ddushev 4 #1 Публикувано 17 Октомври, 2020 Здравейте, Обмислям покупката на акорд 8 генераця, и понеже до сега не съм имал личен автомобил, който да поддържам и обслужвам сам ще ми бъде доста полезно да знам разходите за първоначално обслужване плюс последващо такова, за да мога да си направя финансов план. Бюджета ми за автомобила е 10 000лв, в много краен случай мога да го увелича до 11, ако нещо наистина много си заслужава. По принцип бил искал да е бензин, но като гледам те държат доста по - висока цена и за тези пари няма да мога да намеря такава, за това най - вероятно ще бъде дизел. Нямам претенции за скоростната кутия, но моля да кажете какви биха били разходите при автоматична и ръчна. Моля за изчерпателна информация за това какво точно се сменя при първоначалното обслужване и колко струва както и последващо такова на годишна база. Приемам и всякакви съвети и идеи, които биха ми помогнали в избора на по читав екземпляр. Благодаря предварително на всички, които ще се включат, а ако има подобна тема се извинявам, но не можах да я намеря. ☺️ Поздрави, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 800 #2 Отговорено 17 Октомври, 2020 Бюджетът ти е крайно недостатъчен за читав екземпляр от този модел. Можеш да вземеш някой дизел, но там говорим за кола на 12г. и минимум 200к в най-добрия случай, което си е предпоставка за сериозни ремонти, особено ако е внос. Първоначалното обслужване ти е филтри и масло, цената зависи от продуктите и сервиза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #3 Отговорено 17 Октомври, 2020 (Редактирано) Низнам къде си търсил но има толкова много теми. Темите не са сбор на всичко което искаш,няма такава. Първоначално масло и филтри,зависи от къде ги вземеш и какво смениш от 100 до 150лв.Тази сума за бензин ,говоря впредвид по малката маслена система и по-евтините филтри. Вече като я закарш в сервиз да и видят състоянието, там са други пари. Първоначално и последващо обслужване е като на всяка кола,водиш я читав сервиз и разбираш. В твоя раздел чети и тук . Но бюджета е малък . Редактирано 17 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #4 Отговорено 17 Октомври, 2020 Така както е представен, да разбираме ,че това е целитят бюджет , така ли? Нали знаеш ,че трябва да имаш поне още около 2-3 хиляди лева за обслужвания, гуми ,регистрации?Добро правило е да заделиш 20-25% от покупната цена отгоре за тия работи. Бюджетът ще стигне за седма генерация бензин на цена от 8 хиляди и след това още 2000 за обслужвания. Осма генерация дизел ще вземеш за тия пари , ама после смятай вериги, съединител, дпф-и и т.н. както е казал колегата @Rakeem Като нищо ще идат още 5-6 хиляди. Аз бих си потърсил бензинова седмица фейслифт 2006-2008 - по-реалистично е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #5 Отговорено 17 Октомври, 2020 Бюджета е крайно недостатъчен дори и за най-евтините 8-ци. Няма смисъл даже да говорим за обслужване. Минимум 11+ ще ти трябват дори и за абсолютно най-евтината 8ца на пазара. Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddushev 4 #6 Отговорено 17 Октомври, 2020 Благодаря за отговорите макар, че се надявах на по - оптимистични. Бюджета ми само за покупката е 10-11 и за това съм отворил темата, за да разбера още колко ще отидат за обслужването на такъв акорд 8 генерация дизел тъй като смятах, че за тези пари ще мога да си позволя такъв модел. Ясно ми е че няма как да е супер запазен, но смятах че ще мога да си взема нещо прилично за тези пари и да не вися по сервизите редовно след това, но явно съм се заблуждавал. Все пак освен масло и филтри и ремъци (само това знам че се сменя ) какво друго се сменя при покупката и колко струва всяко от тези неща или е според зависи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #7 Отговорено 17 Октомври, 2020 (Редактирано) Ети тук в нашия форум да опресниш инфото за цените и какво можеш да вземеш с този бюджет https://forums.hondabg.com/forum/30-продава-honda/ Ето тук супер коректен продавач може дори са си поръчаш да ти търси навън кола. Редактирано 17 Октомври, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivailopp 291 #8 Отговорено 17 Октомври, 2020 Приготви си 2000 лв за обслужване - каквото излезе. Има много неща. Всички течности се сменят задължително, тампони стаб щанга отпред и отзад. Тампони носачи излизат. Шарнири излизат. Гарнитурки дето текат и създават проблеми излизат. Дискове , накладки, нови гуми. Зареждане с фреон. Хидравличната помпа и маркуча могат да ти текнат и трябва да ги оправиш. Рейка може да текне( на осмицата има една втулка дето създава проблеми. Амортисьорчета, съединител, верига. Всичко са консумативи на вторичния пазар и обикновено им е дошло времето на всички или на повечето от тях. Ако можеш иди и се пазари с тия тупани по автокъщите . Според мене нито една от тия кошари не струва толкова колкото и искат, ама... търсенето определя предлагането. Може пък да се договориш с някого и да ти свали добри пари от цената... ако умееш тия неща, разбира се. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #9 Отговорено 17 Октомври, 2020 Преди 1 час, ddushev написа: Благодаря за отговорите макар, че се надявах на по - оптимистични. Бюджета ми само за покупката е 10-11 и за това съм отворил темата, за да разбера още колко ще отидат за обслужването на такъв акорд 8 генерация дизел тъй като смятах, че за тези пари ще мога да си позволя такъв модел. Явно искаш 8 ген. защото ще я ползваш само да ходиш до лидъла и близката автомивка. Може даже без обслужване да минеш. В този случай не е трудно да намериш твоята кола 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddushev 4 #10 Отговорено 18 Октомври, 2020 12 hours ago, vespa said: Явно искаш 8 ген. защото ще я ползваш само да ходиш до лидъла и близката автомивка. Може даже без обслужване да минеш. В този случай не е трудно да намериш твоята кола Какво искаш да кажеш с това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1573 #11 Отговорено 18 Октомври, 2020 Преди 21 часа, ddushev написа: изчерпателна информация за това какво точно се сменя при първоначалното обслужване Това никой не може да ти го каже. Всъщност, ще се изкажат много хора, но няма да е обективно. Според мен, първоначалното обслужване (имам си теория относно тази дейност, но предвид камбанарията, от която гледам на живота няма да я разкрия) зависи от два фактора - факторът човек и факторът купчина ламарина. Факторът човек: Какво очакваш ти от тази купчина ламарина. Да си й роб до гроб (твоят), или тя да ти е роб до гроб (нейният), т.е. колкото издържи. От това зависи, какво си склонен да й дадеш във финансов план, всичко, или минималното за да те слуша през краткото ви съжителство. Аз определено не съм фараон и мисля ковчегът ми да е дървен а не от японска ламарина във формата на емнайсе-годишно CR-V. Е, може и да е, ама няма да е това, което карам в момента. Факторът ламарина: Строго зависи от предишният фактор. Ако мислиш да я караш 100г - намираш изключително запазен екземпляр, на изключително малко км, за едни изключително големи пари и започваш изключително големи грижи на съответната цена. Ако ти трябва превозно средство тип "колкото изкара", минаваш на варианта на @vespa - Преди 14 часа, vespa написа: Може даже без обслужване да минеш Намираш сравнително запазен екземпляр, на сравнително малка цена, палиш, караш и влагаш в него минималното, колкото да не умре на пътя. Е, има и среден вариант - купуваш най-доброто като за доживот, но му даваш минималното, колкото да не умре. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 118 #12 Отговорено 18 Октомври, 2020 (Редактирано) Всички я знаем репликата: "кола и жена на късмет", в България е на 100% актуална. Аз взех най евтиния Акорд на времето, когато го купувах, по обявите в гробиле.бг. ми който каквото ще да говори, късмета е бил на моя страна. Не се плаши, просто можеш да очакваш всичко в България. Както е тръгнало, ако слушаш специалистите, ще тряя си хвърлиш парите за по дърт 15 годишен модел кошница, с изключително неправилно надута цена, само и само да не е тва, което искаш, да ама не. Просто си набележи един, два, визуално да ти харесват, автомобила, отиди на два сервиза, разбери какво има да им се прави, и вземи тоя, който ще ти е по изгоден от към финансовата гледна точка, и квото ти кажат там, тва ще ти е първоначалното обслужване, като те съветвам да избягаш от кожухарите, за да не се стреснеш, както и да игнорираш плашещите неща написани тук, просто щото никой не знае, на какво ще попаднеш, освен хората, които ще я прегледат и ще ти кажат: има да се прави тва, тва и тва, ще струва толко и тн. Моделът е здрав, но си има нужди, наистина тия дизели ще те измъчват, ако нещо почнат да се обаждат, обаче всичко е до пари, ще събираш и ще правиш, но никога, не давай пари за нещо, което не трябва, тва е от мен. Редактирано 18 Октомври, 2020 от sashua 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1573 #13 Отговорено 18 Октомври, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, sashua написа: ... отиди на два сервиза, разбери какво има да им се прави, ... тва ще ти е първоначалното обслужване ... Именно, та чак екзактли! (Не само цитираното, a целия пост) Няма 2, няма 3, няма 5 хиляди лева! Няма дискове, няма накладки, няма вериги, няма биалетки ... Има каквото "излезе". Включая "всички течности" - смяна на течности след проверка на състоянието им. Не че няма да ги смениш, ама нужно ли е да е точно сега? Според мен - НЕ. Когато им дойде времето. edit: Пропуснах - не е задължително (за мен лично) консумативите да са "оригинални". Ако са с доказано качество, к'во ти пука, че на пликчето, кутийката, или тубата не пише Хонда? Нали се сещаш, че една камара опаковки с надпис Хонда са запечатани на кораба от Китай за Европа. edit 2: Относно ръчка vs автомат. Каквото ти хареса. Аз съм с две ръце за автомат. Коментарите "Знаеш ли, колко струва поддръжката/ремонта на автоматика!" ги слагаш У лево! Някой друг беше казал - автоматикът на Хонда е последното нещо, което ще умре в колата. Потвърждавам. Трябва да си най-големия карък за дя попаднеш на счупен, или ти да счупиш АСК. Редактирано 18 Октомври, 2020 от Krasi-mir 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddushev 4 #14 Отговорено 18 Октомври, 2020 @Krasi-mir, @sashua Благодаря много и на 2мата за позитивните коментари(най - после) , това имах нужда да чуя и мисля, че имате право. Има ли нещо конкретно за което да съм на щрек при огледа и след това в сервиза, конкретно за модела, което би ми коствало главоболия по - късно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashua 118 #15 Отговорено 18 Октомври, 2020 (Редактирано) Виж, има неща, които на пръв поглед плашат, примерно течове, но ако технически не си запознат, може един лек теч да те откаже от колата, а всъщност проблема да се оправя с малко силикон и половин час сваляне на разни неща, например. От тази гледна точка, не е добра идея ти да преценяваш за състоянието и технически. Просто се кара на сервиз, освен проверка на окачването, се прави диагностика, и всичко останало по колата се инспектира от разбиращи хора. Вече визуално можеш да направиш сметка, също така за екстрите, каквото и да си говорим, колкото повече, толкова по-добре, дори нещо да не работи, се оправя с времето. Вътре ще ги пудрят така е, но все си личи една кола, дали е пракалявано с пудренето, или нещо хубаво има изпод всичко. Волан, седалки, основно. Отвън задължително гледаш за ръжди, ама някви неща по калници, и козметични ръждички под колата, в никакъв случай не бива да те отказват, говорим за по-големи мащаби. Гледаш също да не е удряна, крива, основните неща. И на последно място, стискаш палци да е твоята кола и да се окаже кадърна. Редактирано 18 Октомври, 2020 от sashua 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове