Jump to content
dyff_81

Бобини за Jazz 1.4 i-Dsi 2005г. ???

Recommended Posts

Здравейте Колеги...

Можете ли да ми препоръчате хубави бобини за колата.Когато е закупена(преди 15к. км.),са сменени  и 8-те заедно със свещите.Свещи-NGK и бобини-Mobiletron.Преди около 1.5м,започна да придърпва м/у 1700 и 2300 оборота и то когато е на ГАЗ(газовото е на 5000 км.) и е заграля както трябва(раб.т-ра).Минах през газаджията да я погледне,имаш  заминала бобина,смени я и колата ще се оправи.Наистина имах една която беше свършила курса смених  я и НИЩО...(прегледани са всичките заедно със свещите).Видимо само тази която смених беше заминала,другите бяха добре...Да уточня това го прави единствено когато е на ГАЗ,след смяната на въпросната бобина изминах около 800км.само на  бензин и никакви ядове.

P.S. И преди смяната на бензин си работеше безпроблемно....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни тази дискусия !

Почти съм сигурен че е от свещите - същия проблем имах и аз. На газ прекъсваше , на бензин - ок. Кофти NGK (made in EU - France). Наритай ги и си вземи Денсо или Бриск. Прочети цялата тема !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Каква е причината да смениш и 8-те бобини и да сложиш тези боклуци? 

Мисля, че оригинално излиза с NGK бобини. 

Газ само от една бензиностанция ли зареждаш?

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 6 часа, Rakeem написа:

Каква е причината да смениш и 8-те бобини и да сложиш тези боклуци? 

Мисля, че оригинално излиза с NGK бобини. 

Газ само от една бензиностанция ли зареждаш?

Как разбра, че са боклуци? Колко такива си използвал, че да даваш такива крайни заключения?

 

Иначе, ако са като на Акорд бобините, то те са ТЕК. Цената за 8 бобини е около 50% от цената на колата. От кофти смеси пак може да прекъсва при всичко изрядно по запалителната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да купувам сирене за 3лв. килото, за да знам, че не е качествено.

Не твърдя, че проблемът му е в бобините, но ми е интересно какво е наложило смяната и на 8-те оригинални, качествени бобини, които имат ресурса да надживеят двигателя. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много обоснован отговор, ама то не се и очакваше друго.

Бобина навряна в главата никога не може да изкара живота на мотора.

Газаджията малко по-внимателно да погледне смесите в проблемния диапазон. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми ти какво очакваш да ти кажа! Хвърлил съм си оригиналните NGK бобини за 200лв. парчето и съм сложил някакви китайски за 50лв., за да ги пробвам дали стават. Иначе аз до сега бобина никога не съм сменял,  имам познати с бобини наврявни в двигателя с километраж над 300 след джамбазите и бобини не са сменял, обазалагам се, че и тук има колеги, които не са сменяли бобини, а колите са им на сериозни километри.

Така че не мога да си обясня кое е наложило смяната на 8те независими бобини, айде да не спамим повече.   

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Rakeem написа:

Не е нужно да купувам сирене за 3лв. килото, за да знам, че не е качествено.

Не твърдя, че проблемът му е в бобините, но ми е интересно какво е наложило смяната и на 8-те оригинални, качествени бобини, които имат ресурса да надживеят двигателя. 

 

Колата я взех на 180 000 км. на километраж. Смених си маслото на атомата и майстора каза, че това не е масло на кола която е тези км.

А и бобини  ги смених защото бяха под всякаква критика. След покупката изчетох малко мнения и реших да гинпрегледам. Първо се опитах да ги почистя и "ревизирам", ама ТЦ и се наложи смяната им. По-късно ако ми остане време, ще кача техни снимки как ги свалих... 

P. S.Колата е внос от Италия, ако е от значение де... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините не са независими а работят по двойки на всеки цилиндър за един цикъл (тоест и двете стрелят при един ход на цилиндъра) но по различно време в зависимост от оборотите. Спрямо оборотите те могат да работят в три различни режима. Режимите се различават с милисекундите между първата и втората. Тази команда идва от компютъра на колата. При бобина която работи, но прескача от време на време индикация може и да не получиш, но за сметка на това да имаш някаква разлика в работата. Най честите проблеми са както следва:

Свещи

Бобини

Окабеляване

Компютъра на колата

Има и случай с не добре работеща сонда (мисля втората но не съм сигурен) 

Аз лично смених 8те бобини и свещи заради проблем с разхода (имам и тема за това, но не съм я довършил понеже още засичам разхода) и получих разлика от почти 3 литра на 100 километра за последните над 2000км от смяната. Колата е на бензин, но това че при тебе се случва само на газ може би има връзка с газовата система. 

Редактирано от kitty
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-късно ако ми остане време, ще кача техни снимки как ги свалих..... Как ги почисти и ревизира бобините?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.07.2020 г. at 10:33, Rakeem написа:

Aми ти какво очакваш да ти кажа! Хвърлил съм си оригиналните NGK бобини за 200лв. парчето и съм сложил някакви китайски за 50лв.

 

Мисля че оригиналните бобини са Hitachi.

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, продава ли се в България, ремонтен комплект за бобини? Имам предвид частта между бобината и свещта. В али-то има само 1 продавач. А в тубата обикновено ремонтират пукнатините с термо шлаух, но той се изпича от високата температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип в диапазона който си посочил ,че придърпва ,се включва егр клапана и връща изгорели газове към смукателя ,казваш ,че е само на газ проблема ,на бензин как е хавата ?Пробвай да изключиш буксата на егр клапана и карай така на газ и на бензин някой и друг километър да видим как ще се държи мотора ,може да ти светне чека -не се притеснявай ,след закачане на егр буксата и откачане на акумулатора за 10 минути ще се ресетне компа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте дали проблема е оправен че имам същия проблем и то на газ и проблема се появи след изминати 3 хил км на газ и наистина проблема се явява на около 2200 оборота и от скоро забелязах че и на 1700 или 1800 оборота свещите са на 17000 а вече два пъти ги сменям на 60 000 че почна да придръпва а др път на 50 000 хил км  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече 4ти ден не ми прекъсва след смяна на 4те задни бобини и 8те свещи и колата започна да върви по добре. Някъде четох из форума че тръгне ли една тръгват и др бобини от реда. Махнах лулата от бобината към свеща и там имаше окис, както и на пружинките и чакам да дойде представка за дремела да ги изчистя хубаво и да видя дали има ефект, но за сега колата работи мн. добре на газ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобините ги износват износените свещите, които логично се амортизират в сравнително еднакъв порядък от време, за това и бобините свършват заедно.

На тези джазки се слагат обикновени свещи, които не се сменят свеовременно, което увеличава гапа между електрода и масата, което води до повишаване на напрежението, което бобината трябва да отдаде, за да се възпроизведе искра, което товари бобината и накрая сменяш бобини, които спокойно изкарват живота на двигателя.

За това слагайте иридиеви свещи, които се сменят на 100к, а не на 20к., като обикновените.

DENSO IK20TT са под 20лв. бройката в Аутохелп и са японско производство, поне тези, които взеха бяха японки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Бобините ги износват износените свещите, които логично се амортизират в сравнително еднакъв порядък от време, за това и бобините свършват заедно.

На тези джазки се слагат обикновени свещи, които не се сменят свеовременно, което увеличава гапа между електрода и масата, което води до повишаване на напрежението, което бобината трябва да отдаде, за да се възпроизведе искра, което товари бобината и накрая сменяш бобини, които спокойно изкарват живота на двигателя.

За това слагайте иридиеви свещи, които се сменят на 100к, а не на 20к., като обикновените.

DENSO IK20TT са под 20лв. бройката в Аутохелп и са японско производство, поне тези, които взеха бяха японки.

Аз на моята джазка сложих иридиеви на Брикс от Леонардо -Габрово,смяна на 80 х.к. никакъв проблем, карах я 5 години и така я продадох, работи ,като часовник мотора.8 лв бройката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...