Jump to content
Sign in to follow this  
Мечо71

Как се сменя антифриз Хонда Джаз 1.4

Recommended Posts

Искам да сменя антифриз на колата защото е със син цвят антифриз.Как става смяната и как се обезвъздушава системата.

Edited by Мечо71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Както на почти всяка друга кола. Синия цвят е добър цвят.Лошото е ако е с ръждив цвят и мътен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е мътен но нали пишеше във форума че антифриз да  G12.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

На Хонда оригиналния антифриз тип 2 е със син цвят.Той се сменя на 5 години. Ако си купил скоро колата и  нямаш сервизна история, от която да разбереш кога е сменен антифриза, ето ти един линк с тестове за антифриз, за да разбереш дали е за смяна: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е мътен но нали пишеше във форума че антифриз да  G12.

 

Колата е от 2006 година.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това ти е антифриза 20191109_165442.thumb.jpg.bde0de7a3b42ccfe3217dff01b67964f.jpg

Този син цвят няма нищо общо с другите  сини по магазините.

Заповядай намери за твоя двигател процедурата 

https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/017.HTML

Това ти е и ръководството  ще ти послужи за други процедури.

Edited by CARPERA
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В инструкцията за смяна на антифриза, пише за източване и от дренажен болт при цилиндровия блок. И после да се монтира с нова шайба.

Каква е тая шайба, да не е нещо като гарнитура та да се чудя къде да я търся по магазините?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Никакви блокове ! Дренираш, особождавайки съединението долу при радиатора. Пълниш през капачка, въртиш километър-два с отворено парно на макс, допълваш, пак въртиш и после следиш през разширителния съд. Така направих преди 2 години - всичко е ОК - никакви шумове, бълбукания и т.н. Старият антифриз беше бистър и мазен, но все пак не знаех дали някой го е сменял. Новият си е оригинален, купен от АТО

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всяка Хонда има на блока болт с шайба за източване на антифриза.

Моя за моята генерация го знам къде е ,но тази болт е завъртян преди 20 години и никога не е отвъртан.

След като купих колата го показах на майстора,и той ме предупреди че може да се скъса болта.

Да пробвахме не тръгна, с удължение една тръба да болта тръгна но да се къса,и толкова за смяната на антифриза от там.

Да ето го и вашия болт

989876516_.thumb.png.233f1d275cacc674f38342c845970076.png

 

Има пробка на моя радиатор най долу и от там го източвам ,да изтича наличното количество от там,остава в блока и в радиатора парно.

Ето я за вашата кола процедурата https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/ru/html/000000000001882.html

 

После наливам и следвам тази процедура за обезвъздушаване.

 

 

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мога да помогна с практически съвет. Имам джаз и сменях антифриза.

Процедурата е следната:

1. Отваряш капачката на радиатора и на разширителния съд.

2. Отдолу на радиатора има кранче за източване на антифриза.

3. Трябва да изтече около 3 литра. Остава малко в блока, но не е болка.

4. Завърташ си кранчето като изтече всичко. Наливаш си антифриза в радиатора и палиш на отворена капачка.

Като тръгне да надига течността, затваряш и двете капачки -на радиатор и разширителен съд.

5. Колата работи на място, докато се включат перките за охлаждане 2 пъти. Ако искаш може и да покараш- ще стане по бързо.

6. Оставаш да изстине  и след това проверяваш, ако е необходимо доливаш.

Надявам се че е разбираемо от не толкова технически грамотни хора.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-сетне ми пристигна антифриза. 5 литра Хонда Про - син. Тези дни ще го сменя.

Виждам обаче, че в руското ръководтсво както и в книжката Haynes, която имам за колата, пише да се напълни разширителния съд до MAX и след това да се пълни радиатора.

В съветите написани тук, нокой не споменава за това. Аз така или иначе мисля да го извадя и да излея стария антифриз от там. който при изстинал двигател е около минимума.

Да го пълня ли до MAX или между MIN и МАX?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може и между MIN и МАX.

След като направиш обезвъздушаването, на следващия ден, на студен двигател, го допълни до МАX.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес свърших тая работа..., но не ми хареса какво се получи.

Стария антифриз, макар и да не съм го сменял от как съм я купил (8 години), беше с чист зелен цвят, никакви утайки.

Не можах да преценя колко се източи, със сигурност доста повече от това което влезе после в радиатора.

А там влезе около 2 литра, ако не и по-малко. 

Какво да правя, къде да доливам утре? А, ако пак събере малко?

Share this post


Link to post
Share on other sites

А как точно го смени този антифриз? След като се източи, се слага уплътняваща фуния и се пълни докато спре да поема, след това се пълни фунията до половина и се пали колата, след като загрее и отвори термостата започва да поема от антифриза във фунията и да изкарва въздуха от системата, като постоянно се следи да има антифриз във фунията, като спре да излиза въздух и респективно нивото на антифриз във фунията престане да намалява, махаш фунията и си готов. Разширителния съд се пълни между мин и макс. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 фунии изрязах и не успях с нито една да уплътня.

Затова направих както пише тук:

https://omanual.ru/Honda/Jazz-Fit/1/ru/html/000000000003035.html

И респективно в ръководството на Haynes. (където пише същото).

 

Сега какво да правя, да го точа и пак да наливам? Трябва да намеря някаква по-специална фуния.

Или да доливам както са написали по-горе и пак да чакам да се включва перката?

Edited by MegatroniC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Палиш на отворена капачка на радиатора и пуснато парно и доливаш.

Като вкл. перката за принудително охлаждане, пълниш радиатора до горе и затваряш капачката.

След няколко загряване-охлаждане тя се е обезвъздушила. На студен мотор пълниш радиатора до горе и разш. съд м/у мин. и макс. и караш.

Не ти трябват никакви фунии. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направих го, обаче минута след като съм запалил, започва да прелива от гърловината. Сякаш системата е пълна.

Пробвах парното, дука хладно а перката се включва. Изчаках малко повече, на третото включване ми светна лампата за висока температура.

Не е добре...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За това се прави с фуния. Оставия да изстине и след това напълни радиатора и така докато на студен двигател течността в радиатора е винаги догоре. 

Edited by Rakeem
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След всяко пълнене, да чакам ли включване на перката?

Липсата на парно, от това, че не се е обезвъздушила ли е, защото преди това имах?

 

Добре че съм в отпуск и имам време да правя циклите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Определено без подходяща фуния работата не става както трябва. 
Обиколих всички магазини наколо и се върнах с наръч различни фунии, една от които влезе и стегна без рязане. Направих и тапа с дръжка, като извадя фунията да не изтече антифриз. 
Напълних разширителния съд между MIN и MAX (горе-долу, защото не се вижда добре).

През фунията влезе малко и като запалих взе да вдига нивото във фунията. Чаках доста докато се включи първия път перката и долях докато спря да поема. През цялото време излизаха балончета въздух. Чаках докато спряха да излизат, а перката се включи за четвърти път.

Вече имам и парно.

Изгасих двигателя, извадих фунията. Гърловината на радиатора си беше пълна, затворих капачката и ще чакам да изтине. 
Какво да проверя, разширитенлния съд до къде трябва са е при студен двигател?

Предполагам ако има какво да дърпа още радиатора ще дръпне от там.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Покарай я малко да загрее хубаво и като изстине пак провери нивото в радиатора, ако е догоре, значи всичко е точно. 

В разширителния на студено трябва да е между мин и макс. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега (Мегатроник), не се филмирай с тия фунии ! Смених го преди 2 години за нула време и всичко е наред. Без фунии и т.н. Звънни ако искаш !

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво значи филмиране, има си принципен метод за смяна на антифриз и ако колега беше почнал с него нямаше да се филмира толкова ;)

Не виждам какво сложно има в това да се омотае малко изолирбанд на някоя фуния да се напълни и за 5мин да си обезвъздушиш системата, вместо да завиваш, отвиваш, доливаш, заливаш и прочие. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абе аз баш си се филмирах.

Направих всичко стъпка по стъпка както си пише в дебелата книжка Haynes (без източване от дрежажния болт на блока, поради причината описана по-горе).

-Колата е на равно.

-Отварям капачките на разширителния съд и радиатора.

-Развивам пластмасовата дренажна капачка под радиатора. Специално за целта купих правоъгълен прозрачен леген 5,7л.

-След като спря да тече, извадих капачката да изкапе каквото има още, почистих я и я завих.

-Напълних разширителния съд малко под MAX (в ръководството пише до MAX)

-Тръгнах да пълня радиатора, и той взе че се напълни с по-малко от 2 литра.

-После в ръководството пише "Поставяте капачката без да я затягате и палите. Чакате да включи перката най-малко двапъти и тогава затягате"

 Да ама при мен тръгна да изтича на вън по-малко от минута след като запалих, не знам какво щеше да стане ако чаках да загрее и да включи перката.

 Затворих капачката и тогава тръгна филма. :) Изчезна ми и парното.

 

Гледах хората в тубата ползват такива фунии:

 

81-IGFva-Am-OL-AC-SL1500.jpg

 

Явно има защо.

 

Днес като уцелих подходящата, наби се хубаво в гърловината като изолира отвора за разширителния съд. Направих си и капачка от коркова тапа с едно шило забучена в нея, за да мога да запуша след процедурата и като извадя фунията да не се разлее антифриз и да бърша после.

 

И:

- Напълних.

- Запалих, нивото във фунията започна да се вдига (определено си трябва и по-дълбока фуния).

- Започнаха да излизат балончета. Бая поработи докато се включи за първи път перката, след това започна да поема от фунията. Едва сварвах да доливам.

- Като се изключи перката, балончетата станаха балони, доста въздух излезе.

- Включи се втори път и долях още малко.

- Балончетата спряха да излизат едва след четвъртото включване.  Вече имах и топло от парното.

- Изгасих, извадих фунията. Антифриза си стоеше в гърловината, затворих.

- Долях между мин и макс в разширителния и я оставих.

 

Преди малко ходих да проверя разширителния съд (5 часа и половина след като я изгасих) беше на MIN, долях още малко. Утре, ще проверя радиатора, а може и да покарам пък вдругиден да проверявам.

 

Може да се е получило без фуния при други колеги, но при мен не стана. :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто не си улучил подходящата фуния да уплътнява добре.

Да и при мен стана с фуния много добре.

1.thumb.jpg.5931bb4eee460137d5c1b9e51d086e17.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 5.01.2021 г. at 15:17, Rakeem написа:

Покарай я малко да загрее хубаво и като изстине пак провери нивото в радиатора, ако е догоре, значи всичко е точно. 

В разширителния на студено трябва да е между мин и макс. 


Направих десетина километра днес.

Като изстине и радиатора не е догоре, какво да правя?

Да долея? А обезвъздушаване?

Edited by MegatroniC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е изтеглила от разширителния съд антифриза значи капачката на радиатора не е наред.

Ако там нямаш антифриз пак долей и на двете места,радиатор и разширителен съд.

Edited by CARPERA
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера като изстина след обезвъздушаването, беше изтеглила от разширителния до малко под MIN. Значи не би трябвало да има проблем с капачката.

Утре като проверя, ще долея ако се наложи. По-скоро ме притеснява ако доливам в радиатора, дали ще иска обезвъздушаване, или при малко количество, системата ще се оправи сама при следващото заграване-изстиване?!?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като изстине, напълни радиатора догоре, а разширителния съд - между средата и макс.

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...