Todorov1914 4 #1 Публикувано 14 Декември, 2020 Обмислям да сменя маслото на скоростната кутия на сивик 1.8 140к.с бензин, но не знам какво трябва да е, какъв вискозитет и на кой бранд да гледам, около колко литра съдържа кутията и лесна ли е смяната, извинявам се, че питам доста въпроси, но ако питам майстор, ще ми каже да не го сменям. НЯКОЙ ако може да даде мнения кой с какво е сменял, ще съм му много благодарен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #2 Отговорено 14 Декември, 2020 https://ap1shop.com/bg/products/manual-synchromesh-transmission-fluid-5w-30-57/ Аз съм се насочил към това, тъй като и на мен ми предстои смяна след около 15к. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #3 Отговорено 14 Декември, 2020 А дали ще стигне 1 шишенце? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #4 Отговорено 14 Декември, 2020 По спомен мисля, че изтичаше към 1.3л., ще ти трябва 2, тъкмо после можеш да пак да го източиш, да налееш остатъка от новото и да допълниш от старото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) При положение че оригиналното е 32лева за 1литър https://honda-solaray.bg/product/351/transmisionna-technost-honda-mtf-3-1l.html Вие сами преценете дали е по- изгодно да се дава 35лв за 1кварта =0.946 ml което не е 1литър. Редактирано 14 Декември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #6 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) Ако искаш да сложиш по-качествено масло, разбира се, че е по-изгодно, поне за мен. https://www.ato24.de/en/amsoil-synthetic-synchromesh-transmission-fluid-0-946-l.html Редактирано 14 Декември, 2020 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #7 Отговорено 14 Декември, 2020 Кое е по-хубаво? Оригинала или на Амсоил, аз преди 2 дни сложих двигателно масло на Амсоил и засега добре ама за скоростите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #8 Отговорено 14 Декември, 2020 Естествено, че Амсойла. Хонда не е произовдител на масла, само си слага стикерите, та кой знае какво е това масло, но 100% не е напълно синтетично. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #9 Отговорено 14 Декември, 2020 А трудна ли е самата смяна или си трябва майстор? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #10 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) Това дали е трудно или лесно е относително понятие, трябва сам да си прецениш. Имаш две пробки на трансмисията, отвива се първо горната, след това долната, откъдето изтича маслото, пробките се почистват и долната за завива, след това с маркуч и фуния се налива през горната, докато протече и си готов. Трябва само да си набавиш нови дифтунги за пробките. Редактирано 14 Декември, 2020 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #11 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) Ето тук прочетете пос номер 10,колегата който е сложил качествен заместител на RAVENOL, вместо оригиналното MTF на Хонда . Редактирано 14 Декември, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #12 Отговорено 14 Декември, 2020 (Редактирано) Koлега стига с този култ към Хонда течностите, далеч не са най-доброто на пазара, хванал си се за тях като панацея на всеки проблем. Знаеш ли пък в чуждестранните форуми колко хора споделят, че маслото на Амсойл е подобрило осезаемо работата на трансмисията. Щом производителя е написал, че замества оригиналното, значи много добре знае какво представлява то, еле пък марка като Амсойл, дето е култ в щатите. Фена, също е споделял, че слага Яко и никакви проблеми, така че не виждам къде е проблема да се ползват по-добри алтернативи. Редактирано 14 Декември, 2020 от Rakeem 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #13 Отговорено 14 Декември, 2020 Все пак колегата пуснал темата е длъжен да знае всичко, и какво може да доведе използването на заместители. RAVENOL е също много известен с производството на качествени масла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #14 Отговорено 14 Декември, 2020 До какво може да доведе използването на заместители в механична трансмисия? Споделяш някакво мнение на един човек, който кой знае какво е сложил и какво е правил и от тук нататък заклеймяваме всичко останало, освен Хонда МТФ. Ами освен да напълня темата с отзиви на хора за други масла, които споделят, че на база тях, маслото на Хонда е пълен боклук. Човека пита за масло и аз споделям какво съм решил за себе си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #15 Отговорено 14 Декември, 2020 Няма нужда от скандали колеги, просто исках да знам кое е наистина хубаво за механичната скоростна кутия като бранд, защото всеки си хвали неговия бранд който си му харесва, но все пак RAKEEM сподели като го смениш и да кажеш как е новото масло на АМСОИЛ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #16 Отговорено 21 Декември, 2020 (Редактирано) Аз не виждам смисъл да се налива друго масло освен оригиналното, при положение, че е на същите пари. На 20 годишна кошница ако не е поддържана и златно масло да й сипеш няма да стане нова. Всеки производител проектира двигателите и скоростите си съобразени с даден тип масло и е добре да се сипва същото, защото всички тестове са правени с него, пък ние може да си наливаме и течна грес, защото разбираме повече и от всичко. Редактирано 21 Декември, 2020 от cucy 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 984 #17 Отговорено 22 Декември, 2020 (Редактирано) На предна Хонда от около 7 години е Torco MTF в ръчната кутия. Проблеми не е имала но пък е набор 1997. Гледам, че се слага и Yacco и хората са доволни та според мен е чисто съвпадение това, че колегата с Ravenol е имал проблем. Аз лично на Type R-a съм сложил ОЕМ преди време. Не заради друго, просто не ми се чакаше доставка от Франкфурт на Майн В същото време преди години майстори на Хонда са ми казвали, че на хидравликата се налива само и единствено ОЕМ хидравлична течност. Та истината е някаде там... най-вече практиката. Реколта 2013. Когато беше модерно това а не Amsoil и Redline. NOTE: Suitable for Honda standard transmissions or with Quaife LSD's Product Description MTF Manual Transmission Fluid is a special light viscosity, low friction oil with superior load carrying and wear protection properties. It is formulated using the highest quality petroleum base stocks and unique additive systems that focus on thermal stability, shear stability and shock load protection. MTF is treated with anti-oxidation, anti-corrosion and anti-foam to reduce fluid degradation and increase life of all drive components. MTF is recommended by Mercury Marine for use in MC Six Dry Sump Outdrives. Also recommended for use in Lenco Transmissions and Advanced Adapters Atlas Transfer cases. Features & Benefits - Superior load carrying and wear protection - Improves power throughput - Quicker shifts and smooth operation - Superior shock load, EP and wear protection Typical Uses MTF is specifically recommended by Mercury Marine® for use in the MC Six Dry Sump Outdrives. Improves power efficiency and rust protection for outdrive units. Also recommended for use in Lenco Transmissions and Advanced Adapters Atlas Transfer cases. Редактирано 22 Декември, 2020 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #18 Отговорено 4 Март, 2021 На 14.12.2020 г. at 14:33, Rakeem написа: До какво може да доведе използването на заместители в механична трансмисия? Споделяш някакво мнение на един човек, който кой знае какво е сложил и какво е правил и от тук нататък заклеймяваме всичко останало, освен Хонда МТФ. Ами освен да напълня темата с отзиви на хора за други масла, които споделят, че на база тях, маслото на Хонда е пълен боклук. Човека пита за масло и аз споделям какво съм решил за себе си. Колега, смени ли маслото на скоростите с Амсоил сподели мнение, мисля да го сменям сега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #19 Отговорено 5 Март, 2021 Здравей, не съм все още, ще го сменям най-рано след 4000км с маслото на двигателя. Сега покрай ковида съм доста често хоум офис и почти не въртя километри. Прочети в нета, има доста отзиви на хора и си прецени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #20 Отговорено 5 Март, 2021 (Редактирано) Добре Редактирано 25 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #21 Отговорено 5 Март, 2021 Ако ще го сменяш сам, ето ти информация за смяната и за размера на дифтунгите и за нютоните на болтовете. Ползвай гугъл преводача. https://civic.one.pl/odnosniki/eksploatacja/olej_skrzyni_biegow.htm Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #22 Отговорено 5 Март, 2021 (Редактирано) Благодаря ти много, но мисля на майстор, че не ми се занимава много много и сигурно ще му го покажа това, че нали ги знаеш наще майстори хахахаха Редактирано 25 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stivenj 35 #23 Отговорено 6 Март, 2021 (Редактирано) Здравей колега , извинявам се , че ползвам темата ти , виждам , че си и градски, от вчера съм собственик на 8- серия бензин 1.4-100 коня, също ще сменям масло на скоростите, имам 0.5 л. от МТФ3 на хонда ,останала от Джазката, дали е възможно да взема литър и да сменям или трябва нава 2 л. Знаеш ли колко литра събират скоростите.Благодаря , може да се видим някой ден ,ако нямаш нищо против, на лични ще ти пратя тел. за връзка.Поздрави! Редактирано 25 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #24 Отговорено 24 Март, 2021 На 5.03.2021 г. at 13:13, Rakeem написа: Ако ще го сменяш сам, ето ти информация за смяната и за размера на дифтунгите и за нютоните на болтовете. Ползвай гугъл преводача. https://civic.one.pl/odnosniki/eksploatacja/olej_skrzyni_biegow.htm Колега много ще ми помогнеш ако кажеш тези дифтунги откъде мога да ги купя и също така болтове те сменят ли се с нови или не? Дали тия дифтунги ги има навсякъде в магазините за автлчасти, ще я карам хондата в събота на майстора и да знам дали да ги купя направо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #25 Отговорено 24 Март, 2021 Ако са оригиналните изобщо не ги бутай,направени са от много мек алуминий и издържат много смени. Иначе в всеки по зареден магазин за авточасти трябва има, имаш и размерите. Болтовете не се сменят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #26 Отговорено 24 Март, 2021 (Редактирано) Благодаря, ще видим дали изобщо е бутано отдолу но според мен не е сменяно маслото на скоростите, понеже много малко хора го правят, но дано греша. Редактирано 25 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #27 Отговорено 25 Март, 2021 Преди 11 часа, CARPERA написа: Ако са оригиналните изобщо не ги бутай,направени са от много мек алуминий и издържат много смени. Моите уважения, ама изобщо не съм съгласен с това. Колко затягания на определени нютони може да издържи алуминии? Онзи, нееластичен алуминии, колкото и мек да е. Аз не бих рискувал с втори опит. Щом веднъж е ползвана тази алуминиева дифтунга, сменявам с нова. Старата вече се е свила, до колкото е преценил производителя след първото стягане. Колко повече да се свие? Хората, на които това им е работа - да сменяват масла, по принцип трябва да имат набор от различни дифтунги. Ако този, който ще ми сменява маслото няма, отивам при следващия. п.п. К8лкото и непрофесионално да звучи - никога не съм затягал пробка с динамометричен ключ. Ама и нито една пробка не ми е протекла. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #28 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) Смяни си дифтунгите, на скоростите е от алуминий. Обиколи магазините за авточасти, все ще има някъде. Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. Редактирано 26 Март, 2021 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #29 Отговорено 26 Март, 2021 преди 1 минута, Rakeem написа: Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. Кажи само че си го написал сериозно ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #30 Отговорено 26 Март, 2021 Ти дифтунги сменяш ли и защо ги сменяш ако ги сменяш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #31 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) Никога не съм виждал такова нещо в живота си . Само обясни как ще изтече маслото . И като ми стигнеш на практиката може тогава да ме питаш какво изобщо сменям ! Редактирано 27 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 785 #32 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) Защо иначе в дебелите книги пише дифтунгите да се сменят на всяка манипулация. Иначе, хипотетично, капка по капка-вир става. 1лв. струват, струва ли си да се рискува. Редактирано 27 Март, 2021 от Pavel_Pavlov Редактиран пост, изтрит послепис 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #33 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) Като визирам оригинални говоря за това,ясно се вижда разликата от тази на болта и тази от магазина. До сега не е капнала и капка като оставя такава оригинална на болта. Ясно е че пише за смяна в ръководството,но не с тая орязана версия на дифтунга от нашите магазини. Редактирано 26 Март, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #34 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) Винаги при нужда ги сменям , но една дихтунга да изпусне трябва да е станала с дебелината на вестник . И твърдение че : Не рискувай със старите, да не ти изтече маслото, скоростите нямат пръчка за следене на нивото. Е нелепо и от не знание ! По скоро можеше да препоръчаш смяната им . Редактирано 26 Март, 2021 от fenabg 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #35 Отговорено 26 Март, 2021 (Редактирано) преди 15 минути, CARPERA написа: ,но не с тая орязана версия на дифтунга от нашите магазини. Има и хубави . има няма по около 20 до 30 ми вървят на седмица . @CARPERA ako нямаш кажи ще ти пратя 10 за тест , да си имаш налични . Редактирано 26 Март, 2021 от fenabg 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todorov1914 4 #36 Отговорено 27 Март, 2021 Така колеги, да кажа днес ми смениха маслото и не са ми сменили дихтунгите понеже били добре и са оригинални, каквото са казали майсторите така ще е, няма да задълбочаваме, а относно това дали ще се усети някаква промяна или едва ли? По принцип ми бяха добре скоростите, но някой път на 1ва или задна имаше лек зор сутринта но нищо особено, а вие усетихте ли промяна като сменихте вашето масло? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay_dim 19 #37 Отговорено 27 Март, 2021 Аз преди месец сменях маслото на скоростите, но разлика не съм усетил. Преди си работеха добре, сега пак са си добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 984 #38 Отговорено 28 Март, 2021 (Редактирано) @Todorov1914, кви са тия майстори дето и дихтунгите познават, че са оригинални? Че то там няма нищо написано а е един О-ринг. Баси спецовете станаха в тия сервизи. Да ми го каже @fenabg да му вярвам ама обикновенно от тия къде познават, че дихтунгата е оригинална идват проблемите. Стотинки са тия дихтунги и има различни размери. @CARPERA все си мисля, че твоят е точен. Просто този на пробката е супер сплескан. Ако сложиш новият и го притиснеш и ще стане същият. P.S размера при повечето Хонди/Ровър ако не и всичките е (14х22х2) - за пробката на маслото на моторЯ. Редактирано 28 Март, 2021 от Mkilla 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #39 Отговорено 28 Март, 2021 (Редактирано) Quote @CARPERA все си мисля, че твоят е точен. Просто този на пробката е супер сплескан. Ако сложиш новият и го притиснеш и ще стане същият Това си личи че не е така на този снимка. Тази на болта въпреки че е сплескана пак е по-дебела от новата или поне колкото нея. Подкрепям това мнение на Фена Quote Винаги при нужда ги сменям , но една дихтунга да изпусне трябва да е станала с дебелината на вестник Редактирано 28 Март, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 984 #40 Отговорено 28 Март, 2021 Търсих някаква снимка поради липсата им в момента. Ей такива купувах и не съм имал проблеми никога: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове