knight3r 10 #1 Публикувано 19 Декември, 2022 Добро утро колеги! Става въпрос за Акорд 2.2 дизел комби - тресе при скорост между 100 и 120 км/ч. Вибрациите са почти минимални, но не приятни. По колата са сменени - дискове/накладки, гуми и 4 на скоро балансирани джанти. Полуоска? Ако е полуоска, как точно може да бъде проверена? Благодаря и успешен ден на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #2 Отговорено 19 Декември, 2022 Обикновено страдат от дясно вътрешно каре. Ако ще сменяш само оригинал. Всичко афтърмаркет е ментак. Ще слагаш и ще сменяш много бързо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #3 Отговорено 19 Декември, 2022 6 minutes ago, Ceco85 said: Обикновено страдат от дясно вътрешно каре. Ако ще сменяш само оригинал. Всичко афтърмаркет е ментак. Ще слагаш и ще сменяш много бързо. Може ли линк към частта? Между другото, колата е с десен волан, понеже съм във Великобритания (незнам дали има значение от коя страна е волана). Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 125 #4 Отговорено 19 Декември, 2022 Аз бих проверил отново баланса на гумите.. В някой друг сервиз. Имах същия случай при смяната от летни на зимни. Уж ми я балансираха, но се оказа че не са се справили добре. Минах през друг баланс и всичко заспа.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #5 Отговорено 19 Декември, 2022 31 minutes ago, petko_z said: Аз бих проверил отново баланса на гумите.. В някой друг сервиз. Имах същия случай при смяната от летни на зимни. Уж ми я балансираха, но се оказа че не са се справили добре. Минах през друг баланс и всичко заспа.. Аз балансирах всичко 2 пъти и накрая сложих джанти и гуми от на приятел колата, която няма вибрации. Със сигурност е нещо друго с изключение на джанти, гуми, дискове, накладки или спирачни апарати. Всичко е ревизирано и обслужено както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
petko_z 125 #6 Отговорено 19 Декември, 2022 Да .. тогава ще е друго, щом сте изчерпали тези варианти.. От вътрешно каре се оплакват доста хора.. Но вибразиите се усещат предимно когато автомобила ускорява.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #7 Отговорено 19 Декември, 2022 3 minutes ago, petko_z said: Да .. тогава ще е друго, щом сте изчерпали тези варианти.. От вътрешно каре се оплакват доста хора.. Но вибразиите се усещат предимно когато автомобила ускорява.. При ускорение няма проблем, само при задържане на една и съща скорост..На свободна по инерция също ги има (незнам дали има значение това). И за жалост не попадам на читав сервиз, защото 3-ма "майстора" карат колата и не установяват проблем. А вибрацийте ги има, минимални, но супер не приятни за човек като мен, който прекарва много време в колата, защото пътувам доста почти ежедневно. Под 100 км/ч няма вибрации - в момента който стрелката надмине 100 и моментално започват да се усещат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #8 Отговорено 19 Декември, 2022 Виж си шарнирите и накрайниците. Обикновено карето тресе при Ускорение между 80-100км/ч. Вдигни ги и освободи от скорост. Би трябвало да не го усещаш, ако е каре. Аз имах случай да ми тресе волана при спиране. Оказа се горен шарнир, а на предната кола волана ми се местише наляво при ускорение и надясно при спиране. Тогава беше долен шарнир. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #9 Отговорено 20 Декември, 2022 14 hours ago, Ceco85 said: Виж си шарнирите и накрайниците. Обикновено карето тресе при Ускорение между 80-100км/ч. Вдигни ги и освободи от скорост. Би трябвало да не го усещаш, ако е каре. Аз имах случай да ми тресе волана при спиране. Оказа се горен шарнир, а на предната кола волана ми се местише наляво при ускорение и надясно при спиране. Тогава беше долен шарнир. Много интересно..днес го тествах това нещо и няма тресене нито при ускорение, нито на свободнам между 80 и 100 км/ч. Тресенето се появява веднага щом стрелката надмине 100 км/ч не зависимо дали съм на скорост или на свободна.. Изглежда трябва да започна да сменям част по част, докато не се отстрани това нещо.. Много не приятна ситуация, особено когато неможе да се диагностицира директно.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #10 Отговорено 20 Декември, 2022 преди 48 минути, nikolay.vardolov написа: не може да се диагностицира директно Може, ама трябва да знаеш, как. Тази тема е точно такава Намираш някой сервиз, където ще могат да направят такава проверка. Не е задължително точно с такъв уред, просто да знаят, какво и как да направят. Иначе да, и аз залагам, че проблемът е в гуми, джанти, окачване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 120 #11 Отговорено 20 Декември, 2022 (Редактирано) Аз имах тресене, което се оказа от лош баланс. Много хора си мислят, че щом някой прави баланс, значи всичко е точно. Не е така и го разбрах от личен опит. Трябва да се намери точния сервиз, иначе ядове. Повечето балансьори са с лоши машини и не влагат сърце в работата си. Когато попаднах на точния човек, видях разликата и те беше космическа. Редактирано 20 Декември, 2022 от Ivan B грешка 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #12 Отговорено 20 Декември, 2022 43 minutes ago, Ivan B said: Аз имах тресене, което се оказа от лош баланс. Много хора си мислят, че щом някой прави баланс, значи всичко е точно. Не е така и го разбрах от личен опит. Трябва да се намери точния сервиз, иначе ядове. Повечето балансьори са с лоши машини и не влагат сърце в работата си. Когато попаднах на точния човек, видях разликата и те беше космическа. Абсолютно съм съгласен с вас. Оригинално колата е с Тайп С 18 цола джанти, които минаха баланс 3 пъти в 3 сервиза - тресенето не изчезна. След това взех оригинални 17ки с 4 чисто нови гуми, минах баланс - тресенето си беше АБСОЛЮТНО същото. Следващата стъпка беше дискове, накладки и ревизия на спирачните апарати - пак същото.. филма е голям при мен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #13 Отговорено 21 Декември, 2022 (Редактирано) Окей, значи изолираш проблема малко по малко. Щом си сменял джантите, значи не е от тях. Щом на свободна тресе, значи и карето няма да е. Нещо, което е свързано с гумите са шарнирите и накрайниците. Нека някой да ги види. Може някой леко да е тръгнал и да има лек луфт и от там ти променя наклона на някоя гума и при висока скорост да започва да играе по луфта на шарнира, затова да се появява вибрация. Просто предположение. Погледни ги. Редактирано 21 Декември, 2022 от Ceco85 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #14 Отговорено 12 Януари, 2023 Ъпдейт: Смених лява (къса) полуоска. Вибрациите при скорост над 120км/ч изчезнаха, но тези от 100 до 120 останаха (не толкова чувствителни, колкото бяха със старата полуоска). Сега мисля, че е ред на накрайници и шарнири, защото излгежда решението на проблема ще е проба - грешка. Ще пиша като сменя и тях какви са резултатите. Приятен ден на всички! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #15 Отговорено 15 Януари, 2023 (Редактирано) Ъпдейт: Нито накрайници, нито шарнири отстраниха проблема. Направих нов тест (неволно) и установих, че на по - високи обороти вибрациите изчезват почти напълно. На пример вместо 110км/ч на 6-та предавка, карах със същата скорост обаче на 5-та предавка - вибрациите изчезнаха при по - ниската предавка, понеже оборотите са около 2500 с тази скорост. Подозирам, че е от тампоните по мотора, които проучвам в момента и най - вероятно ще сменя идните седмици. Редактирано 15 Януари, 2023 от nikolay.vardolov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6162 #16 Отговорено 15 Януари, 2023 При мен поне се оказа от тях. Виж тази тема: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #17 Отговорено 20 Април, 2023 @nikolay.vardolov Здравей, Исках да попитам има ли развитие по твоя случай, защото и при мен се очертава подобна одисея. На първо време ходих на баланс на гуми в Бултрако, но не помогна много. Вибрациите се усещат най-много на 100 км. независимо дали давам газ или намалявам и то на определена настилка - предимно от по-новия асвалт като например автомагистрала Люлин или някои участъци на околовръстното и цариградско. Имам и друг въпрос - кои сервизи за баланс на гуми ползвате вие, искам да имам алтернатива на Бултрако за всеки случай. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
knight3r 10 #18 Отговорено 20 Април, 2023 Здравей колега. Няма никакво развитие, смених всичко + полуоските и вибрациите още си ги има. Останаха ми само тампоните на мотора, но немога да намеря от къде да си купя на по - читави цени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #19 Отговорено 20 Април, 2023 Всичкото включва ли вътрешните карета ?Така правят те при около 100км като имат лек луфт -моя майстор така каза ,и при мене има съвсем леки вибрации на тези километри . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #20 Отговорено 20 Април, 2023 @nikolay.vardolov Дано се намери решение. @borko 30 Днес говорих с 2ма майстори от различни сервизи, според които ако е вътрешно каре би трябвало да се прояви над 70 км и то при ускорение. Според тях в моя случай са по-скоро гуми и единият ми препоръча да направя динамичен баланс в Полмо Авто - само те имали подобна машина. Ще пробвам там, ако не ще проверявам карета и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #21 Отговорено 20 Април, 2023 Размени си предните със задните гуми с джантите .Виж как ще се държи колата . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #22 Отговорено 20 Април, 2023 Това го направиха в Бултрако, след което имам чувството, че в определени участъци, където вибрациите с появяваха, спряха. Но като цяло все още има вибрации, които не са ми комфортни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #23 Отговорено 20 Април, 2023 Значи не е от гумите .Старата ми хондела англичанка имаше луфт на десния шенкел с лагера -имаше подобни вибрации ,докато измислим как да го оправим иииии катастрофирах фатално .Намери печен майстор по тая част -той ще хване къде има луфт . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondafan84 1 #24 Отговорено 20 Април, 2023 Мерси за препоръката, ще гледам всички варианти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове