Jump to content
Todor Ivanov

Проблем със задвижването 4х4

Recommended Posts

Здравейте!

Прерових форума за подобна тема, но не можах да открия, затова отварям нова.

Наскоро закупих Honda CR-v III 2.0 i-VTEC  (150 кс) 2007г. внос от Швейцария, много запазена визуално, поддържана по сервизна книжка и с всичко функциониращо с изключение на 3 от говорителите на вратите, но това не ми пречи. Оборудвах я с чисто нови зимни гуми и реших да я тествам как се справя офроуд. Беше навалял сняг там накъдето тръгнах и на първата по-голяма пряспа така затънах, че се наложи да ме вадят. Тъй като не бях сам, имах удоволствието да разбера, че задното задвижване въобще не реагира, въпреки че задните гуми бяха стъпили на земята а предните буксуваха. Напреед, назад, включена VSA, изключена... - нищо. От такава ситуация автомобил с 4х4 задвижване би изязъл без никакъв проблем. След като ме извадиха минах през кален участък с наклон и установих, че поведението на автомобила по нищо не се различава от поведението на автомобил с предно предаване. На следващия ден отидох в сервиз при мой познат където има валове за технически преглед, качихме предните гуми на валовете и положението беше същото като и в снега. Той я погледна отдолу и каза че визуално всичко е наред, но тъй като не знае какво е, ми препоръча да ида някъде да и направят диагностика. Отидох в сервиз на AUTO 1 където и направиха диагностика, но не показа никакви грешки. Качихме я на подемник да я тестваме и установихме, че задните колела се завъртат само като нямат съпротивление , но дори при наполовина дръпната ръчна спирачка нищо не се случва. Диагнозата на механиците беше, че проблем - има, ноо... тъй като не са запознати, трябвало да разучат и щели да ми се обадят. Още тогава ми стана ясно че няма да ми се обадят. Така и стана. И ето ме тук :D Та, някой има ли идея на какво може да се дължи този проблем? Да е минал през същите приключения?

П.С. Сетих се да добавя, че по сервизна книжка маслото на диференциала е сменяно навреме с оригинално. Аз също го смених с такова, веднага след като я взех.

Много ще съм благодарен ако някой успее да ми помогне или да ме насочи към често срещан такъв проблем.

Благодаря предварително!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има една стара тема тук.

Най-добре си запиши час в София - Бултрако или при Слави в Мотобокс. Със сигурност ще могат да диагностицират проблема.

По принцип не е често срещан проблем. С какъв пробег е автомобилът? Знам, че швейцарките често са удряни и замаскирани, но предполагам това е проверено?

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това 4х4, не е като онова 4х4 😊

Първо разучи кога и как действа, за колко време и най-важното за къде става, че като те чета, мисля че взимаш СРВ-то за джип и то за Офроуд... 

 

П. П. Това преди да започнеш да си даваш парите по майстори. 

П. П. П. Е може и да имаш проблем, но е малко вероятно, след като колата е поддържана. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.

Явно е имало тема, но ми е убягнала.

Изчетох нея и всички други теми към които имаше препратки.

Вече съм доста по-информиран по въпроса.:geek:

Ще се вслушам съвета Ви и ще си запиша час в някой от тези сервизи. Чудя се дали в Бултрако - Пловдив качеството на обслужване ще е същото като в София?

Пробегът е към 190 000км.

Така и не проверих историята на автомобила по VIN преди да я взема, а след това ми се стори излишно да плащам за информация която не мога да променя. Ако е удряна е доста добре замаскирана.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Just now, Emicha said:

Това 4х4, не е като онова 4х4 😊

Това ми е известно, благодаря за забележката. ;)

Just now, Emicha said:

Първо разучи кога и как действа

Имам бегла представа.

Just now, Emicha said:

мисля че взимаш СРВ-то за джип и то за Офроуд

Взех го точно за каквото е предназначено. За асфалт с опция да кривна малко от пътя без да имам проблеми. Не съм офроуд маниак. Там където затънах съм ходил с баничарка Рено Канго по същото време на годината, в сняг, и никога не се е налагало да ме вадят от никъде.

Колкото и малко вероятно да е, проблем със сигурност има. Не е възможно една баничарка, при това автоматик, да е по високо проходима от Хонда ЦР-В.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има някакъв проблем,иначе си драпат доволно,скоро излизах от дере с лепкава кал и голям наклон без проблем,само дето и тавана беше целия е кал.Задължително обаче с изключена VSA,може проблема да е там нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма нищо общо между 4х4 и VSA.

VSA работи през ABS-а и спирачките, а 4х4 грубо казано създава твърда връзка между кардана и задния диф.

VSA работи заедно с TCS.

Единствената връзка между 4x4 и VSA/TCS е, че, когато са активирани колата губи мощност, и въртящ момент, които са крайно необходими за работата на 4х4. Затова при оффроуд VSA/TCS трябва да са изключени. Това не е закон, обаче. Всичко се преценява на място, в зависимост от ситуацията и уменията на задкормилното устройство.

Пояснявам:

Например при изкачване на заснежен баир обикновено трябва засилване. Ако предварително не са изключени VSA/TCS те ще сработят и колата ще умре на баира.

Другият вариант е, например, потегляне от място на хлъзгав, почти равен терен. Тогава е добре TCS-а да си работи, защото няма нужда от обороти и въртящ момент, а плавно потегляне. Точно тук е силата на TCS - не позволява боксуване и разпределя въртящия момент между предните колела. На практика се получава блокаж на диференциала.

 

После,

Преди 15 часа, Todor Ivanov написа:

... Не е възможно една баничарка, при това автоматик, да е по високо проходима от Хонда ЦР-В.

Напротив, възможно е.

Разковничето е в думичката "автоматик".

Автоматикът позволява плавно потегляне, т.е. получаваш нещо като бавна предавка, каквато имат добрите "джипове".

 

п.п. Има една стара шофьорска хитрост, още от времето, когато автопаркът на българина беше руски, със задно предаване, без блокажи, 4х4 и VSA/TCS.

При погегляне на хлъзгав терен се дърпа леко ръчната. По този начин се задържа боксуващото колело и се прехвърля въртящ момент към другото колело. На кола с предно същото се постига с натискане на спирачката, ама си трябва повече усет и умения от шофьора. Когато карах курса за шофьор, преди 38г. на ГАЗ 52, ме научиха да потеглям по наклон, без да ползвам ръчна спирачка. Натискат се едновременно и трите педала - с левия крак съединителя, а с десния спирачката и газта.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид,че при него може VSA да не може да се изключи ако има проблем някакъв и от там да е драмата с 4х4.

 

А относно колко е добър автоматика за офроуд,ще ме извиняваш ама......трябва шофьора да е много калпав за да тръгне автоматика по-добре от него в такива условия.Пък и в крайна сметка всички знаем номера с тръгването на втора.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

@Krasi-mir Това последното го напиши на автора на темата "Как се кара бензинова кола", че се притеснява от ръчната - да пробва, може да му допадне,

CR-V 3 e AWD on demand, а не 4х4!

Но вероятно има проблем с вискомуфтата, която повишава налягането към задния мост, за да предава движение кардана и към него.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, zograffa написа:

... VSA да не може да се изключи ако има проблем някакъв и от там да е драмата с 4х4.

Нема начин VSA да изключи тотално предаването на въртящ момент към задния "мост". Доколкото разбрах, именно това е драмата на автора - на задния мост нема никой.

 

Преди 1 час, ceco_accord написа:

CR-V 3 e AWD on demand, а не 4х4!

Е да де, то е ясно, че

Преди 18 часа, Emicha написа:

Това 4х4, не е като онова 4х4 😊

Тооо, 4х4 е нарицателно за задвижване на 4-те колела, независимо по какъв начин.

Нали знаеш - моят ксерокс е "Канон", или моето делко е "Бош".

 

п.п. Само не разбрах последното изречение с "вискомуфтата" шега ли е, или ... 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е шега?

Там нямаше ли помпа, която по сигнал от електрониката (при пробуксуване на предните колела), да качва налягането и да стиска пакета фрикциони отзад?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цецо, помпа има, даже са две помпи. Ама и двете нямат нищо общо с вискомуфата. Просто създават налягане и маслото притиска многодисковия съединител.

Вискомуфата не е помпа, а съединител. Грубо казано камбана пълна с масло, което има свойството да се сгъстява при минимално повишаване на температурата. Значи докато е студено не се случва нищо. Като започне да се нагрява се сгъстява и увлича, т.е. започва да предава въртящ момент към задния мост.

 

Електроника няма. Тя се появява след тук коментираното CR-V. Електроника има и 4х4 :D на твоя отвъд океански кораб. Ама твоето не RT-AWD ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да е прегрявана по швейцарските снегове?Доколкото знам има някаква защита от прегряване и изключва,ама знае ли човек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е.

Коментирали сме го още 2012-а г,  в темите от линка в пост #2.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По описаните проблеми на колегата, определено има проблем с предаването да въртящия момент към задния мост, а утежняващо диагнозата обстоятелство е, че не се ерегистрира грешка от компютъра.

 

@Krasi-mir тази генерация последно с визко муфа или с многодисков съединител е? Аз залагам на нея/него, но да видим какво ще излезе накрая.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма виско муфа.

Всички генерации са с мнигодисков съединител.

До 3-та ген., включително, задействането на съединителя е с хидравлична двойна помпа. След това, т.е. от 4-та ген. вече е електронно, със ел.двигател.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпревари ме - няма ВМ, а и горе грешно я споменах, имайки предвид предаване на движението. Тя принципно е отживелица заради бавното си задействане, а Хондите са прогресивни, дори за онова време.

А моето е постоянно зацепено (освен когато изкл. предния мост по инерция), но тук икономията на гориво не е била приоритет. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения колата затънала ли е в тежки условия задното се предава и си само на предно некаква идиотска защита на другарите японци. А иначе на нормален път стига да не е много натоварването си работи и на зад аз теглих един с л200 и го измъкнах от доста голяма преспа но аз бях на пътя и си буксуваха и 4-те колела. Общо взето нащо 2-но е доста паркетно нищо общо с другите системи 4х4, в дълбок сняг и кал е смях в залата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нас всяка висока кола с големи гуми наричаме "джип", докато на запад номенклатурата е доста по-подробна: от "full-size SUV" до "compact crossover".

 

CR-V е чист компактен кросовър, което означава, че ползва платформата на малка лека кола. Бих казал, че системата е много подходящо измислена за този автомобил. Просто устроена и се включва само при необходимост. Придържайки се стриктно към категорията, инженерите  са счели за непрактично да въведат постоянно 4х4, а според мен са преценили също, че ако системата е автоматична ще е по-съобразителна от средно статистическия шофьор.

 

От моя опит това 4х4 си е доста адекватно. Ако карате в планината по-голям проблем са широките гуми върху тесните коловози от ладите нива :lol:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда нямат 4х4! Имат AWD.

Правете разлика между двата типа задвиждане на двата моста

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точното име е Honda Dual Pump 4WD или Real Time Four Wheel Drive. А в БГ наричаме всичко "четири по четири".

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...