Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Не знам. Пробвай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да не дават Амсойл, като си го има на сайта. 

Просто не посочват концентрации, но пък останалите като посочват и напишат 30-50% крек и 10-30% Пао, какво точно разбирате.

Трябва ИР спектър, за да се разбере истината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани, трупай инфо, че Леджо си увеличи апетита с 0W-30-ката на Шела. Все още на око е ОК, но ще капна на 7000. До тук за почти година хапна около литър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва ли и той да се кара с 0W-20-ка?  :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като нов е с 5W-20, но за сега само с първата цифра експериментираме. Втората до сега все 30 е била. При 352К км не бих слязъл на 20-ка, освен ако не е с много як клин. А и моторът е вехта технология - широки маслени канали и сегменти.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Bizzito написа:

Не трябва ли и той да се кара с 0W-20-ка?  :unsure:

Според Амс оил трябва някое от тези да си избера: https://www.amsoil.com/lookup/auto-and-light-truck/2008/acura/rl/3-5l-6-cyl-engine-code-j35a8-8/

OILS-FINDER са на друго мнение и по-ларж - избор голям ;) : 0W30 or 0W40 or 5W30 or 5W40 ACEA A3/B3 or A5/B5 or API SL (or higher).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
23 hours ago, Rakeem said:

Е именно, сравняваш масло с минимум 50% ПАО, Естери и сериозен пакет присадки с шир потреби.

Знам, че не го долюбваш хич, но айде пречупи се малко.

Виж аз почнах да харесвам Равенол :rolleyes:

мхм...след разни операции издирвателни  ето...стигат 10 (пък може и по-малко - до 5) % четвърта база...иначе най-отгоре онова 100% изглежда много яко;)

 

AMSOIL.pdf

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има над 8 cas номера за 4та група.

Нищо не можеш да заключиш на база MSDS, гурутата в тази сфера го казват, не аз.

Трябва си анализ на маслото, за да може да се съди за съдържанието. 

Откъде го изкопа този отрязък, дай линк. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не можеш да заключиш от msds-а ли? Напротив! Точно тук имаш цифрово изражение на съставките. Когато са дадени, разбира се. Когато не са дадени, значи производителят иска да скрие нещо. Какво? Ами хайде де...?

Пример: Маслото има висока термостабилност, ниска точка на замръзване и ниска изпаряемост, но това може да се постигне с висок % GTL базово масло, вместо PAO.

GTL е с по-добри х-ки от крек 3-та група, но все такa си е крек група III+ , а плащаш за група IV. ;)  А PAO си е по-горе в класа, за това и е скъпо. Не искам да плащам скъпо за нещо, което е по-евтино.

Не казвам, че Амсойл са процедирали по този начин! Да не бъда пак грешно разбран. ^_^ :D

А се опитвам да дам повод за размисъл на всеки, над това, което му предлагат. Не сляпо да купува, понеже рекламата е мноо яка...

 

П.П. Който умее да чете ИР спектъра, веднага ще си направи изводите (чисто визуално, но без цифрово изражение) колко (ориентировъчно) PAO има в даденото масло, колко естери, има ли "алкилирани нафталини" (които имат подобни х-ки като на естерите, но и други предимства) и т.н., и т.н.

Търсете информация за това което купувате, за да не купите: "щрък за гъска". :D

 

Речник:

"щрък = щъркел"

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя.

Именно за това се ориентирам към Равенол, понеже има постоянно лабораторни анализи в oil-club.de, Може да видиш актуалните съставки, актуална ИР спектър графика, дават актуален msds по имейл и така можеш да си направиш изводите, дали маслото си заслужава цената.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не можеш да качиш някои от мсдс на равенол някъде да ги видим? :)

 

Иначе в oil club ru има някакви спектограми и анализи. И някакъв мсдс се върти. Като гледам siganture серията има някакво доказано PAO.

 

 

2020-10-15_20-36-59.png.5c0dd27f67ce35e88878382d77d0f7d5.png

1383664180_AmsoilSignatureSeries0W-20APISNNEW(VOABASE).jpg.3d2d520f06d649d4aa2a0aeafdd2d9cd.jpg

Image 001.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2018г. беше едно, а сега е друго... Всяка година си "пипат" рецептурите. Почти всички производители.

От Равенол съм искал msds-и преди година. Няма да са актуални, за да ги качвам. Който иска - пита ги по имейл и получава.

Другият вариант е oil-club.de. Сядаш и четеш. Google Chrom ти превежда автоматично от немски, като го настроиш. Кеф ти пресни лабораторни анализи на чисто масло, кеф ти на отработено.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще съжалявам.

 

Нищо, може би ще го нароча за зимно това масло. Лятото с нещо леко по-гъстичко, че жегите 90% градско....

 

 

Sdb_RAVENOL DFE SAE 0W-20_1111109_en_ALL.pdf

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Thanks за msds-а. Между 45% и 65% PAO. Завиден резултат за сегашните рецептури. :thumbs1: А пък си го дават хората, не е като: "тайна, майна". :D

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вчера правих едни преливки в гаража. И помирисах един репсол който си е 100% хидрокрек, и помирисах и равенола. Миризмата е много много различна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/8/2023 at 7:30 PM, Rakeem said:

Има над 8 cas номера за 4та група.

Нищо не можеш да заключиш на база MSDS, гурутата в тази сфера го казват, не аз.

Трябва си анализ на маслото, за да може да се съди за съдържанието. 

Откъде го изкопа този отрязък, дай линк. 

ами линк, не линк, това е от Revision Date: 10-Oct-2022 пише черно на бяло, прати ми го един приятел от Далас, когото помолих, та от 2019 от 10-30% на колегата Bizzito 2022 става на 5-10% РАО, нещо не се забелязва трикратно поевтиняване обаче (точно това формира до голяма степен цената), а напротив...та няма начин никой производител да си прескочи сянката, ако иска да остане на пазара

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е обаче за петичките, нулите трябва да са с повечко синтетика. 0W20 0W30. Така би трябвало да е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 minute ago, Bizzito said:

Това е обаче за петичките, нулите трябва да са с повечко синтетика. 0W20 0W30. Така би трябвало да е. 

дадено е отгоре AMSOIL Signature Series SAE 5W-20, 5W-30, 5W-50 100% Synthetic;) Motor Oil
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

дадено е отгоре AMSOIL Signature Series SAE 5W-20, 5W-30, 5W-50 100% Synthetic;) Motor Oil
 

Да де и аз това имам предвид, че дейташийта е за 5W.

 

Ако имаш предвид думата синетик обаче, това вече нищо не означава за никоя марка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, Bizzito said:

Да де и аз това имам предвид, че дейташийта е за 5W.

 

Ако имаш предвид думата синетик обаче, това вече нищо не означава за никоя марка :)

да 5-ите на 0-те по Фурието между 35-40% излиза  уж, но то вече го няма де, и там ако е като при 5-цата трябва да е 10-15% макс, някой ако има актуални данни да сподели

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста години се размахват тези СДС-и в руския ойл-клуб като някакво доказателство, че видиш ли маслото е бедно на ПАО, пък анализите показват нещо коренно различно, да се чудиш на кое да вярваш. 

От друга страна при Равенол беше точно обратното, докато още им правеха анализи преди да се скарат, нещата на хартия добре, а реалната картинка съвсем различна от това, което пишат германците.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Rakeem said:

От доста години се размахват тези СДС-и в руския ойл-клуб като някакво доказателство, че видиш ли маслото е бедно на ПАО, пък анализите показват нещо коренно различно, да се чудиш на кое да вярваш. 

От друга страна при Равенол беше точно обратното, докато още им правеха анализи преди да се скарат, нещата на хартия добре, а реалната картинка съвсем различна от това, което пишат германците.

 

Къде Амсойлът има актуални анализ и Фурие? В BITOG нещо не се наблюдава да ги размахват

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма актуални, коментира се последните години. 

Ето ти най-актуалното от преди 2г..

https://www.oil-club.ru/forum/topic/47863-amsoil-signature-series-synthetic-0w-20-api-sn-2020-svezhee/

Ако за 2г., това масло от топ синтетика са го превърнали в долнопробен крек, то му ставам най-големия критик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като с колите. До един момент гонеха изпипване на всичко, а после взеха да спестяват тук-таме щот клиента не разбира ча па толко, а и илектромобилите навлизали.  Май последните формули са кат за последно и ще дирим отлежали и неотваряни запаси. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 hours ago, Rakeem said:

Няма актуални, коментира се последните години. 

Ето ти най-актуалното от преди 2г..

https://www.oil-club.ru/forum/topic/47863-amsoil-signature-series-synthetic-0w-20-api-sn-2020-svezhee/

Ако за 2г., това масло от топ синтетика са го превърнали в долнопробен крек, то му ставам най-големия критик.

Значи 2020 г при 0-та 65% горе долу РАО. Ако следва тенденцията на 5-ците (трикратно надолу) поне 20-25% да е останало, ама това са си сметки без кръчмар и без анализ не е ясно. Но "критиката" хич не е далече ;) Цените не ги коментираме. Абе доживяхме да търсим стари масла нещо

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е че цените не са кой знае колко високи. Има и по-скъпи масла, мотули ботули якота са в небето. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Bizzito said:

Е че цените не са кой знае колко високи. Има и по-скъпи масла, мотули ботули якота са в небето. 

Я дай да си купим по-евтин Амсойл от Мотула отнякъде при съпоставими вискозитети. Амсойлът си едно надценено (по цена) масло, което както Маркони някъде беше писал, че не случайно в света на разбиращите, се ползва като добавка в маслото или като промивъчно масло.

P.S. Нищо против него, карал съм с такова и остнах много доволен, при цени под Мотул може и да повторя

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее чак пък за промивка айде :lol: 

 

Добре айде на една цена са горе долу. Последно като бях го гледал за старата кола не знам защо имам спомен за 40 лв литъра.

Ама то пък дали е по-хубаво мотула? 100% съм го проучвал и щом не съм го пробвал нещо не ми е хареслао.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Bizzito said:

Еее чак пък за промивка айде :lol: 

 

Добре айде на една цена са горе долу. Последно като бях го гледал за старата кола не знам защо имам спомен за 40 лв литъра.

Ама то пък дали е по-хубаво мотула? 100% съм го проучвал и щом не съм го пробвал нещо не ми е хареслао.

https://ato24.de/en/car/engineoil/5w-30/amsoil.html

https://ato24.de/en/car/engineoil/5w-30/motul.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато сравнявам гледам цените в БГ. Не всеки има знанието и умението да си поръча от чужбина. Познавам хора, които само са чували за алиекспрес например.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Bizzito said:

Когато сравнявам гледам цените в БГ. Не всеки има знанието и умението да си поръча от чужбина. Познавам хора, които само са чували за алиекспрес например.

Ми и тук е същото 

https://oilgroupbg.com/масла-motul/motul-5w-30&att_id=23,36

https://sklad-masla.com/motorni-avtomobilni-masla-za-leki-avtomobili-dvigatelni-trnasmisionni-hidravlichni-spirachna-technost-antifriz-avtohimia.html?cat=5&manufacturer=405&viskozitet=244

при положение, че Амсойлът даже не е един литър, а 946 мл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Значи 2020 г при 0-та 65% горе долу РАО. Ако следва тенденцията на 5-ците (трикратно надолу) поне 20-25% да е останало, ама това са си сметки без кръчмар и без анализ не е ясно. Но "критиката" хич не е далече ;) Цените не ги коментираме. Абе доживяхме да търсим стари масла нещо

Не знам къде ги гледаш тези 65%, но дори и да приемем, че са толкова, предполагам разбираш, че става дума за процент от общото количество.

А при положение, че маслото съдържа естери и присадки, то това не е никак малък процент.

Ето сега гледам спектрални анализи на Равенол със сходна цена, които са няколко единици под Амсойла при ПАО-то и значително повече(единици) при Естерите. 

Така че, ако формулата не е мръднала, то цената си е напълно закономерна за масло идващо отвъд океана.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/47863-amsoil-signature-series-synthetic-0w-20-api-sn-2020-svezhee/ 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
59 minutes ago, Rakeem said:

Не знам къде ги гледаш тези 65%, но дори и да приемем, че са толкова, предполагам разбираш, че става дума за процент от общото количество.

А при положение, че маслото съдържа естери и присадки, то това не е никак малък процент.

Ето сега гледам спектрални анализи на Равенол със сходна цена, които са няколко единици под Амсойла при ПАО-то и значително повече(единици) при Естерите. 

Така че, ако формулата не е мръднала, то цената си е напълно закономерна за масло идващо отвъд океана.

https://www.oil-club.ru/forum/topic/47863-amsoil-signature-series-synthetic-0w-20-api-sn-2020-svezhee/ 

Ами как къде, точно отдолу на Фурието от линка - 722  1, 28 колко е примерно? И са БИЛИ, едва ли сега е същата формулата, затова исках ако някой има актуална да сподели. Равенолната е от ноември  тази година. И не са уеднаквени маслата, амсойлът освен по сапун с нищо не превъзходла Равенола по показатели НОАК, золност и т.н., с много голям въпрос относно базата. По цена е пак по-малко количество и по-скъпо. Все тая де, аз лично 20-ка не ползвам, но тенденциите при всички масла са еднакви. по-малко качествена база за повече пари, пък всеки сам си избира какво що да налива. Иначе всички у нас карат с "пълна синтетика";)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Мисля, че няма смисъл да продължаваме. Сапуни, верота, шампоани. Безпредметно е. Иначе факт, в днешно време всичко е комерсия и всеки гони печалбата, пък и с Ел мобилите, потреблението на масло ще пада експоненциално, респективно маржа трябва да расте.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Да помоля за съвет.Автомобила е Хонда Акорд 7 -2.4 .Нов внос.Първа смяна със Mobil 1 ESP 5W30. Налято масло 4 литра. На пръчката беше малко над максимума. Сега след 8 хил. е на 3/4 между двата белега. Не е доливано. Мерил съм го на студен двигател. Според мене е изгорила около 300-400 мил.

От 1300 кил. има газ, преди това на бензин .Колата е на сина и не мога да кажа точно , но да предположа 50/50 градско и извън.  Решил съм идната седмица да го сменя. И тук въпроса е със какво. Във сайта на Равенол първите резултати са SSV 0W-30 и  SSO 0W-30. Но и двете масла са със съдържание на пепел над 1 , а нали това не е добре за катализатора. Гледах и Равенол SMP 5W-30 който е със ниско съдържание на пепел и покрива ACEA C3, API SN.

Какво ще ме посъветвате.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://www.facebook.com/reel/681743584125246

 

https://www.facebook.com/reel/1584283012409371

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.01.2024 г. at 20:26, gecata1059 написа:

Здравейте. Да помоля за съвет.Автомобила е Хонда Акорд 7 -2.4 .Нов внос.Първа смяна със Mobil 1 ESP 5W30. Налято масло 4 литра. На пръчката беше малко над максимума. Сега след 8 хил. е на 3/4 между двата белега. Не е доливано. Мерил съм го на студен двигател. Според мене е изгорила около 300-400 мил.

От 1300 кил. има газ, преди това на бензин .Колата е на сина и не мога да кажа точно , но да предположа 50/50 градско и извън.  Решил съм идната седмица да го сменя. И тук въпроса е със какво. Във сайта на Равенол първите резултати са SSV 0W-30 и  SSO 0W-30. Но и двете масла са със съдържание на пепел над 1 , а нали това не е добре за катализатора. Гледах и Равенол SMP 5W-30 който е със ниско съдържание на пепел и покрива ACEA C3, API SN.

Какво ще ме посъветвате.

 

Не остана ли доволен от мобила?

Карал съм с mobil1 0W20 AFE,както и с ESP 0W30 A5 B5,5W30 C2 C3 и на всички съм пускал теми в капковите проби,с много добри резултати във експлоатационния период.

AFE-то го взимах от Англия (coxmotorparts.co.uk),ама пустия му брекзит:(,а и там поскъпна.

Мисля че 5W20,би бил добър вариант за този мотор.

Иначе класиката, 5W30 A5 B5 Ilsac Gf-5;Gf-6.

Като марки,според джоба;)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам база за сравнение. Иначе карам трета смяна от същото на Cr-v 3. Но при мен го гори повече след като премине  около 7 хил. 

пробег.  На  Акорда го сменихме с Ravenol Fds 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Лично аз със SSV-то усещах по добра работа на двиг.,от колкото с FDS-а,на което преминах непосредствено след него и е вече на 7к.Разлика има само в сезоните на експлоатация (е и вискозитета малко:D).

Ще пусна капков тест скоро да го видим.

Третия герой от флагманите на Равенол,ще е DXG-5W30 dexos1 gen-3,за "бой" през лятото:D.

Нищо чудно след тях,да се завърна към Exxon Mobil,да ми е мирна главата:D!

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е мнението за 5W-30 масло на Тойота (fuel economy). Става дума за L13A1 1.4 на Джаз 2006-та година, която се кара предимно градско (знам, знам, кой пък да глези толкова една обикновена Honda Jazz от 2006 година - но се гледа и глези като дете). За 9000 км "хапнал" е малко над литър масло - Ravenol FDS 5W-30. И съм решил да пробвам друго масло (без значение от марката). Някъде тук бях чел, че ако двигателят гори масло с този AMSOIL Signature може да съсипя катализатора? 

Иначе покриващи ILSAC-GF5 на Ravenol са FO, DXG и SMO. Други варианти (гледайки в ато24 са Motul 8100 ECO-lite и Liqui Moly DX1)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   4 потребители

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...