Jump to content
Bizzito

Как се сменя маслото на 2.2 ctdi

Recommended Posts

Здравейте,

 

За пръв път ще си сменям маслото сам. Сега имам време и условия и най-вече желание.

Гледах някакви клипчета и от познанията, които имам процедурата е следната:

 

Хубаво е да се загрее двигателя, за да се раздвижат отлаганията в маслото. Изчаква се примерно 10-тина минутида се отцеди. (За тези двете не съм напълно сигурен).

Първо се отвива капачката. След това се отвива масления филтър (при дизела е горе).

Отвива се пробката и се оставя маслото да изтече, колкото повече време се оттича, по-добре.

През това време се сменя масления филтър на дъжача и о-ринговете. Да се мажат ли с масло при смяната?

Бонус операция - изсмукване на остатъка в картера със спринцовка. 

Завива се пробката, като се сменя дифтунга. Здраво ли се стяга? Предполагам ще намеря данни за Nm, но те са за нови резби.

На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло и се обмазваше контактната повърхност, но тук май няма какво да се пълни предварително.

Завива се държача с новия филтър.

Налива се новото масло (половин литър по-малко, отколкото събира двигателя) и се затваря капачката на двигателя.

Колата се пали за няколко секунди и след 10 минути се проверява нивото. Ако е нужно се долива. Аз лично бих го държал малко под максимума.

 

Моля за полезни съвети или допълване, ако съм изпуснал нещо. 

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето тук  е описано и има картинки и данни,и проверки всякакви на маслената система и маслото.

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/036.HTML

Исканите от теб данни за затягане на масления филтър

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000002383.html

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Bizzito написа:

На капсулираните филтри си спомням, че филтъра се пълнеше предварително с масло

Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 23 минути, CARPERA написа:

Ето тук  е описано и има картинки и данни

 

Благодаря!

 

преди 15 минути, JHM написа:

Това никога не го прави иначе в др. подточки си ок.

 

Scotty Kilmer тъй прай 😂😂 

Така или иначе моя не е такъв, ако беше щях да питам специално щото и аз не бях сигурен.

 

Имам и един допълнителен въпрос. По каталог дават 5.9 литра за сервизна смяна и 6.9 литра за чисто пълнене след основен ремонт. Дали ще ми стигнат 6 литра при положение, че ще изсмуквам от картера? Дано успея да изсмуча нещо де.

 

Някой знае ли, кой точно от тези ключове тип чашка трябва да взема?

 

https://bashmaistora.bg/ключове-за-маслен-филтър-subcat1573.html?s=1&p=1&fr=order-0,ipp-20,pfilt-0&available=0&fl=1

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това изсмуквам от 200 до 300мл зависимост дали ми се чака.

20200409_184655.jpg.fb98289c3c65ba1ef7e57e506ff9b69b.thumb.jpg.5ed8aeb5670dacc3a62d0f194a0bad80.jpg

Щом са 5,9л мисля че 6л няма да ти стигнат в зависимост колко изтеглиш.

Ти   колко си наливал предни смени без изсмукване,сметни си и ще получиш отговор.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е да хване минимума, пък после ще си купя още, ако трябва и ще долея. Не съм сменял аз до сега. И двата пъти са ме таксували за 6 литра и нивото е посредата на минимум и максимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си 7 л щом така или иначе ще го правиш до макс на щеката ако съм разбрал точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим. Те са ме таксували за 6 ама колко реално са налели не се знае. Може някой ако си е сменял сам да каже. Не искам и да ми остава да ми седи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след смяна на веригите и сваляне на картера събра точно 6 литра и беше малко под маскимума. Инъче без изсмукване събира 5,3 - 5,6 литра. Смятам, че 6 литра ще ти стигнат.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 2.2 i-DTEC пробката на картера се стяга на 39 Nm. Предполагам, че и при 2.2 i-CTDI ще е същото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Толкова ще е, щом и на 2.4 е толкова. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ключът за масления филтър е: 76х14. Иначе казано - 76 мм. четиринадесетограм. Това за двигател i-DTEC, но ако не се лъжа и на i-CTDI е същият.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей такъв взех. Има съвсем лек луфт, но мисля, че няма да е проблем.

IMG_20200730_170256.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четири пъти съм го ползвал,идеален е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, че 6 л. масло ще ти стигнат без значение какво и как се опитваш да доизсмучеш 😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е сменено. Почти нищо не можах да изсмуча от картера. Много културно е направено всичко. Удобно за работа. Пробката е на 0 и всичко си изтече. Повече изкарах от горе, от леглото на филтъра. Общо не повече от 90-100 грама.

Наливах, наливах и накрая май се олях. 😂

5.9 му налях, ще го видя довечера как е но 20 минути след гасене е на макса.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави го на макса,така е най-добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, както казах, вчера 20 минути след гасене нивото беше на макс. Днес сутринта, "гледам и не вярвам на ушите си", стои на една идея под максимума. Точно както го исках. А очаквах или да е на макс или да е над макс, повече време да се оттече. 

Сега разбирам и защо по книга го дават да се мери малко след гасене на топъл двигател. Предполагам, че разликата идва от температурното разширение на маслото.

Според мен това е златното ниво. На топъл двигател на макс, на студен малко под макс. 

Сипвам си едно за добре свършената работа :beer:

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...