсвания/предърпвания.

 

П.С. Не снимах само грешката...

 

Други идеи, или някъде не съм направил нещо както трябва...

Редактирано от MonsterOOD
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MonsterOOD

Понеже не си писал, да попитам:

Как точно почисти клапана? Имам предвид - раздвижи ли самия клапан, почисти ли леглото му (дето затваря) или само го напръска и почисти "външно"? Ако си почиствал около леглото - забеляза ли проблем с движението на клапана? Някакво задържане?

За да стане ясно какво имам предвид, хвърли едно око на това видео - КЛИК (то е за Civic, 2014, но върши работа, според мен :) ).

 

Друго, което съм се сетил - предполагам имаш Econ бутон. Включен ли е? Ако, Да, изключи го и пробвай дали проблемът продължава.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@emod

 

Почистих го външно с четка и шпрей за карбуратори, не съм му подавал захранване, за да се отвори клапана. Хвана ме страх да не го прецакам. Явно нищо не съм почистил :( Ще се сваля наново...

Екон опцията не я ползвам. Нищо не спестява, даже харчи повече, защото склопява мотора.

  • Харесвам 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно чистенето:

Вместо да му подаваш захранване, може внимателно да пробваш да го издърпаш с подходящи клещи. Дръж клапана по възможност изправен - в положението, в което се монтира на мотора, за да не потече мърсотия навътре по стъблото на клапана към компонентите му за управление.

Огледай, напръскай и почисти всяка мърсотия, до която се добереш. Дано това помогне, макар че като гледам снимките клапанът е чист.

Обърни внимание на движението на клапана - трябва да е гладко, без задържане.

Ако искаш да го тестваш - тогава вече му подай захранване.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

вчера отново го свалих и успях с нокът/пръст да издърпам/отворя клапана. Движеше се супер мазно без никакво съпротивление. Почистих го добре макар, че светеше вътре. Резултата е същият, симптомите останаха. Мисля да си направя експеримент да запуша една от тръбите, така че да не минават изгорели газове към смукателя. В същото време почвам да мисля и за смяна на бобините...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези тръби пробвай да вкараш накакъм бял парцал на нещо премерно тел но да не остане вътре,да видиш те чисти ли са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@carpera всичко е чисто, имаше съвсем малко мръсно, но това по никакъв начин не е проблем. Та търсене на решението на проблема продължава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Markony прав си! Тъпото е, че исках от Бултрако да потърсят причината за проблема и ме закачиха на диагностика. (Колата я купих от тях!!!). Тя не показа нищо и от там ми казаха всичко е наред и е в норми. След като почистих дросела, реглаж на клапани и трябваше да се адаптира клапата, от Бултрако ми казаха ма тя си е адаптирана. Поредното ходене там, като им казах изрично, искам адаптация на дросела, си платих 108 лв., но я направиха и всичко си заспа с плаващите оборотите по инерция, но прекъсването остана. Отново обясних, защо съм направил всичките по горе процедури и те отново ми казаха всичко е точно! Не пожелаха да ми направят живи данни нямали време. За самата адаптация нямам думи. Пуснаха я на работещо парно, с пусната музика и други консумации. И резултата е, че след адаптацията ми се появиха леките вибрации на празен ход. Преди това нямаше такива.  Не знам къде да ида и да ми се обърне внимание. Плащам си, а никой неще да ми вземе парите и да ми реши проблема. За това се опитвам сам да се справя с проблема с ваша помощ :(

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и други сервизи в София, може да пробвате с препоръчаните в раздела (вкл. и от мен).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, MonsterOOD написа:

@Markony прав си! Тъпото е, че исках от Бултрако да потърсят причината за проблема и ме закачиха на диагностика. (Колата я купих от тях!!!). Тя не показа нищо и от там ми казаха всичко е наред

За БТ сме коментирали много ,включително и аз. Неадекватна политика, лошо обслужване,не си задържат добрите кадри ,на загуба са повече от 5 години и т.н.Измами със сертифицирани автомобили,,,,Взеха пример от Апостолов как се правят бързи кинти.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, кола на толкова километри да създава такива проблеми. А съм на косъм да поръчам такава и на малко километри, защото очаквам да е здрава и да не се занимавам с нея, че ми писна от таралясници :(

 

Ще следя темата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MonsterOOD  Колега как се развиват нещата при теб, ако може довърши си темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо повече не съм правил. Искам да видя дали като се затопли ще остане проблема. Чакам да се влошат нещата и тогава пак ще ровя. Ще ви държа в течение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Май реших проблема!

 

От дума на дума с едни другари, открихме, че има следи от прескачала искра по свещите. Та почистих добре бобините от вътре и самите свещи по керамиката. Напръсках хубаво там където прави контакт бобината и свеща с контактен шпрей и за момента (вече 100+ км.) няма следи от гадното прекъсване.

 

Направи ми още нещо впечатление което не знам дали е дефект или фичър. На диагностика в реално време, алтернатора си бъска 14.3-4 V, но от време на време не зарежда акумулатора и напрежението пада на 12.6 V. Не знам дали това е с цел екология, да не зарежда постоянно акумулатора или нещо е бъгнало. Ако някой има повече инфо моля да сподели дали и при вас е така. Благодаря.

Редактирано от MonsterOOD
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Система за зареждане Honda ELD В началото на 1990 г. Honda започна да използва двустепенно електронно откриване на натоварването (ELD) управление на генератора. Вътрешният регулатор на напрежението на генератора ще контролира изхода при 12,6 волта (нисък товар) или 14,5 (висок товар) Тези системи може да показват ниска мощност на зареждане, докато превозното средство не се движи по пътя! Устройството ELD следи потока на усилвателя, за да определи условията на натоварване на превозното средство. PCM използва данни от ELD, обороти на двигателя, скорост на превозното средство, температура на охлаждащата течност, температура на въздуха и т.н., за да решите дали генераторът да работи при 12,6 волта, или при 14,5 волта.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така работи алтернатора да. И аз бях тръгал да правя ремонти, докато не разбрах за тази система. На пуснати фарове би трябвало да ти държи постоянно високото напрежение.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...