Dp217& 0 #1 Публикувано 18 Декември, 2022 Здравейте, наскоро си закупих Honda Civic 2007 дизел 140кс. Type S. Смених маслото със всички филтри и съм изминал около 2600км, и днес реших да погледна маслото и то беше малко след минимума. Въпроса ми е нормално ли е това, и ако не е какъв може да е проблема(няма течове никъде). Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #2 Отговорено 18 Декември, 2022 По принцип не е нормално за тези километри да изхарчи толкова масло, но зависи какво е било първоначалното ниво след смяната. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dp217& 0 #3 Отговорено 18 Декември, 2022 8 minutes ago, inspektora said: По принцип не е нормално за тези километри да изхарчи толкова масло, но зависи какво е било първоначалното ниво след смяната. Беше почти малко под макса, да речем един пръст а сега е един пръст над минимума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #4 Отговорено 18 Декември, 2022 Тоест с колко милиметра е спаднало нивото? Колега, изразявай се по-ясно и точно, ако искаш да получиш адекватен отговор. С тези пръсти нищо не се разбира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 18 Декември, 2022 Какво масло сложи колега може ли да снимаш тубата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #6 Отговорено 18 Декември, 2022 Преди 6 часа, Dp217& написа: Беше почти малко под макса, да речем един пръст а сега е един пръст над минимума. Въпросът ти е сериозен, така че спазвай постулатите за мерене на нивото, а не го "карай през пръсти"! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
revenue 32 #7 Отговорено 24 Декември, 2022 (Редактирано) Малко не разбрах колко е изгорила масло, но предполагам, че е около 700гр за 2600км. Това си е над 2-3 литра от смяна до смяна на маслото. За мен е доста въпреки, че по книжка казват, че може да харчи до литър на 1000км (безумно). Моята е бензин, но веднъж случих на кофти масло и изгори около литър за 4к км. Веднага след това го смених. В момента е на 190к км и харчи около 600-800гр на 10к основно градско. Редактирано 24 Декември, 2022 от revenue Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #8 Отговорено 25 Декември, 2022 @Dp217& Колегата явно няма време де следи темата и не го интересува това харчене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #9 Отговорено 28 Януари, 2023 Така и така е подхваната темата за харча на масло на Сивиците 8ма ген. ,(1,8 бензин) та да си изкажа и аз болката пък, който има опит да даде мнение. За 5К Yacco Lube GDI 5/30 се наложи да долея литър още. След много ровене тук се спрях на Равенол SSV 0/30, при което за 7К вече съм долял 2 литра. Двигателя ли е чао или нещо бъркам с маслото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #10 Отговорено 28 Януари, 2023 (Редактирано) Здравей колега, моята е 1.4 IVitek,100 коня,втора смяна с ЕНЕОС 5W30, колкото сипя, толкова изливам, градско се кара , повече студена в тези месеци, не знам дали е от маслото, но се държи прилично.https://oilgroupbg.com/eneos-5w-30/eneos-premium-hyper-multi-5w-30-4-литра.html, ето го от тук го вземам, цена приятна и качество също.Поздрави от Търново. Редактирано 1 Февруари, 2023 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #11 Отговорено 28 Януари, 2023 #Simeto Моята FR-V е със същият двигател=> На 260К реални, и не лапа ... От 0w20, 5W20 и 5w30... Не пипа! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #12 Отговорено 30 Януари, 2023 А с какво масло я караш, остави визкозитета Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 401 #13 Отговорено 31 Януари, 2023 На 28.01.2023 г. at 23:03, Simeto написа: харча на масло на Сивиците 8ма ген. ,(1,8 бензин) Има подобна тема за CRV-III 2.0 с двигател R20, който е от същата серия като твоя R18. Преди всичко, нека не намесваме други серии двигатели - те си имат техни специфики. Ако приемем, че цялата серия R има сходни проблеми, ето какво съм установил след четене на форуми, дискусии със собственици и разпитване на майстори: 1. Маслото, стига да не е съвсем сбъркано като спецификация или да е фалшиво, има малко отношение към харча. Не се заблуждавай, че със сипване на "правилното" масло разходът ще изчезне. Или да сипеш 10W-50 и да обясняваш "не го пипа". До момента си наливал хубави масла, не е в тях проблемът. 2. R20 има нормален разход на масло, когато се кара във високи обороти - примерно над 4 000. В зависимост от годината на производство/партидата разходът може да е по-голям, по-малък или незабележим. Може би и R18 е така. Обърни внимание, че в много дискусии хората не уточняват как карат. При градско шофиране сигурно няма да изхарчи и грам. Магистрално, ако караш спокойно и пъплиш по баирите, също може да не видиш разход. Хора, идващи от дизел, се качват на бензинова хонда и се ужасяват да раздадат малко обороти. 3. Сега, гори ли масло при градско шофиране - имаш проблем. Първо се проверява за течове (семеринги, о-пръстени). При големия брат R20 се наблюдава проблем със сегментите. Отново, засяга определени години и партиди, но го има достатъчно често. Практиката в Европа и БГ да се налива гъсто масло (>=5W-40) и да се сменя през 15-20 хил. км. допълнително влошава нещата - даже някои я изтъкват като първопричина. Тоест, ако гори масло при спокойно каране, ако пуши или има омасляване на свещи и т.н. вече можем да говорим за проблем. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #14 Отговорено 31 Януари, 2023 (Редактирано) Благодаря за обстойния отговор. В никакъв случай не мога да кажа, че я "тормозя" колата, нито в града, нито извънградско. не обичам да чувам двигателя как работи....рядко минава на 4 000 оборота. Скоро ще я вкарвам за смчна на масло и консумативи, свещи мисля да сменя и ще ги накарам да погледнат гореспоменатите от теб възможности. По двигателя няма видими течове, не пуши, работи равномерно и тихо. И да....гори масло при градско шофиране Редактирано 1 Февруари, 2023 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka0007 204 #15 Отговорено 31 Януари, 2023 Преди 16 часа, Simeto написа: А с какво масло я караш, остави визкозитета Ravenol, Petro Canada, Motul, Shell Helix Ultra, Honda Original... Но, както е посочил колегата по-горе, начинът на каране ми е спокоен, и по магистралата не вдигам повече от 130 км/ч.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Simeto 1 #16 Отговорено 31 Януари, 2023 (Редактирано) Явно при мен има проблем....дано не са сегменти Редактирано 1 Февруари, 2023 от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #17 Отговорено 31 Януари, 2023 Не си сбъркал с маслата! За съжаление най-честият проблем са запекли сегменти. Минимум 90% от новия внос са така. Литър на 5к не навява за по-тежък проблем като надрани цилиндри, например. Така, че един ремонт при кадърен механик ще му даде още най-малко 200к на тоя двигател без проблеми. Да, малко финансов разход е, но не е драма и си заслужава. После ще те радва дълги години. Звънни на fenabg или Markony за консултация. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VSB 2 #18 Отговорено 3 Февруари, 2023 On 1/31/2023 at 7:35 AM, note said: Има подобна тема за CRV-III 2.0 с двигател R20, който е от същата серия като твоя R18. Преди всичко, нека не намесваме други серии двигатели - те си имат техни специфики. Ако приемем, че цялата серия R има сходни проблеми, ето какво съм установил след четене на форуми, дискусии със собственици и разпитване на майстори: 1. Маслото, стига да не е съвсем сбъркано като спецификация или да е фалшиво, има малко отношение към харча. Не се заблуждавай, че със сипване на "правилното" масло разходът ще изчезне. Или да сипеш 10W-50 и да обясняваш "не го пипа". До момента си наливал хубави масла, не е в тях проблемът. 2. R20 има нормален разход на масло, когато се кара във високи обороти - примерно над 4 000. В зависимост от годината на производство/партидата разходът може да е по-голям, по-малък или незабележим. Може би и R18 е така. Обърни внимание, че в много дискусии хората не уточняват как карат. При градско шофиране сигурно няма да изхарчи и грам. Магистрално, ако караш спокойно и пъплиш по баирите, също може да не видиш разход. Хора, идващи от дизел, се качват на бензинова хонда и се ужасяват да раздадат малко обороти. 3. Сега, гори ли масло при градско шофиране - имаш проблем. Първо се проверява за течове (семеринги, о-пръстени). При големия брат R20 се наблюдава проблем със сегментите. Отново, засяга определени години и партиди, но го има достатъчно често. Практиката в Европа и БГ да се налива гъсто масло (>=5W-40) и да се сменя през 15-20 хил. км. допълнително влошава нещата - даже някои я изтъкват като първопричина. Тоест, ако гори масло при спокойно каране, ако пуши или има омасляване на свещи и т.н. вече можем да говорим за проблем. Здравей ,моето предно CR-V 3-2008 гореше масло като побъркано.2000к-2.5 литра.Винаги е карана с кастрол синтетика 5-30.Колата е купена на 160 000 с един собственик и пълна Хонда сервизна история.Аз я карах мъжката още 80 000.Така че и аз подозирам проблем със сегментите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове