rabbeat 57 #1 Публикувано 6 Септември, 2021 (Редактирано) Здравейте, Дойде време да възродя Сивика (D14A2), който беше оставен на произвола на съдбата известно време, заради проблем с двигателя, който никой от гледалите я, не можа да реши. Проблемът най-общо се изразява в загуба на мощност и разтрисане при по-рязко подаване на газ, и при ниски обороти <2500-3000. Възникна след 2-3 седмици каране с пробита генерация, но не от генерацията защото я махах цялата и беше същото. Най-вероятно някой цилиндър гасне, при определени условия. Дотук съм проверил свещи, делко, кабели, дроселна клапа и генерация (катализатор, гърнета, тръби) и проблема не е в нито едно от изброените. При работа на празен ход (900-1100 оборота) колата си тресе. При плавно покачване на оборотите, на място, от 2500 нагоре проблем не се забелязва. В движение го има постоянно, освен ако не карам на първа с >3500 оборота. Някой има ли идея откъде да започна търсенето? Редактирано 6 Септември, 2021 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #2 Отговорено 7 Септември, 2021 Както казваш проблема е много вероятно в неработещ цилиндър. Първо разбери кой е той, като вадиш кабелите от свещите един по един. След това проверяваш стига ли ток до свещта, ако няма - търсиш причината. Ако има - мериш компресията на всички цилиндри и сравняваш с неработещия. Ако няма компресия на въпросния цилиндър - може да са сегменти или клапани. Ако има нормална компресия, много вероятно е инжектор проблема. Може да направиш и тест за изгорели газове в антифриза, да не би точно на този цилиндър да има пробив от гарнитурата или пък главата. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #3 Отговорено 7 Септември, 2021 преди 8 минути, CNC Setter написа: Първо разбери кой е той, като вадиш кабелите от свещите един по един. Някой тук си беше убил бобината така. преди 15 минути, CNC Setter написа: След това проверяваш стига ли ток до свещта, ако няма - търсиш причината. Откъм тоци нещата са проверени/чистени/сменени. Като цяло загубата на цилиндър се проявява при определени (<2500) обороти, при рязко подаване на газ или при натоварване (движение). Има ли безопасен начин в домашни условия да се установи кой цилиндър гасне? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #4 Отговорено 7 Септември, 2021 (Редактирано) Винаги по този начин съм проверявал за неработещ цилиндър - чрез вадене на кабелите и това на различни автомобили, проблеми нула. Също и в сервизи като съм ходил действат по същия начин. Не мисля, че може да прецакаш бобината. Друг начин за който се сещам е да погледнеш всяко бутало как изглежда през отворите на свещите с ендоскоп . Не работещия цилиндър ще се различава от другите. Редактирано 7 Септември, 2021 от CNC Setter 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #5 Отговорено 7 Септември, 2021 Преди 1 час, rabbeat написа: Някой тук си беше убил бобината така. ... Oткъм тоци нещата са проверени/чистени/сменени. Не е някоЙ, а са някоИ. Аз също. Питай @fenabg На всичкото двг преди К-серията е забранено да се вади кабел или свещ при работещ двигател. При мен: В20В във CR-V 1 - същите симптоми като твоите при рязко подаване на газ. Причина - липсваща пружинка между бобината и капачката на делкото. Като застудя зимата напълно отказа да пали сутрин, заради конденз в делкото + пружинката. На следващото ми CR-V 1 същите симптоми. Оказа се изгорял кабел. На външен вид си бяха ОК. Единият беше с леко кафяв цвят при "лулата". Като завъртях кабела само изрупа и превъртя. D16Y3 в англичанка - същите симптоми при подаване на газ. Изгорели два кабела, без промяна във външния вид. Единият направо превъртя, другият с малко повече усилие. На първото CR-V и на англичанката сменявах бобина и кондензатор. Изгоряха, докато открия проблема. Не твърдя, че твоя проблем е същия. Споделям моя опит със твоите симптоми. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #6 Отговорено 7 Септември, 2021 Благодаря на отзовалите се! Делкото е в идеално състояние, пружинката на бобината си е на мястото. Самата бобина я изключвам като вариант, щото ако е фира няма изобщо да запаля. Ще премеря пак кабелите, гледал съм ги само (на тъмно) да не хвърлят искри, но щом колегата казва, че е патил неведнъж, пак ще се проверят, този път с омметър. Ако не открия нищо по тоците отивам да замерят компресията на цилиндрите и после ще го мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #7 Отговорено 7 Септември, 2021 Кабелите са проверени отново, този път с омметър, няма прекъснати. Обаче сега като ги свалях забелязах в леглото на едната свещ имаше малко масло... и мисля не е на добре тази работа. Гарнитура? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #8 Отговорено 7 Септември, 2021 На капака на клапаните, там, където са отворите за свещите трябва да има гумени пръстени. Ако са заминали ще вкарва масло около свещите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #9 Отговорено 7 Септември, 2021 преди 1 минута, Krasi-mir написа: На капака на клапаните, там, където са отворите за свещите трябва да има гумени пръстени. Ако са заминали ще вкарва масло около свещите. Да, точно прочетох темата за тия О-пръстени, но колегите там не се оплакват от гаснене на цилиндър и загуба на мощност. Явно ще се търси другаде проблема. Остана да замеря компресията и да се проверят дюзите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #10 Отговорено 7 Септември, 2021 Може би трябваше от компресията да почнеш, вероятно е там причината. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #11 Отговорено 8 Септември, 2021 Off Topic Форумите, колкото помагат, толкова и пречат. Ако си наясно, какъв точно е проблема, ОК, ще получиш съвет, как да го отстраниш сам, или с майстор. Диагнистицирането на проблем на клавиатурата пред монитора е проблем 😜. Всеки си излива болката и накрая може да се окаже, че си сменил камара части, а проблема не е решен. Диагностиката си иска Майстор, не всеки я може. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #12 Отговорено 8 Септември, 2021 На 7.09.2021 г. at 8:08, rabbeat написа: Някой тук си беше убил бобината така. Откъм тоци нещата са проверени/чистени/сменени. Като цяло загубата на цилиндър се проявява при определени (<2500) обороти, при рязко подаване на газ или при натоварване (движение). Има ли безопасен начин в домашни условия да се установи кой цилиндър гасне? Аз съм си убивал така бубината Какво значи проверени са капачка, палец, бубина, свещи, кабели ? Щото моята капачка ми правеше номера и колата ми работеше на 3 цилиндъра когато си иска Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #13 Отговорено 8 Септември, 2021 Сваляна капачка, клеми и палец в индеално състояние, въпреки това почистени. Бобината няма как да е причина само за един цилиндър, свещи сменени, кабели мерени с омметър и проверявани за искри към маса. Също така почистена дроселна клапа. Няма как да е електриката, положението отива към дюза или клапан. Затова следващото най-лесно е да се измери компресията на цилиндрите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #14 Отговорено 10 Септември, 2021 (Редактирано) Ъпдейт: Компресията е еднаква във всички цилиндри, а свещта на 4-ти цилиндър е потъмняла. Явно ще се сменя или чисти дюзата. Някой може ли да ми ориентира къде в София чистят дюзи с ултразвук? Редактирано 10 Септември, 2021 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #15 Отговорено 18 Септември, 2021 (Редактирано) Пореден ъпдейт: Цилиндъра не е 4-ти, а 1-ви, този откъм ангренажа. След смяна на дюзата с две други (второупотребни) не се забелязва никаква разлика. Като махна тока за комутацията на дюзата пак няма разлика. Дюзите са тествани, като и на трите комутацията на иглата си работи. Сменена и дистрибуционна капачка, пак без резултат. Свещите са тествани извън двигателя и искра има на всички, но според майстора дето ги гледа (на око), свеща на въпросния цилиндър прави по-малка искра. При размяна на местата им пак няма разлика. Има ли начин да проверя дали е еднакъв тока към всички свещи? Възможно ли е бобината да не е в ред и това да се отразява само на конкретен цилиндър? Според мен не, но да попитам все пак... Редактирано 18 Септември, 2021 от rabbeat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #16 Отговорено 18 Септември, 2021 Смени си свещите с нови за начало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #17 Отговорено 19 Септември, 2021 Свещите са нови, пробвано е и с разменяне на местата им без резултат. Само не съм сменил кабела на въпросния цилиндър и бобината, но кабела не е прекъснат, и не се виждат искри на тъмно. Уж искрата на този цилиндър е по-слаба от останалите, но това е гледано на око, и не знам колко е меродавно предвид, че това е кабела с най-голяма дължина (съпротивление). Възможно е да има пробив/утечка някъде в лулата и да не се вижда. Бобината знам, че няма как да ..... само един, и то точно определен цилиндър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #18 Отговорено 19 Септември, 2021 Пробвай с други кабели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rabbeat 57 #19 Отговорено 19 Септември, 2021 За съжаление нито имам под ръка други кабели, нито имам познат, от който да взема да пробвам. Със сигурност ще пробвам, като купя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #20 Отговорено 28 Септември, 2021 Почисти с фина шкурка електрода на въпросната свещ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #21 Отговорено 29 Септември, 2021 На нова свещ..... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове