Username 15 #1 Публикувано 12 Март, 2021 (Редактирано) Здравейте, Имам проблем с диференциала на CR V 3-та ген. бенз. Не зацепва в нито един момент, и е само на предно. Няма никакви други симптоми. Знаете ли дали има разлика в дифовете на дизела и бензина? Поздрави, Редактирано 12 Март, 2021 от Username Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #2 Отговорено 12 Март, 2021 Наясно ли си как работи ситемата и че не включена постоянно? Ако да, как разбираш, че не се включва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #3 Отговорено 12 Март, 2021 (Редактирано) Да, знам как работи и дори не се и опитва да зацепи. Боксува си като преднячка при потегляне, пробвана е не веднъж в сняг, колата е само на предно. С тракшън без тракшън бокусават си само предните гуми. Миналата година ходих да я пробвам на витоша понеже ми направи впечатление че много боксусва при потегляне, пък сняг имаше само на витоша. Голяма излагация беше, на паркинга на момина скала не искаше да помръдне (беше изчистено и имаше леки коли около мен). Само предните гуми въртяха, едни хора идваха да ме бутнат. После надолу отбих леко да се разминем с едни хора, имаше малко сняг пред колата и нито напред нито назад. Пак едни туристи бутаха...... Да поясня че съм сменил маслото в дифа с Honda масло по спецификация. Колата е така от както съм я взел 2-ра година, и понеже не съм имал кола с двойно предаване до сега не знаех как точно трябва да се държи, но ми направи впечатление че при малко мокро време си боксува до като не върна газта. Това ме накара да се усъмня и да я тествам горе на сняг, и всичко стана ясно. Тя дори и при сух асфалт като потегля по-рязко на светофар и боксува, тракшъна се намесва много агресивно и направо забива на средата на кръстовището и започва да тъпче до като не отнема от газта да хване сцепление.... Редактирано 12 Март, 2021 от Username Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 404 #4 Отговорено 12 Март, 2021 Хмм, има някакво съединителче в задния диференциал, възможно ли е да прави проблем? Свържи се с Фена от форума, трябва майстор да я погледне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #5 Отговорено 12 Март, 2021 http://new.honda.bg/docs/service/crv tech.pdf Тук е обяснено как работи. Още не съм я карал на майстор, но предполагам че ще трябва да си търся друг диф. Трябва само да знам дали на дизел и бенз са различни, защото дизели има доста на части, но бенз са по-малко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #6 Отговорено 12 Март, 2021 Има вероятно, две причини за да не ти включва задното (това на практика, си е чисто механично зацепване и предаване). Първата и може би по-елементарна, е да е блокирал предпазния клапан в отворено положение (все едно е прегряло маслото в дифа) и от там да се бърка работата на помпите в самия механизъм. Както знаеш, ако си наясно въобще, когато при боксуване, маслото в дифа прегрее, този клапан отваря и губиш задното предаване , докато маслото не изстине. Втория, при боксуване да са изпечени вътре дисковете където трябва да направят зацепването и "удължаването на кардана" и затова да не сработва. Имаше тема за "полиране на въпросните дискове", но не знам дали в твоя случай ще помогне. Но за всеки случай я потърси тук и ако ти се занимава направи процедурата, пък знае ли човек може и да се оправи. До сега знам само за един случай на повредено задно предаване/диф на едно СРВ-2 ген., беше преди 5/6 години, но не можах да намеря темата и не си спомням добре, дали човека го отремонтира, или направо смени с втора употреба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #7 Отговорено 12 Март, 2021 Къде се намира този предпазен клапан? Вътре в самия диф ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #8 Отговорено 12 Март, 2021 (Редактирано) Диференциала и двойната помпа (DPS) са два отделни агрегата. Общото между двете е, че ползват едно и също масло. Клапана е в DPS. Това, което казва Емича - постоянно отворен клапан, има логика. Другото, което нямам представа дали е възможно да се случи е някоя от помпите да е превъртяла, т.е. да се откачила от вала. Същото важи и за някоя зъбчатка в раздатъчната кутия. Трето - изпилени шлици на задна полуоска, или каре. Всичко това при положение, че кардана си е на мястото. За полирането на дисковете също съм съгласен с Емича - по-скоро няма да помогне. То се прави при работеща DPS, когато има вибрации и шумове в нея. Твоята, казваш, изобщо не работи. Накрая - не съм се задълбочавал, ама си мисля, че DPS е еднаква за бензин и за дизел. Ако има някаква разлика, тя е по-скоро в диференциалите - различно предавателно число за бензин и за дизел. Предполагам, че няма да има проблем да свалиш DPS от дизелов диф и да я сложиш на твоя бензинов диф. Но все пак, повтарям - не съм сигурен. Редактирано 12 Март, 2021 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #9 Отговорено 12 Март, 2021 Тая помпа DPS трябва да е вътре в самия диф, няма от къде да намеря само помпа. Варианта е друг диф от някоя кола на части. Сменява се, налива се ново масло и така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #10 Отговорено 12 Март, 2021 Ей тук сме умували пак, по този въпрос, но не съм сигурен дали това е въпросната тема, за която ти споменах. Но я виж де, има насока, какво може да се е прецакало, жалко че колегата накрая, не е качил снимки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #11 Отговорено 26 Март, 2021 Аз на твое място махам това малоумно 2-но и си слагам такова от друг автомобил с ръчно зацепване. При мен се получи обратното задната тъпотия ми се включи в завой и не беше никак забавно карах с 50-60км/ч на равен участък. Общо взето пребуксуват ли предните гуми задните само ти занасят задницата и почва да боксува едно предно и едно задно ако си изключил VSA-to ако не си просто засядаш и викаш някой с предно да те издърпа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #12 Отговорено 26 Март, 2021 Краси нещо бъркаш. Може и аз да не разбирам какво пишеш, може и ти да не се изразяваш правилно, но от това което мисля че разбрах, от горе написаното, няма нищо вярно. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #13 Отговорено 27 Март, 2021 И аз се чудя как ще се сложи диф от друга марка кола? 🤔 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1576 #14 Отговорено 28 Март, 2021 (Редактирано) С мерак всичко става. Само не знам, колко е оправдано. Финансово, работа, ефект. Яко преправяне ще да е - кардан, полуоски, ел.инсталация. По-лесно ще е да смениш цялата кола с друга марка, мисля. Не познавам всички марки коли с техните видове 4х4. От пръв път се сещам за две, при които има принудително заключване, т.е. постоянно 4х4 - Toyota RAV4 u Nissan X-trail. Тези двете са горе-долу в класа на CR-V и принципа на работа на 4х4 е еднакъв. Разликата е, че при Хонда системата е хидравлична, а при тези двете е електрическа. Именно ел.контрола на съединителя позволява принудително заключване, за разлика от нашата хидравлична система. Но, при X-trail принудителното заключване работи до определена скорост. След достигане на тази скорост се изключва автоматично и си оставаш на "on demand" 4x4. При RAV4 не съм запознат, дали е същото. @krasimir_01 , на VSA това му е работата - да те държи в пътя, когато трябва. В твоя случай - завой, равно, сравнитечно висока скорост за пътната обстановка. При тези условия VSA ще се справи перфектно, когато задницата тръгне да те изпреварва. Изпитвал съм го на собствен гръб - 120км/ч, аквапланинг. Системата се справи за части от секундата, както е думата. Ако ти си карал с изключена VSA, проблемът е в теб, а не в 4х4. Редактирано 28 Март, 2021 от Krasi-mir 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #15 Отговорено 28 Март, 2021 Със сигурност няма да е лесно и евтино. Да не говорим за надеждност и сигурност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #16 Отговорено 28 Март, 2021 Според мен разсъждавате на някакво абсурдно хрумване,без грам вложена мисъл и изплюто ей така колкото да се напише нещо.Още по-проходима ще е хондичката ако и се присадят и едни вериги от МТЛБ-е примерно,но нужно ли е да се пишат глупости само за спорта. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #17 Отговорено 28 Март, 2021 Krasi-mir -VSA си беше включена и пътя беше заснежен, пред мен един човек в същия завой мина с поне 90км/ч, а мен все едно някой ме удари в задницата, блокирах занасянето с волана и си продължих но ме изненада подобно държане на пътя, гумите са ми на 2-ри сезон зимни. Аз друго обяснение нямам освен да се е задействал задния мост, при изкачване и при слизане и на Осогово в завоите нямах проблем, и на Боровец пак пътя си беше заснежен нито поднасяше нито нищо. Поне при мен забуксуват ли предните задните не са ме изваждали от ситуация, което за мен напълно обезмисля задното предаване, а иначе много ме радва по-тежкия мотор и дизел почти не съм закъсвал само 2 пъти и то нарочно за да пробвам задното, което и в двата случая не ми помогна много, излязох си на тласъци все едно съм само с предно.😆 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #18 Отговорено 2 Април, 2021 Сдобих се с друг диф от същата кола, номера обаче му е съвсем различен. Ще видим какво ще стане като го сменя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #19 Отговорено 4 Април, 2021 Проблема е решен след смяната на дифа. Задницата вече е жива. Направих тест на същото място на Витоша където се изложих преди една година. 3 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #20 Отговорено 4 Април, 2021 Т.е. не е от дизел, нали така? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Username 15 #21 Отговорено 5 Април, 2021 Според продавача от който го взех е от бенз. автомат. Но като гледах тия от дизелите изглеждат по същия начин, поне на вид. Интересно че като го качих и изкарах колата да я пробвам, и веднага се усети че работи. Прибрах я след това и отвих пробката да видя как е нивото на маслото и евентуално да го сменя с маслото от стария диф понеже там го смених преди 1 година. За голяма изненада нямаше капка масло в диференциала, и въпреки това сработваше. Аз мислех че има, понеже продавача каза че не го е източвал, а и леко като го наклоних до като го оглеждах и изтече от него бистро розово масло. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #22 Отговорено 8 Април, 2021 По принцип това е цвета на маслото задния диференциал който не е розов,лявата чашка от снимката. Това е маслото 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове