Peko 4 #1 Публикувано 23 Януари, 2021 Здравейте! Собственик съм на Црв 3 2.2 дизел. Прави ми впечатление, че загрява много бавно и парното е слабо. Термостат е наред, а радиатор пето на парното промито и с нов антифриз. Четох в ръководството че има някаква система с горещ газ за подпомагане на парното. Някой има ли представа каква е тази система и как работи? Аз предполагам, че изпарител на климатика се загрява и така би трябвало да духа хладко почти веднага, но това не се случва. Дали ще помогне почистване на въпросния изпарител? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 23 Януари, 2021 При дизела има пробка за обезвъздушаване,може да е останал въздух в системата. Ето тук е дадена-https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002152.html По принцип дизела загрява по -бавно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #3 Отговорено 23 Януари, 2021 Нещо не мога да се ориентирам добре къде е тази пробка, но ще падне разглеждане утре 🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #4 Отговорено 23 Януари, 2021 Дизела си загрява по-бавно / за около 3 до 4 км. трябва да започне да ти духа топло/ така че трябва да се примириш. Също трябва да се примириш, да спреш да питаш и да търсиш " тази система за подгряване с горещ газ -уж" . Голяма измислица е и досега никой не я е виждал , намерил , или разбрал какво и колко подгрява - с две думи нищо не става от нея . Иначе пише че я има, но само на теория, но на практика е една голяма О . Та това е. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #5 Отговорено 24 Януари, 2021 Нямам опит с дизала попринцип, но знам че загрява бавно. Моята за да започне да духа хладко наистина трябва да мине 3-4км., а онези дни при - 10 я карах над 1ч. и духаше топло ама не достатъчно. / щом и двамата в колата не сваляхме якетата... /. При същата температура от изтинала кола, при работа само на място колата загрява, но парното духа хладко. Нормално ли е това за този мотор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #6 Отговорено 24 Януари, 2021 Гореописаните неща ме накараха да промия радиаторчето на парното. След тази процедура за качих диагностика и при външна темп. 10градуса я запалих на място с отворен капак и махната капачка на разширителния съд. Колата (по уреда на таблото) загря за около 15мин, но на диагностиката показваше 55градуса. На място стигна 70градуса след близо 30мин работа. С много каране и тормоз след около 60-90мин успях да я накарам да вдигне 98 градуса за да включи перлата и да обезвъздуши. Мислех че системата с горещ газ е че при пуснат климатик изпарителя, който е пред радиатора на парното се загрява и за това се чудех ако го разглобя и почистя дали няма да се подобрят нещата с топлото та за това питах за нея, че не е малко работа а ако няма да има ефект кофти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #7 Отговорено 24 Януари, 2021 Не е нормално,след загряване трябва да прави колкото искаш топло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #8 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) 10 hours ago, Peko said: Нещо не мога да се ориентирам добре къде е тази пробка, но ще падне разглеждане утре 🙂 Снимай двигателя ако можеш но по отгоре в тази част се намира,няколко снимки ако можеш ще ти я покажа. Как разбра че термостата е наред,по това което казваш как загрява показва точно обратното,накланя на отворен термостат. Хондата Honda CR-V 3 2.2 i-DTEC 4WD на която сменихме на колегата антифриза и обезвъздушихме ,има много добро парно ,не толкова колкото на бензина по бързина на загряване.Това което описваш твоята загравя мноооого бавно . Редактирано 24 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #9 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) Това е пробката отдолу EGR клапъна . Колегата казва че сутрин като я запали 2 мин на място и после на 5-6 км градско вече е на макс загряла и има супер парно. Този антифриз сложихме7.1 източени през пробката на радиатора. Редактирано 24 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #10 Отговорено 24 Януари, 2021 Не мога да открия пробка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #11 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) Така сниман двигателя и аз не я намирам. Този на който сменях и от тази снимка е различен , виждам по твоите снимки . Но това е болт с отвор издаден посредата Но освен въздух в системата,мисля ти е проблемен термостата че стои отворен. Ето ако сменяш в какви диапазони работи той https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002163.html Редактирано 24 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #12 Отговорено 24 Януари, 2021 То в моя мотор така е ппретрупано, че едва ли ще го намеря ако не знам къде е. Май ще се пробвам да сменя и термостата както изрази мнение колегата пък ще видим. Не е скъп така че ще пробвам. Дано не е на кофти място 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #13 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) Хубаво е да вземеш оригинален,ако е афтърмаркет дал съм параметрите в които работи той,да не ти предложат нещо друго. Пробката на двигателя показания от мен е около EGR клапъна,на път на охлаждащата система,явно най-горна точка на системата. Вкарай тук вин номера си и ще намериш къде е термостата и ОЕМ номера му,може и да я има пробката. https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda Мога да помогна с търсенето по схемите къде е термостата. В това ръководство са много орязани картинките и не се добива предствава https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002164.html ето тук може да те ориентира https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002166.html Редактирано 24 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #14 Отговорено 24 Януари, 2021 Благодаря за съветите колеги. Като сменя термостата ще пиша какъв е резултата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #15 Отговорено 24 Януари, 2021 Преди 2 часа, Peko написа: Гореописаните неща ме накараха да промия радиаторчето на парното. След тази процедура за качих диагностика и при външна темп. 10градуса я запалих на място с отворен капак и махната капачка на разширителния съд. Колата (по уреда на таблото) загря за около 15мин, но на диагностиката показваше 55градуса. На място стигна 70градуса след близо 30мин работа. С много каране и тормоз след около 60-90мин успях да я накарам да вдигне 98 градуса за да включи перлата и да обезвъздуши...... При -10 гр. и то на място, да загрее на 55 гр. за 15 минути си е направо отлично - мене ако питаш. Щом при тези минусови температури, за 3 , 4 км. започва да ти духа хладно, нямаш проблем със загряването. Би трябвало за още максимално - 2 км. , да започне да духа горещо, но това не означава ,че двигателя е достигнал нормалната си работна температура. вътрешния обем на купето е голям и не очаквай да се стопли бързо ,като на кола с отделен багажник. Смятам че нямаш проблем със загряването, но ако си на друго мнение и ако те влече го търси. Евентуално самото радиаторче на парното, вътре в купето, може да е запушено - нищо че си го промивал . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #16 Отговорено 24 Януари, 2021 Само да поясня. За 15 мин на място достигна 55гр при +10градуса на вън. При - 10 външна температура не съм закачал диагностика но от парното духаше само хладен въздух след около 15 мин работа на място, като уреда показваше, че колата е загряла в нормална работна температура. Това ме накара да мисля че имам проблем с парното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #17 Отговорено 24 Януари, 2021 За това и търся съвет тук. Нямам опит с дизел, а също така и с тази марка. Може и да е нормално това за Хонда Црв 3 2.2 дизел, но ако е така това според мен ще е първия открит минус за тази кола Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #18 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) Така е при почти всички марки коли, с комън рейл. Ето да се ориентираш за пробката Редактирано 24 Януари, 2021 от Emicha 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
m_ad 10 #19 Отговорено 24 Януари, 2021 Да споделя малко лични наблюдение по темата. Системата за подгрев на двг работи под +5гр. до към +75 градуса. Условията са: включена климатична система с градуси над "LO", ръчно зададена скорост на вентилатора. При тези условия, след кратка работа на двг от първоначалното му стартиране започва да работи компресора на климатика. Гледал съм на скритото меню на дисплея на климата и определено температурата на двг се покачва по-бързо при този режим, в сравнение с "АУТО", при сходни външни условия. По памет, последната чертичка на дисплея за тампературата светва на около 60гр. и от там нататък, температурата може да се проследи в реално време само чрез скритото меню на малкия дисплей на климатроника. Термостатът на моята мисля, че отваря или пък е напълно отворен на 82 градуса. При ненатоварено градско шофиране, за дистанция от 3,5 км /София, Ломско шосе-Централни гробища/, външна темп. -2, -4гр , спазване на ограниченията на скоростта, без форсирания и резки ускорения, температурата на двг се качва до към +45гр. /на дисплея се появяват 1-2 чертички/. По принцип задавам скорост на вентилатора 2-3 чертички. При нормално загрял двигател държа темп. в купето на 22г. и, ако включа в режим "АУТО", често, при наличието на слънце, се включва обдухването на купето през центраните отвори с хладен въздух. На дълъг път, при зададена темп. в купето 22-23гр., в колата се пътува абсолятно спокойно, без връхна дреха, но за да избегна нежелателното обдухване от централните отвори, включвам режим към краката и прозорците. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nesorab 19 #20 Отговорено 24 Януари, 2021 Може би колегата пита за нещо такова https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-cr-v-standheizung-neu-bj-2011-2-0-benziner/1631861966-223-17504?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android Това го дават за бензин, но има и за дизелови мотори. Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #21 Отговорено 24 Януари, 2021 Илюзията е голямо нещо - винаги помага за по-бързото загряване на колата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #22 Отговорено 24 Януари, 2021 Едно от първите неща които сменх е термостата, ефект никакъв загрява си бавно и това е. Тая система както е писал Емича е "мижи да те лажи". При -10гр. на място може и половин час да не стигнат да загрее както трябва. По бързо загрява в градско движение - 1, 2, 3 предавка. Ако когато ти е загряла колата не духа доволно топло, тогава мисля, че колегата има проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #23 Отговорено 24 Януари, 2021 Колеги открих пробката за обезвъздушаване. Намира се точно където е показал emicha. Това е на 2.2 дизел 140к.с. какъвто е моя мотор. Като я отвъртях излезе малко въздух. Пробвах веднага и при 12градуса външна температура колата загря на мяско за около 15-20мин до 80градуса като поддържах около1500 оборота и парното мисля, че е по-добре. За сега не мисля да бързам с термостат, а ще изчакам по-студено време или момент в който да я по карам по дълго за да видя има ли разлика. Факт е че сега при 80 градуса парното е на три чертички, въздуха е пуснат през централните духалки и почти пари. Мисля че повече не мога да искам, но ще видя при студено време за да ми е точно сравнението. Благодаря ви за помощта! Ще пиша какъв е резултата като застудее 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #24 Отговорено 24 Януари, 2021 Пробвай няколко пъти да обезвъздушиш, и при загрял двигател. Ще имаш време да го тестваш дават да падат температурите. Термостата си има определен живот,и с годините не се подобрява реакцията му на отваряне и затваряне. Както казах при твоя случай може и да остава леко отворен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #25 Отговорено 24 Януари, 2021 Колега Реко, пробвай на изкл. климатик и настройка да духа на стъклото и в краката. Тогава трябва след известно време да започне да духа топло и преди да е загряла окончателно колата. При Акорда когато е настроено да духа през централните духалки веднага започва да духа, без значение колко е загряла колата, само че когато е студена колата духа студено, докато при другата настройка започва да духа когато позагрее колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #26 Отговорено 24 Януари, 2021 Обезвъздуших я студена и на 80 градуса пробвах отново но тогава не излезе въздух. goga ще пробвам с настройката, която казваш да видя как ще е. CARPERA да разбирам ли че според теб е добре да сменя и термостата? Нещо и без това му се угледах след разговора с вас 🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #27 Отговорено 24 Януари, 2021 Абе карай си колата и не се занимавай с глупости. И запомнете, че при тези наши коли, климатика пардон - климатроника , само охлажда и няма нищо общо с отоплението! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #28 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) 41 minutes ago, Peko said: Обезвъздуших я студена и на 80 градуса пробвах отново но тогава не излезе въздух. goga ще пробвам с настройката, която казваш да видя как ще е. CARPERA да разбирам ли че според теб е добре да сменя и термостата? Нещо и без това му се угледах след разговора с вас 🙂 Аз моя съм го сменил както казах с оригинален,този който изкарах също беше такъв,но си личеше че при отваряне и затваряне е задирала една част.Тоест е реагирал по бавно,отдавам го на стареене. Намери някой с твоята кола и сравни как е парното,за да не останеш после с убеждението че си го сменил на вятъра. Не мога да ти кажа нещо да го смениш,това е въпрос на личен избор. Не знам в какво състояние е колата ти, не написа какъв антифриз си сложил,защо промиваш радиатора на парното и тн и тн. Тази кола на която сменям всички течности на колегата,е в уникално състояние и всичко се излъсква до блясък и се използва само ОЕМ течности . Ето ти две казанчета на системи на които е сменена течност . Редактирано 24 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #29 Отговорено 24 Януари, 2021 Не видях дали колегите казаха, но като обезвъздушаваш гледай парното да е на макс. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #30 Отговорено 24 Януари, 2021 Преди 1 час, CARPERA написа: Аз моя съм го сменил както казах с оригинален,този който изкарах също беше такъв,но си личеше че при отваряне и затваряне е задирала една част.Тоест е реагирал по бавно,отдавам го на стареене. Намери някой с твоята кола и сравни как е парното,за да не останеш после с убеждението че си го сменил на вятъра. Не мога да ти кажа нещо да го смениш,това е въпрос на личен избор. Не знам в какво състояние е колата ти, не написа какъв антифриз си сложил,защо промиваш радиатора на парното и тн и тн. Тази кола на която сменям всички течности на колегата,е в уникално състояние и всичко се излъсква до блясък и се използва само ОЕМ течности . Ето ти две казанчета на системи на които е сменена течност . Радиатор пето на парното го промих, тъй като предполагах че е позапушено и за това ми е слабо парното. Стария антифриз беше син на цвят и сложих пак такъв/знам че цвета не е определящ/ този който сложих ми го дадоха от една масларница след като поисках по каталог да извадят какъв трябва да е за моята кола, но останах с убеждението че те се ориентираха само по цвета и ми дадоха някакъв на смешна цена. Взех го тъй като очаквах от промивката да протече радиаторчето и да го сменявам с ново. Определено ще го сменявам с оригинален. Незнам как се е грижиш предишния собственик но смятам че колата за годините е добре /за това съм я взел 🙂 / А относно питането за термостата съм далеч от мнението че друг освен мен решава и може да каже без да види колата. Мисля че те разбрах правилно и май ще вървя на смяна на моя отговорност 🙂 От снимките, които показа ми прави печатление, че и на тази кола разширителния съд е потъмнял. На моята също е така и не се вижда до къде е антифриза. Нормално ли е това за тези дизели? Има ли вариант да се почисти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #31 Отговорено 24 Януари, 2021 Преди 1 час, dindin написа: Не видях дали колегите казаха, но като обезвъздушаваш гледай парното да е на макс. Е това не го направих. При обезвъздушаването вентилатора беше на 3 черти. Ще ги направя пак като е на макс Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #32 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) И какво ще постигнеш, като увеличиш вентилатора но мах ? Увеличи температурата на мах. - демек отвори кранчето на приток на антифриз докрай . п.п. Разширителния съд си е така, отгоре си е черен , белезите за мин./мах. са отстрани на светлата част, но по тях нищо не можеш да видиш. Отваряш капачката и гледаш вътре да покрива белега - ама не на топла кола. Редактирано 24 Януари, 2021 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #33 Отговорено 24 Януари, 2021 преди 21 минути, Emicha написа: И какво ще постигнеш, като увеличиш вентилатора но мах ? Увеличи температурата на мах. - демек отвори кранчето на приток на антифриз докрай . п.п. Разширителния съд си е така, отгоре си е черен , белезите за мин./мах. са отстрани на светлата част, но по тях нищо не можеш да видиш. Отваряш капачката и гледаш вътре да покрива белега - ама не на топла кола. Кранчето съм го отворил на ръка, въпреки че мислех че жилото се управлява от климатроника и той го отваря ама се оказа че не е така при мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #34 Отговорено 24 Януари, 2021 (Редактирано) Е точно от врътката/те за температурата, посредством моторче и жило се командва въпросното кранче. Какво означава, че не е така при теб ? Редактирано 24 Януари, 2021 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #35 Отговорено 25 Януари, 2021 7 hours ago, Peko said: Кранчето съм го отворил на ръка, въпреки че мислех че жилото се управлява от климатроника и той го отваря ама се оказа че не е така при мен Разширителния съд е така отгоре черен , Както каза колегата самохкато отвъргиш капачката ,на студен мотор и виждаш до къде е. Поработи върху този проблем с кранчето ,може да се окаже че не отваря до край и за това нямаш парно. Това което са ти дали като син антифриз го махни най скоро. Показания антифриз е ОЕМ и се смена след 100хил км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #36 Отговорено 25 Януари, 2021 Преди 11 часа, Emicha написа: Е точно от врътката/те за температурата, посредством моторче и жило се командва въпросното кранче. Какво означава, че не е така при теб ? При мен когато въртя врътката за контрол на температурата от топло на студено не се задвижва жилото и не регулира кранчето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peko 4 #37 Отговорено 25 Януари, 2021 Преди 5 часа, CARPERA написа: Разширителния съд е така отгоре черен , Както каза колегата самохкато отвъргиш капачката ,на студен мотор и виждаш до къде е. Поработи върху този проблем с кранчето ,може да се окаже че не отваря до край и за това нямаш парно. Това което са ти дали като син антифриз го махни най скоро. Показания антифриз е ОЕМ и се смена след 100хил км. Антифриза ще го махам веднага щом видя дали не е протекло радиаторчето (макар че щом до сега не протече...) и намеря оригинален за да го сменя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #38 Отговорено 25 Януари, 2021 (Редактирано) Да виж това с кранчето,трябва да отваря като завъртиш на топло,и така пуска топъл антифриз към радиатора за парното. Изчисти и изясни този проблем преди да предприемеш нещо за смяна. Редактирано 25 Януари, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todor88 27 #39 Отговорено 25 Януари, 2021 Преди 16 часа, Emicha написа: Абе карай си колата и не се занимавай с глупости. И запомнете, че при тези наши коли, климатика пардон - климатроника , само охлажда и няма нищо общо с отоплението! Напротив,климатроника поне при хонда може да топли.На ококло 0 градуса паля колата ,пускам компресора и на 15 секунда тръгва топло.Като вдигне температура го гася и бичи само на парно.Моята е бензин.Като пуснеш размразяването на предното стъкло питал ли си се що тръгва компресора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1856 #40 Отговорено 25 Януари, 2021 Айде бе, ти вЕрно ли написа това бе Тошко? Айде прочети малко и спри да пишеш глупости и да се излагаш - че сега всички ще тръгнат да си оправят климатиците, за да им духат на 15-та секунда топло ! А също прочети и за размразяването на предното стъкло и защо тръгва компресора - писна ми да обяснявам, че това не е домашен климатик и не духа на топло, а само на студено ! 1 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове