Jump to content
starred86@mail.bg

При смяна на масло на двигател сега е 1 см над максимума

Recommended Posts

Здравейте,

 

Миналата седмица смених масло на Хонда Сивик 2010г.  8ген 2.2 дизел . Майсторът каза ,че е източил перфектно старото масло и е долял около 5.8-5.9л. вътре както пише по каталозите . Няма как да ме е излъгал понеже маслото аз му го купих 6л. и видях колко му е останало , а именно точно около 100-200мл.Колата е карана от тогава до момента в ,който измерих около 700км. Днес измерих маслото на равно ,като колата не е работила около 8 часа и на щеката ми е около 1 см. над максимума. Запалих двигателя за 1-2мин и измерих отново . Маслото падна една идейка под максимума. Консултирах се с майстора и каза ,че е нормално и може би й трябва повече време да се отече или нещо от сорта. Каза и ,че може  самата щека при малко количество да речем 100-200милилитра над максимума да отчита много на щеката. Не знам кое е вярно и кое не е ,но моля за съвет дали всичко е наред и дали да предприема мерки?

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сантиметър е много и не е резултат от лошо нивелиране на колата при измерването. Върви при майстора да ти го премери на място и ако е така, да изтегли известно количество.

И след тези обяснения по телефона, аз бих се замислил дали следващата смяна да я правя при този майстор :).

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От обясненията по-горе, стигам до извода, че маслото не се стича бързо в картера, а му трябва време. При смяната, майсторът не го е изчакал, а най-вероятно, след като се е източил картерът, е завил пробката и е налял новото масло по норма - 5,9л. Но в системата е останало неизточено количество старо масло, което след продължителен престой, отива в картера и вдига нивото над максимума.

Пробвай (на изстинал двигател) със шприц и маркуче да изтеглиш част от маслото през тръбичката на щеката за нивото на маслото, до норма.

При следващата смяна, ако има възможност, остави да се точи половин час поне. Пък да видим дали ще е в норма после.

А нормата си е толкова - 5,9л сервизно пълнене.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само внимавай като го изтегляш да не "оцапаш пейзажа" :) А за следващия път ето как да се избегне подобен проблем :))

231591005_1207956616376750_3676840691272075338_n.png

  • Харесвам 1
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увери се, че нивото е високо и след това изтегли толкова колкото да падне до максимума. Може да ползваш помпа за нафта/масло, спринцовка, шприц, става и на уста... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увери се и, че мериш маслото както е описано в ръководството. На Акорда ми например се мери 5–10 мин след гасене на загрят мотор. И има разлика с мерене на студен, но определено не е 1см. Склонен съм да се съглася, че майсторът не е източил цялото масло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Сега  влизам да проверя отговорите. НЕ вярвах ,че ще намеря толкова много отзивчиви и добри хора. Много Ви  благодаря . Страхотни сте! 

Ще замеря отново както е по каталог меренето и ако отново е толкова много над максимума просто ще източа малко.

 

Благодаря много!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно не е проблем да е малко отгоре. Този 1 см вероятно е около 200 грама макс. На част от едни бързи мотоциклети даже им сипват повече отгоре нарочно, поне като го изправят на задна и мазане йок. Всъщност на последната смяна и при мен си сипах ( без да искам естествено ) малко над макса, може би колкото при теб. Не се шашкай толкова а си карай колата.

P.S Смяна на масло 20 мин с точенето, слагане на кора 40 мин. МноУ яко е измислено :D 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тая кора нямали фабричен голям отвор под пробката , обикновенно са така ? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, Mkilla said:

Този 1 см вероятно е около 200 грама макс.

Абе надали е само 200г / 200мл…

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 см над МАКС е много - да се източи, или ще си намери от къде да изтече. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CNC Setter, има и над нея вата която е хваната на цяло т.е пак трябва да се свали кората. На подемник е лесно но в домашни условия съм на крик с подпори, адски неудобно докато смъкна 14 щипки и 4 болта. Естествено не са 14 след сваляне а с 4-5 по-малко, толкова държат китайските от алито.                                                                         @ceco_accord, @Pavel_Pavlov, при мен е толкова по тубата. При колегата не знам. Аз лично сгреших, че като го наливах предните подпори бяха по-високи малко та от там и разликата но няма да точа нищо. Ако е 1 литър да но 200-300мл не е толкова много. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая вата не можеш ли да я разрежиш и да си оформиш удобен отвор ? 

Това не си е работа да сваляш цяла кора за едно масло минимум веднъж в годината... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи разликата между MIN и MAX e между 0.5 и 1 литър. И като се има предвид, че разстоянието между двете е горе долу толкова, та 1 см над максимума би бил доста на 200 мг. Във всеки случай аз бих източил малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...