stosto 17 #1 Публикувано 6 Юни, 2021 Здравейте, имам Акорд 2.2 cdti седан Sport от 2005 година. Карам колата вече седем години и винаги ми е харесвало усещането за стабилност при каране и при завои. Вчера по магистралата, обаче усетих нещо много странно. При преминаване през неравност колата започна да става нестабилна и имах много странното усещане, че съм в лодка. Мислех, че нещо си внушавам, защото след това на равен път пътното поведение беше нормално. Но при следващата неравност отново усетих едно по-продължително и отчетливо клатене в задната част към багажника. Някой може ли да ме насочи какъв може да бъде проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #2 Отговорено 6 Юни, 2021 Амортисьори 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stosto 17 #3 Отговорено 6 Юни, 2021 Благодаря, и аз така смятах, а каква марка бихте препоръчали Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #4 Отговорено 7 Юни, 2021 Аз бих избрал KYB Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smirky 47 #5 Отговорено 7 Юни, 2021 Преди да сменяш, консултирай се със сервиз, който не пипа Хонда за пръв път. Може да се окаже, че има нужда от обслужване само. Последния път като имах проблем с амортисьор ми казаха, че смяна много рядко се прави, но всеки с неговите си случаи все пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didipov 132 #6 Отговорено 7 Юни, 2021 Какво ще рече "смяна много рядко се прави"? Това е елемент от който пряко зависи безопасността на колата: стабилност,спирачен път. Това че примерно не са омаслени не означава че са годни. Щом има клатене и забавено потушаване на амплитуда при преминаване на неравност ... смяна 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #7 Отговорено 7 Юни, 2021 Амовете са консуматив - имат си ресурс. Когато е към края си, на празна кола поведението си е нормално, но при пълна и на по-висока скорост, вече се усеща неадекватно гасене на обратния ход. Това не значи че не трябва да се прегледат и другите компоненти на окачването. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stosto 17 #8 Отговорено 7 Юни, 2021 Ходих при моите майстори днес и в действителност единият заден амортисьор е за смяна. Бих искал да попитам, тъй като ще оставям колата на ремонт така или иначе, какво бихте ме посъветвали относно наклона на задните гуми, за който е писано във форума. Какъв е най удачния вариант за изправяне на задните колела, защото забелязвам, че сякаш с годините станаха малко по-отворени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #9 Отговорено 7 Юни, 2021 (Редактирано) Аз така си разреших този проблем с наклона на гумите - https://www.hardrace-europe.com/rear-camber-kit-6379.html 50 000км не са мръднали. Има и по-евтини, бях чел, че и сегашните ти носачи можели да се преправят, така че да се регулират. Варианти всякакви. Редактирано 7 Юни, 2021 от Cap_Slow 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #10 Отговорено 8 Юни, 2021 Поразгледах разни теми във форума, но не видях никъде да се споменават пружините като евентуална причина за промяна на camber ъгъла. С годините омекват и се свиват, та евентуална смяна би следвало да подобри параметрите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smirky 47 #11 Отговорено 8 Юни, 2021 Ако се стигне до смяна, моля те да споделиш някоя друга цена за да знаем 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SvetlinMarkov 12 #12 Отговорено 13 Юни, 2021 Колега, съветвам те преди да започнеш да пипаш каквото и да е по окачването много внимателно да помислиш дали има реална причина да ги изправяш задните гуми и дали това няма да повлияе на пътното поведение на автомобила. Още от Завода си излизат с negative camber: OE Camber = -1.3 deg (+/-0.5 deg) OE Toe = 0.3 deg. (+/-0.3 deg) Едни умни японци са го преценили, че трябва да бъде така и честно казано съм склонен да им се доверя и да не пипам, където не ми е работа. Вече ако си избягал прекалено много от заводските показатели, тогава мисли как да ги върнеш. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1568 #13 Отговорено 13 Юни, 2021 (Редактирано) Преди 1 час, SvetlinMarkov написа: Още от Завода си излизат с negative camber Това ми е минавало през акъла, ама не съм проучвал. Има логика да са с негатив камбър за по-добра стабилност. При завой, колата се накланя и заради камбъра гумата ляга на цялата си площ. Ако няма негатив, ще легне на ръба, или даже на страничния борд. Вижте камбъра на болидите от F1. Пружини - сменявал съм задни пружини на 17-годишното ми CR-V 1, точно заради големия негатив камбър. Колата се повдигна с 10mm, ама негатива си остана но вече по-малък. Така че може и да се сменят, ама задължително проверка в сервиз преди и след смяната. Чак тогава пипане на окачването. Настоящето ми CR-V 2 също е с негатив, ама нямам желание да се занимавам с пружини и раздвижни щанги. Редактирано 13 Юни, 2021 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stosto 17 #14 Отговорено 14 Юни, 2021 Здравейте колеги, оказа се че нестабилността е била от спаднала задна гума, набол съм нещо и след като я оправихме, вече карам една седмица и всичко е наред. Всичко по окачването и ходовата част е добре. Ходих на стенд днес и ми казаха, че задните колела имат отклонение с един градус(при норма 1.3 при мен е 2.4) казаха ми , че можело да карам колата така, иначе трябвало да търся нови щанги или стругар да преработва старите. Какво е вашето мнение, да оставя ли нещата така или да изправям този наклон и по какъв начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6062 #15 Отговорено 14 Юни, 2021 Off Topic Това с меката гума беше яко! Тук сме все спецове - кой да се сети. За "/ \" на задницата имаше тема, но дай снимка - да видим колко се е разкрачила? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове