Jump to content
Sign in to follow this  
Bizzito

Тракане дюза 2.2 i-ctdi

Recommended Posts

Наскоро имаше репортажи от различни сервизи, заради бум от повреди заради некачествения дизел. 

Европа и България са две различни вселени. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 7 минути, Rakeem написа:

Наскоро имаше репортажи от различни сервизи, заради бум от повреди заради некачествения дизел. 

Медийни "бомби". Някой доказал ли е поне един случай?

Предпочитам да вярвам на обективни проверени факти, а не на "пост истини" и приказки на едро.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@inspektora, щях да напиша същото мнение още в самото начало на темата но щеше да има 1 куп коментари, че това не е така. Вече ще стане 14 години с дизела от нов, дюза още не сме правили. Да, едната вече има леко отклонение но колата остаря и е съвсем нормално. Добавки до скоро не бях слагал. Майстора ми каза, че не е лошо да слагам или BDC или Мермерски с оглед възрастта на автомобила. Пробвах втората от чист интерес и съм доволен. Стана по-тиха, разхода падна още малко и се усеща повече мощ ( в 1.3 изключително мощният двигагел ).

Проблема на повечето хора с дизели е, че ги купуват на много километри - от 250 000 нагоре с вече амортизирани части - дюзи, маховик, турбина, съединител, рейка, DPF, катализатор и тн.. В един момент, ремонтите стават колкото цената на колата и се започва с хейт. Нафта никога не ми е замръзвала, сипвам най-евтината винаги. Та много е спорно това с качеството на нафтата. Мисля, че нашата не е толкова зле колкото я изкарват.

Edited by Mkilla
  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз потдържам горното мнение.Всички “кочини”, които се продават са на 176 к км и всички вярват в дядо Коледа.После дизела бил скапан😒.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 6 часа, inspektora написа:

.....По отношение на мажещите качества на дизела: Има един украински влогър, който тества проби от дизел с HFRR тест. Всички проби от EU бензиностанции (за съжаления няма от БГ) са с отлични стойности, много по-добри от украинските. Според него, това се дължи на добавения биодизел, който радикално подобрява мажещите способности. За незапознатите ще кажа, че и българския дизел задължително е с 6 процента биодобавка. Според други глобални проучвания на дизелово гориво (пак няма от БГ), дизела в EU е най добрия в света.

Абе, не знам колко добавката е "био и маже", ама е пагубна за новите комън рейл дизели - докато на старите вечни атмосферни дизели, им е все тая. 

Ако беше толкова хубава и полезна, нямаше да е 6 % , а двойно - както е и при МаГарешки, за по-евтина цена, но и с по-голяма щета, за горивната система.

Иначе винаги съм казвал ,че дизела тук не е кой знае колко по лош, от в Европа.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То да са на 200 х са нови,мойта гони към 350 х и за сега да чукна на дърво нямам ядове,добавки не съм слагал никога.

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 43 минути, Emicha написа:

Абе, не знам колко добавката е "био и маже", ама е пагубна за новите комън рейл дизели

Е, чак пагубна не е, още повече, че те са проектирани точно за такова гориво. Проблемът на бидизела е, че e хигроскопичен и завъжда колонии от бактерии, които задръстват горивните системи и правят бели, особено при застояло гориво - Diesel bug. Няма пълно щастие :dunno:

При Марешки верно ли, че е така?

Edited by inspektora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Едно време, в нафтата смазочните функции извършваше сярата, ама нали е вредна и я отшораха (заради екологията и здравето - в което принципно няма лошо). Обаче започнаха проблемите с ДВГ и за да има някакво мазане , измислиха био, мио и така нататък. Да ама ако на 123-ката  и беше все това какво ще и сипя (примерно - прецедено олио директно от фритюрника), но на новите съвременни  дизели, не им беше все тая. В чистите био горивата няма нищо лошо, и уж ги добавят за да мажат, но се оказаха скъпо удоволствие и започнаха да бутат какво ли не (рециклиране баце - на всякакви боклуци :)).

За Магарешките горива, има много писано, ама какво от това. На хората им е еФтинко, сипват си на далаверка, а и нали след като продадат кошника, след тях някой друг ще си блъска главата и ще пуска теми, че му замръзва горивото, филтри, милтри и подобни са му се скапали, че му тракат дюзите и така нататък. Ако пък погледнат в цилиндрите, може и някое пържено картофче да си намерят.

Абе пълно щастие няма - наздраве 🥃....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emicha, бях забравил момента с олиото. Имах една мноУ стара Фиеста 1986 1.6 чист дизел. Един френд все ме питаше навремето що мирише на мекици в тая кола като влезе :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Госпожа майка ми е голем фен на магарешки и му е клиент на аптеките. 

Аз веднъж сипах от неговата версия А-95 на по-предният си Акорд и повече не повторих.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...