Jump to content
Dp217&

Гори масло

Recommended Posts

Здравейте, наскоро си закупих Honda Civic 2007 дизел 140кс. Type S. Смених маслото със всички филтри и съм изминал около 2600км, и днес реших да погледна маслото и то беше малко след минимума. Въпроса ми е нормално ли е това, и ако не е какъв може да е проблема(няма течове никъде). Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е нормално за тези километри да изхарчи толкова масло, но зависи какво е било първоначалното ниво след смяната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 minutes ago, inspektora said:

По принцип не е нормално за тези километри да изхарчи толкова масло, но зависи какво е било първоначалното ниво след смяната.

Беше почти малко под макса, да речем един пръст а сега е един пръст над минимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест с колко милиметра е спаднало нивото? Колега, изразявай се по-ясно и точно, ако искаш да получиш адекватен отговор. С тези пръсти нищо не се разбира.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво масло сложи колега може ли да снимаш тубата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Dp217& написа:

Беше почти малко под макса, да речем един пръст а сега е един пръст над минимума.

Въпросът ти е сериозен, така че спазвай постулатите за мерене на нивото, а не го "карай през пръсти"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко не разбрах колко е изгорила масло, но предполагам, че е около 700гр за 2600км. Това си е над 2-3 литра от смяна до смяна на маслото. За мен е доста въпреки, че по книжка казват, че може да харчи до литър на 1000км (безумно). Моята е бензин, но веднъж случих на кофти масло и изгори около литър за 4к км. Веднага след това го смених. В момента е на 190к км и харчи около 600-800гр на 10к основно градско.

Редактирано от revenue

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dp217&

Колегата явно няма време де следи темата и не го интересува това харчене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така е подхваната темата за харча на масло на Сивиците 8ма ген. ,(1,8 бензин) та да си изкажа и аз болката пък, който има опит да даде мнение. За 5К Yacco Lube GDI 5/30 се наложи да долея литър още. След много ровене тук се спрях на Равенол SSV 0/30, при което за 7К вече съм долял 2 литра. Двигателя ли е чао или нещо бъркам с маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, моята е 1.4 IVitek,100 коня,втора смяна с ЕНЕОС 5W30, колкото сипя, толкова изливам, градско се кара , повече студена в тези месеци, не знам дали е от маслото, но се държи прилично.https://oilgroupbg.com/eneos-5w-30/eneos-premium-hyper-multi-5w-30-4-литра.html, ето го от тук го вземам, цена приятна и качество също.Поздрави от Търново.

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

#Simeto

Моята FR-V е със същият двигател=> На 260К реални, и не лапа ... От 0w20, 5W20 и 5w30... Не пипа!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с какво масло я караш, остави визкозитета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.01.2023 г. at 23:03, Simeto написа:

харча на масло на Сивиците 8ма ген. ,(1,8 бензин)

 

Има подобна тема за CRV-III 2.0 с двигател R20, който е от същата серия като твоя R18. Преди всичко, нека не намесваме други серии двигатели - те си имат техни специфики.

Ако приемем, че цялата серия R има сходни проблеми, ето какво съм установил след четене на форуми, дискусии със собственици и разпитване на майстори:

1. Маслото, стига да не е съвсем сбъркано като спецификация или да е фалшиво, има малко отношение към харча. Не се заблуждавай, че със сипване на "правилното" масло разходът ще изчезне. Или да сипеш 10W-50 и да обясняваш "не го пипа". До момента си наливал хубави масла, не е в тях проблемът.

2. R20 има нормален разход на масло, когато се кара във високи обороти - примерно над 4 000. В зависимост от годината на производство/партидата разходът може да е по-голям, по-малък или незабележим. Може би и R18 е така.

Обърни внимание, че в много дискусии хората не уточняват как карат. При градско шофиране сигурно няма да изхарчи и грам. Магистрално, ако караш спокойно и пъплиш по баирите, също може да не видиш разход. Хора, идващи от дизел, се качват на бензинова хонда и се ужасяват да раздадат малко обороти.

3. Сега, гори ли масло при градско шофиране - имаш проблем. Първо се проверява за течове (семеринги, о-пръстени).

При големия брат R20 се наблюдава проблем със сегментите. Отново, засяга определени години и партиди, но го има достатъчно често. Практиката в Европа и БГ да се налива гъсто масло (>=5W-40) и да се сменя през 15-20 хил. км. допълнително влошава нещата - даже някои я изтъкват като първопричина.

Тоест, ако гори масло при спокойно каране, ако пуши или има омасляване на свещи и т.н. вече можем да говорим за проблем.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за обстойния отговор. :) 

В никакъв случай не мога да кажа, че я "тормозя" колата, нито в града, нито извънградско. не обичам да чувам двигателя как работи....рядко минава на 4 000 оборота. Скоро ще я вкарвам за смчна на масло и консумативи, свещи мисля да сменя и ще ги накарам да погледнат гореспоменатите от теб възможности. По двигателя няма видими течове, не пуши, работи равномерно и тихо.

И да....гори масло при градско шофиране :( 

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Simeto написа:

А с какво масло я караш, остави визкозитета

Ravenol, Petro Canada, Motul, Shell Helix Ultra, Honda Original... Но, както е посочил колегата по-горе, начинът на каране ми е спокоен, и по магистралата не вдигам повече от 130 км/ч....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно при мен има проблем....дано не са сегменти

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си сбъркал с маслата!

За съжаление най-честият проблем са запекли сегменти.

Минимум 90% от новия внос са така. Литър на 5к не навява за по-тежък проблем като надрани цилиндри, например. Така, че един ремонт при кадърен механик ще му даде още най-малко 200к на тоя двигател без проблеми.

Да, малко финансов разход е, но не е драма и си заслужава. После ще те радва дълги години.

Звънни на fenabg или Markony за консултация.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/31/2023 at 7:35 AM, note said:

 

Има подобна тема за CRV-III 2.0 с двигател R20, който е от същата серия като твоя R18. Преди всичко, нека не намесваме други серии двигатели - те си имат техни специфики.

Ако приемем, че цялата серия R има сходни проблеми, ето какво съм установил след четене на форуми, дискусии със собственици и разпитване на майстори:

1. Маслото, стига да не е съвсем сбъркано като спецификация или да е фалшиво, има малко отношение към харча. Не се заблуждавай, че със сипване на "правилното" масло разходът ще изчезне. Или да сипеш 10W-50 и да обясняваш "не го пипа". До момента си наливал хубави масла, не е в тях проблемът.

2. R20 има нормален разход на масло, когато се кара във високи обороти - примерно над 4 000. В зависимост от годината на производство/партидата разходът може да е по-голям, по-малък или незабележим. Може би и R18 е така.

Обърни внимание, че в много дискусии хората не уточняват как карат. При градско шофиране сигурно няма да изхарчи и грам. Магистрално, ако караш спокойно и пъплиш по баирите, също може да не видиш разход. Хора, идващи от дизел, се качват на бензинова хонда и се ужасяват да раздадат малко обороти.

3. Сега, гори ли масло при градско шофиране - имаш проблем. Първо се проверява за течове (семеринги, о-пръстени).

При големия брат R20 се наблюдава проблем със сегментите. Отново, засяга определени години и партиди, но го има достатъчно често. Практиката в Европа и БГ да се налива гъсто масло (>=5W-40) и да се сменя през 15-20 хил. км. допълнително влошава нещата - даже някои я изтъкват като първопричина.

Тоест, ако гори масло при спокойно каране, ако пуши или има омасляване на свещи и т.н. вече можем да говорим за проблем.

Здравей ,моето предно CR-V 3-2008 гореше масло като побъркано.2000к-2.5 литра.Винаги е карана с кастрол синтетика 5-30.Колата е купена на 160 000 с един собственик и пълна Хонда сервизна история.Аз я карах мъжката още 80 000.Така че и аз подозирам проблем със сегментите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...