Jump to content
Bizzito

Алтернатор Dual-Mode Charging System или проблем

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Съгласен съм че схемата на алтернатора е объркана. 

По правило изправителят е класически Ларионов мост, за обърнатите диоди на минуса е ясно.  В тази схема също ме озадачава и вкарването на звездния център  в "играта" , по принцип се изолира и не влиза в работа.

В останалата си част обаче набързо погледната схемата си е коректна.

И понеже обещах: 

инфо за захранени консуматори преди датчика на  ELD модула, Акорд CL9

1. На първо място акумулатора, по-точно зареждането му, какъв е тока/товара? ми всеки запознат знае че колкото е по-разреден един акумулатор толкова зарядния ток е по-голям (при константно напрежение).

2. Следващия голям консуматор е цялата VSA система, какъв е тока? не знам но захранването е двойно и е през предпазители 30А и 40А

3. Следват стоп светлини, клаксон и подсветка на таблото - захранени през 20А препазител.

4. Аварийни светлини през 15А предпазител.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако тази (втората) схема е коректна и изчерпателна, излиза че действително заряда на акумулатора не влиза в играта, което е пълна тъпотия :ranting:

П.С. Разрових се и открих ето това https://www.autoserviceworld.com/carsmagazine/honda-charging-systems/

С две думи, системата взима предвид не само данните от ELD модула, но и FR сигнала, който е референтен на натоварването на алтернатора, като оттам се хваща заряда на акумулатора.

Ох, отдъхнах си :tooth:   :worthy::honda:

Редактирано от inspektora
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма как да не е коректна втората, тя е от сервизното ръководство на американските версии.

  

преди 25 минути, inspektora написа:

С две думи, системата взима предвид не само данните от ELD модула, но и FR сигнала, който е референтен на натоварването на алтернатора, като оттам се хваща заряда на акумулатора.

Ох, отдъхнах си :tooth:   :worthy::honda:

 

ПП: Това е добра информация. И аз ще спя по-спокойно. Благодаря! 😁

  

Преди 5 часа, CARPERA написа:

Ти замервал ли си за утечка,ако не отиди да ти я замерят.

 

Току що замерих, 30 mA ми е утечката, но имам аларма. Даже очаквах да е повече, заради нея.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка,какъв е извода от цялата тема,хондовската система си е добра.Няколкото описани случаи на заминали акумулатори подозрително приличат на избила клетка-всичко е нормално и изведнъж акумулатора мъртъв безкрайно.Нещо което се случва при всички марки коли.Не знам дали знаете,но горещината е много по-вредна за батерията от студа.Имам два случая на пробила клетка на ауди и фолксваген и двата през лятото.Иначе с градското каране с къси разстояния и често палене естествено,че ще трябва дозареждане в някакъв момент,но тук колата няма никаква вина.Ако знаете какъв филм е да смениш акумулатор на бмв от по-новите модели ще ги благославяте хондичките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал, че е добра, при положение, че е направена да пести гориво пък да не ти зарежда акумулатора до край. Някъде бях чел, че го държи на около 80%. Остави настрана, че му скъсява живота, ами когато ти трябва ток може да не ти е достатъчен, точно тези 20% са ти едно палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова кола която да зарежда акумулатора докрай,ако се замислиш ще разбереш  защо.

Това става  с зарядно.

Мисля че започнахме да търсим под вола теле. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, прав си. Ми не ме кефи и това е. Мога още минуси да изброя, но няма смисъл. Всички минуси за сметка на 2 грама нафта.

Нека тази тема да е полезна за хора, които тръгват да правят ремонти като мен, защото си мислят, че има проблем. А те не са малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Bizzito написа:

Ми не ме кефи и това е.

В темата ми ...

... никой не е споменал за проблем в зарядната система и никъде по форумите няма особени оплаквания от нея, така че не можем да я причислим към проблемните точки на Хонда. Доколкото разбирам и ти нямаш проблем с нея, а малко се филмираш от скука ли, от що ли? :lol:🍻

 

 

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от скука да е. Но чисто и просто обичам да научавам нови неща и да разнищвам един проблем докрай.

Може да пиша там, че не ме кефи ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да направи някакъв генерален извод? Първо беше "системата не зарежда акумулатора", после "системата прецаква акумулатора" , после "системата не работи като хората, понеже е недомислена" ,после системата "си работи, ама ме дразни, а аз имам реално налична утечка" и най накрая "скучно ми е". Готино е да гледаш развитието , ама нека сме обективни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на г-н инспектора, разбрахме че системата следи заряда на акумулатора, което е добре, значи работи коректно. Преди това, заради непълната информация, ме бяха уверили в обратното. Донякъде е недомислена, защото не следи част от консуматорите. Освен това е оплетена като свински черва и при евентуален проблем ще е трудно да ремонтиране и най-вече откриване на проблема. Например всичко се управлява от ELD и ECU, включително кога да светне лампата с акумулаторчето на таблото. Тези системи за индикация на проблеми трябва да са прости и надеждни.

 

Лично аз предпочитам да я няма тази система, но... По-просто, по-малко проблеми.

 

Извън обобщението: утечка от 30 mA за кола 2009 с аларма мисля, че си е напълно в границите на нормалното.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, 30 mA утечка си е съвсем нормална при съвременен автомобил в който има десетки системи в стенд бай режим, и ако до преди 15 - 20  години тази стойност се приемаше за горната граница на допустимост то сега се счита за златната среда. 

А относно "перфектността" на зарядната система на Хонда искам да попитам следното:  защо аджеба когато "умната и перфектна" система разбере или реши че акумулатора е зареден трябва да спре изцяло заряда като свали напрежението на 12,6V?  това с икономията на горивото е пълна тъпотия защото при добре зареден акумулатор и напрежение 13,4 - 13,7 V  се получава т.н. поддържащ заряд при който акумулатора няма да се презареди, а токът при горе споменатото константно U ще се ограничи на около 1/100 от капацитета на батерията. Някой да се опита да сметне колко повече гориво ще изгори двигателя когато трябва да върти алтернатор натоварен допълнително със 700mA  консумация (това е 1/100 от зарядния ток на 70Ah батерия) на вече заредения акумулатор.  И тези 700 mA какво са на фона на, да речем 10 - 15 А необходими за работата на същия този двигател без никакви включени консуматори.

Редактирано от CCord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.07.2020 г. at 7:25, CARPERA написа:

Няма такова кола която да зарежда акумулатора докрай,ако се замислиш ще разбереш  защо.

 

Вчера ходих да и духна малко саждите на магистралата. Днес като премерих акумулатора беше на 12.5 V, т.е. както бях чел поддържа го на 80% заряд. 

Следих я с едно OBD, направи ми впечатление, че без фарове чак след 130 км/ч минава в режим high output mode.

А в начото явно зареждаже акумулатора и след около 2.5 км или 7-8 минути мина в low output mode. Това дали е достатъчно за възстановяване на тока от запалването? 😕

С фарове, с климатик или без си държи постоянно 13.9-14 V. Това добре, но миналата година бях две седмици в Молдова, а там не е задължително карането на фарове през деня.

Надявам се да не ви дразня много вече, а тази информация да е полезна. Май ще спра до тук с експериментите. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.07.2020 г. at 19:24, Bizzito написа:

Благодарение на г-н инспектора, разбрахме че системата следи заряда на акумулатора, което е добре, значи работи коректно. ..................

Всеки който си направи труда да прочете документа - Hondas Dual-Mode Charging System разбра ,че системата НЕ следи заряда на акумулатора.

Както се скучи при мен - колата вървя около 2 часа на празен ход със включени дневни светлени (дълги на 30%) и радио, огасих я и веднага след това не можа да запали. След престой около 20минути запали трудно и продължих пътя си.  Акумулатора (Варта 72ач. )  го ползвах още няколко месеца и го смених, вече 1.5 години се ползва на бензинова кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се оказа, че е работа на някой студент и е само за общо запознаване, схемата е пречертавана с грешки. Тази, която качих от сервизното ръководство е истинската. Ако не го следи, ще е тотално сбъркана, съмнява ме толкова да са се осрали.

Освен това се разбра, че на 30% дълги не го вкарват в режим на high output mode.

Аз също имах престой около час и половина в Румъния, за щастие нямах проблеми, но си спомням, че я гасих. А напоследък и тук се случват много тапи и КПП-та.

Вече ще имаме едно наум как да стоим в тапа, задължително на къси.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бихте ли ми казали с какви най-ниски параметри трябва да е акумулатора за Honda I-dtec 2011 (ампер часове, ампери и т.н) 

Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...